Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎«, jesuiten aszetismoa emantzipatu egin zen bai birtuosismo hutsagatik nork bere burua etengabe torturatzetik, bai mundutiko ihes anarkikotik; horrela, jokabide arrazionalerako metodo sistematiko bihurtu zen, status naturae hura gainditzeko helburuarekin, gizakia apetitu irrazionalen ahalmenetik salbu jarriz, eta munduaren eta naturaren aurrean gizakiari askatasuna itzuliz; era horretan, planifikaturiko borondatea lehenesten zen, bere egintzak autokontrolpean zeuden noiznahi; monjea Jainkoaren erresumaren zerbitzutarako langile izateko hezten zen (objektiboki), eta (subjektiboki) arimaren salbamena bermatzen zitzaion. Horrela, bada, nor bere buruaren menderatze aktibo hura. San Ignazioren exercitia haien helburu eta monjeen bertute
2008
‎lehenengoa gizon irritsua zen, lasaia bere ibileran, axolagabe begiratzen zuena batera eta bestera, zertaz kezkatu behar zuen, bada, baldin eta bere esku bazituen iparra eta hegoa eta lurraren norabide guztiak!?, arrangura handirik gabe, etxean, bere etxean? ...iz, pauso askoz ere urduriagokoa zen. Oscar Wildek zioen bezala, hirugarren eta azken fasean sartu ote zen markes jauna absenta edan izanaren ondorioz, halako eran, non gauzak diren bezalakoak ikusten baitzituen, hori okerrena???, begiak batera eta bestera jaurtitzen zituena, markes jaunaren ibilera zain zezakeèn bidaide ikusezin batek bertatik bertara egiaztatu ahal izango zuen zein zen begirada haien helburua eta helmuga, orain neska nerabe pinpirin bat eta orain aldaka bihurrikatzen zuèn emakume gazte sentsuala?, etxean inoiz aurkitutako zorionak jada zoriontsu egingo ez balu bezala; markes jaunak, beraz, nola erreakzionatuko zuten Madrilgo emakumeek, guztiak ere tropikoko giro bero hezeak harrapatuko balitu, bat batean eta ezustean?; arropa kentzeari ekingo ote zioten, ausaz, orain berokia... minera, zer besterik zen, bada, markes jaunaren kopetako zimurren marka, barru barruko min baten marka baizik!?:
‎Lekuko batek ere ez zuen horixe baizik egiaztatuko: ...e urduriagokoa zen –Oscar Wildek zioen bezala, hirugarren eta azken fasean sartu ote zen markes jauna absenta edan izanaren ondorioz, halako eran, non gauzak diren bezalakoak ikusten baitzituen, hori okerrena...? –, begiak batera eta bestera jaurtitzen zituena –markes jaunaren ibilera zain zezakeèn bidaide ikusezin batek bertatik bertara egiaztatu ahal izango zuen zein zen begirada haien helburua eta helmuga, orain neska nerabe pinpirin bat eta orain aldaka bihurrikatzen zuèn emakume gazte sentsuala–, etxean inoiz aurkitutako zorionak jada zoriontsu egingo ez balu bezala; markes jaunak, beraz –nola erreakzionatuko zuten Madrilgo emakumeek, guztiak ere tropikoko giro bero hezeak harrapatuko balitu, bat batean eta ezustean?; arropa kentzeari ekingo ote zioten, ausaz, ora... markes jauna, izan ere, orduantxe ohartu zen, menturaz, zela, bai –lur sail luze zabalak zituen Andaluzian–, lur guztiak zituena... lur bat izan ezik; markes jauna, izan ere, meategi baten jabea ere bazen, kobre zilar urrezko harribitxi guztiak zituena... harribitxi bat izan ezik; horregatik ez zen jada markes jauna zoriontsu, agidanez, hain zen gose bere esku ez zuèn lur bakarraren, eta hain zen egarri, egarri guztiak aseko zizkiòn ur ezinezkoaren...
2009
‎1956an sortu zuten adimen artifizialaren kontzeptua Estatu Batuetako hainbat ameslarik. Eta haien helburua eta ispilua gizakia zen. Hala ere, bai haiek, hamarkada batzuen buruan, eta bai gu, gaur egun adimen artifizialean lan egiten dugunok, ohartu gara zer nolako zailtasunak dituen makinetara transferitzeak gizakion inteligentzia neurri hori.
2010
‎Erromes jantziak soinean, haien helburu eta kezkak azaldu dizkiguteâ? ¦.
‎Irakasleek eta familiek, baliabide hori gelako edo etxeko lanen euskarri gisa eta ikasleen jarraipena egiteko tresna gisa erabil dezaketenez, jarduera bakoitzaren gida didaktikoa dute eskura. Gida didaktiko horretan, haien helburua eta aplikatu beharreko metodologia azaltzen dira. Irakasleek ere deskarga ditzakete fitxak pdf formatuan, ikasgelan material osagarri gisa erabiltzeko.
2012
‎Interneten, ospitaleko ikasgelen adibideak aurkitu. Zehaztu haien helburuak eta antolamendua. 3??
2014
‎Landart antolatzaileetan zen eta irratian entzun nuen, duela 25 urte Centre Culturel du Pays basque ko buru orde zelarik muntatu zuen bertso saio ospetsua zitatzen. Euskal elkarte guziek erakunde horren diru laguntzak ukatzen zituztelarik, ulertu ondoan haien helburuak eta gureak ez zirela berak, Bertsularien lagunak ek boikota hautsi zuen eta proiektua gauzatu. Helburua hemen ez da istorio zahar horien inarrostea baina ikustea nola Landartek aurkezten duen gauza hori, saio soil bat zelarik, bera gai emaile eta bertso besta aski komuna zen, nola ikusten duen hor bertsolaritzaren sortze data iparralde honetan.
2015
‎Presoen argazkiak eramateagatik auzipetu zutenik ere izan zen. Aresen arabera, politika haien helburua ETAren aurka, eremu guztietan, egitea zen,, legearen errespetu erabatekotik?, ez bakarrik segurtasunaren arloan:
2019
‎Ez nuke esango teknikaren aldetik perfekzioa lortzen dutela, ez, baina perfekziotik haratago joaten dira Johannesburgokoak. Dantzaren pasioa da haien helburua eta zalantzarik gabe lortu zuten pasio eta emozioa publikoarengana transmititzen. Di da batean pasatu zen berrogei eta hamar minutu iraun zuen ikuskizun zirraragarri hau.
‎14 urte bitarteko adingabeen kasuan, gurasoen baimena behar da datu horiek tratatzeko. Horregatik, gurasoei edo tutoreei seme alaben argazkiak ateratzeko aukeraren berri ematea da egokiena, baita haien helburua eta balio epea zehaztea ere: ikastetxearen web gunera igoko diren, argitara daitezkeen dokumentuetan erabiliko diren, sare sozialetan partekatuko diren edo sare horiek irekita edo mugatuta dauden.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia