Emaitzak: 8
2005 | ||
Lehena, Euskal Herriko artzaintza ezin dela gehiegi kexatu. Beste herrialdeetako artzainei entzunda, | haien egoera larriagoa dela nabari da. Horrenbestez, azken urteetan beste herrietan egin ez duten lana gurean egin dugula bistan da. | |
2009 | ||
Begira, ETAkoek Estatuaren boterea bilatuko balute, zuk proposatzen duzuna uler dezaten itxaropen txiki bat izango nuke. Baina | haien egoera larriagoa da, nazio estatuak itsututa daude, independentziak liluratuta. Ez dugu inolako itxaropenik. | |
2017 | ||
Azken gogoeta gisa, Europar Batasunari eskatzen diogu Gutunaren espiritua bere egin dezan eta diru-laguntzak eskaini diezazkien eskualdeetako eta eremu urriko hizkuntzen sustapenerako programei. Politika publiko europarrik gabe, hizkuntza askok diote aurre egin | haien egoera larriari. Agian politika horiek abiaraztea ez da nahikoa izango, baina beharrezkoak baldintza da gaur egungo une historikoa kontuan hartzen badugu; alegia, kontuan izanik botereak nola tratatzen dituen gutxiengoak: | |
Politika publiko europarrik gabe, hizkuntza askok diote aurre egin | haien egoera larriari. | |
2022 | ||
Muga | haietan egoera larriagoa zen bertze inon baino. Zaintza estuagoak ziren, bi aldetiko erasoaldiak maiz gertatzen baitziren. | |
Haiek nahi ez zutenez, gudaroste pertsonala antolatu behar izan zuen aurrerantzean jaurerriaren ondasunak erabiliz. Handik sortu zen herri | haietako egoera larria. Semeño Enekonesek, iloba, arrazoiz eta hitz eginez konbentzitu nahi zuen jokaera hura uzteko eta alboratzeko. | |
2023 | ||
Irakasleen prestakuntza faltagatik, arrisku faktore anitzengatik eta larrialdi horiek laster ez hartatzeak ekar ditzakeen ondorio larriengatik, eskoletan, arazo hauen zeinu eta sintomen detekzioa eta maneiua erronka bat suposatzen du. Erizainek, osasun agente garrantzitsuak direnez, gaixotasun kronikoen eta | haien egoera larrien inguruko OHEZ programak (Osasun Hezkuntza Programa) burutzeko beharrezkoak diren ezagutzak, trebetasuna eta gaitasunak dituzte. | |
Irakasleen prestakuntza faltagatik, arrisku faktore anitzengatik eta larrialdi horiek laster ez hartatzeak ekar ditzakeen ondorio larriengatik, eskoletan, arazo hauen zeinu eta sintomen detekzioa eta maneiua erronka bat suposatzen du. Erizainek, osasun agente garrantzitsuak direnez, gaixotasun kronikoen eta | haien egoera larrien inguruko OHEZ programak (Osasun Hezkuntza Programa) burutzeko beharrezkoak diren ezagutzak, trebetasuna eta gaitasunak dituzte. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
haiek | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Osagaiz | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Booktegi | 2 (0,01) |
Uztarria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
haiek egoera | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
haiek egoera larri | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |