2007
|
|
Metodologia horren bidez euskara irakasteko materialak ez ezik beste hizkuntzak irakastekoak ere azter daitezke. Tresna baliotsua da
|
hainbat
eta hainbat adierazle multzo kontuan hartzen dituena ikas-materialak xehe xehe aztertzeko. Euskarari dagokionez, AISA, Aditu eta Ostalaritza ikas-materialak aztertuak ditu metodologia hori baliatuta (Ezeiza, 2006b, 2006c, 2007).
|
|
|
Hainbat
eta hainbat urrats egiten ari dira. Ikertzailetako askok, gainera, lotura zuzen zuzena dute euskalduntze alfabetatzearekin, eskolak ematen baitituzte euskaltegietan.
|
|
Euskara helduaroan ikastea ez da lehenengo begiratuan irudi lukeen bezain gertaera berria. XX. mendearen hasieran
|
hainbat
eta hainbat liburu eman ziren argitara euskara irakasteko eta lantzeko asmoz. Garai hartako izenburuak oso esanguratsuaK dira:
|
2008
|
|
Dokumentuen berreskurapena deritzon aplikazio motan helburua da
|
hainbat
eta hainbat dokumenturen artean bakar bat (edo batzuk) hautatzea, kontzeptu bat edo informazio bat daukana. Noski, adibide tipikoena Interneterako bilatzaileena da, esaterako, Google (www.google.com).
|
|
Nazioartean ere antzeko zerbait sumatu dugu: zenbat eta ‘txikiagoa’ hizkuntza (hedaduraz, hiztunez, diruz/ aurrekontuz...), corpus apalagoak egiten dira; zenbat eta ‘handiagoa’ (hizkuntza),
|
hainbat
eta ugariagoak emaitzak, alde guztietatik begiratuta. Aipagarria da alemanezko corpus batzuen neurri eskerga (DWDS Ergänzungscorpus eta DeReKo), adibidez, baina hizkuntza horren corpusgintza tradizio helduak azalduko luke hori hein batean.
|
|
Euskarari dagokionez, ez gaude gainerako hizkuntzak baino askoz atzerago; ikerlari askok dihardute ahotsa ezagutzeko aplikazioetan lanean, eta halaxe erakusten dute alor honetako ikerlariek idatzitako
|
hainbat
eta hainbat artikuluk eta argitalpenek. Aurrerapauso handiak eman dira, dagoeneko, hizketa jarraituko teknologien garapenean; aipagarria da, esate baterako, Karmele Lopez de Ipiñak egindako tesia, euskarazko hizketa ezagutzeko sistema baten diseinua azaltzen duena (López de Ipiña, 2003).
|
2009
|
|
‘joran’ Honetara definitzen du poetak berak: " Jorana edo zerbaiten gogomina edo nahi litzatekeen zerbaiten falta edo arimako goseren baten aseezina edo zerbait gogokoren hutsune tristezia ganduzkoa edo nik dakit, ba, zer behar ezkuturen irrika bustia". 12 Nork ez du entzuten horretan Leturiaren egunkariko
|
hainbat
eta hainbat paragraforen oihartzuna?
|
|
Esan bezala, buka ezina da Txillardegik gure gizartearen eta bizitzaren alor desberdinei egin dien ekarpena. Alabaina bere pertsona eta bere lana aztertu eta ikertu duten
|
hainbat
eta hainbat aditu izanik, ez dut uste niri dagokidanik honetaz aritzea.
|
|
XIX. mendeko bertsolari bikainenetakoak, Bilintxek, euskal bertsogintza poesigintzaraino eraman zuen. Ondoren etorri ziren Fermin Imaz, Txirrita eta beste
|
hainbat
eta hainbat.
|
|
|
Hainbat
eta hainbat ikerlanek garapen elebidunaren alderdi ugari adierazi dituzte, eta agerian geratu da zenbateko eragina duten faktore soziopsikologikoek elebitasuna osatzen duen hizkuntza bakoitzari lotutako balioak barneratzeko prozesuan. Halaber, subjektu elebidunen jokabidea baldintzatzen duten gizarte indarren garrantzia ere aztergai izan da sarritan.
|
|
Beharrezko dute kanpoarekiko elkar trukaketa.
|
Hainbat
eta hainbat gauza kanpotik hartzen dira barne prozesuetan erabiltzeko. Barne prozesu batzuek, era berean, kanpora bidea hartzen dute.
|
|
Fenomeno soziologikoen logikak dio sistema handiek dutela sistema txikiek baino indar gehiago beren koherentzietara makurrarazteko. Eta hala da, seguru asko,
|
hainbat
eta hainbat kasutan. Ezin da, ordea, sistema txikien indarra gutxietsi ere.
|
|
Ikerketa honetan
|
hainbat
eta hainbat bikotek egindako hizkuntza harremanen berregituratze sakona aztertu ahal izan dugu, hain zuzen ere egunero jardunean nola burutu dituzten aldaketa 2 deritzan prozesua. Barneko eremu emozionaletik sorturiko prozesuak bezala, kanpotik eragindakoak ere ikusteko parada izan dugu.
|
2010
|
|
XXi. mendea, BeSTe auKera BaT euSKararenTzaT hogei urte ez da denbora luzea, aldakortasun soziolinguistikoaren ikuspegitik. gaiaz zerbait ikasi duen orok badaki hizkuntzaren gizarte erabileran gertatzen diren zenbait ohitura aldaketa finkatzeko, ezarpen aldi luzeak, behartzeko hainbat neurri eta hedabide andana behar izaten direla, biztanleriaren lekualdaketa garrantzitsuekin batera. hala ere, esperientzia zientifikoak beste hau ere erakusten digu: aldaketa soziolinguistikoak zenbat eta gehiago finkatu,
|
hainbat
eta zailagoa dela egoera lehengoratzea. horregatik, urte bakoitzak, hilabete bakoitzak, bere balioa du hegoaldean gaztelaniak euskara ordezkatzearen aurka abiatutako erlojupeko lasterketan. horregatik, hogei urte igaro eta gero, interesgarria zen 2001eko datu demolinguistikoak aztertzea. datu horiek erakutsi behar zuten ea bazen euskara berreskuratzeko eta elebitasun eraginkorrerantz aurreratzeko... euskarak kolpea gelditu duela hegoaldean. euskaldunen kopurua %50etik gorakoa zuten eskualdeek ehuneko horri eusten diote, eta haurren eskolatzea da horretarako giltzarria. horrekin batera, familiaren bidezko hizkuntzatransmisioa jada ez da gehiago mugitzen gaztelaniaren aldera:
|
2011
|
|
Gabezia horrek erdara erabiltzera bultzatzen ditu ikasleak eta gero eta gutxiago erabiltzen dute euskara. Zenbat eta gutxiago erabili, berriz,
|
hainbat
eta gaitasun gutxiago dute eta, ondorioz, horrelako arlo informaletan euskara erabiltzeko ahalmen eta ohitura gutxiago.
|
|
Bat agerian dugu, hain zuzen azken garaitan eraikin osoak estaltzen dituen publizitate euskarrietan. Hizkuntza lehentasunezko tresna dute eta Udalaren arautze faltagatik, euskararen desagertzea dakarte hiriaren
|
hainbat
eta hainbat fatxadetan9.
|
|
Azpiegitura berrien edo Bilbon aurrera eramaten diren ekimen arrakastatsuen izendapenetan ematen dena errepikatuz udalaren hainbat politika eta ekimenetan euskara bazterreko bihurtzen zaigu (paseo gidatu teatralizatuak, polikiroldegietako ikastaroak,
|
hainbat
eta hainbat ekimenetan hizkuntza irizpiderik eza...). Bilbao Turismoren ekoizpenak dira baina ikusgarrienak:
|
|
Nagusiki Fergusonen eta Fishmanen lanetan oinarritu da egilea, ondoren soziolinguistika katalanak egindako hedatze handiari erreferentzia eginez. Bidean
|
hainbat
eta hainbat soziolinguisten lanak baliatu ditu terminoaren esanahiaren azalpenean. Azkenik, euskal herrian diglosia terminoak izan duen arrakasta sozial itzelaren inguruko hausnarketa proposatzen du.
|
|
Are gehiago: zenbat eta gaixoago egon,
|
hainbat
eta estimu handiagotan. 1970 inguruko soziolinguistika katalan dikotomiazale hark (hots, hizkuntza ukipenaren ondorioa substitució ala normalització baizik ezin izan daitekeela zioenak) uste izan duen baino astiroago gertatu ohi da gizarte aldaketa eta, horren baitan, transformazio soziolinguistikoa.
|
|
"... hemen esandakoak eta beste argumentu zailagoak ere indartu egin behar dira". eta bide horretan, diskurtsoa antolatu eta mailakatu egin litzateke, ardatz nagusiak arrazoituz, baina baita ere azpiataletan agertzen diren
|
hainbat
eta hainbat egoerari erantzun beharreko testuinguruetan edukiak eta erreferentziak egituratuz. diskurtsoa sendotzeak, noski, diskurtsoaren oinarrian dagoen marko teoriko kontzeptuala sakontzea esan nahi du:
|
2012
|
|
kultur taldeen emanaldi/ erakusketetarako baldintza egokiak (akustika, edukiera, hozberoa...) izango lituzkeen aretorik ez dago; eta beharrezkoa da. ez gara kultur etxe handi batez hitz egiten ari; areto batez baizik. kalea eta frontoia baliatzen dituzte taldeek euren lanak erakusteko. kalea landu eta biziarazi behar den espazioa da, dudarik gabe. euskal herrian, ordea, badakigu, eguraldiak asko baldintza ditzake kaleko erakustaldiak. zenbait jarduera, gainera (antzerkia, adibidez) zailak dira kalean. Sobera justifikatua dago areto baten beharra taldeen emanaldietarako ez ezik, udalak berak antola litzakeen
|
hainbat
eta hainbat kultur ekitaldietarako ere: filmak, bertsolariak, errezitaldiak...
|
2013
|
|
Maiz argudiatu denaren kontra —Araciletik hasi (1983) eta Mesthrie 2010 arte—, soziolinguistikaren adiera zabala ez da hizkuntza erabileraz bakarrik arduratzen. Izan ere, hori baieztatuko bagenu, soziolinguistikaren ikerketa esparrutik kanpo utziko genituzke bai sisteman bai ideologietan arreta jartzen duten
|
hainbat
eta hainbat ikerketa tradizio; esate baterako, hizkuntza kodifikazioko eta estandarizazioko prozesuen azterketa. Gainera, horren ondorioz, hainbat obra klasiko esparrutik kanpo utzi lirateke; adibidez, Einar Haugenen (1966) Language conflict and language planning:
|
2014
|
|
Uste al du inork, akaso, erdarazko telebistarik, irratirik, internetik, periodikorik, bisitaririk eta lan harremanik gabe bizi direla arnasgune horietako gaurko biztanleak, beren herri zokotik kanpora atera ere gabe? [...] Etxe askotan bi auto dituzte, neguan eskiatzera joaten dira
|
hainbat
eta udako bakazioak beste herritarrok bezain urrun egiten dituzte sarri. Bigarren edo hirugarren sektorean lan egiten dute, guztiek ez bada ia guztiek.
|
|
Bailara honetako zenbait gazteri hitanoak euskara erabiliz era informalean hitz egiteko modua eskaintzen die; batua askotan oso formal egiten baitzaie, askotan artifizialtasun eta hoztasunarekin lotzen dutelarik. Batua kortesiazko moduarekin harremantzen dute
|
hainbatetan
eta orduan hitanoak bete dezake batuak umezurtz uzten duen esparru hau.
|
|
Ahozko testua antolatzeko partikulak etengabe darabilzkigu geure ahozko jardunean. Gaztelerazko
|
hainbat
eta hainbat espresio ere agertu dira gure grabazioetan. Batzuk gaztelera hutsean, besteak euskarara moldatuta eta beste batzuk aditza tokiz aldatuta.
|
|
Bizi garen mundu honetan 6000 hizkuntzatik gora daudela diote hainbat adituk, eta jakina da 200 estatu baino ez daudela. Hau honela izanik, gauza nabaria da estatuetako hizkuntza ofizialez gain badaudela beste
|
hainbat
eta hainbat hizkuntza herri horietan.
|
|
Nola ematen da, ordea, guzti hau gurean? Jakina da euskarak historian zehar
|
hainbat
eta hainbat hizkuntzekin mantendu izan dituela hartu emanak; bai iberiera, zelta, latina, arabiera edota baita okzitanierarekin ere. Gaur egungo egoeran ere Bidasoaz goitik frantsesarekin ukipenean dago euskara eta Bidasoaz beheiti, berriz, gaztelerarekin.
|
|
" Bi adin talde horien arteko erabileraren aldea sozializazio ingurugiro ezberdinen ondorioa izan daiteke" (Martinez de Luna, 2014: 132). Ez hain gaztetxoek, ordea, etapa hori pasea dute jada eta urtea joan eta urtea etorri beste
|
hainbat
eta hainbat pertsonekin eduki dituzte hartu emanak eta horrek nahi edo ez, konturatu gabe bada ere eragina izaten du hizkeran eta aldatu egiten da edo zenbait tokitan moldatu ere egiten dute.
|
|
Belaunaldi zaharragoekin konparatuz gero, euren aiton amonak esaterako Gabiriatik gutxiago irteten zirela esaten dute eta horrek ere izango zuela eraginik hizkera ez hainbeste aldatzearekin. Ez hain gazte horiek ere aitona amonen garaian erabiltzen ziren
|
hainbat
eta hainbat hitz eta esamolde galdu egin direla diote; eurek jada ez dituztenak erabiltzen. Gurasoek oraindik batzuk mantendu dituztela, baina galtzen ari direla beste asko eta asko.
|
|
Hain hizkuntza indartsuarekin kontaktuan bizi denez, gure hizkuntzaren hibridazio prozesu bat ematea ulergarria dela esan dezakegu. Gainera, historiari erreparatzen badiogu, askotan euskarak bizikide izan dituen
|
hainbat
eta hainbat hizkuntzaren maileguak hartu dituela konturatuko gara, eta hein handi batean, bederen, horiek aurrera egiten lagundu diote eta hizkuntzaren biziraupena ziurtatzen. Hizkuntza guztiak aldatuz doaz eta euskara horretan ere ez da atzean geratzen, garaian garaiko hizkuntzetatik elikatzen jakin izan du eta hori hizkuntza bizirik dagoenaren seinale da.
|
|
Askotan euskarak bizikide izan dituen
|
hainbat
eta hainbat hizkuntzaren maileguak hartu dituela konturatuko gara, eta hein handi batean bederen horiek aurrera egiten lagundu diote eta hizkuntzaren biziraupena ziurtatzen. Hizkuntza guztiak aldatuz doaz eta euskara horretan ere ez da atzean geratzen, garaian garaiko hizkuntzetatik elikatzen jakin izan du eta hori hizkuntza bizirik dagoenaren seinale da. ere behin hala galdetu omen zioten:
|
2015
|
|
Testua idazketa koralean egina da, eta ezaugarri horrek ematen dio berezitasuna lanari. Izan ere, Naiara Berasategik, Jone Goirigolzarrik, Ibon Manterolak, Gorka Salces ek eta Xabier Landabideak osatu duten boskoteak asmatu du ikuspegi interesgarri bezain sendoa ematen euskararen hiztun berrien inguruan azken urteotan garatu diren
|
hainbat
eta hainbat ideiari.
|
2016
|
|
Iñaki Martinez de Lunak idatzi du" Diskurtso multzo koherentea XXI. mendeko giltzarri (bizikidetzarena, identitatearena, berdintasunarena, aniztasunarena, erantzukizunarena, justiziarena eta errespetuarena)" artikulua, gaur egungo euskal hiztunen aniztasuna kontuan hartuta, diskurtso berrituak lagungarriak izan daitezkeelakoan. Izan ere,
|
hainbat
eta hainbat hiztun berri ez dira hiztun komunitatearen kide sentitzen, nahiz eta euskaraz hitz egiten jakin. Egilearen iritziz, ingurune euskaldunik ez dute beren egunerokoan, eta" gabezia horien iturburua euskaldun horiek izandako hizkuntza sozializazioa da".
|
|
Besteak beste, adin tarteen jokabideari begira, txostengileak ez du uste arau orokortzat har daitekeenik honako baieztapen hau: " zenbat eta adin tarte gazteagoa,
|
hainbat
eta erabilera tasa handiagoa". Alabaina, joera nagusi hori erakusten dute 2011ko Kale Neurketaren emaitzek.
|
|
Adin tarteen jokabideari begira, txostengileak ez du uste arau orokortzat har daitekeenik honako baieztapen hau: " zenbat eta adintarte gazteagoa,
|
hainbat
eta erabilera tasa handiagoa". Alabaina, joera nagusi hori erakusten dute 2011ko Kale Neurketaren emaitzek.
|
|
Lurrikara zenbatekoa izan den seinalatzen duen Richter eskalaren moduan planteaturik dago GIDS/ BAEN eskala. Zenbat eta astindua bortitzagoa izan,
|
hainbat
eta zenbaki altuagoa atxikitzen zaio: 8 mailan dauden hizkuntzak dira beraz inpaktatuenak, eten urratuenak, osasunez (eta bizirik ateratzeko itxaropenez) okerren daudenak.
|
|
Honako hauek argi samarrak dira gure ustez: a) Lurraldekako erabilera emaitza globalek baino argazki finagoa," pixelatu" agoa, herri batetik bestera aldakorragoa, erakusten digute zifra hauek113 b) Ez da egia," zenbat eta adin tarte gazteagoa
|
hainbat
eta erabilera tasa handiagoa" dioen esaldia arau jeneral denik. Erabileradatu hobereneko udalerrietan, Ondarroan bereziki, erabilera molde egonkorragoa ageri dute zifrek. c) Bermeoko datuek, bestalde, mintzaldatze bizkor baten isla dirudite.
|
|
Jende asko da munduan zehar, bere buruari galdera hau egiten diona: " zergatik ari dira
|
hainbat
eta hainbat hiztun herri (hiztun herri osoak, bertako hiztun talde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen. Zergatik gure hizkuntza, konkretuki?
|
|
Ogmios aldizkaria, 27 zkia; VIII). Argi dago beraz, ahuldutako
|
hainbat
eta hainbat hizkuntza FELen ustez zergatik galtzen ari den: a) the impacts of urbanization, b) Westernization, c) (constant growth of) global communications, d) discriminatory policies eta e) population movements." Hots, bost motibo horien baterabilduzko eraginak egunetik egunera ahulduagorik dauzka milaka hizkuntza (milaka hizkuntza horien sorburu, oinarri eta agerbide diren hiztun herri), eta belaunaldi gutxiren buruan (agian belaunaldi batean edo bitan) desagerrarazi egingo ditu.
|
|
Zergatik ari dira
|
hainbat
eta hainbat hiztunherri (hiztunherri osoak, bertako hiztuntalde jakinak eta, bereziki, herri (zati) horien hizkuntza propioak) ahultzen, bakantzen eta galtzen. Zergatik gure hizkuntza, konkretuki?
|
|
curriculum ezkutua edozein erakunderen indar estrukturala da, erakundean sozializatuko den (kide bilakatuko den) edonork ikasi behar duen jokatze estiloa eta jokatze araudia, baina, ageriko curriculum baten itzalpean bai inplizituki, bai isilpean, landu eta irakatsiko dena.Erakundearen alderdi informalarekin nahasten zaigu, beraz, curriculum ezkutuaren ideia, baina zehazki loturik hezkuntza edo sozializazio eginkizunei eta, jakina, irakaskuntza eta hezkuntzako erakundeei. Eskolari dagokionez, kontrako bidean doan ageriko curriculum formalizatu bat izan arren, eskola bizitzak sistemaren edota ideologia nagusiaren balioak erreproduzitzen dituela ondorioztatu dute
|
hainbat
eta hainbat ikerlarik (e.g., Bourdieu eta Passeron 1964, 1970; Apple, 1979, 1987; Woods, 1998).
|
|
Egia esan, merkatuaren ideiari
|
hainbat
eta hainbat kritika egin zazikio. Besteak beste, argitu genuke zein nolako merkatua den hizkuntza merkatua, edo zehatzago:
|
2017
|
|
Aipatu beharra dago, talde honek kontzientzia ideologiko sendoa duela, eta galiziera ikasteko motibazio handienetako bat dela Galizian indarra duen pentsamendu nazionalista. Horregatik, pentsamendu honen parte ziren baina galiziera hitz egiten ez zekiten
|
hainbat
eta hainbat dira egun neofalante.
|
|
Finean, truke, transferentzia eta partekatze horiek dira objektu sozio teknikoen berme ontologikoa: ...kintza teknikoaren eta jakintza sozialaren arteko transferentzietan eta itzulpenetan truke askoren gaia izan da (desrosières, 2004a; desrosières, 1989; desrosières & thevénot, 1988). estatistikak neurtzen dituen objektuak aldi berean izaten dira berez errealak eta konbentzioz egindakoak. estatistikaren lanabesen bidez mundua deskribatzeko eta munduan esku hartzeko euskarri izango zaizkigun
|
hainbat
eta hainbat" sorkari" sortzen ditugu: errealak eta eraikiak dira (desrosières, 2004a:
|
|
erdaldunak ere izan badirela erdi lausotuta, eta euskaldunak direla erabakita, ez al da jarduera jakin eta bakar baten gainean gehiegi eraiki nahi? estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin
|
hainbat
eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofistikatze teknikoaren itxuran edo, herri kategorietatik abiatutako ibilerak kategoria praktiko horiek indartzera jotzen du. tipoen bidez, beraz, hizkuntza praktikak, egoerak, aukerak, komunikazio testuinguruak eta komunikazio harremanak jendearen ezaugarri bilakatzen dira. eta egoerak eta praktikak anitz, askotariko eta nahasiak izanda, tipoak ere ugaldu dira. ustez, tipo horiek errealitatearen konplexutasun larria murrizteko eta, horrela ere, atzemateko modua emango digute. beste kontu bat da analisirako lagungarriak diren eta diagnosirako eta interbentziorako zer nolako joko eremua deskribatzen diguten.
|
2018
|
|
Jakina denez, azken hamarkadetan,
|
hainbat
eta hainbat hiztun (ume eta gazte bereziki) eskolaren bidez euskaldundu dira. Onartuta dagoenez, horiek dira egun euskararen sostengu nagusienetariko bat.
|
|
Hezkuntza eta eskola, eremu bereziki aberatsa eta konplexua da ikerlari baten ikuspegitik,
|
hainbat
eta hainbat irakurketa egiteko parada ematen duena. Batetik, irakaskuntza edota ikaskuntzari lotutako prozesuak egongo lirateke.
|
|
Argi dago gutxitasun horretatik abiatuta aurrera egin behar dugula, jakinda ere hiztun berri horiek ez dituztela bakarrik baliatzen bi hizkuntza, eleaniztunak baitira txikitandik. Ingelesezko
|
hainbat
eta hainbat produktu kontsumitzen dituzte, eta ikastetxean ere normaltasunez ematen dituzte ‘science’ eta ‘sport’ ingelesez. Lengua castellana gaztelaniaz ematen dutela kontuan hartuta, zer gelditzen da euskararentzat?".
|
2019
|
|
" jendearen gogoa, aldeko lege markoa, dirubideak eta borondate politikoa" eskueran izatea (eta oso zaila da horiek guztiak neurri betean eta aldi berean eskueran izatea) ez da aski: erronka nagusiei nola erantzun ondo ez jakitea arazo da, orduan ere. erreparo, ezin ukatuzko eragina du, esparru informal intimoenetan ere,
|
hainbat
eta hainbat interbentzio planifikatuk. Besterentzat debeku ez den interbentzio ekimen deliberatuak ez du guretzat debeku izan beharrik, zentzuz eta ganoraz planteatzen baditugu xedeak.
|
|
— kale erabileraren neurketak ere (lehenago ekBk eta SeIk eta orain Soziolinguistika klusterrak egiten dituenak) baditugu euskal herri osoko
|
hainbat
eta hainbat udalerritan (altuna zumeta & Basurto arruti, 2012). Ikuspegi teorikotik," hurbileko erabilera" horren beste osagai garrantzitsu baten aurrean gaude, zalantzarik gabe. datu hori ere ondo ezkontzen da arnasguneen definizioarekin. arazo praktiko garrantzitsu bat dugu, ordea, kale neurketen informazioarekin:
|
|
Mikel Zalbide – Arnasguneen hauspoa: saio amaierako zenbait ohar zenbaitek, estatu independentea ez edukitzea beste hainbatek, estatuaren jazarpen etengabea, botere autonomikoen hizkuntza politika ahula, euskal hiztunen analfabetismoa, goi mailako funtzioen gabezia eta horren eragin murriztailea eremu intimoetan, autopertzepzioeta autoestimuarazoak, hizkuntza eskubideen kontua,..
|
hainbat
eta hainbat. arrazoiak arrazoi, kontua hau da: egungo egoera hori da eta (egoera) horri aurre egin diogu. hemen ere, seguruenik, modu integralean, multifaktore horiek guztiak kontuan hartuz. hori bai, lehentasunak argi edukiz eta ahal dugunetik abiatuz". euskaltzale mundua gizaki itsu setatiz, iluminatuz eta ameslari iheskorrez beterik dagoela diotenek balukete, Xabierren azalpen horietan, epai eskuzabalagora iristeko ikasbide ederrik. esplikazio bakarraren zurrunbiloan erori gabe, aukera guztiak aintzakotzat hartuz eta aurrera begirako abiaburu alboraezinean oinarrituz, konponbidea bilatzeko saioa du ardatz.
|
|
Bi aldagai horiek ehuntzen dute, hain zuzen, hiztun komunitatearen eta euskararen sendotasuna ingurune horretan. horrela, presentziaren aldetik, esparruan euskararen lekua proportzionalki oso txikia dela baieztatzen du egileak, apenas baitago esparru horretan edukirik euskaraz. ...altzea eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatzea". alegia, oinarrian dagoena da komunitatea sendotu beharra. ondorengo artikuluan eusko Jaurlaritzaren euskararen aholku Batzordearen" begirada" eskaini du Maite Goñik, erakusteko zein izan diren komunitate bezala euskara ingurune digitalean sustatzeko aukerak. komeni da gogora ekartzea dagoeneko 2016 urtean
|
hainbat
eta hainbat gomendioz osatutako liburuxka argitaratu zuela batzordeak, esparru horretan euskararen presentzia areagotzea helburu zuenak. artikuluan, beraz, gomendio horien berri eman eta etorkizuneko lan ildoak iradokitzen dira, zeinen artean bereiziko genituzke, besteak beste, datuak biltzeko ikerketak egitea, Interneten euskarazko edukiak sustatzea, euskarazko tresnak sortzea eta euskarazko bid...
|
|
Euskaren biziberritze prozesua garaian garaiko testuinguruaren barnean aztertu behar da. Hori dela eta,
|
hainbat
eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala. testuinguruaren barnean aztertu behar da. hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala....
|
|
Euskaren biziberritze prozesua garaian garaiko testuinguruaren barnean aztertu behar da. Hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala. testuinguruaren barnean aztertu behar da. hori dela eta,
|
hainbat
eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala.
|
|
Azken batean arazoa da adierazleek helburuen betetze mailaren berri ematen digutela, baina ez, inola ere, ekintzen eraginkortasunaren tamaina. ezin dute. Izan ere, planaren arrakasta edo porrotaren neurria, praktikan, helburu finalisten araberakoa da. eta bien bitartean gauzatzen diren jarduera eta ekimenak (hau da, plan erreala) testuinguru global batean hezurmamitzen dira, non
|
hainbat
eta hainbat faktore estrinseko dauden azken ebaluazio" sumatiboa" baldintzatzen dutenak, zeharka edo zuzenean.
|
2023
|
|
Ordutik, eta etengabeko hausnarketa sakonen ondoren, indarra hartu zuen
|
hainbat
eta hainbat sineskeria eta ikerketa praktika aldatu behar zirelako konbikzioak, baldin eta prozesuak dinamizatuko baziren. Horizontaltasuna eta bidezko hartu emana bilatuko zuten gizarte harremanak behar ziren (Haboud, 1998).
|