Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2015
‎Kantak, ikusten denez, hainbat praktika (haien aktore, objektu eta eszenatoki zenbait ere) biltzen ditu izen bakar batera. Erregistro bat egiten du:
‎Euskara, bistan da, hitz bat da, izen bat, baina bada izan hitz egiteko era, hots, praktika modu bat. Izena den aldetik adiera batekin, hitz egiteko era jakin batekin, lotu dugu, praktika den aldetik hainbat eta hainbat praktikarekin lotzen dugu. Lotura maila batean izenari adiera edo esanahia eman diogun bezala, bestean zentzua emango diogu.
‎Modernitatea ez da istorio bera emakume, eri, ero, eskale, gaizkile, langile, beltz, eta zerrenda luze horretan sar litezkeen guztientzat. Egitura identitatea, beraz, beti izan da hainbat praktikatan, ez guztietan, identiko jokatzeko inposizioa, ez denetan eta ez denentzat. Neurri handi batean, alegiazkoa izan da.
‎euskaraz egitea. Adierazle huts bat, hortaz, hainbat eta hainbat praktika artikulatu edo bildu egiten duena, eta jendeak komunitate bihurtu. Euskaraz egitea, izena edo etiketa ez den aldetik, ezin da bera ez den erreal baten metafora izan, auto aurkezpen gisan egikaritzen diren praktika konkretuetan baino ezin da izan:
‎Esan bezala, toki geografiko edota espazio denbora sozial bereko publiko orokorrak desagertuko dira, erreferentzia instituzional eta normatiboak atomizatuko dira. Baina, desinkronizazioa areagotu arau, sinkronia berriak sortzeko teknologiak ere ugalduko dira, haien bidez aldi eta kontu baterako bilduko dira jendeak, hainbat praktikatan bildu ere. Baina gauzak erruz aldatu ezean, ez da tokiko sinkronia orokorrik izango.
‎Efektu hutsen garaian, komunitatea landu beharreko biltze partzialak omen da. Horrela, baina, hainbat alderditan, hainbat praktikatan, konprometitzen gaitu: engaiamendua eskatzen digu Egiturari aurre egiteko hain zuzen.
‎Euskal Zera heterogeneoa da eta disjuntzioan eta tentsioan du bizi kemena, euskal kolusioa heterogeneotasun horretan biziberritzen da. Politika hutsaz jardungo banu, esango nuke, besterik gabe, euskal errepublika behar dugula, alegia, askotariko jendeak jokatze eremu (publiko) batera eta hainbat praktikatan bildurik atontzen den agentzia kolektiboa behar dugula. Erronka, berriz, kolusioa desegin barik, haren gozamena galdu barik, askotarikoa euskal libidoa pizten duten praktiketara biltzea da.
‎Haien izaera aktibo eta sortzailea azpimarratu nahi izanez gero," identitate praktikak" esan beharrean," identifikatze praktikak" esan dezakegu. Praktika horiek bitarteko, hainbat eta hainbat praktika egotziko dizkiegu leku edo posizio sozialei (eta horrela rolak sortuko ditugu), pertsona eta pertsona tipoei (eta nortasun prototipoak sortuko), pertsona artekoei (eta taldeak, figurazio kolektiboak eta estereotipoak egingo ditugu) edo egitura sozialei (eta horrela instituzio eta kolektiboak antolatuko ditugu). Eta, jakina, nork bere buruari ere hainbat praktika egotziz autokontzeptuak sortuko ditu, esan bezala, ez buruz eta hitzez soilik, eginez eta izanez.
‎Praktika horiek bitarteko, hainbat eta hainbat praktika egotziko dizkiegu leku edo posizio sozialei (eta horrela rolak sortuko ditugu), pertsona eta pertsona tipoei (eta nortasun prototipoak sortuko), pertsona artekoei (eta taldeak, figurazio kolektiboak eta estereotipoak egingo ditugu) edo egitura sozialei (eta horrela instituzio eta kolektiboak antolatuko ditugu). Eta, jakina, nork bere buruari ere hainbat praktika egotziz autokontzeptuak sortuko ditu, esan bezala, ez buruz eta hitzez soilik, eginez eta izanez. Argitze aldera, ikus dezagun adibideren bat:
‎Funtzio horretara beren beregi bideratzen diren praktikei" praktika identitarioak" deritzegu, baina alderdi edo funtzio hori praktika ororena da. Askotan, berriz, isilpean bezala doaz, hala nola jokatze eremu jakin bateko arizale guztiek hainbat praktikatan berdin jokatzen dutela sentitzen dutenean, sentitze hori esplizitu egin barik. Orduan identitatea, praktiken xedea bainoago, praktiken egituraketa da, halako egituran antolatzen baitira.
‎Hainbat jendek azturei loturik bizi behar dute, horretara kondenatuta esango luke logika hipermodernoak. Horrez gain, hainbat praktika ere aztura izatera kondenaturik daude debeku kognitiboz, ez dago haiek pentsatzerik determinazio ontologiko edota soziologiko itxi baten mendean ez bada. Konbentzioa, hitzarmena, ituna... ez dira praktika guztiei aitor diezaiekegun izaera.
‎Horrenbestez, kultura kritika deritzon arloan mugituko naiz, ikuspegi pragmatiko batetik: euskal identitatea hainbat praktikarekin berdinduko dudanez gero, euskal Zer identitarioa praktikan zertan den eta zelan ibiltzen dugun aztertuko dut. Baina lana bera ere zergintza horretan sartu behar dugunez, eta disimulu barik haren aldekoa denez, esan dezaket jakintza hori interesatua dela, euskal Zera zertan den argitu nahi badut, hura praktikatzen, hedatzen eta mundu bihurtzen nola jarrai dezakegun argitzeko dela.
2022
‎Elikagaien segurtasun sanitarioan, horien manipulazioan bete beharreko hainbat praktika on sartzen dira, osasunean eraginik izan dezaketen gaitz batzuk prebenitzeko. Elikagaia, berez, osasun babesle bada ere, gizakiari gaixotasunak transmiti diezazkioke eta, gainera, bakterioak ugaltzeko bide izan dakioke, intoxikazioak probokatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia