2002
|
|
Garai horretanlan merkatuaren erreforma sakona egin zela aipatu behar da, 1994an hain zuzen.Erreforma horren elementu berri eta nagusia hitzarmen kolektiboei eman zitzaiengarrantzia da. Estatuak lan harremanen araupeketan atzera egin zuen, eta aurretiklegediaren menpe zeuden
|
hainbat
eduki hitzarmen kolektiboen esku utzi ziren. Ondorioz, lege bermeak gero eta txikiagoak dira batetik, eta, bestetik, gero eta gehiago utzi da negoziazio kolektiboen esku lan harremanen edukia sektore ekonomikoen eta enpresen beharrizanetara moldatzea.
|
|
Arrazoi ezberdinak daude planteamendu horriekiteko, baina honako hau da garrrantzitsuena: helburua
|
hainbat
edukiez jabetzeaizanik, komunikazio tresnaz ere, zeharka izah arren, egokiro jabetzen da ikaslea.Horrez gain, helburua hizkuntza bera denean, eta ez, esate baterako, Estatistikako kontzeptu batzuk ikastea?, eskasa da motibazioa. Halaber, errazagoa da ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazioa siistatzea, helburua hizkuntza bera ezbeste bat denean.
|
|
Hala ere, ez da egokia horrelako planteamentua: hizkuntzan nola moldatzen diren,
|
hainbat
eduki landu ahalkodira; maila baxua bada, azalpenak luzeagoak izango dira eta imintzio gehiago eginbeharko dira, bai/ ez motako erantzunak bilatzen dituzten galderak eginez etaedukiei garrantzi txikiagoa emanez; maila altua bada, edukietan areago sakondukoda, arloko egitura gramatikal bereziak aztertuz, hiztegia aberastu...
|
2007
|
|
Demagun haur bat ikaskide batekinborrokan ibili ondoren, negarrez etxeratzen dela eta gurasoek hauxe esaten diotela:. Jo bazaitu, jo zeuk ere?. Horrelako egoeretan, haurrek beregana ditzakete araukonbentzionalak(. Eskerrik asko esari?), arau moralak(. Ez da inor jo behar?), genero estereotipoak(. Panpinak neskentzat dira?), aurreiritziak(. Ez zaitez umehorrekin jolastu, hau edo beste da eta?) eta politikari(. Gobernukoek diruabesterik ez dute nahi?), jabegoari(. Emaiozu hori Joni, harena da eta?) eta gizartemundua osatzen duten beste
|
hainbat
edukiri buruzko ezagutzak. Gehienetan, haurrek, esperientziak aurkakoa irakatsi ezean, ezagutza horiek onartu eta bizizikloan izango duten uste sisteman sartzen dituzte (Hoffman, Paris eta Hall, 1994).
|
2008
|
|
Laburbilduz, garapenari buruzko teoriak
|
hainbat
edukiri buruz biltzen dituzten adierazpen multzoak dira eta ezagutzak antolatzea eta etorkizunean egingo diren ikerketak gidatzea da haien funtzioa, eta, beraz, garapenaren ezagutza azaltzeko eta ikertzen jarraitzeko lagungarriak dira.
|
|
Helburua: atxikimenduari buruzko
|
hainbat
eduki teoriko ezagutzea.
|
|
Helburua: konduktismoari edota ikaskuntzari buruzko
|
hainbat
eduki teoriko ezagutzea.
|
2009
|
|
Euskarazko bertsioan, bestalde, ikastarorako sarbidea ez ezik, beste
|
hainbat
eduki ere jarriko ditu atariak erabiltzaileen esku. Eduki nabarmengarrietako bat HIKEA da, ETBko Euskara Zerbitzuaren aplikazio informatikoa.
|
|
Halaber, beste
|
hainbat
eduki osagarri aurkituko dituzte euskararen inguruko interesa dutenek, hala nola Interneten aurkitu ahal diren hiztegietarako estekak, gaika antolatuta, eitb.com en euskararen inguruan argitaratutako azken albisteak, eta ETBk azken urteotan emandako pastoralen testuak(?)
|
2012
|
|
Hala, identitate paradigma hau euskararen/ abertzaletasunaren hegemoniapolitiko argia dagoen eremuetan sendotuko da batik bat, beste zenbait guneahulagorekin sareak ehunduko baldin badira ere. Esaterako, euskararen «hautuderrigorrezko» hori edo harekin lotutako euskal identitatearen kosmo ikuskerarenbaitan kokatu ditugun
|
hainbat
eduki, auzolana, etab?, sendoagoak izangodira Azpeitian edota Eskoriatzan Bilbon baino, Burgin, Irunen baino. Gizarte etalurralde (g) une bakoitzak paradigmen arteko oreka zehatza eskatuko baitu.
|
2014
|
|
Kapitulu honetan irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, dokumental baten bidez hizkuntzaren jabekuntzari eta garapenari buruzko eztabaida ezagutzea da helburu; ondoren, aztergai den gaiari buruzko zenbait galdera ireki izango dira mintzagai; azkenik, autoebaluazioa, hizkuntzaren jabekuntza eta garapenari buruzko
|
hainbat
eduki ebaluatzeko asmoz.
|