2004
|
|
Ikasiaren eta erabileraren arteko loturarik ezak euskalgintzaren asmoak etengabe zapuztu izan ditu: . Ikasten duten milaka heldu horietatik, galdera Teo Etxabururena dugu?, zergatik gutxi batzuek baino ez dute euskara
|
hartzen
beren eguneroko bizimoduko komunikazio hizkuntza tresnatzat??. 501
|
2009
|
|
esana, eta posible da, posible!? pertsonalki Unamunok berak batez ere horrela nahi izatea esandakoa publikoak ulertzea, teoria horren ondorio soil soil razionaltzat
|
hartuz
berak proposatzen zituen konklusioak ere(. Tenemos que olvidarlo [euskara] e irrumpir en el castellano... Nuestra alma es más grande ya que nuestro vestido secular, el vascuence nos viene ya estrecho; y como su natural y tejido no se prestan ya a ensancharse, rompámosle?).
|
2017
|
|
herritarrak boteretzen eta subjektu politiko bilakatzen dituzten mekanismo horiek beroriek bihurtzen dituztela herritarrak objektu politiko; ondorioz, berdintasuna eta askatasun politikoa (subjektu politikoen ezaugarri) estuki loturik daude objektu politiko gobernagarrien ezaugarri diren zenbait menderakuntzarekin. Komunitateek mobilizazio kolektiboa eta borroka politikoa erabiltzen dituzte, hartara, herriak parte
|
hartzeko
beren sistema politiko eta sozio-ekonomikoaren gobernuan eta gobernantzan (eta, horretarako, hein batean,, herria, konzeptua etengabe zabaldu beharra dago); halaxe beren burua gobernatzen dute, eta subjektu politiko ez ezik, gobernuaren beraren objektu bihurtzen dira komunitateko kideak.
|
|
Erabat kontra geunden, eta hori saihesteko aukera bat zegoela azaldu ziguten: kokalekuen entrega teknikoki nola egin negoziatzeko Frantziako Gobernuak konpromisoa
|
hartzea
beraiekin; hala bazen, ez zuten dataren berri emango martxoaren 17an?.
|
2018
|
|
ezkontza, izan ere, sexuen arteko harreman sozial bat da, luzera begirakoa, non, senarraren babesaren truke, emazte batek obeditu egiten baitu. Jatorrizko kontratuari buruzko istorio klasikoak irakurrita, galdera pizten da ea nolatan emakumeak beti sartzen diren ezkontza kontratuan, aintzat
|
harturik
berez ez daukatela kontratuak egiten dituzten norbanako horien gaitasunik; eta galdera pizten da, halaber, ea zergatik pentsatzen den emakumeek kontratu horretan sartu behar dutela. Lévi Straussen historia aieruzkoari dagokionez, areago da ezinbestekoa galdera hori egitea, zeren emakumeak jabetza huts izateraino apalduta ageri baitira historia horretan, eta, esklaboak bezala, ez baitira ugazaben arteko trukagaiak baizik.
|
|
Hain zuzen ere, feminismoaren barruko zatiketa eta zenbait «emakume» paradoxikoki feminismoaren kontra egotea, feminismoak ustez haiek ordezkatu arren, identitate politiken muga saihetsezinen adierazgarri da. Esateak feminismoak ordezkaritza handiagoa lor dezakeela feminismoak berak eraikitzen duen subjektu batentzat ondorio ironiko bat dauka, alegia, feminismoak huts egin dezakeela bere helburuak lortzeko ahaleginean hain zuzen ere kontuan ez
|
hartzeagatik
beren ordezkaritza aldarrikapenen eraikitze ahalmena. Arazoa ez da leuntzen emakume kategoria helburu «estrategikoetarako» aldarrikatuz, estrategiek beti izaten dituztelako beren sorrerako helburuetatik haragoko ondorioak.
|
2019
|
|
Orain bazekien auzo juduko kaleetan bekatari bat bizi zela, ezkutuan bekatu egiten zuena behin eta berriz, eguna joan eta eguna etorri. Eta haren erruz hartu zuela Heriok auzoa, eta haren erruz ez zutela umeen arimek atsedenik
|
hartzen
beren hilobietan.
|