2009
|
|
Blogak lehenengo, bigarren zein hirugarren mailan erabiltzen dira, maila bakoitzari dagozkion
|
hainbat
helburu eta eduki jorratzen direlarik. Hurrengo lerroetan, trebetasun sortzaileak eta hartzaileak blogetan nola lantzen ditugun azalduko dut.
|
2012
|
|
Aurreko puntuetan irakurketa partzial bat egin dut nahita. objektuei buruz edo objektugintzari buruz aritu naiz. erdal estatua eta harekin batera estatuaren tankera eta natura hartzen zihoan jende nazionalizatuak (gizon heldu kaletar, burges, letratu eta bidaiatu hark) euskalduna nahikara asmatu nahi izan zuen
|
hainbat
helburu eta funtziotarako. hala ere, identitate politikoan eta batez ere diferentzia estetikoan asmatze hori berariazko eta beregaineko proiektu bihurtu zen: humanismoaren oldeak hartaraturik, euskaldunak sortu beharraz kontzientzia hartu zuen euskal zergintzak. orduan hasi ziren serio euskal jende berria sortu nahian:
|
2015
|
|
Horrela, aipatu daiteke ekimen hauek martxan jartzerakoan hizkuntz politika eta hizkuntz plangintzaren ikuspegitik, helburu nagusia euskararen familia bidezko transmisioa hobetzea zela. Horrekin batera
|
hainbat
helburu xehe azpimarratzen ziren: (1) guraso euskaldunen motibazioan eragitea euskara bere haurrei transmititzeko, (2) gurasoen euskarazko ezagupenak areagotzea, (3) guraso erdaldunak bere haurrekin euskaraz komunikatzera iristeko euskara ikastera animatzea.
|
|
Aztertutako egunkarietan ere irakasleek
|
hainbat
helbururekin lotzen dute haien berbaldia: kontsigna azaldu, testuinguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin (zer uste duzu?, ados zaude?, zergatik dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak eskatuz, esaldiak osatuz, hiztegia eskainiz, baliabideak eta ereduak eskainiz...); ikaslearen hitza estimulatu eta zoriontzearekin (begira zer esan duen Jonek, entzun ondo, erantzun ona, Unai...); idatzizkoa ahozkoaren lagun erabiltzearekin (irakasleak arbelean jasotzen ditu ikasleak esandakoak, esandakoari garrantzia emateko, ikaslea konturatzeko zer den garrantzitsua, esandakoa finkatzeko...); zuzenketak egitearekin (irakasle batek esan du albiste eta iragarkiak sortzeko ideiak ematen dizkiela ikasleei eta beraiek ekoiztutakoa zuzendu).
|
2018
|
|
16 urteren buruan, gaur egungo egoeraren berri idatzi nahi nuke, laburki, artikulu honetan. Izan ere, aurrerapauso asko eman badira ere, oraindik
|
hainbat
helburu betetzeko daude, gehienbat, Medikuntzaren eta Odontologiaren esparruetan.
|
2020
|
|
Helduen eta umeen eskolek
|
hainbat
helburu eta bide dituzte komunean eta, beraz, baliabide eta tresna asko bientzat izan daitezke baliagarriak.
|