Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Garai horretanlan merkatuaren erreforma sakona egin zela aipatu behar da, 1994an hain zuzen.Erreforma horren elementu berri eta nagusia hitzarmen kolektiboei eman zitzaiengarrantzia da. Estatuak lan harremanen araupeketan atzera egin zuen, eta aurretiklegediaren menpe zeuden hainbat eduki hitzarmen kolektiboen esku utzi ziren. Ondorioz, lege bermeak gero eta txikiagoak dira batetik, eta, bestetik, gero eta gehiago utzi da negoziazio kolektiboen esku lan harremanen edukia sektore ekonomikoen eta enpresen beharrizanetara moldatzea.
‎Arrazoi ezberdinak daude planteamendu horriekiteko, baina honako hau da garrrantzitsuena: helburua hainbat edukiez jabetzeaizanik, komunikazio tresnaz ere, zeharka izah arren, egokiro jabetzen da ikaslea.Horrez gain, helburua hizkuntza bera denean, eta ez, esate baterako, Estatistikako kontzeptu batzuk ikastea?, eskasa da motibazioa. Halaber, errazagoa da ikaslearen eta irakaslearen arteko komunikazioa siistatzea, helburua hizkuntza bera ezbeste bat denean.
‎Hala ere, ez da egokia horrelako planteamentua: hizkuntzan nola moldatzen diren, hainbat eduki landu ahalkodira; maila baxua bada, azalpenak luzeagoak izango dira eta imintzio gehiago eginbeharko dira, bai/ ez motako erantzunak bilatzen dituzten galderak eginez etaedukiei garrantzi txikiagoa emanez; maila altua bada, edukietan areago sakondukoda, arloko egitura gramatikal bereziak aztertuz, hiztegia aberastu...
2007
‎Demagun haur bat ikaskide batekinborrokan ibili ondoren, negarrez etxeratzen dela eta gurasoek hauxe esaten diotela:. Jo bazaitu, jo zeuk ere?. Horrelako egoeretan, haurrek beregana ditzakete araukonbentzionalak(. Eskerrik asko esari?), arau moralak(. Ez da inor jo behar?), genero estereotipoak(. Panpinak neskentzat dira?), aurreiritziak(. Ez zaitez umehorrekin jolastu, hau edo beste da eta?) eta politikari(. Gobernukoek diruabesterik ez dute nahi?), jabegoari(. Emaiozu hori Joni, harena da eta?) eta gizartemundua osatzen duten beste hainbat edukiri buruzko ezagutzak. Gehienetan, haurrek, esperientziak aurkakoa irakatsi ezean, ezagutza horiek onartu eta bizizikloan izango duten uste sisteman sartzen dituzte (Hoffman, Paris eta Hall, 1994).
2008
‎Laburbilduz, garapenari buruzko teoriak hainbat edukiri buruz biltzen dituzten adierazpen multzoak dira eta ezagutzak antolatzea eta etorkizunean egingo diren ikerketak gidatzea da haien funtzioa, eta, beraz, garapenaren ezagutza azaltzeko eta ikertzen jarraitzeko lagungarriak dira.
‎Helburua: atxikimenduari buruzko hainbat eduki teoriko ezagutzea.
‎Helburua: konduktismoari edota ikaskuntzari buruzko hainbat eduki teoriko ezagutzea.
2009
‎Euskarazko bertsioan, bestalde, ikastarorako sarbidea ez ezik, beste hainbat eduki ere jarriko ditu atariak erabiltzaileen esku. Eduki nabarmengarrietako bat HIKEA da, ETBko Euskara Zerbitzuaren aplikazio informatikoa.
‎Halaber, beste hainbat eduki osagarri aurkituko dituzte euskararen inguruko interesa dutenek, hala nola Interneten aurkitu ahal diren hiztegietarako estekak, gaika antolatuta, eitb.com en euskararen inguruan argitaratutako azken albisteak, eta ETBk azken urteotan emandako pastoralen testuak(?)
2012
‎Hala, identitate paradigma hau euskararen/ abertzaletasunaren hegemoniapolitiko argia dagoen eremuetan sendotuko da batik bat, beste zenbait guneahulagorekin sareak ehunduko baldin badira ere. Esaterako, euskararen «hautuderrigorrezko» hori edo harekin lotutako euskal identitatearen kosmo ikuskerarenbaitan kokatu ditugun hainbat eduki, auzolana, etab?, sendoagoak izangodira Azpeitian edota Eskoriatzan Bilbon baino, Burgin, Irunen baino. Gizarte etalurralde (g) une bakoitzak paradigmen arteko oreka zehatza eskatuko baitu.
2014
‎Kapitulu honetan irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, dokumental baten bidez hizkuntzaren jabekuntzari eta garapenari buruzko eztabaida ezagutzea da helburu; ondoren, aztergai den gaiari buruzko zenbait galdera ireki izango dira mintzagai; azkenik, autoebaluazioa, hizkuntzaren jabekuntza eta garapenari buruzko hainbat eduki ebaluatzeko asmoz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia