2000
|
|
Eguneroko bizitzan
|
hainbat
egoera desberdinetan izaten gara nortasuna bermatu beharrean: banketxera joan, erosketak ordaindu edota edozein dokumentu ofizialeskuratzeko, ezinbestekoa zaigu geure nortasunaren berri ematea.
|
2001
|
|
Maila honetan dauden ikasleek ingurukoekin gutxieneko komunikazioaziurtatzeko nahikoa izan daitekeen gaitasuna lortua dute aldez aurretik. Horrekesan nahi du, ez direla xede hizkuntzan galdurik sentituko, era normaleankomunikatzeko oraindik zailtasunak izan arren, eta
|
hainbat
egoeratan euskarazkomunikatzeko aukerarik izan ez arren.
|
2002
|
|
3 GAITASUNA eta TESTUINGURU SOZIOKULTURALA: Bere eskura dituen gaitasunak
|
hainbat
egoera eta betebeharren testuinguruan erabiltzenditu.
|
2003
|
|
Logika elektoralak (alderdiena) eta, bulegoen logikak? (lobby edo presio taldeena) funtzionatzen dute, baina jendeak, kopuruen edota kaleen logika? (Casquete, 2000) erabiltzen du arazotzat jotzen dituen
|
hainbat
egoeraren aurrean bere argudioak, beste logika horien aurrean, inposatzearren. Horrelasortzen dira Gizarte Mugimendu Berriak deiturikoak:
|
2004
|
|
Egokitze eta berritze gaitasun horren bitartez, AKE k
|
hainbat
egoera atzerakor saihesten jakin du, besteak beste 80ko hamarkadaren lehen erdiko krisiindustriala edo 90eko hamarkadaren hasierakoa. Europako Ekonomia Erkidegoansartzeak, moneta batasuna sortzeak edota eguneko komertzio eta ekoizpen globalizazioak eragindako inpaktu zein aukeretara egokitzen ere jakin du.
|
2005
|
|
Hiru irizpide horiek erlazionaturik,
|
hainbat
egoera sortzen dira. Horrela, erakundearen egoera erosoa denean, harremanetan zentraturiko liderra da egokiena.Egoera latzetan edo larrietan, berriz, lanean zentratzen den liderra egokiagoa da, lanaoso ongi egituratua duelako.
|
|
Lotura honetan eman daitezke
|
hainbat
egoera ezberdin. Irudiari utzi beharra batzuetan, zeren eta irudiak eta bere giro soinuak dramatizatu, ikaratu eta indartsu ukitzen dutelako ikuslearen emozioa.
|
2006
|
|
Autoinstrukzio horiek irakatsi ondoren, haurrak
|
hainbat
egoeratan aplikatukoditu, egoera inpertsonaletatik abiatu eta pertsonen arteko egoeretaraino. Haurrenmotibazioa gehitzearren, programak kontingentzia positiboak (fitxak, esate baterako), errefortzu sozialak eta erantzunaren kostua erabil ditzake.
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
hainbat
egoeratan, hartzailearen irudia ez da nahasi behar kontsumitzaile eta erabiltzailearenarekin (De la Cuesta, 2002: 80; Santaella, 2003:
|
2007
|
|
garaiko maila superordenatura, hots, nazioaren mailara aldatuta.Horrela diskurtso komunitate bat eratu zen. Komunitate horrek bere burua naziogisa irudikatu du
|
hainbat
egoera larritan eta egoeren larriak hortaraturik behin etaberriro zaharberritu dira diskurtso horren osagaiak.
|
2008
|
|
Umeak hitz egiten ikasten du. Horrez gain, errepresentazioaren funtzioa eskuratzen du eta ibiltzen hasten da; bere esku askeei esker, objektuak hartzeko eta horiekin
|
hainbat
egoera sortzeko gai da. Ibiltzen hasteak ingurunea esploratzea errazten du, eta, hizkuntza eta irudikatzeko gaitasuna lortzen dituenez, ingurunearekiko ekintza modu berri bat izango du.
|
|
Gizakiak
|
hainbat
egoeratan egokitzeko gaitasuna duela.
|
|
Adibidez, ikasle unibertsitarioaren hezkuntzak kostu handia duela jakina da: diru faltari, denborari eta
|
hainbat
egoera zaili aurre egin behar die (azterketak, lanak entregatzeko epeak eta abar). Hala ere, ikasketa horiek duten kostua jasangarria da lizentziaturaren titulua eskuratutakoan lortuko diren ordainekin alderatuz gero.
|
|
|
Hainbat
egoeratan jarriko dira haurrak ariketak egiteko, eta egoera horietarako esaldi egokiak idatziko dituzte:
|
2009
|
|
Hainbat gertakari traumatikoren kasuan, trauma gainditzeko pauso ezinbesteko bilakatu da prozesu judizial bati hasiera ematea edobehinik behin izaera juridikoa aitortzea gertatutakoari. Hala gertatu da II. MunduGerraz geroztik
|
hainbat
egoera traumatiko eta bortitzetan, izan Hego Amerikako1970eko hamarkadetako diktadurak zein Hego Afrikako Apartheida, edota Balkanetako gerra. Testuinguru judizial batean, lekukotzak balio judiziala du, legearen aurrean onargarria den froga bilakatzen da.
|
|
Azkenik, aipatu behar da ikerketa honek
|
hainbat
egoera paradoxiko uztendizkigula agerian, zeren herri batzuetan ez baitago kadete eta gazteen mailan (16 17urte) talderik eta bai ordea, senior mailan. Beste herri batzuetan kadete eta gazteenmailan bada talderik baina talde horiek ez dute jarraipenik senior kategorian.
|
2010
|
|
– Urduritasuna ez sentitzeko
|
hainbat
egoera saihesten ditu, adibidez, autoahartzea, lagunekin elkartzea edo jende artean egotea.
|
|
Horrelako sentimenduak
|
hainbat
egoeraren ondorioz ager daitezke: batetik, zaintzaile lanen ondorioz zenbait jarduerari uko egiteagatik; bestetik, zaintzaileekardura handia dutelako eta, horrek, denbora asko eskatzeagatik; gainera, egoerahoni aurre egiteko baliabide nahikorik ez izateagatik; horrez gain, inguruko guztiekaholkuak eman eta zaintzaileen jokaerak zuzentzen saiatzeagatik; azkenik, zaintzeko orduan beren burua bakarrik ikusteagatik.
|
|
– Nola egin aurre gerta daitezkeen
|
hainbat
egoerari?
|
|
Gaixotasun honetan bizi diren egoerak oso aldakorrak dira eta ondoriozhainbat erabaki hartzera behartua dago familia. Juliak laguntza du
|
hainbat
egoerari aurre egiteko, eta laguntza taldea egoera horietan laguntza handikoaizan daiteke. Juliaren esperientzia besteentzat ere baliagarria izango da gaineraeta, horrela, berak besteei ere lagundu ahal izango die.
|
|
2 hastapenaren salbuespenen artean aurkitzen dira pagamendu balantzanzailtasun larriak dituzten herrialdeak; merkatuen antolakuntzan arazoak dituztenaketa nekazaritza sektoreko
|
hainbat
egoera bereziko herrialdeak. Herrialde batekaipatu salbuespenen bat egiaztatzean ez du dagokion hastapena bete etanegoziazio txanda edo erronda bakoitzean hartutako erabakien aplikazioa alboradezake.
|
|
Ez da hain erraza legeak aurreikusten dituen epeak zenbatzea herritarrek babes exekutiboa eskatzen dutenean, LPLk eta PZLk
|
hainbat
egoera eta ingurumari arautzen baitituzte. Edozein kasutan, ezin ahaz daiteke babes honetan idazkera printzipioak eraentzen duela, horrek dakarren geldotasunarekin, nahiz eta intzidenteak ahoz denbora oso eskasean izapidetzen diren (LPLren 236 art.)? 557, salak sakabanatuta eman behar baitira.
|
2011
|
|
Erredakzioen arteko harremanez hitz egitean, horien arteko konfiguraziofisikoaz ari dira. Hala,
|
hainbat
egoera sor daitezke. Gerta daiteke, erredakzioak espazio fisiko berean integratu arte, erredakzioen arteko inolako elkarlanik ez egotea.Integratze maila hori «0 Harremanik ez» izendatu dute.
|
|
Beste fakultate eta unibertsitate eskoletan euskararen sarrera, bilakaera, erritmo, botere oreka eta faktore eragileak oso desberdinak izan ziren. Beraz, ikastetxeen arabera
|
hainbat
egoera bizi izan ziren. Laburbilduz, Irakasle Eskolan ikusi dugun bilakaera ez zen ohikoa izan, eta zentro unibertsitario bakoitzean euskararen historia zein zen aztertu litzateke, tokian toki euskararen sarrera desberdin orekatu eta bilakatu zelako.
|
|
Gazteen ustetan, pertsonaien jarrerak edo ekintzak baliatzen dituzte gurasoek umetxoei zer egin behar den irakasteko: zein den pertsonaia gaiztoa, zein ona, zelan jokatzen duen bakoitzak, zelakoak izan behar diren pertsonen arteko harremanak, zelan jokatu behar den
|
hainbat
egoeratan. Pelikulek duten balio hezitzailea berresten dute, baina, soilik hartzailea txikia denean; haiek jadanik helduen laguntzarik ez dutela behar pentsatzen dute.
|
|
A. Harreman sozialetatik urrundua dago, eta emozioaren adierazpen murriztua erakusten du
|
hainbat
egoera sozialetan. Nahaste hori helduaroaren hasieran agertzen da, testuinguru anitzetan gertatzen da, eta ezaugarri hauen bidez (lau edo gehiago) adierazten da (DSM IV TR, American Psychiatric Association, 2000):
|
|
Azkenik, badaude egozpen okerrak egiten dituzten pertsonak. Zenbait egoera sozialetan hersturaren antzeko sentsazio somatikoak izaten dituzte eta, ondorioz, egoera sozial horietan beldurrez agertzen dira (adibidez, beste sexuko norbaitekin hitz egitean zorabiatzea; jendaurrean hitz egitea dagokionean urdaileko mina edo botagura izatea, etab.); herstura sintoma horien benetako eragileak pertsona hori une horretan bizitzen ari den
|
hainbat
egoera estresagarri (familia arazoak, laneko arazoak, ikasketekin arazoak, gurasoen banantzea, etab.) edo beste hainbat faktore (gaixotasun medikoak, aldaketa hormonalak, hipogluzemia, etab.) dira, baina pertsonak ez du horien kontzientziarik eta une horretan ezarrita dagoen gizarte egoera hartzen du bere herstura sintomen iturburutzat. Ondorioz, aurrerantzean, ondoeza sentitu duen gizarte egoerei beldurra izatera irits daiteke.
|
2012
|
|
Enpresaburuaren eta kontsumitzailearen arteko kontaktu hori jokaera erasotzailetzat jotzeko hainbat baldintza aztertu behar dira. Hori dela-eta, Lehiaketa Desleialaren Legearen 8.2 artikuluaren
|
hainbat
egoera hartuko ditugu aintzat. Batetik, jokaera gauzatu den unea eta lekua, eta bestetik, jokaeraren iraunkortasuna.
|
|
Antzeko egoera daukagu Lehia Desleialaren araudiari dagokionez. Horrek guztiak zera esan nahi du; legegileak publizitate araudia eraberritzean uste izan du umeek
|
hainbat
egoera bere horretan edo mimetikoki kopiatzen dituztela.
|
|
Honen inguruan zehaztu beharra dago merkataritzako jokaera publiko orokorrari egongo dela zuzenduta eta ez kontsumitzaile talde ahul edo kaltebera bati. Era berean, Espainiako legegileak
|
hainbat
egoera jaso ditu lagungarri izango direnak kontsumitzaile edo erabiltzaile talde ahul hori identifikatzeko. Hauek dira:
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
hainbat
egoeratan, hartzailearen irudia ez da nahasi behar kontsumitzaile eta erabiltzailearenarekin (De la Cuesta, 2002: 80; Santaella, 2003: 141); izan ere, hartzailearen kontzeptua ikuspegi juridikotik zabalagoa da kontsumitzaile edo publiko kontsumitzailearena baino.
|
2014
|
|
Gehienetan, emakumearen presentzia osourria izan da eta, betiere, bigarren plano batean agertu ohi da. Azken urte hauetan,
|
hainbat
egoera direla medio, emakumeen mugimenduak, kontsumoaren aurkakojoerak, globalizazioaren kontrakoak. aurreko azken urtetan gorputzaren inguruanjendarteak zituen ideiak aldarazi dituzte eta gorputza ulertzeko era ere aldatu da, etamodu horretan, hainbat gorputz eredu agertu dira gorputzaren esanahi sexuala, moralaedo estetikoa aldatzen (Feldenkrais, 1997). Hala, pertsonaren esperientziarekinlotutako kontzeptuak agertu dira «bizitutako gorputza», «esperientziako gorputza»,
|
|
Ondorioz, gorputz sexutua ez da konstate fidagarri bat, oinarri on bat eskaindezakeena «emakume»ei buruzko hamaika diskurtsoren konplikazioak antolatzeko.Ezin dugu zehatz mehatz aurreikusi nola eta noiz ulertuko eta biziko den gorputzazerbait generotu gisa, ezta gorputz gisa ere. ...gia baten funtzioa, ezpada fenomenologia historiko eta politiko batena.Ez dago emakumeen gorputzen kolektibitate natural eta sakon bat, ondoren historianedo biopolitikan modu jakin batean kudeatuak izateko abiapuntu gisa balio duena.Gorputza marka ezegonkor bat baldin bada, bere hondatze prozesu luzean orbainduzdoana, gorputz sexutuak ere antzeko errotikako denborazkotasun bat jasaten du, etabeste
|
hainbat
egoera iragankor.
|
|
Ariketa honen helburua da lotura egitea Piagetek planteatzen dituen egoeren eta lehenengo estadioan, hau da, zentzumenen eta mugimenduen estadioan erabiltzen diren kontzeptuen artean. Lehenik,
|
hainbat
egoera planteatuko ditugu, eta, amaieran, erantzun posibleak.
|
|
a. Gizakiak
|
hainbat
egoeratan egokitzeko gaitasuna duela.
|
|
Nerabearen egozentrismoaren ondorioz,
|
hainbat
egoera sortzen dira. Haietako bat da garaiezintasunaren alegia.
|
|
B irizpidea:
|
hainbat
egoera ekidin egiten dira, edo atsekabe edo barne herstura handiz egiten zaie aurre egoera horiei. Egoera horietan izu ikarako erasoa edo izu ikararen antzeko sintomak jasatearen beldur da, eta beste pertsona batzuen konpainia eska dezake.
|
|
Pertsona batek bere ongizate fisiko edo psikologikoa mehatxatuta sentitzen du
|
hainbat
egoeraren aurrean. Egoera horietan agertzen den beldur erreakzioa da barne herstura.
|
|
Izu ikararen nahastea duen pertsonak bat bateko asalduak, dardarak, zorabioak, astinduak eta arnasketaren nahasteak jasaten ditu; izu ikararekin batera batzuetan agorafobia ere izaten du. Barne herstura orokortua duen pertsonak beldurra eta herstura sentitzen du
|
hainbat
egoeraren aurrean. Estres eta trauma egoerek sarritan estres akutuko nahastea edo trauma osteko estresa eragin dezakete, batez ere traumak eragindako emozioen adierazpena ezabatzen denean.
|
|
Autoebaluazio indartuaren teknikan (Miranda, Roselló eta Soriano, 1998) ikasgelan edo etxean arazoak sortzen dituen ikaslearen portaerak identifikatzen dira. Portaera horiek autoebaluatu behar ditu ikasleak
|
hainbat
egoeratan. Ikaslea autoebaluazioan trebatu ondoren, ebaluatu beharreko portaera deskribatzen du irakasleak egun jakin batean.
|
|
|
Hainbat
egoeraren aurrean modu ez koherentean jokatzen du. Nahiko arruntak dira jokaerako nahasteak:
|