2005
|
|
IkustekodagoEuskalHerrikohainbatbazterretan sortzen arideneuskaraberrihorrek nolakokolorea (k) etazeinukituizanendituen.Hizkera erkidegoarenosasunonalagunetaherrian«heti! > > egindenmintzoak polarizaziorako etabereizteko duen gaitasuna baliatuz,
|
hainbat
hizkerak gogor eusten ahaldiote beren berezko kolore lokalari oraingoz; eskualdeko nortasunari edotaherrikoari garrantziaemanohizaienalderdietan gertatzendirahorrelakoak.Norberarenherriko hizkeratik ereduberrietaestandarre (ta) raino, gainera, alde ederra dago leku batzuetan, bateko eta besteko hiztunek beren gizartekohartu emanenetaerreferentzienaraberaibilikodutenaedoezdutena.Honela, betikoherr... Hori da, guohartu orduko, egungoeuskararigertatzenarizaiona.
|
2008
|
|
Gure arteko
|
hainbatek
hizkerak eta dialektoak modu pasibo batean ikusten baditu ere (pertsona zaharrak, inoiz herritik irten bakoak, guraso eta aitita amonak bertakoak
|
2013
|
|
Bestetik, pertsonaien hizkera dugu, lehen esan bezala bakoitza karakterizatzeko balio duena. Gorago ikusi dugunez, mutur batean lausotasuna eta beste muturrean artifizioa legokeen segmentu batean,
|
hainbat
hizkera molde aurkitzen ditugu konplexutasun maila desberdinetako pertsonaiei ahotsa emateko.
|
2014
|
|
Frantzian bertan ikusten da hori: batak besteari ezin ulertu dion
|
hainbat
hizkera egiten da hor, baina denak elkarrekin solidario sentitzen dira1049 Historikoki ere hizkuntza herriaren ezaugarri axaleko eta aldagarria da, ziurtatzen du M. de Quatrefagesen autoritatearen gainean bermatuz: herri askok menderatzaileen hizkuntza hartu du (espainolek, galiarrek), beste kasu batzuetan menderatzaileak hartu du menderatuarena, hau landuagoa bazen.
|
2017
|
|
e determinatzaile atxikiak irakurketa deiktiko anaforikoa ematen du, eta beti edo askotan, zehaztua da, zehar kasuen aurretik doa, eta mendebaldeko hizkeretatik eta beste
|
hainbat
hizkeratatik kanpo dago.
|
|
Alegia, (2b) posible da euskara batutik kanpoko
|
hainbat
hizkeratan. Edonola, gizon izen zenbakarria da, eta ardo zenbakarri modura erabiltzen da (1b) adibidean.
|
|
8) Absolutiboa ez bezalakoetan, e bat hartu behar da kontuan, mugatzailetzat hartzeko, edota plural marka+ mugatzailea batuketaren ondoriotzat hartzeko. a/ e txandaketa ez da gertatzen ez bizkaierazko hizkeretan, ez beste
|
hainbat
hizkeratan, baina oso azpimarratzekoa da-a eta e aldaerak dituzten euskalkietan, direlako mugatzaile bi horiek desberdin jokatzen dutela[+ zehaztua] semantika tasunari dagokionez. Izan ere, absolutibo kasu markadunek, irakurketa zehaztua zein zehaztugabea har dezakete pluralean, euskalki guztietan ere a azaltzen delarik.
|
|
Izan ere, absolutibo kasu markadunek, irakurketa zehaztua zein zehaztugabea har dezakete pluralean, euskalki guztietan ere a azaltzen delarik. Beste kasu markadunetan, eta
|
hainbat
hizkeratan behintzat, irakurketa zehaztua nagusitzen da pluralean, tartean e azaltzen delarik. Horrela, bada, lan honen datuetan oinarrituta, bibliografiak esandakoaren alde egin dezakegu eta esan liteke lehenengo hurbilketa batean a[+ zehaztua]// a [zehaztua], e[+ zehaztua] diasistema dugula.
|
2019
|
|
Berlingo hizkera ez da zehazki alemanaren dialekto bat, eta ez da klase bakar batena ere, hiri handi batena baizik. Metrolekto bat da, hainbat metropolitan egiten den soziolekto bereziei deitzen zaie hala soziolinguistikan,
|
hainbat
hizkeren eta hizkuntzen kontaktuetatik sortutako nahasturei. Halakoxea, Berlinekoa ere.
|
2020
|
|
500) dio a eta ote partikulak bateragarriak direla, baldin eta ote k parentetikoen moduan jokatzen badu. Artikulu honetan frogatuko dut azterketa hori ez dela zuzena, (9) adibidean dagoen ote k ez baitu parentetikoen ezaugarririk, ezta ekialdeko
|
hainbat
hizkeratako jokabide ezohikorik ere.
|
2021
|
|
Ondoren sinkopa, eta bilakabideko azken urratsa, disimilazioarena, ohikoa dugu Euskal Herriko
|
hainbat
hizkeretan, hala nola Sakanako Arbizukoan, Unanukoan, Dorraokoan eta Arruazukoan, esate baterako: luze+ a> luzjà, ume+ a> umjà, urre+ a> urrjà, logane+ a> loganjà (logalea) …
|
2023
|
|
Borraskak ez dira Urdiainen behe depresioak; borraskak ekaitzak dira, eta ekaitzetan beti izaten dira tximistak, tximistargiak eta trumoiak. Tximistak oinazturak dira, Euskal Herriko
|
hainbat
hizkeratan bezala; tximistargiak erantzun bera jasotzen du, oinaztura, eta trumoia jostaia da, jostatzearekin inolako zerikusirik ez daukana. Ezagun da, gaur egun, hiztun batzuek galdu dutela tximist eta tximistargiaren arteko bereizketa; tximista hodeitik lurrerako deskarga da; tximistargia edo oinaztua bat bateko deskarga elektroarekin batera azaltzen den argitasuna, hodei barnean edo hodei batetik abiaturik; azkenik, trumoia oinaztuari jarraitzen dion burrunba gisako hotsa.
|