2008
|
|
Gazteenak kenduta, berdintsu erabiltzen dute euskara gainerako guztiek. tuan hartu behar da. Gure kalkuluak euskaldun guztiak kontuan
|
hartuta
egin beharrean euskaraz irakurtzen dakitenen artean eginda, bi ondorio hauetara iritsi gara: batetik, euskaraz irakurtzeko gai direnen artean ere, 1524 urteko gazteek egiten diote, berriz ere, toki gutxien euskarari eta gehien erdarari (%20, 3 euskarari eta %79, 7 erdarari).
|
|
Eta alderantziz, Hitza irakurri zutenak %44, 3 dira bezperan ETB1 ikusi zutenen artean eta %17, 2 besterik ez ikusi ez zutenen artean. Kalkuluak herritar elebidunak soilik kontuan
|
hartuta
eginez, bezperan ETB1 ikusi zutenak %48, 4 dira Hitza irakurri zutenen artean eta %29, 7 Hitza irakurri ez zutenen artean. Eta alderantziz, Hitza irakurri zutenak %46, 4 dira bezperan ETB1 ikusi zutenen artean eta %28, 1 besterik ez ikusi ez zutenen artean.
|
2010
|
|
ikasle bati euskara batuan edota euskalkian hitz egin, neska bati printzesa eta mutikoari txapeldun deitu ala ez, etorri berri den haurrari jatorrizko hizkuntzan hitz egin ala euskaraz jardun lehen egunetik, guraso bilerak zein hizkuntzatan egin, etab. Erabaki horiek hartzeko irizpideak eta hausnarketa gunea eskaini nahi ditu materiak. Modu horretan, gainera, komunikazio trebetasunen lanketa modu testuinguratuan eta ikasleentzat esanguratsuak diren edukiak aintzat
|
hartuz
egiten da, eduki bidezko hizkuntza ikas irakaskuntzako oinarriak kontuan hartuta (Snow, Met eta Genesse, 1989).
|
2015
|
|
Alderaketa etxeko erabilera aintzat
|
hartuta
eginez gero, hauek dira datuak:
|
|
12 urte bitarteko tolosar gazteen ahozko hizkuntza hobetzeko eta adin honetan eskolan horretarako tresnak zein diren topatzeko bilaketa bat da ikerketa honen oinarria. Bide hori gauzatzeko hautatu da ekintza ikerketa metodologia zeinetan sortu eta berregokitu den ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko material didaktikoa, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu eta irakasleek euren esku
|
hartzearen gainean
egin dituzten gogoeta eta ekarpen berriak jaso diren.
|
2016
|
|
Jatorrizko testua oinarri
|
hartuta
egin ditut, beraz, nire ekarpenak. Neurea ez da txosten beregaina, jatorrizkoak iradokitako apunteez osatutakoa baizik.
|
2018
|
|
3 Gune soziolinguistikoen sailkapena Mapa Soziolinguistikoa erreferentzia gisa
|
hartuta
egin dugu. Mapa Soziolinguistikoak egiten duen banaketa gure laginean aplikatzea egokia den jakiteko K Means algoritmoa aplikatu dugu.
|
2020
|
|
Egoera hau justifikatu du adieraziz alderdiek ez dutela zertan esku
|
hartzerik
egin udal profesionalen lan teknikoan:
|
2022
|
|
2016an Eusko Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua eta Euskararen Erakunde Publikoaren parte
|
hartzearekin
egindako VI. Inkesta soziolinguistikoan lortutako datuak dira honakoak:
|
|
Autoen eta errepideen ugaritasunak espazio publikoaren kalitatea jaistea dakar eta, aldi berean, abiadura handitzeak pertsonek espazio publikoan egiten dituzten egonaldiak laburtzea eta gutxitzea; aurrez aurreko kontaktuak murrizten dira, soziabilitatea galdu eta, baita, segurtasun sentsazioa kolokan jarri ere. Testuinguru horretan, aipagarria da 70 hamarkadan San Frantziskoko (EEUU) 3 kale oinarri
|
hartuta
egindako ikerketa. Lan hartatik ondorioztatu zuten auto trafikoak eragin zuzena zuela kale bateko biztanleak egunean ikusten zituen lagun eta ezagun kopuruan.
|
2023
|
|
zein izan diren bere jardueraren ardatzak eta denboran zehar zer nolako bilakaera izan duten. Bestalde, aurreko bi kongresuek suposatu zuten aldaketaren berri ematen da eta ezarri zituzten jarduerarako oinarriak aintzat
|
harturik
egindako bidearen balorazio bat egiten da, etorkizunera begira mugimenduak dituen erronka nagusienak identifikatuz. • Hitz gakoak:
|