2000
|
|
Eta arras beldurtu nintzen, pentsaturik frantsesen gaitza izan zitekeela, edo, bertzenaz, napolitarrena, zeren, erran komunak dioen bezala, zenbat buru,
|
hainbat
aburu, eta zeren eritasunaren eta gaitzaren itsusia ez baita nehoiz gure baitan sortzen eta errotzen baina etsaiarenean, eta hala gertatu zen bi mende lehenago ere, noiz eta Napolin frantsesen kontrako gerla piztu baitzen, eta noiz eta, haren ondorez, berretu, emendatu eta hedatu baitzen narrio eta arrazadura hura, erraiten zutelarik batzuek ezen soldadu frantsesen kulpa eta faltagatik izan zela,...
|
2002
|
|
Bai, banekien nik guztiz bestelakoa izan zela Yuri Gagarin errusiarraren esperientzia, Lurrari bira eman zion lehen astronautarena, hark ez baitzuen, antza, espazioan Jainkoaren arrastorik ikusi. Zenbat buru,
|
hainbat
aburu, orduan ere. Nik, alabaina, ongitxo ulertzen nion Sarari.
|
2004
|
|
Mintzairaren konplexutasunean datza hain zuzen gorago aipatu dugun lurralde misteriotsuaren galdera harrobia. Buru
|
hainbat
aburu izateko aukera eskaintzen duen auzia dugu hizkuntzaren hau, eta, gisa denez, nork bere lehentasun ideologikoaren eta kognitiboaren labean egosten du dagokion interpretazioa. Hizkuntzaren auzia hil edo biziko auzia den neurrian, izan ere, nazio interes eta gizarte kontrol adierazezinen gatazka gunea da.
|
|
Alderdi politikoen eta euskalgintzaren arteko harreman ilunen atal honetan ez dakit ezer argitzerik izango dugun azkenean. Esaerak dioen moduan, buru
|
hainbat
aburu dabil marmarrean, batzuen eta besteen pentsakizunetan. Nafarroako ordezkariak utzita, gatozen auziaren azalpena gipuzkoarren esku jartzera.
|
|
Izan ere, luzaro gabe ohartuko gara guztiok elebitasunaren kontzeptua zein lanbrotsua den oraindik gure kultura soziolinguistikoan. Zenbat buru
|
hainbat
aburu: inon zuzena baldin bada, hemen ez dator batere gaizki esaera zahar horren mezua, lanbro artetik ateratzen hasi orduko gandu artean galduko baikara behin eta birritan elebitasunaren eta elebakartasunaren arteko harremanak argitzeko saiakeran.
|
|
Arantza diot, eta ez nolanahikoa. Badakit, jakina, kultura hitzaren eremu semantiko lausotuan buru
|
hainbat
aburu dagoela, eta nork batera eta nork bestera geureganatzen dugula kulturaren esangura. Baina, tira, orain ez gaitezen horretan sar, eta berritu ditzagun hemen hastapeneko eleak:
|
|
iruditu izan zait, horrela, normalkuntzaren inplikazio semantikoak eta pragmatikoak nork bere aburura darabiltzala. Zenbat buru,
|
hainbat
aburu: antzeko zer edo zer gertatzen zaigula esango nuke ideia horren erabileran ere.
|
|
batzuek oinarritzat dute; beste batzuek ezerezean dute; hauek Jainkoaren behar gorria dute; haiek traban sentitzen dute: zenbat buru,
|
hainbat
aburu.
|
2008
|
|
Baina problema hor dagoela bai, gero bakoitzak bere erara konpontzen badu ere: zenbat buru,
|
hainbat
aburu.
|
|
Harako euskal esaera zahar hura ez letorkiguke batere gaizki kontzeptu ilun honen erabilera deskribatzeko: Zenbat buru,
|
hainbat
aburu.
|
|
Baina problema hor dagoela bai, gero bakoitzak bere erara konpontzen badu ere: zenbat buru,
|
hainbat
aburu.
|
2009
|
|
Edozein gisaz, kulturen eta balioen erabateko erlatibismoa absolututzat hartzeak kritika oztopatzen du. Guztiak berdin balio badu, buru
|
hainbat
aburu eta abar, orduan ezin ezer gaitzetsi edo hobetsi. Montaigne eta Rousseauren laguntzaz aurkitu dio irtenbidea Lévi Straussek arazoari:
|
2010
|
|
Jainkoa neure mende jartzeko trikimailuak ikasi nituen, klase askotakoak? zuri ere, Heinrich, gauza bat esan baitzizun Schultz agurgarriak eta beste bat aita Tarbuchek gaitzaren sendabidean, zenbat buru,
|
hainbat
aburu, eta zenbat eliza, hainbat geriza. Musker hura ikusi nuen arte; izan ere, muskerraren kontenplazioak errealitatezko errealitatearen ateak zabaldu zizkidan, muskerra bere mugen baitan zen zoriontsu?
|
|
Batzuetan, Jainkoa ametsetan agertuko ote zitzaidan pentsatzen nuen, baina ez nuen haren arrastorik aurkitu. Jainkoa neure mende jartzeko trikimailuak ikasi nituen, klase askotakoak... zuri ere, Heinrich, gauza bat esan baitzizun Schultz agurgarriak eta beste bat aita Tarbuchek gaitzaren sendabidean, zenbat buru,
|
hainbat
aburu, eta zenbat eliza, hainbat geriza. Musker hura ikusi nuen arte; izan ere, muskerraren kontenplazioak errealitatezko errealitatearen ateak zabaldu zizkidan —muskerra bere mugen baitan zen zoriontsu— eta han, trikimailu guztiak itzalean gelditu zitzaizkidan, bigarren planoan:
|
2015
|
|
Hizkuntza, azkenik, ez da bakarrik hitz egiteko eta besteekin komunikatzeko, solasteko eta jolasteko ere bada, Nafarroa aldean hain egoki esaten den bezala. Hori dela eta, nire eguneroko jardunean arrotzak diren aburu eta bego hitzak, adibidez, ondo gustura baliatzen ditut zenbat buru,
|
hainbat
aburu eta, gero, dionak,, bego?
|
2016
|
|
LAU BURU,
|
HAINBAT
ABURU
|
|
Zenbat buru,
|
hainbat
aburu
|
2017
|
|
Motibo bakarrak euskaltzalearen (edo aberri/ nazio abstraktuaren) puru puruak direla uste duen euskaltzale edo abertzalerik ez dut uste dagoenik. Independentzia gogoak oraintxe ere erraiak hainbat amorru, eta buru
|
hainbat
aburu eta itxaropenetakoak daude, eta edozein independentismok behar luke argitu eta doitu ahal bere edukiak (politiko, sozial, kulturalak). Aldez bestera, gure independentismoarentzat aberri/ nazioaren oinarrizkotasun eta zentraltasuna baztertu badugu, zergatik mugatzen dugu independentzia asmoa Euskadira?
|
2019
|
|
Ikusten ari garen bezala, hizkuntzaren kalitatearen inguruko kezka oso zabalduta egon da euskaltzaleen artean, baina zenbat buru
|
hainbat
aburu, denek kalitate hitza erabili arren, azaltzen ziren ikuspegietan aldeak oso handiak ziren. Txostenean, guk behinik behin, euskararen kalitateaz zer ulertzen genuen zehaztu nahi izan genuen, eta aurkeztu genuen formulazioaren bidez, kalitatearen inguruko eztabaida oinarri berrietan kokatzen saiatu ginen.
|