2008
|
|
Bigarrenik, galdetzea dago ea autogestio barik inongo enpoderamendurik sor daitekeen, norbera ez bada zeinek sortuko luke? Nola da posible kanpoko agentziek beren esku
|
hartzeen bitartez
egiteko boterea sortzea, beraien gaineko boterearen mendeko diren giza talde horiengan? (Nelson eta Wright, 1995).
|
2009
|
|
Badago egin beharreko bigarren zehaztapen bat, behin kezkak zeintzuk diren zehaztuta. Zehaztapen hau ere iritzi publikoari buruzko ikerlan soziologikoak kontuan
|
hartuta
egingo dugu. Ondo bereizi behar dira «konfiantza eza» eta «konfiantza»7 Izan ere, biak independenteak dira, bata ez da bestearen oposizioa.
|
2010
|
|
Bigarrenak, berriz, gizartea diskriminatzeko aldagai nagusiez gain (sexua, adina, egoera zibila, formazio akademikoa, bizilekua, biktimizazioesperientzia zuzena edo zeharkakoa?), hainbat galdera jasotzen ditu: indarkeria matxistaren zergati orokorrak, indarkeria eraso horretan emakumeak dituen mantentze arrazoiak, biktimarekin loturiko emozioak eta hartu lituzketen neurriak prebentziorako eta biktimarekin esku
|
hartzea
egiteko.
|
2011
|
|
Aipatutako konparaketa horretarako aukera ematen duten hiru maila oinarri
|
hartuta
egingo da: maila sistemiko edo funtziokoa, maila operazionala eta inplementazio edo ezarpen maila.
|
2012
|
|
Egia da Estatuak nazioa egiteko mekaniso eta baldintza bermeak dakartzala, eta horregatik, eta ez beste ezerengatik, desiratzen dute nazio zapalduek erakunde hori. Erakunde hori ez duten nazioak, nahiz beste Estatu demokratiko batzuen gerizan egon, euren erabaki
|
hartzeak
egiteko eta beharrezko kontsideratzen dituzten bermeak eskuratzeko baimenik ez duten bitartean, ez daude demokratikoki artatuak. Hori da Euskal Herriaren kasua.
|
2013
|
|
Bruni k beste faktore bat azpimarratzen du. Haren iritziz, nahiz eta, berez, intelektualei zuzenduta zegoen, gutun hori ETAk burgesia txikiari zein klase ertaineko sektoreei nazio askapeneko mugimenduan parte
|
hartzeko
eginiko gonbidapena izan zen, EAJk sektore haiengan zuen hegemonia apurtzeko helburua zuena (1988: 59).
|
2014
|
|
1) Erosketa publiko berdea hobeto ezagutzeko aukera eta erosketa zein kontratazio prozesuetan ezagutza hori aplikatzeko gaitasuna. 2) Ingurumen irizpideak kontuan
|
hartuta
egiten diren erosketen aurrekontu publiko areagotua. 3) Kopuru handiak erostean, ondasunak eta kontsumitzeko produktuak erostean beherapen garrantzitsuak (merkatu prezioarekin alderatuta% 20koak).
|
2017
|
|
Akulturazio prozesuak aztertzen direnean beharrezkoa da ikerketa espezifikoak egitea testuinguru bakoitzean, talde bakoitzarekin ezaugarriak aldatzen direlako eta informazio espezifikoa behar delako modu egokian ulertzeko testuinguru bakoitzeko errealitatea (Berry, 1997; Birman et al., 2005). Modu horretan, baliagarriak eta espezifikoak diren elementuak ezagutzen dira populazio zehatz batekin lan egiteko, bai prebentzioko esku hartzeak garatzeko bai interbentzioko esku
|
hartzeak
egiteko estres maila altua denean edo ongizatea baxua denean.
|
2019
|
|
Formazio saioak aurrera eramateko, ikerketa ekintzan oinarritutako ikerketa diseinuari jarraitu zaio. Izan ere, saioak aldatzen joan dira esku
|
hartzea
egin den bakoitzean, momentu oro ikasleen beharretara eta interesgune berrietara egokitu baitira. Azken finean, ikerketa ekintza«[?] hezkuntza praktikarekiko konpromiso moral eta etiko bat da» (Pérez, 2014:
|
|
Horri begira, argi ikus daiteke arau hauste honek proportzionaltasun azterketa ez lukeela gaindituko, jakinarazi ez den manifestazio bati (baketsua izan arren) 600.000 eurorainoko isuna ezartzen baitio legeak, oinarrizko eskubide baten neurrigabeko esku
|
hartzea
eginez.
|
2022
|
|
Etorkizuneko lanei dagokienez, eskolan idazkailu digitala eta HandSpy bakarka erabil daitezke, ikasleak letrak nondik nora egiten dituen ikusteko, idazkolpe segidak eta pausak aztertzeko. Horrez gain, esku
|
hartzeak
eginez gero, aurrerapenak modu finagoan ikusteko aukera egongo da. Bestalde, ikasle taldearekin ere erabil daiteke idazkailu digitala, batezbestekoak ateratzeko eta urtez urte gainbegiratzen joateko.
|
|
Horretarako, idazkailu digitalarekin eta Handspy sistemarekin ebaluatu da idazkolpe segidak (burstetan) eta pausak kontuan hartuz. 9 urteko haurrari esku
|
hartzea
egitea proposatu zaio letren ulergarritasuna lortzeko eta abiadura edo automatikotasuna lortzeko. Eskuhartzearen ariketa egokienak proposatzeko hizkuntza corpusa erabili da.
|
|
Hezkuntza curriculuma aintzat
|
hartuta
eginiko sarrerak izaki, iturri bera erabili dugu guk ere sarrera bakoitza Lehen Hezkuntzako zer mailatako ikasleekin baliozkotu jakiteko:
|