Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
‎Horrez gain, 90eko hamarkadan, industriako eraikinak hutsik geratu ziren gutxinaka, eta horrek paisaia berezi eta malenkoniatsua sorrarazi zuen Bilbo hirian eta inguruetan. Oso gai landua izan da gure artisten artean, haien eta hiriaren nortasunean paisaia eta panorama horiek eduki duten garrantziarengatik. Argazkigintzak ere hiriaren ikuspegi hau azalarazi digu.
‎Behin helduarora iritsitakoan esfortzu handiagoa eta denbora luzeagoa behar izaten da ikasteko eta jokaerak aldatzeko (batez ere, lehengo jokaerak desikasi eta, haien ordez eta haiekin lehian, berriak ikasi behar izaten direlako). Izan ere, helduaroan ikasteko bi betebehar burutu behar ditugu:
‎5 Adimen emozionala, adimen kozientea edo «koziente intelektuala» ez bezala? hobetu edo handitu egin daiteke bizitzan zehar motibazioaren, praktikaren eta feedback aren bidez. Adimen emozionala handitzeko, burmuin emozionala berhezi behar da, lehengo ohiturak eta jokaerak desikasiz eta, haien ordez eta haiekin lehian, berriak ikasiz. Prozesu geldo eta neketsua da, praktika eta errepikapen ugari behar dituena.
‎Haurrak eta nerabeak lur jota, etsituak edo ezertarako gogorik gabe aurki daitezke eta sentimendu horiek haien aurpegi serio, triste eta kezkatuan hauteman daitezke, haien negarrean, haien buruko eta sabeleko minari buruzko kexuetan, edota egiten dituzten aipamenetan: «zulo batean erori naiz», «irteerarik gabeko tunel batean nago», «hutsa sentitzen naiz», «ez dut ezertarako balio», etab. Hori guztia gutxi balitz, normala baino ezegonkor eta suminkorrago aurkezten dira.
2014
‎Erakunde ofizial gehienei dagokienez, herri mugimenduen aldetik egiten zitzaizkien salaketa eta eskaerei gorrarena eginda, batez ere euskara hutsean aritzeko hautua egin dutenei, leize sakona bilakatzen da, maiz, haien eta herri dinamikatik sortutako ekimenen artean gertatutako urruntzea. Ez dira jabetzen hizkuntza baten sakontasun eta garrantziaz eta, beraz, ez dira gai euskarari izaera instrumentala baino gehigo aitortzeko.
2017
‎Ongia objektiboaren ezagutzak bermatzen du etika eta politika era egokian kudeatzea. Hain zuzen ere, politikari dagokionez Platonek horixe defendatzen du, gobernua era egokian bere gain har dezaketenak ongia objektibo eta bakarra ezagutzen dutenak direla eta, hortaz, haiei eta soilik haiei dagokiela politikan aritzea. Ezagutzak bermatzen du politika artez egitea, hots, era egokian burutzea; ezjakintasunak, aldiz, politika zozketa edo loteria bihurtzen du, hots, ezagutzarik gabe gobernu funtzioak era zuzenean betetzeko bermerik ez dago eta noizbait era egokian beteko balitz ere, ausa izango litzateke horren kausa bakarra; kausa inondik inora ezin da artea izan.
2022
‎Eta hirugarrenak, mekanismo eta prozesuen kategoriari erreferentzia egingo lioke. Izan ere, mekanismoen zerrenda luzea (Koopmans, 20032) eta haien eta prozesuen arteko banaketa teoriko arbitrarioaren salaketaz gain (Taylor, 2003; Oliver, 2003), haren azalpen kausalerako gaitasuna ere zalantzan
2023
‎Ikasleez gain irakasleek ere gogotsu hartzen dutela parte adierazi dute ikerketako parte hartzaileek. Nahiz eta proiekuan parte hartzea lan gehigarri bat den haientzat, pentsatzen dute baliogarria dela haientzat eta baita ikasleentzat ere. Horregatik, parte hartzeko gogoz eta ilusioz egoten direla adierazi dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia