2006
|
|
Jakina, hori egiten du lehen pertsonan egoera zehatza oso gertu bizitakobatek, testu ia erabat autobiografikoetan. Aurreraxeago, honela irakurtzen dugu: De Gaullek ez du kontzentrazio eremuei buruz hitz egiten, harrigarria da zerpuntutaraino ez duen
|
haiei buruz
hitz egiten, zer puntutaraino igartzen zaion ez duelaherriaren oinazea garaipenean txertatzeko asmorik, eta dena, berari dagokion rolakpisua gal ez dezan.
|
2007
|
|
Pertsonartekoezagutza gizakien arteko elkarrekintzak errazten dituen pertsonei buruzko ezagutzada. Ezaguera horri esker, pertsonak gizarte-kategoriatan sailka ditzakegu; haienohiturak ezagutu ditzakegu;
|
haiekin
hitz egiteko testuinguruaren araberako estiloegokiak ikasten ditugu; haien sinesmenak, nahiak eta helburuak aurreikusditzakegu; eta zenbait egoeratan, haien jokabidea iragar dezakegu. Ezagutzasozietala, berriz, gizarteari buruzko ezagutza da, eta erakundeen ezagutza biltzendu; hain zuzen ere, erakundeen funtzionamenduari eta arauei, eta horietan agertzendiren rolei buruzko ezagutza.
|
|
Dena dela, ez dute arazorik izan kapitalista boteretsuen hitzakjasotzeko, Bakan-ek dioenez: . Gure ekoizleak
|
haiekin
hitz egin eta konbentzituzituen filmean parte hartzearen onuraz. Azken batean, nahiago izan zuten partehartu kanpoan gelditu baino?.
|
|
Horrela, konturatu gabe, sartzen da hizkuntza, hitz egiten dutenen eta
|
haien
hitz egitearen gai den munduaren artean. Hortik dator «tarteko mundu linguistikoari» buruz hitz egitea1318, Humboldt-ek kontutan hartzen erakusten zuen modura eta inongo galdeketa gnoseologikotan ahaztu beharko ez litzatekeena.
|
2014
|
|
Intersexudunen gurasoek sarritan galdetzen dute ea zenbatean behin jaiotzendiren beraiena bezalako haurrak eta ea badauden beste guraso batzuk, antzeko haurrakdituztenak, hartara
|
haiekin
hitz egin eta aholkuak eskatzeko. Sendagileek larrialdikasutzat jo ohi dituzte intersexudunen jaiotzak, eta, horrez gain, ikerketa medikoaurria da; horren ondorioz, sendagileek beraiek ere ez dute jakiten kasu hauetarakozer baliabide dauden, eta, maiz, gurasoei esaten diete arazo hori ikaragarri ezohikoadela eta, beraz, ez dagoela beraien egoera antzekoa bizi izan duen eta kontsultatudezaketen inor.
|
|
Disoziazio-amnesia duenak askotan ezin izaten ditu gogoratu bere bizitza pertsonaleko edo bere identitateko alderdi batzuk (oroimen autobiografikoa), baina oinarrizko oroimen-gaitasunei eusten die (memoria semantikoa, prozeduren memoria). Erabateko amnesia gertatzen denean ere, lagunak edo senitartekoak ez ezagutzea gerta liteke, baina hala ere
|
haiekin
hitz egiteko, idazteko, arrazoitzeko gaitasunei eusten die. Amnesia-aldian pertsonaren portaera normala da, oroimen-galerak dakarkion desorientaziotik at.
|
2015
|
|
euskarri bakoitzarekin egiten dituzten ekintzak aztertuz gero, multitasking-eanegiten dituzten j arduerek ez dute harremanik haien artean. Ikerketa burutu zen garaian, esaterako, jarduerarik ohikoena telebista ikusi bitartean zen Tuenti sare sozialean lagunenargazkiak ikustea eta
|
haiekin
hitz egitea, horrela baieztatu baitzuten gaztetxo askok (%49, 6). Tuentiren jardunak, beraz, apenas du zerikusirik telebistan ikusten dutenarekin, eta galdetegian, sakoneko elkarrizketetan eta Tuenti sare sozialaren azterketan baieztatu ahal izan zen hori.
|
2019
|
|
Testaren ideia nagusia honakoa da: sistema automatiko bat kalitatezkoa edo adimenduna dela esateko, sistema hori eta pertsona bat elkar bereizezinak izan behar dute
|
haiekin
hitzegiterako orduan. Sistema batek halako propietatea betetzen duen egiaztatzeko, Turingek hainbat epaile zenbaitmakinekin hitz egiten jartzea proposatu zuen, makina batzuen atzean sistema automatikoak eta besteen atzean pertsonak daudelarik.
|