2009
|
|
• Parte
|
hartzera
bideratutako ikasketa prozesuak dira, eta jendeari inguruaren azterketa kritikoa eta dimentsio askokoa egiten laguntzen diote.
|
2010
|
|
• 1 urratsak, etapa bakoitzaren hasieran esku
|
hartzea
bideratzeko abiapuntuzko zein enfoke edo planteamendu erabili ziren azaltzen du. • 2 urratsak, diseinatutakoaren arabera etapa bakoitzean zein ekimen burutu ziren azaltzen du.
|
2013
|
|
— beharrezkotzat jo zuten irakasle gehiagoren parte
|
hartzea
bideratzea; bereziki, urrunago bizi diren komunitateetakoena; oro har, irakasleen birziklatzea eta prestakuntza oso beharrezkotzat joten zuten; — egokitzat jo zuten kanpoko laguntza;
|
2016
|
|
Gorago azaldu moduan, DiKomA Proiektuaren xede nagusia ‘diskurtsoa’, ‘komunitatea’ eta ‘ahalmentzea’ hitz gakoen inguruan gorpuztu da, honako formulazio honekin: Udalerri mailan herritarrekin esku
|
hartzea
bideratzea, hizkuntza ekologiaren ezagutza hedatuz diskurtso berri (ndar) tu bat sozializatzeko eta horren bidez herritarrek hizkuntz komunitate gisa osatzen duten sistema trinkotzen edota ahalmentzen laguntzeko.
|
|
Planteatutako xede horrek ikerketaren izaeran eragina izan du hasiera hasieratik modu zuzenean, bertan hiztun komunitatea ahalmentzen laguntzeko herritarrekin esku
|
hartzea
bideratzea planteatzen baitzen. Hau da, ikerketak ahalmentzea bezalako balioetan oinarritua eta esperimentazio praktikoa izango zuen moldekoa izan behar zuen.
|
|
DiKomA Proiektuaren xede nagusia ‘diskurtsoa’, ‘komunitatea’ eta ‘ahalmentzea’ hitz gakoen inguruan gorpuztu da, honako formulazio honekin: Udalerri mailan herritarrekin esku
|
hartzea
bideratzea, hizkuntzaekologiaren ezagutza hedatuz diskurtso berri (ndar) tu bat sozializatzeko eta horren bidez herritarrek hizkuntz komunitate gisa osatzen duten sistema trinkotzen edota ahalmentzen laguntzeko.
|
|
Udalerri mailan herritarrekin esku
|
hartzea
bideratzea, hizkuntza ekologiaren ezagutza hedatuz diskurtso berri (ndar) tu bat sozializatzeko eta horren bidez herritarrek hizkuntz komunitate gisa osatzen duten sistema trinkotzen edota ahalmentzen laguntzeko.
|
2017
|
|
Eragiteko eskumen legala eta baliabideak dituzte. Parte
|
hartzea
bideratzeko agindua dute, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Udalen Legeak eskumen berriak aitortzen dizkie: hizkuntzaren alorrean eragiteko ere, orain arte baina ahalmen handiagoa izango dute, beraz.
|
2020
|
|
Hitz hartze motak kuantifikatuta, solasaren antolamendua orokorrean etenaldi bidezko hitz
|
hartzeen bidez
bideratzen dela ikusi dugu. Hala ere, gainontzeko hitz hartze moduak ere esanguratsuak dira, bereziki zehar galdera bidezko hitz hartzeak, hau baita saioa ezaugarritzeko berezitasun nagusietakoa.
|
2021
|
|
Nahiko paradigmatikoa da Gorputz Hezkuntzaren irakasgaian gertatzen dena (3, 4 adibideak). Irakasgai horretan aldaketa nabarmena izan da espazioaren kudeaketa egiteko orduan, gela antolatzeko orduan, eta besteko irakasgaietan euskararen ahozko erabilera indartzen ikasleen parte
|
hartzea
bideratzeko orduan. Ikus dezagun irakasle berberaren saio batetik bestera gertatu den aldaketa.
|
|
Baina horretarako ezinbestekoa da irakasleak garrantzi hori barnera dezan eta eginkizunaren kontzientzia har dezan. Izan ere, zerbait erakutsi badigu proiektu honek, izan da, hizkuntzaren gaineko esku
|
hartzeak
bideratzen direnean arlo guztietan eragiten dela aldi berean: irakas saioan zehar elkarren arteko ekintza komunikatiboetan arreta jartzen denean edukiari berari ere arreta handiagoa eskaintzen zaio eta estrategia landuagoak agertzen dira ezagutzak eraikitzeko.
|
2023
|
|
Euskara sustatzeko hizkuntza estrategiekin batera udalekuetako esperientzia bizipena positiboa izan dadin testuinguruari begiratzea ezinbestekoa da. Horregatik, esku
|
hartzeak
bideratzeko espazioa, objektua, pertsona eta denbora kontuan hartzeko formazioa eskaintzen da, besteak beste, horrek ere hizkuntzaren erabileran eragiten duelako (Aire 2023).
|