2011
|
|
Gurasoek hezkuntza zentroan duten parte hartzeari eta esku hartzeari buruz hitz egitean, ezin dugu alde batera utzi zenbait zentrok praktikan jarri duten esperientzia; hor, gurasoen parte
|
hartzea
ez ezik, komunitate osoarena ere lortzen da.
|
|
Kanpoaldetzat
|
hartzen
ez diren lokaletan, bideratu gabeko ebakuazioa duten zirkuitu irekiko aparatu hauek bakarrik instala daitezke (A motakoak):
|
|
Hurrengo unitatean sakonago ikusiko ditugu arrisku faktoreen kategoria horiek eta lan ingurunean izan ditzaketen ondorioak, baldin eta neurri egokiak
|
hartzen
ez badira.
|
|
Gure lantokiak gure osasunari eragin diezaioke, baldin eta neurri egokiak
|
hartzen
ez baditugu
|
|
Justifikatu metodo hori erabiltzea.18 Ordenatu ekintza hauek ikasi duzun oinarrizko bizi euskarriaren arabera.Kopeta kokotsa mugimendua egin; BBB egin; oihu egin, lankideak ohartarazteko; 112ra deitu; izena oihukatu.19 Adierazi nola jokatu behar duten langileek istripua izan den lekura iristean.20 Zer helburu dute lehen laguntzetako teknika hauek. BBB; kopeta kokotsa mugimendua; Heimlichen mugimendua; ahoz ahokoa; alboko segurtasun kokapena.21 Aztertu langile batek istripu bat izatean egindako jardun hauek, eta adierazi zuzenak diren ala ez. Okerrak badira, esan nola egin liratekeen.a) Lankidea lurrean konorterik gabe aurkitzean, BBB egiten hasi da.b) Kopeta kokotsa mugimendua egin du, arnasbideak irekitzeko.c) Tornikete bat egin du besoko zauri arin batean.d) Arnasarik
|
hartzen
ez duela ohartzean, alboko segurtasun kokapenean jarri du zauritua.e) 091ra deitu du istripuaren berri emateko.f) Beso bateko balizko haustura geldirik atxiki du, eta izotza jarri du beste besoko kolpean.g) Istripua izan duen langilea aurkitzean, berehala eraman dute ospitale hurbilenera.h) Langileak arnasa hartzen duela egiaztatu du, baina konorterik gabe dagoenez, enpresaren desfibriladore erdi... konpresa esterilak?
|
2012
|
|
Lehen ezarri dugun banaketaren arabera, hezkuntzako esku hartze formala eta esku
|
hartze
ez formala daudela esan daiteke. Esku hartze formala hezkuntza sistemaren barruan egiten da, eta ez formala, hezkuntza erakundeetatik kanpo, hau da, hezkuntza sistemak arautu ez dituen jarduerak dira.
|
|
Esku hartze formalaz beste unitate batzuetan jardungo dugunez, unitate honetan haur hezkuntzako esku
|
hartze
ez formalak zein diren, nola antolatzen diren eta ikastetxeetan nola egiten diren azalduko dugu.
|
|
Hezkuntzako esku
|
hartze
ez formalari soziala adjektiboa erants dakioke, zeren premia sozialez, eta, bereziki, hezkuntzari dagozkion alderdi sozialez ere, arduratzen baita. Ondorioz, esandakoaren arabera, hezkuntzako esku hartze ez formal eta sozialari, gizarte hezkuntzako esku hartze dei geniezaioke.
|
|
Hezkuntzako esku hartze ez formalari soziala adjektiboa erants dakioke, zeren premia sozialez, eta, bereziki, hezkuntzari dagozkion alderdi sozialez ere, arduratzen baita. Ondorioz, esandakoaren arabera, hezkuntzako esku
|
hartze
ez formal eta sozialari, gizarte hezkuntzako esku hartze dei geniezaioke.
|
|
Esku
|
hartze
ez formalaren ezaugarriak
|
|
Osatu lauki hau, hezkuntzako esku hartze formalen eta ez formalen alderdi komunak eta bereizleak adieraziz: Hezkuntzako esku hartze formala Hezkuntzako esku
|
hartze
ez formala Alderdi komunak Alderdi bereizleak Bilatu udalean, autonomia erkidegoan edo Interneten haurrentzako planak, programak, proiektuak eta jarduerak. Egiaztatu ea unitatean ikasi duzun sekuentziaren araberako mailetan banatuta dauden (ariketa hau binaka edo hiru laguneko taldetan egin dezakezue).
|
|
Alboratua izateari eta aintzat
|
hartua
ez izateari
|
|
Gaixotasunak behar bezala sendatzeko, bereziki garrantzitsua da pazientearen laguntza. Adibide bat jartzearren, bere tratamenduan behar bezala laguntzen ez duen, farmakoak adierazi zaion moduan
|
hartzen
ez dituen, dosi handiagoak (adierazitakoa baino kantitate handiagoa edo egun gehiagoz, etab.) edo txikiagoak hartzen dituen, hartualdietan jarraitutasunik ez duen, dagoeneko iraungitako sendagaiak hartzen dituen edota adierazitakoaz bestelako kopuruan edo eran hartzen dituen pertsona okerrago sendatuko da eta gaixotasuna luzatu edo larriagotu ere egingo zaio. Nahi den laguntza hori lortzeko neurrietako bat da mediku bezero harreman egokia ezartzea, komunikazio eraginkorraren bidez. Ez laguntzearen arrazoia zein den jakin behar dugu, egoera horri konponbide bat ematen saiatzeko.
|
|
Arazoaren bilakaera: zein izango litzatekeen joera edo bilakaera naturala osasun arazo horren gainean esku
|
hartuko
ez bagenu.
|
|
– Ez
|
hartu
ez alkoholik, ez bestelako drogarik, ez eta edari bizigarririk ere (kafea, tea, Coca Cola, etab.), eta saiatu ez jaten praktika egin aurretik gutxienez ordubetez. Prest zaudenean, ekin ariketei.
|
|
Iradokizunen fasea: aurreko faseetan aintzat
|
hartu
ez diren ideiak proposatzeko aldia da.
|
2013
|
|
Halako bat gertatzen den bakoitzean, makinak gelditu egiten dira. Hornidura berriro ezartzen denean, motorren etengailuak desaktibatzeko arreta neurririk
|
hartu
ez bada, makinak ustekabean jartzen dira martxan, eta hori arriskugarria da makinen inguruan dauden langileentzat.
|
|
Adibidez, IM immunoglobulina (BayGam®) ematen zaie hepatitisaren edo elgorriaren aurkako txertoa
|
hartu
ez duten eta gaixotasun horiek dituzten gaixoekin kontaktuan egon diren pertsonei; baita behar beste immunoglobulina sortzen ez dutenei ere, ordezkapen terapia moduan.
|
|
Komeni da kontu bat argitzea: atal honek ardatz dituen elementuak benetako azpiegiturak ez diren arren, oinarrizko zerbitzuak dira turistarentzat, eta ezin dira
|
hartu
ez baliabidetzat, ez eta turismo enpresatzat ere. Adibidez, farmazia bat, zentzu hertsian, ez da turismo azpiegitura bat, baina bada turistaren behar guztiak asetzeko gunearen garapenean planifikatu beharreko «elementu horietako bat».
|
|
Arriskurik
|
hartzen
ez duena
|
2014
|
|
Baina euriak dakarren oro ez da mesedegarri; euri gehiegi egitea kaltegarri suerta daiteke, zer garaitan egiten duen.Euri handia loratze garaian egiten badu, erle eta intsektu polinizatzaileen jarduna txikia izango da, euri tantek herrestan eramango dute polena, tenperatura baxuek erneketa atzeratuko dute, eta euri jasa oso indartsua bada, loreak suntsitu egingo ditu.Horrek" lore galtzea? esaten zaiona ekarriko luke; hartara, fruituen
|
hartzerik
ez litzake gertatuko eta, ondorioz, fruiturik gabe geratuko ginateke.Prezipitazio nahiz ureztapen handiak fruituak heltzen diren garaian gertatzen badira, edo lehortearen ondoren giroko hezetasunak gora egiten badu, fruituak zartatu egin daitezke, izan ere, fruituen epidermisa ez bada nahikoa elastikoa (espeziearen eta barietatearen araberakoa izango da hori), arrakalak aterako dira, fruituaren l...
|
2015
|
|
Kontuan
|
hartu
ezen azkenengo zeroa, ziurgabea izan arren, zifra adierazgarria dela, balantza gai delako zentigramoak pisatzeko. Beraz, beti izango ditugu bost zifra adierazgarri, nahiz eta unitatez aldatu:
|
2016
|
|
Zer eta nori erosi erabakitzen dute. Rolik garrantzitsuena jokatzen dute, aldi guztietan parte
|
hartu
ez arren.
|
|
Akordio hauek sortzeko negoziazioetan, herrialde batek beste bati eskatzen dio murriztu dezala esportatzen duen produktu kantitatea; horren truke, herrialde esportatzailearentzat kaltegarriak izan litezkeen neurriak
|
hartuko
ez dituela eta prezioak zainduko dituela eskaintzen dio. Hortaz, bi herrialdeek onuragarritzat joko dute akordioa.
|
|
Ekoizleak, edo bere izenean beste norbaitek, balioztatzen ari garen salgaien ekoizpenari buruz emandako informazioa hartuko da oinarritu, salgai horien kostua edo balioa zehazteko. Kontzeptu hauek ere erantsiko dira, kontuan
|
hartu
ez badira informazio horretan: herrialde inportatzailean egindako enbalajeen kostua eta haiekin zerikusia duten gastuak, zerbitzu osagarriak, ingeniaritza lanak, lan artistikoak, etab.
|
|
Kontraprestaziotzat
|
hartzen
ez diren kalte ordainak.
|