Emaitzak: 7
2006 | ||
Sufritu ere sufritzen dituzte arazo berdinak: gizarte laguntzaren falta eta arazoekonomikoen presentzia, ama bakarrik dagoelako (Lott Whitehead eta Tully, 1992)?, etxeko lanen eta langintzaren arteko estresa (amak biak jorratzen dituelako), gurasoen banaketa gertatuz gero, gurasoen arteko gatazkaren bizipena (gogoraekarri nahi dugu | hainbat haur familia heteroparentaletatik datozela) eta abar. | |
2007 | ||
Gai horri buruzko ikerketetan lortutako emaitzetatik ondorioztatzen daeskolaurreko haurrek baztertze printzipioa aplikatzen dutela, batez ere kanpokokausa nagusia denean (Aloise eta Miller, 1991; Karniol eta Ross, 1979; Lepper etal., 1982; Newman eta Ruble, 1992; Shultz eta Butkowsky, 1977, denak in Durkin, 1995). Aloise-k eta Miller ek (1991 in Durkin, 1995), adibidez, honako egoera hauaurkeztu zieten | hainbat haurri: «Anaia Nagusi batek zera esan zion haur bati: | |
Haurtzaindegian, eskolan zein parkeetan, haurrek beste | hainbat haur ezagutzendituzte, eta horiei berdinkideak esaten zaie. Berdinkideak adin berekoak zeinezberdinekoak izan arren, antzeko garapen maila duten haurrak dira; hau da, posizio bera, heldutasun maila bera edo jokabideetan antzeko konplexutasun mailadute (Lewis eta Rosenblum, 1975 in Shaffer, 2002). | |
Penny, Barrett eta Lyons (2001) ikertzaileek, berriz, aztertu zituzten haurrekpertsonak nongoak diren igartzeko erabiltzen dituzten irizpideak, 6 urtetik 12urtera bitarteko | hainbat haur ingeles eta eskoziar hartuta. Horretarako, haurreibinaka erakutsi zizkieten pertsonei buruzko baieztapen batzuk (adibidez, Pertsonahorrek Xz hitz egiten du, Xn bizi da, zuria da, eta antzeko esaldiak). | |
2008 | ||
gaztelaniaren kasuan Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur (Lopez Ornat, Gallego, Gallo, Karousou, Mariskal eta Martinez, 2005) eta frantsesaren kasuan Adaptation Française du MacArthur Communicative Development Inventory (Kern, 2003). Bestetik, gogoratu behar da ikerketa normatiborako erabili dugun laginetik kanpo geratu direla jaiotza goiztiarragatik | hainbat haur (zazpikiak) eta urtean 3 belarriko infekzio baino gehiago izan dituztenak ere. Kasu horietan, KGNZ erabiltzekotan emaitzak kontu handiz interpretatu behar dira, eta beti komenigarria izango da diagnostikoa beste froga batzuekin osatzea. | |
2014 | ||
Egin itzazu hurrengo ariketa praktikoak. Lehenengoz, sei urtetik beherako zenbait haurrekin eta adin horretatik gorako | hainbat haurrekin harremanetan jar zaitez. Jarrera bertikalean arkatz bat erakutsi. | |
2019 | ||
Ikerketa hau egiteko erabili diren datuak, UPV/EHUko Donostiako Informatika Fakultateak antolatuta hiru urtez, 10 urte bitarteko | hainbat haurri eskaini zaien kode orduan jasotako inkestak dira. 2015/ 2016, 2016/ 2017 eta2017/ 2018 ikasturteetan, zortzi, zazpi eta hamabi ikastetxetan egin da ekimena. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hainbat | 7 (0,05) |
Lehen forma
hainbat | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
hainbat haur | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hainbat haur eskaini | 1 (0,01) |
hainbat haur familia | 1 (0,01) |
hainbat haur harreman | 1 (0,01) |
hainbat haur ingeles | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |