Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2004
‎–Hori esatea, ordea, erraza bezain tranposoa da. Paulo Iztueta ari zaigu?, zeren arazoa ez baita euskara dakitenek ez dutela erabiltzen konstatatzea; zailagoa da esplikatzea zergatik ez duten egiten eta, esplikatuz gero, azaltzea nolako bitartekoak behar diren hizkuntza egoera desorekatu hau normaltzeko. (...) Hizkuntza erreformaren emaitzak arras mugatuak izango dira, borondaterik handiena jarrita ere, baldin aldi berean ez badira aldatzen gizarte egiturak. Nik honi jokabide utopikoa deritzot, zeren hiztunen aldetik erabilera normalizatu ahal izateko, lehenik edo aldi berean norberarena baino zabalago den hizkuntza komunitatearen egoera anormala normalizatu behar baita.
2005
‎Horrela jakingo duzu funtzionatzen duen ala ez. Orrian idatzitakoari arreta handia jartzea ere gomendatuko nuke, jendeak orriko lehenengo bi lerroak irakurtzen baditu, bi lerro!, badakite orrialde honi buruzko punturik garrantzitsuenak. Web gehienetan ezetz erantzuten dute.
2006
‎Haur hauek lanak hasi egiten dituzte baina amaitu ez, beren guraso etairakasleengandik errefortzu negatiboak jasotzen dituzte sarritan, beren buruarenkontzeptua jaitsi egiten da eta lagunartean jasaten duten bazterketa islatzen dutesoziogramek. Gaitasun intelektual altua dutenek emaitza normalak eduki ditzakete, arreta handirik jarri gabe ere, baina eginkizunek gero eta kontzentrazio handiagoaeskatzen dutenean, eskola porrota gero eta nabarmenago gelditzen da. Haurrahazten doan neurrian, beraz, arreta gabeziak arlo akademikoan edo portaerarenarloan dituen eragin kaltegarriak handitu egiten dira.
2009
‎Azken horiek, jakina, etekin ikaragarriak egin dituzte, eta apurka apurka, finantza sistema gero eta arrisku handiagoan jarri ere.
‎Gidariei eskatzen die kontu handiz ibiltzeko garajeetako irteera eta sarreretan, eta ez aparkatzeko oinezkoen pasabideen inguruan. Ilunabarrean zehar, argi gutxi duten zeharbide eta eremuetan arreta handiagoa jartzea ere eskatzen die, eta arreta handia jartzea haurren jolasgune eta eskolen inguruetan. Oinezkoei dagokienez, RACEk gomendatzen du adierazitako pasabideak zeharkatzea eta gidariek gure pasatzeko asmoa ezagutzen dutela ziurtatzea.
2021
‎Beharrezkoa da hobetzeko gogoa izatea, onena emateko grina ateratzea, eta egunero lan ona egitea. Baina beste alde batetik, geure buruari pisu handia jartzea ere bada, exijentzia handia jartzea den neurri berean. Zaila da partida biribila jokatu dudala pentsatzea; beti ari naiz zertan hobetu behar dudan pentsatzen.
‎Hirugarren hilabetean bestelako giroa dago Ariztietan. Zaharra ez da kexatzen denik eta heavy musika metaleroena bolumen handian jarrita ere. Are gehiago, bisera atzeraka jantzi eta perkusioari ematen dio parean aurkitzen duen edozein trasterekin, bizitza guztian besterik egin ez balu bezala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia