2017
|
|
7.3 Ikerketaren mugak eta ikerketa ildo berriak gure ikerketak baditu
|
hainbat
muga eta labur bada ere aipatu nahiko genituzke. egiturazko faktoreek, sozio-ekonomikoek, hiritartze prozesuek, migrazio gertaerek eta abarrek hizkuntza hautuetan duten eragina azaltzeko zailtasunak ditugu. nolanahi ere, ikerketa ildo berritzaile bati heldu diogu eta bide horretan sakontzea merezi duelakoan gaude. interesgarria izanen litzateke murgiltze ereduko guraso euskaldunen motibazioekiko ...
|
|
...an lizentziatua laburpena. artikulu hau hiznet hizkuntza plangintza graduondorako egindako egitasmo batean oinarrituta dago, olatz altunaren gidaritzapean burutua. eta euskararen indarberritzearen erronka nagusia erabilera bilakatu den honetan, horren gaineko ezagutzari ekarpen bat egiteko ahalegin bat da; ahalegin xumea, bere mugez eta hutsuneez jakitun, baina, aldi berean, orain arteko ikerketen
|
hainbat
muga gainditu eta hutsuneak betetzeko grina duena. horregatik, lan honek, nahiz eta gune geografiko jakin batean hondarribiankokatu, edonorako baliagarria izatea du helburu: ikerlan honen balioa ez dago ematen dituen emaitza edo datuetan, bere benetako balioa hizkuntzen erabilera neurtzeko eskaintzen duen ikuspegi berrian datza.
|
|
10 denbora aurrekontuen inkestak jendeak bere denbora nola banatzen duen neurtzen du, hau da, jendeak zenbat denbora igarotzen duen jarduera ezberdinetan, eta ikerlan honetan, pisu erlatiboa zehazteko, inkesta horretako emaitzak azkenak, 2013koakhartuko dira oinarri. esan bezala, ikerketa horrek denbora banaketa esparruka edo jardueraka jasotzen du, baina ikerlan honetan ez dira guztiak aintzat hartu: jasotzen dituen denboraren banaketa esparruetatik norbanakoen arteko elkarrekintza aurreikusten dutenak soilik hartuko dira kontuan (lan ordaindua, adibidez), eta besteak, baztertu (lo orduak, esaterako). izan ere, hizkuntza erabilera ekintza sozial gisa ulertzen den heinean, halakorik gertatzen den jarduera edo esparrua baino ez da izango baliagarri ikerketa honen helburuetarako. horrek, jakina,
|
hainbat
muga ezartzen ditu: elkarrekintzarik aurreikusten ez duten hortaz, ikerlan honen markoan sartzen ez direndenboraesparruetan egon daitezkeen elkarrekintza puntualak," nor bere buruari ari deneko jarduna" (zalbide, 2016), eta" ametsen mundua" edo" mundu onirikoa" kanpo geratzea, esaterako. baina marko teoriko bat zehaztu beharrak mugak nonbait jartzea eta, hortaz, esparru esanguratsuenak aukeratzea eskatzen du; betiere, horrek hizkuntza erabileraren alderdiren bat edo beste kanpoan utz dezakeela jakinik. amaitzeko, behin ikerketaren bi ardatzak definituta, markoari, berau osatzeko, beste aldagai batzuk gaineratuko dizkiot, eta, horretarako, gehienbat 2011ko inkesta Soziolinguistikoa hartuko dut oinarri. kontuan hartuta ikerlan hau egiteko baliabideak mugatuak direla, eta datu kopuru handiegiak informazio nahas mahasa eta ulertzeko ezintasuna eragin ditzakeela jakinik, beste ikerketetan esanguratsuenak izan diren aldagaiak soilik aztertuko dira ikerlan honetan:
|
2022
|
|
Datu hauek, oso garbi erakusten digute, politika eta praktika linguistikoetan jauzi bat ematen ez badugu, ditugula gainditu
|
hainbat
muga eta oztopo.
|
|
Horiek guztiak badakizkigu eta horren jabe gara. Baina datu hauek, oso garbi erakusten digute, politika eta praktika linguistikoetan jauzi bat ematen ez badugu, ditugula gainditu
|
hainbat
muga eta oztopo. Eta jauzia eman ahal izateko, ezinbestekoak izango ditugu, Euskaraldian ikusi dugun bezala, indar metaketa, elkarlan zabala, erabaki eta araubide sendoak, herritarren atxikimendua eta bultzada orokor eta masiboa.
|
2023
|
|
Euskararen belaunaldiz belaunaldiko etena eta jarraipena edo, oro har, euskararen erabilera bezalako ikergaietan ekarpen interesgarriak egin dira. Familietan euskarak belaunaldiz belaunaldi izan duen etena zein jarraipena ikertzeko orduan, Kasaresek argudiatzen du hizkuntza transmisioaren ikuspegiak dauzkan
|
hainbat
muga gainditzen dituela hizkuntza sozializazioaren hurbilketak (Kasares 2014). Hizkuntzaren transmisioaren ikuspegia goitik beherakoa eta norabide bakarrekoa da:
|