2000
|
|
Hiru plano hauek bigarren zatiko lehen atalean egiten dute bat. Are gehiago, plano bakoitzean gainerako planoen
|
hainbat
elementuri erreferentzia egiten zaie, plano ezberdinen arteko lotura estutuz. Egunkariako iruzkingileak adierazi zuen bezala," Une orotan intentzio bikoitzeko eleberria dugu honako hau, kaleitxi batera helduak ginenean irteerarik bitxi eta harrigarrienak idorotzen dituena." (Egunkaria)
|
2002
|
|
Narratzaileak darabiltzan konta teknika modernoak, hala nola, plano alternantzia azkarrak, zehar estilo askean tartekatutako pasarteak... eta 100 metro eleberrian agertzen direnen gisako pasarte elebidunak, egunkariko berrien zatiak edo kameraren begiari jarraiki antolatutako deskribapen objektiboak. Eta baliabide horiekin batera, eleberri beltzetako
|
hainbat
elementu ezagun, Mugetan eleberrian marrazten zaigun hiria itogarria baita, giza uholde etsituez osatua (67 or.), hitsa. Zigarro keak zeharkatzen dituen orriotan, bi marrako sinboloaren errepikapen misteriotsuak, edo Blues tristeen aipamenak (66 orr.), noizbait guri ere Epe Gabeko Saltoa gerta dakigukeela oroitarazten digute, hau da, gure eguneroko bizitza astindu eta baldintzatuko duen gertaera bortitzak gutxien espero dugunean asalda gaitzakeela.
|
|
Genette, G., Figures III, Seuil, 1972) eta bilakaera literarioa parametro hertsiki estetikoetan interpretatzen. Horretarako, hau da, euskal literatur kanonaren nondik norakoak zehazteko, literaturen historiak, antologiak, ikerketa monografikoak, irakaskuntzaprogramak... eta beste
|
hainbat
elementu ikertu genuke lehenik.
|
|
Euskal literatur sistemari buruzko atal luzexka hau amaitzeko, birsorkuntzaren atalean aipatu gabe utzi ditugun
|
hainbat
elementu aipatu genituzke. Hortxe dauzkagu, esaterako, hamarkadetan zenbait euskal eleberri edo ipuinez egin diren egokitzapenak, dela film edo laburmetraia moduan (Zergatik Panpox, Hamaseigarrenean aidanez, 100 metro...), dela irratinobela modura (Babilonia, Hamabost egun Urgainen...).
|
2009
|
|
herri egutegian, jaiotzetik heriotzara arteko errituetan, kasurako. Atal honetan zantzu horietako beste
|
hainbat
elementu aipatuko ditugu, jatorri argirik gabeko beste sinesmen batzuekin batera.
|
2015
|
|
Lurraren makurra eta itsaso zabalaren esperantza, literaturaren historian topiko bat duguna, eta presentzia handikoa Sarrionandiaren obran (Rodriguez, 2015). Testua, haatik, Iturralderena da, eta horrek aditzera ematen digu ze punturaino izan zuten Potteko kide aktiboenek
|
hainbat
elementu komun haien heziketa eta garapen literarioan. Edo beste modu batera esanda, ze garrantzitsua izan zen beren arteko elkarreragina giro literario antzeko samar bat (umore beltza, Borges, itsasoa, ziutatea...) osatzeko, nahiz eta gerora bakoitzak bere bidea egingo zuen.
|
2017
|
|
Hutsune kritiko hori benetakoa izan zein ez, hemen beste irakurketa bat gehituko zaie orain arte plazaratutakoei, beroriek seinalaturiko
|
hainbat
elementu funtsezko oinarritzat hartuta, bestelako ondorioak ateratzeko. Azpimarra, hain zuzen ere, Atxagak Obabakoak en bidez gorpuztu antiesentzialismoan ezarriko da, zeinak, antzinako gizartearen mundu ikuskera mitikoak jaso ohi dituen begirada errukior eta jasanberak baztertuz begirada horiek maiz ezkutatzen duten hantuste axolagabea bide batez azaleratuz, modernitateak aldarrikatu ohi duen nagusigo kognitibo eta morala itxurazkoa baino ez dela erakutsi baitu.
|
|
Azken aldion hainbat analisi plazaratu dira garapen horren nondik norako orokorrak ezaugarritzeko asmoz. Mari Jose Olaziregik, oroz gain, hain paisaia narratibo heterogeneoaren irudi orohartzailea marrazteko zailtasun itzela azpimarratu du.1 Olaziregik eklektizismoa darabil euskal nobelagintza garaikidearen bereizgarri nagusitzat eta
|
hainbat
elementu narratologikoren arabera gaiak, egileak, espazioak egituratu du bere taxonomia: Gerra Zibila, emakumezko literatura, espazio postmodernoak, terrorismoa eta bestelako joerak.
|
2019
|
|
Komikoa izan daitekeen eszena hau patetismoz betetzen dute egileak elkartu dituen
|
hainbat
elementuk. Batetik, Senarraren gastronomia ezagutzaren eta praktikaren arteko alde handiaren froga; eta bestetik, bere jakinduriaren konbentzionaltasunak ez duela etenik erakusten du:
|
2021
|
|
Edonola ere, erreferentziazko lege dokumentua den heinean, curriculumak
|
hainbat
elementu ezartzen dituela oroitarazten du EIAE3 k eta horiek testuliburuak nahiz material didaktikoa baldintzatzen dituztela erabat. Curriculumaren inguruko modu bateko edo besteko ezagutza izanda ere, irakaslea ikasturtean egin behar duenaz eta lortu beharrekoez jabetuta dagoela argitzen du, eta horrek nolabaiteko" estresa" eragiten duela irakasleengan, ugariak eta askotarikoak baitira eskakizunak.
|