Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2004
‎Gainera, horiei beste hiru faktore gehitu behar zaizkie: bat, etxebizitza errentan hartzean Administrazioak ematen duen laguntza urria (askoz ere dedukzio fiskal gehiago dago etxebizitza erosteagatik errentan hartzeagatik baino, Europan gertatzen denaren kontrako); bi, gaur egungo testuinguru ekonomikoan eskaintzen ari diren interesak oso baxuak dira (hipoteka maileguen kuotak hileko errentak baino pixka bat altuagoak baino ez dira); hiru, gizarte laguntzako etxebizitzak edo akurako etx...
2007
‎Atzerritarren inguruan hartutako administrazio egintzen eta ebazpenen aurka errekurtsoa jarri ahal izango da, legeetan xedatutakoaren arabera.
‎Argi dago Herri Defendatzaileak egindako eginkizunak garrantzitsuak direla, baina oinarrizko eskubideak babesten dituzten beste erakunde batzuekin gertatzen den bezala, defizit handia ikusten da: horren eskumenak ez dira betearazleak, ezin baititu hartu administrazio publikoei jokabide zehatzak ezartzen dizkieten neurriak; horren ordez, pertsuasio eskumenak ditu, bai zuzenean, ukitutako erakundeen aurrean, euren jardunak alda ditzaten, bai zeharka, jardun horiek salatuz, Gorte Nagusiei egindako txostenen bidez.
‎Kontuan hartuta administrazio publikoek Barne Produktu Gordinaren (BPG) %16a gastatzen dutela, horrelako politiketan udalen parte hartzea urrats garrantzitsua litzakete EBren ustez. Gainera, ekimena hornitzaileak diren enpresenga zabaltzeaz gain," koherentzia" emango lioke Getxoko Udalak darabilen politikari.
2008
‎Eremu sozioekonomikoari dagokionez, iaz egindako diagnosiaren ondorioak iraultzeko neurririk ez dute hartu administrazioek: Ipar Euskal Herrian kontsumitzaile euskaldunei ez zaie eskubiderik aitortu; Nafarroa osoa eremu ez euskaldun bihurtu dute kontsumitzaile euskaldunentzat; EAEko Kontsumitzaileen Legea garatzeko dekretuak ez dituzte abian jarri.
2011
‎Egonkortasun politiko handia egon zen horren ondorioz, eta ez zen inoiz hausturarik edo bat bateko gehiengo aldaketarik izan. Beraz, ez zen mobilizaziorik egon, eta emakumeek ez zuten gizonezkoen tokirik hartu administrazioan edo lantegian.Paradoxa dirudi: demokraziaren sendotasunak berak galarazi zuen demokrazia emakumeengana zabaltzea. Konstituzioak botoa gizonezkoei eman zien, eta bozketak hala egin ziren, besterik egitea Konstituzioa aldatzea litzateke.
2012
‎Hori kontuan hartzen badugu ere, une honetan esan beharra dago ezen lehiaketa desleialaren arloko akzioen erregimena publizitate jardueraren arloan aplikatzeak hauxe dakarrela: arlo horretan hainbat neurri sartzea, liratekeenak sartu edo kontuan hartu administrazio izaera duen erregimen zigortzailea aplikatuz gero. Horrenbestez, produktu edo zerbitzu zehatzen publizitateari buruzko araudi berezian ezarritakoa urratzen duten iragarkiak publizitate ez zilegitzat kalifikatzeak (eta haien aurka lehiaketa desleialarengatiko akzioak tartekatzeko dagokion aukerak) bidea irekitzen du kontsumitzaileen edo erabiltzaileen interes kolektiboen edo zehaztugabeen defentsan akzio kolektiboak erabiltzeko, edo baita etete akzioa erabiltzeko ere, publizitate ez zilegiaren eteteko ekintza ez datorrenean aurreikusita izaera berezia duen araudian ezarritako administrazio zigorren zerrendan.
2015
‎Iaz, Hekimenek azpimarratu zuen diru laguntzen deialdiaren poltsa aurreko urteetako berdina izatea eta hedabide gero eta gehiagoren artean banatu behar izatea ez zela sektoreak behar duen babesa, kontuan hartuta administrazioen laguntzak pisu espezifikoa galtzen ari direla urtetik urtera. Gogoratu behar da Eusko Jaurlaritzak banatzen dituen diru laguntza hauek garrantzitsuenak direla sektorearentzat eta, aurtengo igoera kenduta, ia aldaketarik gabe izoztuta egon direla 2012tik, orduan milioi bat euro jaitsi ondoren (%15).
2017
‎8·· Hartu administrazio organo batek egindako ziurtagiri bat, eta ikusi ea derrigorrean jaso beharreko datu guz tiak ageri diren bertan. Eskura duzun dokumentu bat erabil dezakezu, edo bestela, Interneten bilatu dezakezu.
2020
‎Baina, kasu honetan, Pedreirak dioenez, “egoera eztabaidagarriagoa izango litzateke”. Eta garrantzitsua da kontuan hartzea Administrazioak gauzazko ordainsaritzat jo nahiko balu “horri aurre egiteko argudioak badaudela”. Alde batetik, LIRPFren 42.1 artikuluak gauzazko errentatzat jotzen du ondasun, eskubide edo zerbitzuak dohainik edo merkatuko ohiko preziotik behera erabiltzea, kontsumitzea edo lortzea helburu partikularretarako.
2023
‎4 Ebazteko epea Administrazioak sei hilabeteko epean ebatzi behar du espedientea, erreklamazioaren idazkia erregistroan sartzen denetik hasita. Oso garrantzitsua da kontuan hartzea administrazioak epe horretan espedientea ebazten ez badu, ulertu behar dela pertsonaren asmoa ezetsi egin dela, eta, beraz, administrazioaren isiltasuna esaten zaio (hau da, ez dago erantzunik). 5 Epaitegietara jo Administrazioak kalte ordaina ukatzen badu, errekurtsoa jar daiteke administrazioarekiko auzien jurisdikzioko epaitegi eta auzitegietan.
‎Hasteko, Bizkaian, murrizketa TFAOren 192 artikuluan jaso da, eta bi modalitate daude: adostasun hutsa; eta TFAOren 151 artikuluko ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan emandakoa, baita egiaztapen laburtuaren prozeduran hartutako administrazio egintzetan emandakoa ere (158 Quinquies.4 artikulua).
‎Bestela esanda, frogatu behar da enpresa lagatzaileak ez duela enpresa azpiegiturarik. Ulerbidez, enpresa horrek ez du makinarik ustezko kontrataren objektu diren lanak gauzatzeko, edo enpresa horrek ez du berezko lantokirik (ezin da lantoki gisa hartu administrazio izaerako egitekoak gauzatzeko baino ez den bulegoa). Halaber, enpresa lagatzaileak enpresa azpiegitura izateaz gain, azpiegitura hori egokia eta behar adinakoa izan behar da jasotako enkarguak gauzatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia