Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2008
‎Ildo beretik, ez da nahikoa esatea" euskarazko hedabideak zor zaizkigu". Zor izango zaizkigu, baina kontsumitu ezik, eskuartean hartu ezik, alferrekoak dira erreibindikazioak oro.
2009
‎Dakigun bezala, lege egitasmoaren osotasunerako hiru zuzenketa horiek ez ziren aurrera atera eta Legea erabateko gehiengoz onartu zen. Aitzitik, ez UPNk ez eta euskal jeltzaleek ere, ez zuten aldeko botorik eman (eta HBko parlamentu taldeak ez zuen lege egitasmoaren eztabaidan parte hartu ez eta onarpen prozesuan ere).
‎Gizarte autokontrolatua eta automugatua da giltzarria, kontsumo ekonomiaren etengabeko hazkundearen aurrean bere profila edo ingurumaria galtzen ez duena. Komunitateak, bere burua ardatz hartzen ez badu, ez dio eutsiko bere kultura ondareari, ez du jakingo kanpotik datozen eraginak eta giza bilakaeraren halabeharrezko aldaketak asimilatuz (Heraklitok: " Munduan den oro dabil") bizirik irauten.
‎Horrenbestez, enpresako bi pertsona behar genituela esan genien: pertsona bat euskara planean jardun duena (adibidez, koordinatzailea bera); bestea, berriz, euskara planean parte hartu ez duen pertsona bat. Talde bietan kasuistikarik ahalik eta zabalena batu nahi genuen:
‎Enpresetako langile guztien ikuspegia jaso nahi genuen. Horregatik, euskara planetan parte hartu duten pertsonak eta parte hartu ez dutenak elkartu genituen. Euskara planetan parte hartu duten pertsonen iritzia.
‎Uste genuen hurrekoago egingo zitzaigula, baina haien iritziak eta bizipenak haien hitzetatik jaso nahi genituen, ez gure ustean oinarritu. Euskara planean parte hartu ez dutenen iritzia aurreikustea zailago egiten zitzaigun; ez, ordea, guztiz arrotz. Hainbat eragile eta arrazoi aurreikus genitzakeen, baina zuzen ote genbiltzan jakin nahi genuen, eta lanketak gakoak ikusten utziko zigun ere bai.
‎Horrela, euskara planean parte hartu dutenen taldea gaur egun planaren koordinatzaile direnek edo izan zirenek osatuko zuten. Horiei eskatu genien euskara planean parte hartu ez zutenen artean hainbat ezaugarritako pertsonei eskaintza egiteko: euskaldunei, euskaraz ez dakitenei, aldeko jarrera dutenei, kontrako jarrera dutenei...
‎Aipagarria dela pentsatzen dugu nekez bereizi ahal izango genituzkeela euskaraplanean hartu dutenen eta parte hartu ez dutenen iritziak: talde batean zein bestean oso antzeko iritziak adierazi dituztelako.
‎Aipagarria dela pentsatzen dugu, ariketa egingo bagenu, nekez bereizi ahal izango genituzkeela euskara planean hartu dutenen eta parte hartu ez dutenen iritziak: talde batean zein bestean oso antzeko iritziak adierazi dituztelako.
2010
‎Hizkuntza politika eraginkorra eta euskararen sustatzailea egiteak legitimitate politikoa, etikoa eta soziala ditu. giltzarria da euskarentzako arnasguneak zabaltzen jarraitzea eta euskal hiztunon erkidegoa sendotzen eta trinkotzen jarraitzea. ek, saihestuz neoliberalismorik zurrun eta gogorrenaren haritik erregulazioa inposizioarekin eta esku hartze ez legitimoarekin lotzen duten diskurtsoak, gizarte demokratikoan ezin baitira sinonimotzat jo erregulazioa eta inposizioa, ez hizkuntza politikan ez berdinkidetasuna sustatzeko beste politika sozialetan. interes orokorra, berdinkidetasuna eta kohesio soziala bermatzeko eta babesteko arauak ematea dagokie herri aginteei, ahulenaren aldeko politikei bidea irekiz, baita hizkuntza kontuetan ere. itz... " horrek esan nahi du hizkuntza politika hori gaztelaniaren morroi dela eta ez duela balio euskara indartzeko", diote mutur batetik;" horrek erakusten du herritarrek ez dutela horrenbeste euskara nahi, hizkuntza politika nazionalisten luxu bat eta inposizio bat dela, dirua alferrik gastatzea", diote beste muturretik. paradoxikoa ez bada, gero!
2011
‎Gazteriaz hitz egiten dugu beti, baina, agian, gazteria multzo modura hartzerik ez dago. Gazte asko dago eta aniztasuna ikaragarria da.
‎Euskal musikari buruzko apustu garbiagoa ikusten dute hedabide hauetan eta batez ere, interes komertzialetatik eta faboritismoetatik libre egotea baloratzen dute. Gazte askok esan dute Arrasaten hedatuen daGazteriaz hitz egiten dugu beti, baina, agian, gazteria multzo modura hartzerik ez dago. Gazte asko dago eta aniztasuna ikaragarria da.
‎batetik, argazkiak bideoak bezain elementu egokiak direlako errealitatea geureganatu eta biltegiratzeko; bestetik, amerikarrak maisu izan ditugulako bideogintzan ere: ez zen ordurako egia, eta denborak are nabarmenago erakutsi du ikuspegi haren muga, argazkia bakarrik ateratzen zutenik soziolinguista amerikarrek. hizkuntzaren gizarte dimentsioa aztertzerakoan soziolinguista haiek egin duten bideberritzelana irakurri eta aintzakotzat hartu ez badugu gurea da errua, ez bide berritzaileena. hots, ezjakintasun handiz ez bada ezin esan liteke Charles A. Ferguson, Joshua A. Fishman eta konpainia azterbide estatiko deskriptibora mugatu izan direnik. Fishman enak130 dira, aitzitik, 1964ko" Language maintenance and language shift as a field of enquiry", geroztikako azterbide zinetiko dinamiko askoren iturburua, 1966ko Language Loyalty in the United States erraldoia eta 1985ko The Rise and Fall of the Ethnic Revival.
‎Maisu lan bat da atal honetan zalbidek egiten duena eta gutxi gehitu ahal zaio. Izan ere, diglosia kontzeptuaren adiera klasikoa edo menderatuen adiera erabilita, zaila dirudi ehren egoera diglosikoa dela aldarrikatzea. euskal herriaren egoera soziolinguistikoa, bere egoera soziala eta politikoa bezala anitza da, eta azpi kasu bakoitzeko hausnarketa egin litzateke. hala ere, iparramerikarren eredua kontutan hartuta ez dirudi gaurko ehko egoera diglosikoa denik (barne diglosia ez dugu kontenplatzen hemen). zalbidek aipatutako ezaugarri guztien artean bi dirudite funtsezkoak ondorio horietara heltzeko. Alde batetik, diglosikoa izateko egoera batek iraunkorra izan behar du eta alderantziz oso aldakorra da gaur egungo ehko egoera soziolinguistikoa, aldaketa garaia da.
‎arrazoi handia du horretan odriozolak. Baina justu ingurumen modernizatu horietan dago euskara, oro har, indartsuen eta bizien. gertakari nagusi hori salbuespentzat hartzea ez da egokia. Funtsezko gertakari soziala salbuespen moduan tratatzen duen teoria soziolinguistikoa ez da, mintzajardunaren gizarte moldaera argitzea baldin badugu benetako xede, erakargarri. c) Funtsean, hona nire iritzia, egiaren zati bat du odriozolak berekin. hizkuntza soziologiaren aitzinamenduan saiatu nahi badugu inola ere gutxietsi behar ez dugun egia zati ohargarria. hiztun elkarteen azterbide dinamiko prognostikoetan inola ere alde batera utzi ezin litekeen horietarikoa:
‎Azken finean, hori egiten dute hizkuntza politikek. Baina, tamalez, gerta daiteke politikak oker egotea; hau da, garrantzizkotzat hartu ez diren elementuek garrantzi handiagoa izatea garrantzizkotzat hartu diren elementuek baino. horregatik, egokiak izan daitezen, etengabe aztertu behar dira hizkuntza politikak. egoera soziolinguistiko guztiak ezberdinak dira. euskararen egoera ez da katalanaren edo gaelikoaren egoera. erantzuna egoerara egokitu behar da. hortaz, nahiz eta hizkuntza ekologia orokorra izan, egoera jakin batean apl...
‎Akaso, moldatzea izango da kontua. Akaso arnasguneetan edo esparru zehatzetan oso argi ikusiko da, baina gizarte osoa hartuta ez dut hain garbi ikusten".
2012
‎Begiratu nahi ez izatea ez da eguzkia itzalAlberto Barandiaran – Hedabideen garrantzia hizkuntzen berreskurapenerako tzea: norbere hizkuntzak hartzen ez dituen eremuak ingelesak, espainolak edo beste hizkuntza hegemoniko batek hartuko ditu. euskal prentsak betetzen ez dituen eremuak espainolak, frantsesak edo ingelesak beteko dituzte. Betetzen ari dira. eta XXI. mendeko hizkuntz eredua, ez dezagun ahatz, hedabideetan erabakiko da. l
‎Pertsuasio iturriaren erakargarritasunarekin lotutako ikerketak ere dezente egin dira, eta horietan, hizkuntzaren gaia zuzenean kontuan hartu ez bada ere, iruditzen zaigu hizkuntza gutxituak, orokorrean, eta euskara bereziki, marko teoriko horretan txertatzeko oinarri sendoak daudela, orain arte ikertu denari erreparatuz gero. Izan ere, ikerketa batzuk argi utzi dute, pertsuasio iturriaren erakargarritasunaren baitan, iturriaren eta hartzailearen arteko antzekotasuna zenbat eta handiagoa izan, orduan eta aukera handiagoa dagoela pertsuasio saioa eraginkor gerta dadin (León, 2008).
2013
‎hizkuntza egoera edo hizkuntza errealitate bat ezagutzea du helburu, betiere, ezagutza horrek arlo teoriko, epistemologiko edota metodologikoan ekarpen bat egingo duelakoan. Beraz, soziolinguistika akademikoak ezagutza elikatu nahi du eta esku hartzea ez da, teorian, bere
‎Arrakasta ukaezina da lortutakoa, izan ere, hiztun berri horietako asko euskal hiztun aktibo bihurtu dira. Nolanahi ere, lan handia egiteke dago oraindik, euren burua benetako euskaldun modura hartzen ez dutenen artean, auto pertzepzio hori aldatzea nahi bada behintzat. •
‎Hizkuntzaren galerari dagokionez, esan dezakegu, bere osotasunean hartuta ez bada ere, Barrundiako euskararen azken gotorlekuan transmisioaren erabateko etena pasa den mendearen hasieran gertatu zela.
‎Hizkuntzaren galerari dagokionez, esan dezakegu, bere osotasunean hartuta ez bada ere, Barrundiako euskararen azken gotorlekuan transmisioaren erabateko etena pasa den mendearen hasieran gertatu zela.
2014
‎5 Harrigarria gerta daiteke ondoren aurkeztuko ditugun emaitzetan analisiko indizeen eta koefizienteen garrantzi maila kontuan hartu ez izana. Testuan adierazten denez, ikerketa honetan herri" tipiko" batzuk aztertzean jarri dugu arreta, eta kasuak ez ditugu ausaz aukeratu.
2015
‎Noiz iritsiko da guganako begirunea? Bada, alferrik dugu zain egotea, gai honetaz naturaltasunez hartzen ez badugu, zaila izango da.
‎Noiz iritsiko da guganako begirunea? Bada, alferrik dugu zain egotea, gai honetaz naturaltasunez hartzen ez badugu, zaila izango da. Askotan aurrean dugunari, betiere modu onez, ulertzen duen galdetzea aski izaten da.
2016
‎Horretarako, lehenbiziko pausoa da egoera makurraz jabetzea: " Identitate kolektibo ukatuetako jendeak madarikazio hori naturaltzat hartzea ez da batere naturala." (Sarrionandia 2010: 495) Euskaldunok, euskararen egoera makurraz kontzientzia izanda ere, besteak egin ohi ditugu horren erantzule:
‎Hizkuntzaren erabileraz ari garela, Euskal Herria unitate homogeneo gisa hartzerik ez eta, lurralde eremuen aukeraketak ematen du hizpidea. EAE, Nafarroa eta Ipar Euskal Herria hartzen dira askotan eremutzat, eta horri buruz hala dio txostengileak:
‎Ez da hori harritzekoa: hizkuntza ahula indarberritzeko asmoz hartzen den neurri klasea hartzen dela (eta inolako neurririk hartzen ez bada berdin) hizkuntzazko liskar konfliktuaren arriskua hor dago berez. Gustatu ala ez, konpondu beharreko arazoa dago hor.
2018
‎Hau da, Eusko Jaurlaritzak eta bere erakunde autonomiadunek zerbitzu hizkuntza bermatu dute 2022 urterako. Bestalde, halako konpromisorik hartu ez duten beste Administrazioen kasuan ere beharrezkoa da progresiboki lortu duten helburu horren garapen maila neurtu ahal izatea.
2019
‎Andresen eta Arakistainen erabaki ezak bereizgarri ezberdinak dituzte, ordea. huntzako kideak euskaraz abesteko garaian erabakirik hartu ez badu, hori bada egunerokotasunean hedatua daukan hizkuntza erabilerari jarraipena eman diolako, hein handi batean. hau da, euskaraz hitz egiten du eremu denetan, eta euskaraz kantatzea ez zuen pentsatu ere egin, dioenez. euskaraz abesteko erabakia naturaltasunez egindakoa dela dio, eta hori horrela baldin bada, bere eremua erabat euskalduna delako da. Bere egunerokotasunaren jarraipen gisa hartzen duelako kantagintza, azken batean. horri deitzen dio naturaltasuna Arakistainek. hizkuntzek daukaten melodiari eusten dio, bestalde, Andresek.
2020
‎Interes talde hauen baitan, neurri ezberdinean jakina, pentsa daiteke GU k orain arte egindako lanaren irudikapena ez dela erabat positiboa. Aukera nahiko erreala da talde horiek beren interesak behar bezala kontuan hartu ez direla uste izatea eta baloratzea erakundetik unilateralki egin izan dela lan, egiazko prozesu parte hartzailerik gabe. Gauzak horrela, ondoriozta daiteke hauetako talde batzuekin lankidetza sustatzen bada hein handiagoan egingo dutela bat plan estrategikoarekin, eta, beren helburuak lortzeko bidean, beren ekimena erakundearenarekin lerrokatzeko aukerak biderkatuko direla.
2021
‎Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau, noski, oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
‎Gutxi batzuek mintzalagunean, gazte asanblean (non euskara ardatz izan ohi den) nahiz herriko euskara elkartean parte hartu izan dute. Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
2022
‎Gainera, familia bidezko transmisioan ere euren erabakia irmo jarraitzen dute normalean, beraz, kasu honetan, hizkuntzaren berreskurapen modu bat bezala irudika dezakegu. Beraz, neofalantismo delakoa, nolabait, trantsizio garaia dela esan daiteke, izan ere, hiztun berri hauen ondorengoak hiztun berritzat hartzeak ez luke zentzurik izango etxetik galegodunak izango direlako (Amorrortu eta beste, 2019).
‎Urrian, hilabete horietan izandako eskaera ugarien ondorioz," Bidean" zuten entitateei zein konpromiso minimoak bere egin arren, ziurtagiria hartu ez zuten entitate guzti guztiei jarraipena egiteko fitxak helarazi zitzaizkien: " Konpromisoen jarraipena barne mailakoa eta kanpokoa izan daiteke.
‎Egin dituen aurkezpenetan defendatu izan du" euskara asko erabiltzen dela dagoen ezagutza mailarako". Orain arte behar beste kontuan hartu ez diren bi faktore azpimarratzen ditu: (a) hiztunen hizkuntza gaitasun xehea (edo gaitasun erlatiboa; hau da, hiztunak zein hizkuntzatan aritzen den erosoen) eta (b) harreman sareen osaera erreala (euskal hiztunen harreman sareetan zenbat diren euskaldun).
2023
‎Herriz herri oso egoera eta jarrera ezberdinak sortu izan dira eta ikusi ditugu elkarlan zintzoan aritu diren erakundeak, gizarte mugimenduak aintzat hartu ez dituzten udalak, euskara elkarteak zerbitzu enpresa modura baliatu nahi izan dituzten erakundeak eta harreman gatazkatsuak izan dituztenak.
‎Administrazioa hazten eta egonkortzen joan den neurrian, erakunde eta gizarte eragileen arteko harremana aldatzen joan da. Herriz herri oso egoera eta jarrera ezberdinak sortu izan dira eta ikusi ditugu elkarlan zintzoan aritu diren erakundeak, gizarte mugimenduak aintzat hartu ez dituzten udalak, euskara elkarteak zerbitzu enpresa modura baliatu nahi izan dituzten erakundeak eta harreman gatazkatsuak izan dituztenak. Burokratizazio eta teknifikazioak hainbat gizarte eragile zamatu egin ditu eta tokian tokiko erakundeetako arduradun politiko eta teknikoen jarrerak asko baldintzatu du harremana (onerako zein txarrerako).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia