Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Gazteenak kenduta, berdintsu erabiltzen dute euskara gainerako guztiek. tuan hartu behar da. Gure kalkuluak euskaldun guztiak kontuan hartuta egin beharrean euskaraz irakurtzen dakitenen artean eginda, bi ondorio hauetara iritsi gara: batetik, euskaraz irakurtzeko gai direnen artean ere, 1524 urteko gazteek egiten diote, berriz ere, toki gutxien euskarari eta gehien erdarari (%20, 3 euskarari eta %79, 7 erdarari).
‎Eta alderantziz, Hitza irakurri zutenak %44, 3 dira bezperan ETB1 ikusi zutenen artean eta %17, 2 besterik ez ikusi ez zutenen artean. Kalkuluak herritar elebidunak soilik kontuan hartuta eginez, bezperan ETB1 ikusi zutenak %48, 4 dira Hitza irakurri zutenen artean eta %29, 7 Hitza irakurri ez zutenen artean. Eta alderantziz, Hitza irakurri zutenak %46, 4 dira bezperan ETB1 ikusi zutenen artean eta %28, 1 besterik ez ikusi ez zutenen artean.
2010
‎ikasle bati euskara batuan edota euskalkian hitz egin, neska bati printzesa eta mutikoari txapeldun deitu ala ez, etorri berri den haurrari jatorrizko hizkuntzan hitz egin ala euskaraz jardun lehen egunetik, guraso bilerak zein hizkuntzatan egin, etab. Erabaki horiek hartzeko irizpideak eta hausnarketa gunea eskaini nahi ditu materiak. Modu horretan, gainera, komunikazio trebetasunen lanketa modu testuinguratuan eta ikasleentzat esanguratsuak diren edukiak aintzat hartuz egiten da, eduki bidezko hizkuntza ikas irakaskuntzako oinarriak kontuan hartuta (Snow, Met eta Genesse, 1989).
2015
‎Alderaketa etxeko erabilera aintzat hartuta eginez gero, hauek dira datuak:
‎12 urte bitarteko tolosar gazteen ahozko hizkuntza hobetzeko eta adin honetan eskolan horretarako tresnak zein diren topatzeko bilaketa bat da ikerketa honen oinarria. Bide hori gauzatzeko hautatu da ekintza ikerketa metodologia zeinetan sortu eta berregokitu den ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko material didaktikoa, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu eta irakasleek euren esku hartzearen gainean egin dituzten gogoeta eta ekarpen berriak jaso diren.
2016
‎Jatorrizko testua oinarri hartuta egin ditut, beraz, nire ekarpenak. Neurea ez da txosten beregaina, jatorrizkoak iradokitako apunteez osatutakoa baizik.
2018
‎3 Gune soziolinguistikoen sailkapena Mapa Soziolinguistikoa erreferentzia gisa hartuta egin dugu. Mapa Soziolinguistikoak egiten duen banaketa gure laginean aplikatzea egokia den jakiteko K Means algoritmoa aplikatu dugu.
2020
‎Egoera hau justifikatu du adieraziz alderdiek ez dutela zertan esku hartzerik egin udal profesionalen lan teknikoan:
2022
‎2016an Eusko Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua eta Euskararen Erakunde Publikoaren parte hartzearekin egindako VI. Inkesta soziolinguistikoan lortutako datuak dira honakoak:
‎Autoen eta errepideen ugaritasunak espazio publikoaren kalitatea jaistea dakar eta, aldi berean, abiadura handitzeak pertsonek espazio publikoan egiten dituzten egonaldiak laburtzea eta gutxitzea; aurrez aurreko kontaktuak murrizten dira, soziabilitatea galdu eta, baita, segurtasun sentsazioa kolokan jarri ere. Testuinguru horretan, aipagarria da 70 hamarkadan San Frantziskoko (EEUU) 3 kale oinarri hartuta egindako ikerketa. Lan hartatik ondorioztatu zuten auto trafikoak eragin zuzena zuela kale bateko biztanleak egunean ikusten zituen lagun eta ezagun kopuruan.
2023
‎zein izan diren bere jardueraren ardatzak eta denboran zehar zer nolako bilakaera izan duten. Bestalde, aurreko bi kongresuek suposatu zuten aldaketaren berri ematen da eta ezarri zituzten jarduerarako oinarriak aintzat harturik egindako bidearen balorazio bat egiten da, etorkizunera begira mugimenduak dituen erronka nagusienak identifikatuz. • Hitz gakoak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia