Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Batzuekgaitasun komunikatiboa ikertu eta interpretatuko dute ikasgelaren testuinguruaren markoan; hauek saiatuko dira kurrikulu garapenean baliagarriakizango diren ereduak eta metodologiak garatzen. Beste batzuek esango digute hiztun baten gaitasuna ezin ikusi eta neurtu daitekeela ez bada ingurune errealetan jarduten ari denean eta, ondorioz, gaitasunaren garapenatestuinguruko baldintza pertsonal eta sozial errealak kontuan hartuta definitu eta ebaluatu behar dela esango dute.
‎Ezezaguna ezin daiteke, bestea? hizpide harturik definitu. –Barnetik?, gizarteko muturreko ereduak eta posizioak zentzurik gabe uzten ditu.
2005
‎Populazio egitura definitzeko ezaugarri batzuk hartu behar dira kontuan. Ezaugarri horiek kategoria bitan sailka daitezke, populazioaren egitura espazio edo denbora gisa hartuz definitzen den. Lehenengo kategoriaren barruan, espazioa betetzeko modua daukagu (populazioaren egitura espaziala), espezie bakoitzarentzat karakteristikoa dena, eta espeziearen lurraldearekiko jokabidearekin erlazionatuta dago.
2008
‎Bilaketa horretan ez da defendatuko zenbat eta parte hartze gehiago izan, hobe delako ideiarik, ez da eskala kuantitatibo soil bat eskaini nahi, baizik eta sakoneko begirada kualitatibo bat. Zentzu horretan, eraldaketarako klabea ez da zenbat alditan dagoen erabakitzeko aukera, baizik eta biztanleek euren parte hartzea definitzeko bitartekoak izatea ala ez (Kaufman, 1997). Ibilbide horretan lagundu ahal duten erreferente normatibo ugari aipa badaitezke ere, kasu honetan garapen lankidetzarako izan dezaketen eragin eta onarpen orokortua dela eta, giza garapenaren eta garapen jasangarriaren teoriak jarriko ditugu gidari, hori bai, horiek ere zabalegiak direnez batzuetan, enpoderamendua ahalbidetzen duten neurri eta mugekin hartuta.
2010
‎Hirian bertan edo auzoan bertan egon daitezke laguntza behar duten gabeziak dituzten pertsonak. Parte hartzea definitzea. Denbora, bizilekua edo lekualdatzeko gaitasuna aztertu behar da.
2015
‎Alde batetik, lehen belaunaldi bateko 10 irakasle ikertzaile hautatu dira. Belaunaldi hori 1970 eta 1980ko hamarkadetan kontratatu ziren irakasleen multzoa oinarritzat hartuta definitu da ikerketarako, sasoi horretan euskararen erabilera arautu eta instituzionalki sustatu barik baitzegoen UPV/EHUn. Beste alde batetik, bigarren belaunaldi bateko 15 irakasle ikertzaile hautatu dira.
2016
‎Orain, behin betiko proiektua ari dira zehazten. «Lan honetan, besteak beste, aurrekontuak zehaztu, esku hartzeak definitu eta jabetza pribatuko eremu txikietan jabeekin harremanetan jarriko gara», dio zinegotziak.Udal Gobernuarentzat «estrategikoa» da Eraztun Berde Urdina eta, horrenbestez, 100.000 euroko aurrekontua jarri du garatzeko. Era berean, Udalsarea 21eko Berringurumena programara aurkeztu dute, kanpoko diru laguntza lortzeko.Horrekin batera, parte hartze prozesu bat ere jarriko dute abian, herritarren zein eragileen ideiak jasotze aldera.
‎" Denek elkarrekin badugu zer egin". Denbora hartuz definitu ditu ekoizkin bakoitzaren iraunkortasuna gauzatuko duten ziurtagiriak. ASC arrainarentat, BCI kotoinarentzat, FSC egurrarentzat, RSPO palmolioarentzat, zerrenda biziki luzea da.
2017
‎Elkarlan publiko pribatu pertsonal arrakastatsuen gakoa norberaren onurak beste partaideen menpe daudela ulertu eta interes indibidualak interes kolektiboekin lerrokatzean datza (Chandra et al, 2013; O' Sullivan et al, 2015). Aurretiko erronkei buruzko ikuspegi komun bat garatzea, ikuspegi hori kontuan harturik definitutako jardueren plangintza eta jarduera horiek aurrera eramateko lan talde egokiena bilatzea funtsezko elementuak dira (Doyle et al., 2014).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia