Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2009
‎Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen. Kartel hori Gure Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten.
2012
‎Bilketa sistema berriaren bideragarritasun ekonomikoaren txostena oraindik osatzeke egon arren, datu bat aurreratu daiteke: kontzeptu guztiak kontuan harturik eta Zarauzko kasuan, defizita% 10 baino gutxiago izango litzateke.
2013
‎Ez bereziki. Oso hedatua da abentura turismoa eta natura turismoa sinomimotzat hartzea eta, hortaz, erreken jaitsiera masiboak, tirolinak, kirol eskalada, quad en ibilaldiak edo bestelakoak natura turismotzat hartzea, soilik ingurune naturalean egiten diren jarduerak direlako. Nire ustez, bestelako natura turismoa egin daiteke lehen aipatu dugun ildotik.
‎XXI. mendeko lehen hamabostaldian sartzera goazenean, badirudi hiri antolaketa egiteko sistema aldatzetik urrun gaudela, are konplexuago bihurtu baita. Sei hilabete eta urtebete bitartekoak izaten dira erabakiak hartu eta onartzeko prozedurak. Hori guztia, egoerarik baikorrenean.
2014
‎Prozesua gauzatzeko hainbat mekanismo eta baliabide jarri genituen martxan, erabiltzaile guztien parte hartzea eta hartu emanak ahalbidetzeko. Prozesua bultzatuko zuen talde motor bat sortu zen, ikasturte ezberdinetako eta profil ezberdinetako ikaslez osatuta, eta beharren ikerketa eta detekzio lanetan eta beste ikaskideen proposamenen balorazio lanetan izan zuten zeregin nagusia.
‎Aurreztuta genuen diruarekin etxebizitza bat egin nahigenuen, banketxeen menpe egon gabe. Eraikuntza merkeagoa izan zedin, gure esku zegoenean parte hartzeko eta berrerabilitako eta tokikoak ziren materialak erabiltzeko asmoa genuen. Jende profesionalarekiko erlazioak elkarrenganako konfiantza batetik hasi behar zuen eta bien arteko lan baldintza positiboen akordio batzuk adostu behar genituen.
2015
‎(?) Euskara plaza publikoan jokatzen da, eta plazaren izaera publikoa euskaran» (Agirre, 2015). Eta kasu honetan, «plaza»ren dimentsio fisiko zein sozialari egingo zion erreferentzia, hori baita espazio publikoa, jendartea mamitzen eta gauzatzen den espazio fisikoa, jendarteak bertan forma hartu eta hari neurria hartzen diogun hedadura ezaguna. Espazio publikoa, gune eta izaera pribatuak, partikularrak, batzen eta harremanetan jartzen dituen espazioa izanik, guztiok era kolektiboan erabiltzeko eskubidea dugun lur eremua da; herrien izaera eta identitatea eragiten eta erakusten dituena, memoria kolektiboa jasotzen eta transmititzen duena, elkarbizitza azaleratzen eta ahalbidetzen duena, bizi garen sistema onartu edo aldarazteko gunea izango dena.
‎Arkitektura. Parte Hartze eta Komunitate
‎Horretarako, eta arkitekturaren ikuspuntutik, espazio horiek pentsatu eta diseinatzeko orduan aniztasuna ezinbestekoa eta nahitaezkoa izango da kontuan hartu diren ikuspegi desberdinetan, eta, ondorioz, arkitekturaz gain beste lanbideetako profesionalen iritzia ere beharrezkoa izango da, elkarlana bultzatuz eta babestuz. Eta helburua izanik ahalik eta espazio publiko egokienak sortzea, gizaki eta gizartearen beharrak eta nahiak aztertu ondoren, orduan ere ezinbestekoa izango da herri eta hiritarrek proiektuetan parte hartzea, beraien proposamenak kontuan hartuz eta elkarlanetik erabakiak bideratuz, zeren orduan bereziki emankorragoak izango baitira proiektuak. Eta amaitzeko, aipatu behar da azken urteetan zenbait erronka kontuan hartu dituzten eraikuntza batzuk gure artean aurki daitezkeela. Portugaleteko Pormetxeta plaza (Javier Fresneda, Javier San Juan eta Javier Peña), Bilboko Alondegia (Philippe Starck), Bilboko Mariaren Bihotza plaza (5+ 1 Estudioa) edo Galar Zendeako hornidura eraikin berria (Itziar Iriarte eta Pedro Mariñelarena), adibidetako batzuk izanik?
2016
‎– Smart Citizens edo hiritar adimentsuen sormen gaitasunean oinarritu luke hiritarren parte hartze eta hiri ahalduntze prozesuak sustatzen dituen hiriak (Muralak: Agur, Bukowski, California Games, Lorategi Sekretua).
‎6 Marketinaren fundamentuak hiri mailara pasatzea, hiria markatzat harturik eta hura promozionatzeko jarduerak sustatuz.
‎Izan ere, hiritartze prozesua aurrera eraman ahal izateko. Gasteizko Udalak etxebizitzak eraikitzeko enpresa bat eratu zuen, VIMUVISA izenekoa, zeinak udalaren Lurzoru Ondarea bere esku hartu eta bertan plangintzaren arabera eraikitzen zuen. Goitik. zuzendutako prozesu administratiboa (eta politikoa) zen.Erakunde publikoekziklo sozioekonomikoetan izandako kontrol gura horrek bi ondorio nagusi ekarri zituen:
‎Argazkiaren lehen irudiari begiratu beharrean azalaren atzeko aldeari begiratu behar zaio errepresentazioek helarazitako mezuez haratago joateko. Arkitektura balio aniztasunean oinarritzeak ezkutatuta dauden taldeen azaleratzea dakar; haien ezaugarriak aintzat hartuz eta gure imajinario kolektiboa aberastuz.Tabuek gizartean sortzen dituzten pertzepzioak estali beharrean azaleratu egin behar dira, kasu honetan zahartzaroarenak, horrek ekarriko baitu errepresentazio homogeneoen apurketa. Bestela, gure gizartea zahartu arren haren errepresentazioetan oinarritzen bagara, behin eta berriro sustatutako balioak izango ditugu erreferentziatzat, eta arkitektura berria sortu beharrean, orain arteko arkitektura bera sortuko dugu.
‎4). Horrenbestez, dinamizatzailearen irudia funtsezkoa da proposamen horiek modu eraginkorrean ezartzeko, eta, ondorioz, patio orduetan zaintzaile lana egiten duten pertsonen parte hartzea eta prestakuntza espezifikoa bermatu behar dira. Patioa ikasteko eta harremanak, emozioak eta jokabideak lantzeko espazioa dela ulertzen bada, arduradunak diren pertsonak ere prozesu eraldatzaile horren parte egin behar dira.
‎Horrez gain, genero rolen eragina lausotzeko, garrantzitsua da sexu bati zein besteari ezarritako jarduerak eta balioak iraultzea.Alde batetik, neskak ariketa fisikoa egitera bultzatu behar dira, kirolak dituen onurez gozatu eta txikitatik har dezaten gorputz ekintzak egiteko ohitura. Bestetik, zaintza bezalako baloiak, tradizionalki feminitatearekin lotu direnak, aintzat hartu eta zentral bilakatu behar dira gainerako jarduerekin batera. Espazioa eman behar zaio lasaitasunari baliozko aspektu bezala.
‎Haurrek erabiltzen dituzten espazioak diseinatzeko orduan, haien parte hartzea eta esku hartzea ahalbidetzen dituzten egitasmoak ez dira dagoeneko hain arrotzak. Ttipi Studiok garatzen duen Elkartoki proiektuaren kasua adibidez, bereziki interesgarria da.
‎Baina, haurrak sen hau intentsitate altuaz bizi badu, hasieran behinik behin, komeni da aita edo ama hurbil izatea eta ikastolak, horregatik, «gurasotxokoa» eduki behar du. Horretaz aparte, kukuka jolasteko egiturak aproposak izaten dira, haurrari beldurra eragiten dioten objektuak edo pertsonak apurka apurka ikusten joateko, ohitzeko, konfiantza hartzeko eta, beraz, beldurra gainditzeko. Berdinkideekin batera jolasteko eta egoteko espazioak eta denborek ere jaisten dute ihes egiteko senaren aktibazio maila, horretarako taldekatze ezberdinak egoteko espazioak egongo dira, bikoteka egoteko, talde txikian jolasteko?
‎Haur eskolen kasuan, nola ez, toki horiek badaude. Araudi hori oinarritzat hartuz eta haurrak garatzen ari diren zentzumenekin uztartuz, haur eskola batean dauden arriskuak identifikatu behar dira.
‎Parte hartzea eta aniztasuna
‎LEGOrekin eraikitzeko zaletasuna dugun pertsona helduok umeekin alderatuta oso emaitza ezberdinetara heltzen gara. Umeek eraikitzen dutenean oso esanguratsua da edozein kolore balio zaiela, eskura dituzten piezak hartu eta forma ematen doaz; forma da hain zuzen garrantzia izaten duena, ez koloreen bateragarritasuna. Eskura dauzkaten piezak mugaketa bat diren modu berean, sormenarentzat positiboa da hori, arkitekto batek dituen muga edo funtzio betebeharrak lagungarriak suerta daitezkeen bezala.
‎Proiektu honen garapenerako, unibertsitate desberdinen arteko lana eta komunikazioa koordinatu ditugu, Madrilen egindako ariketa proposamen komun bat abiapuntutzat hartu eta atzerriko unibertsitateek berezkotzat onartu dutelarik. Entrega partzialen egutegia ere koordinatu dugu, urrutiko lantalde bakoitzak erritmo orekatu bat manten dezan.
2017
‎«Moskuko auzo» horietako populazioak ere aldaketak jasan ditu, eta oraintsu arte klase beharginaren borroka, botere­ hartze eta harrotasun kolektibo baten antzeko zer edo zer igar zitekeen, sektore batzuetan behintzat. Beste alderdian, eskuinaldean burgesia industrialak bizitokiak antolatu zituela jakin badakigu.
‎Silvia Federicik baieztatu duen moduan, zaintzarekin erlazionatzen dira halako harreman asko, ekoizpen kapitalistatik at geratzerakoan, beste kolaborazio eta erabilera mota batzuk bilatu behar izan dituztelako bizitzaren mantenuak behar dituen lanak egin ahal izateko (2013, 199). Beraz, zaintzak komunaren adierazpidetzat hartu eta jolas parkeekin duten harremana landuko da ikerketa honetan.
‎Paradigma honetan, ordea, aditua jada ez da bat bakarra, baizik eta partaide anonimo asko. Nolabait, Friedmanek erabaki objektibo bezala definitzen zituenak modu kolektibo batean hartu eta kudeatzen dira. Horrez gain, adituen eta ez adituen arteko muga gero eta lausoagoa da.
2018
‎7 Gizartearen burdinbideen ondarearekiko identifikazio maila eta prozesuan esku hartzea ezinbestekoa da ondarea berrerabiltzeko egitasmoaren arrakasta lortzeko, etengabeko parte hartze eta inplikazioak erabilgarritasun hori bermatzeko bidean. Hori dela-eta, gizartearen etengabeko elkarreragin eta harremanak bideratzeko aukera emango duten erabilera malguak eskain ditzaketen espazio zein programa dinamikoak garatu lirateke, gizartearen behar geroz eta aldakorragoei erarik egokienean erantzuteko.
‎Zerbaitekin espresa badaiteke sentimendua, sekuentzia da, eta planoaukeraketarekin. Irakurleari eskutik hartu eta errealitatea erakutsi zuk nahi duzun puntutik. Hori da komikiaren magia, hau da, jendeari zer erakutsi erabakitzea.
‎Erakunde publikoek epe luzeko11 ikuspegia berreskuratu lukete, arriskuak hartzea eta sormena sustatzea bere eginez, eta beharrezkoa denean metrika zein efizientzia parametroen gainetik jarrita.
2019
‎XXI. mendeko paradigma pedagogikoa aintzakotzat hartu eta eskola eraikinen barruan zein horiekin erlazioan sortzen den errealitate konplexuari erantzuteko, hezkuntza ingurune eta agertoki berriak irudikatzea ezinbestekoa dela onartzen badugu, espazioa ulertzeko begirada ezberdin eta askotarikoak uztartzetik abiatu dugu gogoeta kolektiboa.
2020
‎3 Lehorte zikloetan hornidura bermatzen laguntzea. 4 Ur goraldiei aurrea hartzea eta ibaiak hirietan integratzea.
2021
‎Bizitako espaziora mugituz, utopia arakatzen ez bada posible denera lurreratzeko —egungo etxebizitza parkean esku hartzeko eta eraldatzeko aukerak libreki aztertuz—, eta biztanleengan eta erabiltzaileengan arreta jartzen ez bada bizi izatea eta erabilera jomuga izateko, arkitekturak ia ez du ekarpenik egingo arazo hau konpontzeko (Lefebvre, 1976: 187).
‎Praktika espaziala gizartearen beharren kontrako noranzkoan doa (Lefebvre, 2013: 54), hiru espazio horien arteko tentsioa sorraraziz (2 irudia): [A] etxebizitza tipologia zaharkitu batzuen produkzio eta erreprodukzioa, [B] etxebizitzak aterpetzen duen errealitate soziala espazioaren abstrakzio eta irudikapenarekin nahasten duen ikuskera tekniko eta" aditua", eta [D] erabiltzaileen eta egoileen espazioaren artekoa (konfinamenduan zehar azken hori irudimenaren eta sinbologiaren bidez hartu eta aldatzeko nahia eta beharra ikusi da). Era gatazkatsu eta maiz kontraesankorrean elkarrekin bizi diren hiru espazio, une eta dimentsio.
‎Bere arkitektura goraipatua eta aintzatetsia izan da, eta ohiko etxegintzaren alternatiba erakargarria bat da, kontuan izanik azken honetan nagusi direla interes makroekonomikoak eta merkatu espekulatiboak. Praktika bikaina arkitekturaren eta hirigintzaren arloan, eredutzat hartu eta etorkizunera eraman beharrekoa.
‎erabiltzaileak zonak definitu eta espazioak dagokien eremura (IFCRelDefinesByGroup erlazioarekin mapatuta IFCn) edo espazioak soilik definitu ditzake, kasu horretan, bat IFC espazio baten eta IDF zona baten arteko mapaketa. Bizitegi eraikinei buruz aritzen garenez, bi gomendio dira etxebizitza bakoitza banaketa gehiagorik ez duen gune bakar gisa jotzea, helburua berritzeko erabakiak hartzea eta ez oso simulazio eredu zehatza.
‎Erredakzio Kontseiluko kideon lehen bileran, Aldiri euskal argitalpengintzako proiektu xume gisa irudikatu genuen. Kontseilukideak dagoeneko lagunak ginen, baina Aldirik bildu gintuen euskal komunitatean hitza hartu eta leku bat lortzeko desioarekin eta hastapenetako energia inuzentea konpartitzeko gogoarekin. Ibilbidean, proiektuari" zientifikotasuna" gehitu zitzaion, aldizkaria batez ere ikerketa ofiziala egiten zuten euskal idazleek elikatuko zutela ohartu ginenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia