Emaitzak: 3
2002 | ||
Orain arte adierazitakoarekin kultur arloaren gabeziak nabarmendu badiraere, ez da gure asmoa euskal kultura eta unibertsitate kulturgileen inguruan ariketaantzu eta errukarria egitea, abiapuntutzat hartzen dugun egoeraren mugak, hortaz, egoeraren aldaketarako posibilitate errealak? zeintzuk diren azpimarratzea baizik.Zentzu horretan, txostenean gorde den arrazoitze | hariari jarraiki, behin behinekointelligentsia euskalduna eratzeko bidean, interesgarria deritzogu unibertsitatedesberdinetan lan egiten duten kultur sortzaile euskaldunak egituratzeko eta taxutzeko saioari; baina, betiere jakinik ezen, kultura eta kultura sostengatzen dutenkoordenada sozialak aldatu ezean, intelligentsia horrek izaera prekarioa eta kolokakoa izango duela halabeharrez. Betiere ezaguturik, arlo kulturala ezin daitekela eraiki botere sozial eta politikoen gabeziaren gainean5 Kontziente izanik ezen, azkenean, Euskal Herriko unibertsitateetako irakasleria elebidunak oinarri sendoagoak eraiki behar dituela erabateko interes komunak partekatzen dituen taldegisa aritzeko, murgildurik baitago bere zereginean nagusiak diren interes talde, hizkuntza talde, eta diziplina, kultur eta akademia harremanen sare askotarikoenbarruan, eta horiekin guztiekin lehiatu/ partekatu beharra baitauka, osagai? | |
2004 | ||
Uniformetasunaren aurrean, dibertsitatea garatzeko intuizioaren | hariari jarraiki, arlo sozio-ekonomikoan ere erantzunak behar dira, kapitalaren logikatik haratagogauzak beste era batera egin ote daitezkeen dioen galderari emandako erantzunak, erantzun askotarikoak, esperientziak. Alternatiba handi eta absoluturik ez, eta alternatiben multifokalitatea eskatzen du une historiko honek, eta hor kokatuko duguautoeraketa ekonomikoak daukan egitekoa. | |
2015 | ||
Ildo berean, 1998an Eusko Legebiltzarrak EAJ, EA, HB eta IU alderdien botokoekin gehiengo osoarekin onartu zuen Kirolaren Legeak zioen euskalfederazioei bakarrik zegokiela EAEko ordezkaritza egitea estatuan nahiz, bereziki, nazioarteanere (Gomez, 2007). Hori horrela, lege horren izaera bateraezina zen Espainiako lehen aipatutako1990eko Kirol Legearen ahal gain jartzailearekin, | hari jarraiki Espainiako federazio eta kirolekoselekzioei zegokielako nazioarteko lehiaketetan Espainiako osotasuna ordezkatzea. Ondorioz, Jose Maria Aznarren gobernuak Konstituzio helegitea jarri zion Eusko Parlamentuak gehiengoosoaz hartutako ebazpenari, eta epaia ematea luzaroan atzeratu zuen Konstituzio Auzitegiak.2012an eman zuen ebazpenean adierazi zuen Euskal Herriko selekzioek nazioartean parte hartuahal dutela, baldin eta kirol horietan espainiar federaziorik ez den, eta kirolaren nazioartekoordezkaritza egiteko estatuaren eskuduntza erasan gabe (cfr. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hari | 3 (0,02) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Konbinazioak (2 lema)
hari jarraiki | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
hari jarraiki Espainia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |