2001
|
|
Matematikak soilik barnebiltzen ditu benetako definizioak, zeren adigaiak (enpirikoak nahiz apriorizkoak) ezin baitira definitu; ez baitago ziurtasunik analisiaren zehaztasunari buruz. Beti egon daiteke kontuan
|
hartu
ez dugun ezaugarriren bat, adibidez" urrea" edo beste edozein adigairen edukia zehazten dugunean. Horregatik, Filosofian adigaiak aurkeztu egiten dira.
|
2003
|
|
Eta euren aginpidea ahulduta dago nahas mahas horrexegatik. Hortik dator, askok gura eta jakin ez arren ere, halakoak bereiztea, hots, zer den zuzena eta naturala eta zer, ostera, gure arrazoiak eta erabilerak
|
hartzen
ez duena. Ohargarria, nolanahi ere, liburu honen hitzaurrean horri buruz esaten dena.
|
2004
|
|
Hipotesiak adierazten duen ahaltasunean datza hain zuzen ere logikaren ahaltasuna. Izan ere premisak egiazkotzat hipotetikoki
|
hartzerik
ez balego, inferentzia logiko bakar bat ere ez legoke eta, ondorioz, ez legoke logikarik batere. Eta logikarik gabe ez legoke gogoetarik ez mundurik.
|
|
Poesiak eta literaturak ez ezik, eguneroko hizkuntzak ere adierazgarritasunean hartzen du iturri eta oinarri. Wittgensteinek ez zuen puntu hau behar adina kontuan hartu Tractatus a idazterakoan, Fregek eta Russellek aintzat
|
hartu
ez zuten bezala. Literatura bere osoan eta, areago dena, eguneroko hizkuntza bera ere ezinezko lirateke adierazpen perpausak (apofantikoak) ez direnak ez baleude.
|
|
Wittgensteinek ez du erantzun argirik ematen, konstatatzera mugatzen da. Erantzuna Wittgensteinek eta Russellek aintzat
|
hartu
ez zuten Hegelen eskutik dator, ene ustez. Perpausa, errealitatea bezala, porosoa baita, esango genuke Hegelen terminologiaz baliatuz.
|
2005
|
|
Halakoxea izan zen arerioei euren edukiak eman zizkien utzikeria, gerra egin zutela erlijio irizkeriak oztopatuta. Judeguen larunbatak eta grekoen ilargia ezagutzen ditugu, beste batzuek egintza gogoangarritzat
|
hartu
ez bazituzten ere.
|
|
Zizeronek ere, berori herri, errege eta nazio arrotzen arteko aliantza, itun eta baldintzetan dagoela baieztatzen du eta azken mailan, gerra eta bakearen zuzenbidean. Hobe eta zehatzago ariko dira autu horren gainean eztabaidatzen dutenak Eskritura Santuen gainean, hebertarren historia eta zuzenbide zibila jainkotiar zuzenbidetzat
|
hartzen
ez badute. Herri guztien historiek barruratu zituztenak dira horretarako egokienak; ez, ordea, ondorioak lortzeko, sarritan egiten baita gauza bera eta gainera, okerretara.
|
|
Azalduko dugun kontzepzio linguistiko berri honen hurrengo ideiak, bigarrenak," pentsamendu eta hizkuntzaren" arteko sakoneko erlazioa azpimarratzen du: ...; eta, zentzu honetan, ez da soilik gizakien arteko komunikazio tresna bat, baizik eta baita ere" bakarrik dagoen gizabanakoaren pentsatzearen ezinbesteko baldintza" 84 Pentsatzea, beste gauza askoren artean, kontzeptuak osatzea eta irudiak ekoiztea da, alegia, subjektuari objektu bezala itzultzen zaizkion adigaiak sortzea, eta hau ez da posible hizkuntzak prozesu mental horretan eskurik
|
hartzen
ez badu. Azken finean, gizakia bere izaeran eta bere humanitatean zehazten du hizkuntzak, hau da," hizkuntzak gizatasunaren naturan bertan hartzen du parte" eta, honengatik," bere ekoizpenak gizatasun horren barne behar bati erantzuten dio" 85 Honek ez du esan nahi, ordea, hizkuntzak pertsonen arteko harremanetan jokatzen duen papera bigarren mailakoa denik; alderantziz, pentsatze eta hitz egitearen arteko korrelazioak berak agerian uzten du, garbi gainera, gizakiaren barne izaera berez dela komunikatiboa.
|
2006
|
|
Patroklo heroi hil berriaren gorpua —Akiles oldarkorraren alter egoa izan denaren gorpua— borroka zelaian datza eta ataka estuan dago Menelao: batetik, gorpua defentsarik gabe uzten badu, bere erruz, heroiaren gorpuak bere herritarren gorazarrekin lur
|
hartzerik
ez badu, danaoen gaitzespena jasoko du (nemeshsetai); baina, bestetik, dagoen bezala, bakarka, Hektorri eta troiarrei aurre egiten badie, arrisku bizian jarriko du bere burua. Badirudi, une batez, Menelaori —geroago Arkilokori bezala— barne eztabaida sortu zaiola bihotza ez den leku harrigarri batetik.
|
|
Bigarren Kojeverentzat, berriz, gauza naturala izen bilakarazten duen giza ekintzak aurretik izaera bereziko prozesu bat eskatzen du," prozesu orokortzaile" deritzona, berezkoa, gauzaren esentzia bereizten duena dagoen kokagunetik eta dirauen aldi tartetik. Prozesu hauxe da Introduction a la lecture de Hegel-en aintzat
|
hartu
ez zuena.
|
2008
|
|
Zentzu nagusiaz gain, akzidentea bigarren zentzu batean uler daiteke: akzidenteak" substantzian parte
|
hartu
ez izanik gauzari berez egokitzen zaizkion [ezaugarri] horiek" dira. Adibidez," triangeluan bi angelu zuzen izatea" (V 30, 1025a21).
|
|
... osaturikoaren definizioa badago zentzu batean, baina beste zentzu batean ez: materiarekin batera
|
hartuz gero
ez dago (zehaztugabea baita), baina substantzia lehenarena badago; adibidez, gizakiaren arimaren esakunea da, substantzia bere baitako forma baita, forma eta materia substantzia osatua (synolos) deiturikoaren osagaiak direlarik (VII 10, 1037a26).
|
|
Alexandre Kojevek 1933an Hegeli buruz mintegi bat antolatu zuen; intelektual askok hartu zuten parte. Eta parte
|
hartu
ez zutenen artean ere, hasi ziren Hegelen lanak gogoz hartzen, Lacan adibidez; horretan Alexandre Koyre k eragin handia izan zuen. Derridak esan zuen:
|
2010
|
|
Badira beste lege zehaztapenak Domingo Sotok, Alfontso Castrokoak eta beste autore garaikideek arbuiatu egiten dituztenak. Ez dago horietan sakontzeko premiarik, zinezko zehaztapenak baino, legearen laudorioak baitira, hain zuzen ere, legea bera osotasunean
|
hartzen
ez dutenak, ezpada lege zehatz batzuen ezaugarriak. Hartara, Zizeronek azaldu zuen legea Jainkoaren gogoan dagoen zerbait amaigabea dela, eta Jupiter bikainaren arrazoimen zuzena dela, bi biak, esan gabe doa, egoki doazkio betiko legeari.
|
|
Esandako orok erakusten du zein den tratatu honen xedea eta zein hori aztertzeko ikusmoldea. Hartara, xede hori aintzat
|
harturik
ez da lan zaila izango azaltzea zer eta nola garatuko den gaia. Lehendabizi, legeaz jardungo dugu orokorrean, gero horren motak zehazteko.
|
2014
|
|
Kontzepzio musikologikoak uste du opera artelana dela, kontzepzio anekdotikoak entretenimendua ikusten du soilik. Kontzepzio horrek kazetaritza lanen segida bat zen sasi zientziaren itxurarekingaur egun oraindik nolabaiteko audientzia baldin badauka, nahikoa kontuan
|
hartu
ez den errealitatearen ebidentzia baten isla da: XIX. mendean, opera masen arte bat izan zen oroz gain; komertzializatu zen aro garaikideko lehenengo sorkuntza kulturala izan zen, emanaldikako nobelarekin batera.
|
|
Eta zirkulazio handia egon zen. Noski, musika aitzakia
|
hartuta
ez zuten lan inuzenterik egin, eta haien biraoekin Wagnerren testuei musikalei eta hitzezkoeikomentarioen kortesanoek eta espekulatzaileek eskalapoiak gehitu zizkieten. Euren izendapen batzuek ez dute ez gaizkirik ez onik egiten:
|
2017
|
|
Baina Sartre idazletzat eta filosofotzat bakarrik
|
hartzea
ez da zehatza. Sartre ‘intelektual konprometitua’ zen.
|