2009
|
|
Hainbat eta
|
hainbat
ikerlanek garapen elebidunaren alderdi ugari adierazi dituzte, eta agerian geratu da zenbateko eragina duten faktore soziopsikologikoek elebitasuna osatzen duen hizkuntza bakoitzari lotutako balioak barneratzeko prozesuan. Halaber, subjektu elebidunen jokabidea baldintzatzen duten gizarte indarren garrantzia ere aztergai izan da sarritan.
|
2010
|
|
Zenbat eta elebitasun maila altuagoa izan, orduan eta emaitza hobeak lortzen dira hirugarren hizkuntzan. Horrela baieztatu dute gure herrian egindako
|
hainbat
ikerlanek (Cenoz, 1991; Lasagabaster, 1998a; Sagasta, 2000). Dirudienez, bi hizkuntza erabiltzen dituzten hiztunek gaitasun kognitibo jakin batzuk garatzen dituzte hizkuntza bakarraz baliatzen diren hiztunekin alderatuz.
|
|
Euskal Herrian dagoeneko
|
hainbat
ikerlan egin dira jarreren eragina aztertzeko asmoz eta agerian gelditu da ikasleek hizkuntzarekiko adierazten dituzten jarrerek hizkuntzaren erabileran edota ikaste irakaste prozesuan eragiten dutela (Arratibel, 1999; Esp�, 1994; Larrañaga, 1995; Lasagabaster, 2001, 2003, 2007; Madariaga, 1994; Perales, 2001; Sagasta, 2000). Gainera, ikasleak etorkizuneko irakasleak direnean, hizkuntzarekiko jarreren lanketa ezinbestekoa da, beren emozioak eta hizkuntza bakoitzarekiko sentitzen dutena erraz transmitituko dutelako gelan daudenean.
|
|
Gainera, ikasleak etorkizuneko irakasleak direnean, hizkuntzarekiko jarreren lanketa ezinbestekoa da, beren emozioak eta hizkuntza bakoitzarekiko sentitzen dutena erraz transmitituko dutelako gelan daudenean. Gaia aztertzeko
|
hainbat
ikerlan egin dira hizkuntzak ukipen egoeran dauden hainbat testuingurutan: Katalunian, Galizian, Euskal Herrian, Valencian, Bruselan, Frisian, Irlandan eta Maltan.
|
2012
|
|
...a naturalentzat ikusten delarik, haurra euskaraz eskolatu (ko) bada, aitatxiamatxi euskaldunek ere euskaraz egiten dute (nahiz eta duela hiru hamarkada beren seme alabei egin ez). hau da, hiztunek haurren hizkuntza sozializazioaren gaineko hautuak soziohistorikoak dira, ez monolitikoak, eta hizkuntzaren egoera, pertzepzioa eta hizkuntzarekin eratzen diren harremanak aldatzen badira, alda daitezke,
|
hainbat
ikerlanetan agerian utzi izan den bezala: "... language use in the home is not stable, and many interviews report changes over time" (Lamarre & rossell 2003:
|
|
Usos i percepcions lingüistics de la jovenut catalana" ikerketan mudantza eta hibridazioei (Pujolarrek mudes eta hibridació deritzena) buruz dioena. Izan ere, euskarari dagokionez hizkuntza ohituren aldaketen zergatia aztertzeko
|
hainbat
ikerlan burutu dira3, baina Pujolarrek katalanarekin egin duen bezala, gazteen ohitura eta bizitzako une esanguratsuei buruzko ikerketa sakonagoa egitea interesgarria litzateke. Hizkuntza ohituren aldaketak ematen diren une horiek identifikatuz gero, hizkuntza normalizazioan lanean dihardugun eragileok errazago izango genuke gure jarduna non kokatu asmatzea.
|
2014
|
|
Kataluniako eta La Franjako eleaniztasun egoerei buruz egindako
|
hainbat
ikerlanetan, analisiaren zati gisa barne hartu izan dira jarrerak. Adibidez:
|
2016
|
|
Oso bestelako da, gurean, ikerkuntza soziolinguistikoaren kantitatea.
|
Hainbat
ikerlan burutu ohi dira eta iker lerro egonkor batzuk ere badaude. Horrela, 2007tik 2013ra bitartean bi urte horiek barneeuskal soziolinguistikan 175 ikerlan landu edo lantzen ari ziren, gehienak paradigma zientifikoari lotuak eta gutxiengo bat aplikatuak:
|