Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2006
‎Sufritu ere sufritzen dituzte arazo berdinak: gizarte laguntzaren falta eta arazoekonomikoen presentzia, ama bakarrik dagoelako (Lott Whitehead eta Tully, 1992)?, etxeko lanen eta langintzaren arteko estresa (amak biak jorratzen dituelako), gurasoen banaketa gertatuz gero, gurasoen arteko gatazkaren bizipena (gogoraekarri nahi dugu hainbat haur familia heteroparentaletatik datozela) eta abar.
2007
‎Gai horri buruzko ikerketetan lortutako emaitzetatik ondorioztatzen daeskolaurreko haurrek baztertze printzipioa aplikatzen dutela, batez ere kanpokokausa nagusia denean (Aloise eta Miller, 1991; Karniol eta Ross, 1979; Lepper etal., 1982; Newman eta Ruble, 1992; Shultz eta Butkowsky, 1977, denak in Durkin, 1995). Aloise-k eta Miller ek (1991 in Durkin, 1995), adibidez, honako egoera hauaurkeztu zieten hainbat haurri: «Anaia Nagusi batek zera esan zion haur bati:
‎Haurtzaindegian, eskolan zein parkeetan, haurrek beste hainbat haur ezagutzendituzte, eta horiei berdinkideak esaten zaie. Berdinkideak adin berekoak zeinezberdinekoak izan arren, antzeko garapen maila duten haurrak dira; hau da, posizio bera, heldutasun maila bera edo jokabideetan antzeko konplexutasun mailadute (Lewis eta Rosenblum, 1975 in Shaffer, 2002).
‎Penny, Barrett eta Lyons (2001) ikertzaileek, berriz, aztertu zituzten haurrekpertsonak nongoak diren igartzeko erabiltzen dituzten irizpideak, 6 urtetik 12urtera bitarteko hainbat haur ingeles eta eskoziar hartuta. Horretarako, haurreibinaka erakutsi zizkieten pertsonei buruzko baieztapen batzuk (adibidez, Pertsonahorrek Xz hitz egiten du, Xn bizi da, zuria da, eta antzeko esaldiak).
2008
‎gaztelaniaren kasuan Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur (Lopez Ornat, Gallego, Gallo, Karousou, Mariskal eta Martinez, 2005) eta frantsesaren kasuan Adaptation Française du MacArthur Communicative Development Inventory (Kern, 2003). Bestetik, gogoratu behar da ikerketa normatiborako erabili dugun laginetik kanpo geratu direla jaiotza goiztiarragatik hainbat haur (zazpikiak) eta urtean 3 belarriko infekzio baino gehiago izan dituztenak ere. Kasu horietan, KGNZ erabiltzekotan emaitzak kontu handiz interpretatu behar dira, eta beti komenigarria izango da diagnostikoa beste froga batzuekin osatzea.
2014
‎Egin itzazu hurrengo ariketa praktikoak. Lehenengoz, sei urtetik beherako zenbait haurrekin eta adin horretatik gorako hainbat haurrekin harremanetan jar zaitez. Jarrera bertikalean arkatz bat erakutsi.
2019
‎Ikerketa hau egiteko erabili diren datuak, UPV/EHUko Donostiako Informatika Fakultateak antolatuta hiru urtez, 10 urte bitarteko hainbat haurri eskaini zaien kode orduan jasotako inkestak dira. 2015/ 2016, 2016/ 2017 eta2017/ 2018 ikasturteetan, zortzi, zazpi eta hamabi ikastetxetan egin da ekimena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia