Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2013
‎2 Pertsonen arteko harremanetan hartu eta eman egiten denez, orain, zuri dagokizu ematea. Zure truke kideak sortu duen eta bidali dizun taula osatu duzu.
‎Elikatu egin behar den esperantza izpi bat; babestu behar dena, itzal ez dadin, gar indartsu bihurtu eta basoan sutea bezala heda dadin. Indarrak hartu eta hainbat ohitura, uste, ekintza& aldatzeko, esperantzatik ekintzetarako pausoa emateko aukera egon baitaiteke. Fisioterapia ikasten ari zen 23 urteko emakume gaztea New Delhiko autobus batera igo zen lagun batekin.
‎a) Bestalde, b) Hots, c) Hortaz 3 Txalaparta jotzea hasieran zaila izaten da, baina erritmoa (ttakuna) ondo hartu eta gero, errazagoa da.
‎Txalaparta jotzaile bakoitzak etzanda dagoen ohola kolpatzen du eskuetan dituen bi makilekin, makilak bertikalki hartuz eta goitik behera joz. Bi izaten dira jotzaileak.
‎Gelan luze hitz egin ondoren, Gasteiztik abiatu eta Baionara joatea erabaki duzue. Baionara iritsitakoan, ostatu hartu eta hiru egunetan hainbat ekintzatan parte hartuko duzue.
‎Gelan luze hitz egin ondoren, Gasteiztik abiatu eta Baionara joatea erabaki duzue. Baionara iritsitakoan, ostatu hartu eta hiru egunetan hainbat ekintzatan parte hartuko duzue. 45 ikaslerentzat eta 3 irakaslerentzat bidaia planifikatzeko garaia iritsi da.
‎Horretarako lehendabizi jokalari bakoitza banaka hartu eta aztertu, ondoren, bi jokalarien arteko konparazioa egin, aipatuz antzekotasunak, desberdintasunak, aldeak& eta erabaki partidako jokalaririk onena zein izan zen hainbat alderdi kontuan hartuz.
‎Nolakoa da biderketa? Aurreko zeregineko ondorioa aintzat hartuz eta kalkulagailuaren laguntzarekin, araka ezazue biderketa eragiketa. Zeregina amaitzeko, idatz ezazue ondorioa.
‎Bidaiari horiek, zenbaitetan, blogetan jartzen dituzte ateratako argazkiak, edota hitzaldiak ematen dituzte ezagutu dituzten paisaia zoragarri horiek ikusle eta entzuleekin partekatzeko. Julen Urdaibai euskal kirolaria munduan zehar ibili da hainbat mendi lasterketatan parte hartuz eta munduko paisaiez disfrutatuz. Zer bazter ez ote ditu ikusi bidaia horietan!
‎ntzinako gizakiak garapen teknologikoari ekin zion, eskura zituen harriak eta egurra hartu eta tresnak egiten hasi zenetik. Ordutik, gizakion bizitza aldatuz joan da, teknologia garatzen joan den neurrian.
2014
‎Jarri hiruko taldetan, eta simulatu zuen arteko zenbait solasaldi txiki, solaskide zaretenean egoki parte hartuz eta zuen ekarpenak solaskideenei lotuz. Hona hemen hainbat euskarri horretarako:
‎1 Zuzendaritzak proiektuari buruzko oinarrizko informazioa eskuratu dizu, baita haren inguruko hainbat iritzi ere. Hori dena kontuan harturik eta zure esperientzia eta ideiak baliatuz, osatu honako taula hauek:
‎Aurreko jardueran Gartxotek biziko zituen emozioak imajinatzeko saiakera egin duzue. Oraingo honetan, imajina ezazue, hirunaka, denboraren makina hartu eta Agurainen 1348an bizi diren pertsonaia batzuk zaretela. Bidaia horretako hainbat egoeratan sentituko zenituzketen emozioak eguneroko batean jaso nahi dituzue.
‎Ordenantzek diotenez, batzarkide guztien testigantzaren aurrean hiru kapituluren berri eman behar dizut ohiko alkatetzaren makila hartzen duzun unean. (Ordenantza liburua zabaltzen du, eta, mahai gainean utzita, alkateari eskua hartu eta bertan ipintzen dio, zabalik).
‎Unitatearen atal honetan gizarte gatazkei buruz aritu gara, eta gertaeren aurrean iritzi bat hartzen eta hori balioesten ikasi dugu. Ikus dezagun jabetu zaren orain arte ikasitakoaz.
‎l) Frantzian, 1562an Katalina Medici erreginorde zela, higanot (Frantziako kristau protestanteak) ugari hil zituzten. Ondorioz, higanot talde batek hainbat hiri hartu eta matxinada deitu zuen. Gertaeran protestante eta katoliko ugari hil ziren, baina, azkenean, protestanteak garaitu zituzten eta beren eskubideak murriztu.
‎Iritzia justifikatzeko, gertaerari buruzko datuak hartu eta kausa ondorio testu antolatzaileak erabiltzen dira: horregatik&, izan ere
‎Baina, zer nolako taldeak osatuko zituzten elkarri laguntzeko eta beraien beharrak asetzeko? Denboraren makina hartu eta Aro Modernora joan aurretik, gaur egun gazteok zertarako elkartzen zareten aztertuko duzue.
‎Atahualpa, inperio inkaren buru zena, hildakoan, Hernan Cortesek, Pizarrok eta Almagrok haren anaia txikiari eman zioten koroa, espainiarren interesen alde egin zezan. Inken eta espainiarren arteko bitartekari lanetan saiatu bazen ere, erregetza hartu eta hiru hilabetera pozoituta hil zen.
‎Erabakiak hartzeko eta hobekuntzak proposatzeko ezinbestekoa da neurtzea. Neurtuz doikuntzak egin ditzakegu eta, horrenbestez, aurretik jasotako datu, informazio eta ondorioak zuzendu eta etengabeko berrikuntzan murgil gaitezke.
‎b) Osa ezazue testu hau aurreko taulako emaitzak kontuan hartuta eta zenbaki osoak erabiliz.
‎e) Osa ezazue testu hau aurreko taulako emaitzak kontuan hartuta eta zenbaki osoak erabiliz.
‎Apaletik kate txikia hartu eta neurtu bere masa eta bolumena. Zenbat izango da kate handiaren masa eta bolumena, datu horiek kontuan izanik?
‎Oharra: zama hartu eta 20 metrora lekualdatu du, eta, zama deskargatzen 15 segundo eman ondoren, joandako bide beretik bueltatu da.
‎Argitzen duzuenean zer erantzun, arkatzak hartu eta erantzuna idatziko duzue. Une horretan, berriz, duzue hitz egin:
2016
‎Elikaduraz hitz egiten dugunean, gure ingurunetik hartzen eta irensten ditugun elikagai edo janariei buruz ari gara. Elikagaien aukera familiako edo gizarteko ohituren araberakoa izaten da, eta zuzenean dago lotuta merkatuaren eraginekin.
‎Egin ezazu beste urrats bat bizi ohituretan sakontzeko. Jardun ezazu sor daitezkeen gaixotasunei buruz eta horiei aurre hartzeko eta zuk zeuk osasuntsu bizi ahal izateko har ditzakezun erabakiei buruz.
‎Alexei Nemovi ere bai, eta eskaladoreei, edo eskaileretatik jausten diren umeei). Eta imajinatzen haste naiz orduan, Jainkoak berrogeita hamar urte kenduz gero, bizikleta hartu eta Irlandara joango nintzela, hango belar koltxoi modukoan tatarrez ibiltzera, edo Pragara edo Belgradora edo albistegietan agertzen den edozein hiritara, trafikoak apalagoa dirudielako. Eta amets horretan Rosa bizirik egongo litzateke, eta gerritik helduko nion, ito arte dantzatzeko, tangoak eta valsak.
‎Lehenbailehen etxeratu, jada baturik zituen maletak hartu eta hegazkinean egoteko gogoa sentitu zuen. Etxera iristean, ordea, tristura, desesperazioa, beldurra& sentimendu beltz guztiak gainera erori zitzaizkion portuko beruna moduan:
‎Legenda zaharra oinarri hartu eta Lasturko Beltran jaunaren ipuina berritu zuen Yon Etxaidek 1949an. " Hizkuntza maiteari txerto berri bat nondik emango" ari zen idazlea orduan.
‎Ez naiz etxe zuloan gehiegi egoten, ez baitut home cinemarik; nahiago izaten dut sandwitch batzuk hartu eta trekking pixka bat egitera atera, udaran surfing edo windsurfing eta neguan, skiatzera edo snow egitera& forfaita gehiago garestitzen ez bada behintzat! Hala ere, bookinga garaiz eginez gero, badaude weekend pack merkeak.
‎Zer iruditzen zaizue 41 integrazio jardueran egindakoa berriz hartu eta lana planifikatzeko erabakiak hartzen badituzue. Gogoratu zer zaindu behar den taldean egoki eta eraginkortasunez lan egiteko:
‎Kide bakoitzak, egokitutako lanean, kontuan hartu eta zainduko ditu ikasitakoak:
‎Ekin bakoitzak hartutako lanari, eta idatz ezazue denon artean ikerketa txostena. Kontuan hartu eta errespetatu elkarren lanaren jarraipena egiteko eta lanak batzeko adostutako mementoak eta moduak.
‎Pare bat zurito hartu eta banoa etxera, eta zer esango batek, eta: " A, baño zu neskie zea ta bi buelta iñ ber dituzu, ez hiru!".
‎f) Arriskutsua litzateke ikasleek eredutzat hartzea eta ahozkoa eta idatzia ez bereiztea.
‎Arrazoia: emakumeak animatu nahi ditugu parte hartzera eta herritar dezentek esaten zuen bi buelta asko dela; beraz, buelta bakarra egiten zen. Gero, herritar ez diren korrikalari ohituak hasi ziren esaten buelta bakarra motzegia zela.
‎Interakzioan, honako estrategia hauek erabiltzen dira diskurtso partekatua eraikitzeko, solaskideak esandakoa kontuan hartuz eta gure jarduna hark esandakoari lotuz:
‎arremana" hartu" eta" eman" aditzekin osatzen da. Zer hartu eta zer ematen den, hortxe dago gakoa. Solasa esan eta entzunez egiten da, edo entzun eta esanez.
‎1 Hona hemen eguneroko bizitzan ohikoak diren bi objektu: esprai desodorante bat eta arropek leku gutxiago hartzeko eta ondo gordetzeko poltsak. Jar zaitezte binaka, eta, ondoren, egin honako ariketa hauek.
‎b) Honako objektu hauek ez dute egoera bera hasieran eta bukaeran. Oraingo honetan, adieraz ezazu objektu hauek eskala nanoskopikoan nolakoak diren, agregazio egoerak kontuan hartuta eta molekulak irudikatuz.
‎b) Erantzun orain ikerketaren galderari, egin berri duzun ikerketako datuetan oinarri hartuta eta hurrengo informazio testua arretaz irakurrita.
‎Prozesu horien hasierako eta amaierako egoerak daude adierazita. Esan aldaketa bakoitza fisikoa edo kimikoa den, atomoen arteko loturak kontuan hartuta eta molekulen arteko kohesio indarrekin zer gertatu den adieraziz.
‎1 Egin itzazu honako ariketa hauek, aurreko jardueran ateratako ondorioak oinarri hartuta eta Elektrizazioa informazio testua irakurri ondoren.
‎Unitate honetan jarduera ekonomikoei buruzko erabakiak hartu eta proposamenak egin dituzu. Nola moldatzen zaren ikusiko dugu.
‎Eta lehenengoa? Lehen sektoreak baliabide naturalak zuzenean hartu eta oinarrizko behar ia guztiak asetzen ditu. Sektoreak Euskal Herriko hainbat herritan duen garrantzia aztertzen hasiko gara.
‎Ahari jokoa Euskal Herriko joko tradizionala da, non bi artzainek prestatutako ahariak aurrez aurre jarri eta borrokari egiten dioten, apustu bat tarteko, gehienetan. Jokoa topekada gehien jo dituen ahari jabeak irabazten du eta ahari batek atzera egiten badu, jabeak aharia hartu eta berriz bestearen aurrean jartzeko aukera du. 2007an, Eusko Jaurlaritzak ahari jokoei ezarritako debekuaren guztiz aurkakoa naiz, uste baitut iraganari traizioa egitea dela.
‎Taldea erakunde formalek eta gizarte zibilak osatzen dute. Gizartearen parte hartzea eta herritarren ekintzak sustatzen ditu, komunitate iraunkor eta buruaski edo autosufiziente bat helburu. Horretarako, foroak eratzen dira herritarrak bil daitezen, erabakiak har ditzaten eta proiektua martxan jar dezaten.
‎Udalak erabakiko du gizarte zibileko zein elkarte edo talderi iritzia eskatu. Edonola ere, gizarte zibileko elkarte edo taldeek iritzia emateko aukera izango dute, baina iritzi hori ez da loteslea izango, hau da, Udalak ez du zertan iritzi hori ontzat hartu eta gauzatu.
‎Talde bakoitzak kolore bateko markatzailea aukeratu du (adibidez, talde urdina, talde gorria, talde berdea, talde laranja, talde beltza, talde horia, talde marroia eta talde morea), eta parte hartzeko modu desberdin bat. Talde bakoitzeko jarduera fitxetan duzuen fitxa bakarra hartu eta bertan zuen parte hartzeko modua hautatu.
‎Gizonduz Eusko Jaurlaritzak eta Emakundek sortutako ekimena da. Emakumeen eta gizonen arteko berdintasunaren alde lan egiteko, gizonen kontzientzia, parte hartzea eta konpromisoa sustatzea du xede.
‎Unitate honetan, ikaste koaderno bat sortuko duzu. Nolabait esateko, motxila hartu eta bertan bilduko dituzu unitatean zehar azaleratuko zaizkizun sentimenduak eta egingo dituzun hausnarketak. Koaderno horren bidez, errazago ikusiko duzu zer ikasten ari zaren eta motxila nola aberasten ari zaren.
‎Noizean behin, gai edo eginkizun jakin bati buruz dituzun emozioak hoberen adierazten dituen aurpegia aukeratzeko eskatuko dizugu. Aurpegia jarduera fitxetatik hartu eta ikaste koadernoan itsatsi behar duzu.
‎Hutsik egin gabe, nekez egingo duzu aurrera ezagutza matematikoaren ibilaldi luzean. Bide zuzena hartu eta behin eta berriro saiatuz lortuko duzu arrakasta. Ea bada, orain proposatzen dizugun bidaia guztiz arrakastatsua izaten den!
2017
‎3 Xiringa bi hartu eta bakoitzaren barruan 10 disko sartu.
‎Gogoratzen al duzu unitatearen hasieran, 7 planifikazio jardueran, egindako lana? Orduan egindakoa berriz hartu eta hausnarketa egiteko garaia da: atzeak erakusten du aurrea nola dantzatu.
‎b) Erakunde, elkarte eta enpresa guztien webguneetan ba al dute herritarrek aukerarik parte hartzeko eta tramiteak egiteko?
‎elduen munduko erakunde, elkarte eta enpresetako testuak ulertzeak, helduen munduan eragiteko aukera eskaintzen dizue: erakunde, elkarte eta enpresei eskaerak egin; eskerrak eman; kexak aurkeztu; zorionak eman, etab. Heldutasunaren seinale baitira gizartean parte hartzea eta hiritar arduratsua izatea ere. Horretarako, unitate honetan proposatutako gidaliburuan idazki formalen ereduak jasotzea lagungarri izango duzue.
‎Orain arte aipatutako adin motek elkarturik, ADIN FUNTZIONALA delakoa osatzen dute. Gizabanakoak erabakiak hartzeko eta eguneroko oinarrizko jarduerak laguntzarik gabe egiteko gaitasun mailari dagokio adin funtzionala. Hala, funtzionalki pertsona bat heldua litzateke gaitasun horiek dituen bitartean.
Hartu eta eman, eman eta hartu& bueltan jasoko duzu beste batek zuk sortutako poemari egindako interpretazioa.
‎Disko horren argitaratzea lotzen dut nik nire idazle bizitzako aldirik alaienarekin. Bilbon bizi nintzen, ateratzen zinen kafe hartzera eta etxera joateko lanak beti. Pott Bandakook geure geografiatzat hartu genuen Bilbo, eta gune sinboliko moduan ere bai.
‎Entseguetan identifikatutako hobetzekoen arabera hartu eta gauzatu baditugu erabakiak, planifikatutakoa doituz.
‎Amorrarazi gaitu. Arnasa hartu eta bota dugu. Haurrarengana goaz.
‎Eskutik heldu eta trapua hartzera laguntzeko esaten diogu. Guretzat trapu bat hartu eta berari bestea ematen diogu. Putzura itzuli eta bien artean jasotzen dugu.
‎Aurten, zuek ere aukera duzue, gustukoa duzuen gai bat hartu eta taldekako ikerketa proiektu bat aurkezteko, bisitariei erreakzio kimikoak zer diren eta nola gertatzen diren ulertarazteko.
‎Horretarako, begiratu arretaz Kalkulu kimikoak testuko informazioaren xehetasunei. Ondoren, egin ariketak, datuak kontuan hartuta eta beharrezko kalkuluak eginez.
‎Aurten, zuek ere aukera duzue, gustukoa duzuen gai bat hartu eta taldekako ikerketa proiektu bat aurkezteko, bisitariei erreakzio kimikoak zer diren eta nola gertatzen diren ulertarazteko.
‎Gai bati buruzko ondorioak ateratzea zera da, erabakitzea gai horri buruz zer pentsatzen duzun, horretarako gaiari buruz eskuragarri dauden datuak eta ebidentzia guztiak kontuan hartuz eta iritzi arrazoitua emanez. Ondorioak ateratzean, beharrezkoa da gai horren ezaugarri nagusiak aztertzea eta identifikatzea, baita informazio ezkutua edo inplizitua aurkitzea ere; ondoren, zehatz mehatz esaten ez denaren esanahia inferitu egin behar da.
‎b GOGORATU ZER DAKIZUN. Egin ideia jasa eta idatzi paragrafo bat zuen gaia azalduz, zuen esperientzia pertsonalak oinarri hartuta eta' Orri birakaria' egitura kooperatiboa baliatuta. Aukeratu unitatea amaitu arte materiala gordetzeaz arduratuko den pertsona, material hori gero ondorioak idazteko baituzue.
‎Zinema kontuetatik hurbilago, ziur ile apaindegian ispilu baten aurrean zaudela ile apaintzaileak beste ispilu bat hartu eta aurrean duzun ispiluarekiko paralelo eta buruaren atzean kokatu dizula.
‎Neurtzeko garaian, berehala sortzen da distantziekin eta angeluekin aritzeko beharra, eta, neurketa horiek sinpleak diruditen arren, batzuetan ez dira hain errazak, aspalditik erabili izan diren zeharkako metodoak baliatu behar izan direlarik. Esate baterako, inozokeria litzateke pentsatzea Eratostenes-ek Lurraren zirkunferentziaren hurbilpena emateko, zinta metrikoa eskuetan hartu eta Lurrari bira eman ziola K.a.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia