Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2008
‎Bigarrenik, galdetzea dago ea autogestio barik inongo enpoderamendurik sor daitekeen, norbera ez bada zeinek sortuko luke? Nola da posible kanpoko agentziek beren esku hartzeen bitartez egiteko boterea sortzea, beraien gaineko boterearen mendeko diren giza talde horiengan? (Nelson eta Wright, 1995).
2009
‎Badago egin beharreko bigarren zehaztapen bat, behin kezkak zeintzuk diren zehaztuta. Zehaztapen hau ere iritzi publikoari buruzko ikerlan soziologikoak kontuan hartuta egingo dugu. Ondo bereizi behar dira «konfiantza eza» eta «konfiantza»7 Izan ere, biak independenteak dira, bata ez da bestearen oposizioa.
2010
‎Bigarrenak, berriz, gizartea diskriminatzeko aldagai nagusiez gain (sexua, adina, egoera zibila, formazio akademikoa, bizilekua, biktimizazioesperientzia zuzena edo zeharkakoa?), hainbat galdera jasotzen ditu: indarkeria matxistaren zergati orokorrak, indarkeria eraso horretan emakumeak dituen mantentze arrazoiak, biktimarekin loturiko emozioak eta hartu lituzketen neurriak prebentziorako eta biktimarekin esku hartzea egiteko.
2011
‎Aipatutako konparaketa horretarako aukera ematen duten hiru maila oinarri hartuta egingo da: maila sistemiko edo funtziokoa, maila operazionala eta inplementazio edo ezarpen maila.
2012
‎Egia da Estatuak nazioa egiteko mekaniso eta baldintza bermeak dakartzala, eta horregatik, eta ez beste ezerengatik, desiratzen dute nazio zapalduek erakunde hori. Erakunde hori ez duten nazioak, nahiz beste Estatu demokratiko batzuen gerizan egon, euren erabaki hartzeak egiteko eta beharrezko kontsideratzen dituzten bermeak eskuratzeko baimenik ez duten bitartean, ez daude demokratikoki artatuak. Hori da Euskal Herriaren kasua.
2013
‎Bruni k beste faktore bat azpimarratzen du. Haren iritziz, nahiz eta, berez, intelektualei zuzenduta zegoen, gutun hori ETAk burgesia txikiari zein klase ertaineko sektoreei nazio askapeneko mugimenduan parte hartzeko eginiko gonbidapena izan zen, EAJk sektore haiengan zuen hegemonia apurtzeko helburua zuena (1988: 59).
2014
‎1) Erosketa publiko berdea hobeto ezagutzeko aukera eta erosketa zein kontratazio prozesuetan ezagutza hori aplikatzeko gaitasuna. 2) Ingurumen irizpideak kontuan hartuta egiten diren erosketen aurrekontu publiko areagotua. 3) Kopuru handiak erostean, ondasunak eta kontsumitzeko produktuak erostean beherapen garrantzitsuak (merkatu prezioarekin alderatuta% 20koak).
2017
‎Akulturazio prozesuak aztertzen direnean beharrezkoa da ikerketa espezifikoak egitea testuinguru bakoitzean, talde bakoitzarekin ezaugarriak aldatzen direlako eta informazio espezifikoa behar delako modu egokian ulertzeko testuinguru bakoitzeko errealitatea (Berry, 1997; Birman et al., 2005). Modu horretan, baliagarriak eta espezifikoak diren elementuak ezagutzen dira populazio zehatz batekin lan egiteko, bai prebentzioko esku hartzeak garatzeko bai interbentzioko esku hartzeak egiteko estres maila altua denean edo ongizatea baxua denean.
2019
‎Formazio saioak aurrera eramateko, ikerketa ekintzan oinarritutako ikerketa diseinuari jarraitu zaio. Izan ere, saioak aldatzen joan dira esku hartzea egin den bakoitzean, momentu oro ikasleen beharretara eta interesgune berrietara egokitu baitira. Azken finean, ikerketa ekintza«[?] hezkuntza praktikarekiko konpromiso moral eta etiko bat da» (Pérez, 2014:
‎Horri begira, argi ikus daiteke arau hauste honek proportzionaltasun azterketa ez lukeela gaindituko, jakinarazi ez den manifestazio bati (baketsua izan arren) 600.000 eurorainoko isuna ezartzen baitio legeak, oinarrizko eskubide baten neurrigabeko esku hartzea eginez.
2022
‎Etorkizuneko lanei dagokienez, eskolan idazkailu digitala eta HandSpy bakarka erabil daitezke, ikasleak letrak nondik nora egiten dituen ikusteko, idazkolpe segidak eta pausak aztertzeko. Horrez gain, esku hartzeak eginez gero, aurrerapenak modu finagoan ikusteko aukera egongo da. Bestalde, ikasle taldearekin ere erabil daiteke idazkailu digitala, batezbestekoak ateratzeko eta urtez urte gainbegiratzen joateko.
‎Horretarako, idazkailu digitalarekin eta Handspy sistemarekin ebaluatu da idazkolpe segidak (burstetan) eta pausak kontuan hartuz. 9 urteko haurrari esku hartzea egitea proposatu zaio letren ulergarritasuna lortzeko eta abiadura edo automatikotasuna lortzeko. Eskuhartzearen ariketa egokienak proposatzeko hizkuntza corpusa erabili da.
‎Hezkuntza curriculuma aintzat hartuta eginiko sarrerak izaki, iturri bera erabili dugu guk ere sarrera bakoitza Lehen Hezkuntzako zer mailatako ikasleekin baliozkotu jakiteko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia