Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
Haien eta besteren ahalegin horrekin 1960tik aurrera helduen euskalduntzea antolatzen eta zabaltzen hasi zen. Hurrengo hamabost urteetan helduentzako eskolak zabaltzen hasi ziren, ikasmaterialak eta tresnak hasi ziren egiten, eta ondorioz euskaldun berriak ere gero eta gehiago.
2011
‎Fergusonek 1959an azaldutako egoera prototipiko haiek dira benetako diglosia: haiek bakarrik edota, nahiago badugu, egoera haiek eta haien antzeko batzuk". hudson en 1984ko, 1991ko eta 2002ko saio horiek, diglosiaren adiera hasierako (Fergusonen 1959ko) kasu jakinetara mugatzekoek, bere eragina izan dute noski, eta asko dira egungo egunean hitzaren adiera termino horietara mugatzearen alde agertu direnak. Britto bat aspalditik (1986tik gutxienez) eta beste hainbat 2002an bertan. praktikan, ordea, murrizte asmo horrek ez du aurrera egin.
2015
‎Zehaztu behar dute zer ekintza egin duten, ekintza bakoitza nola egin duten eta zertarako. Ez dute kontatu behar beste batzuetan egiten dutena, saio horietan egin dutena baino, eta nahi beste zehaztapen ekarri ahal dituzte haiek eta ikasleek ahoz egin dutenaz.
2016
‎Hainbat arrazoik egin dute hori posible: hizkuntza komunitateentzat eta ekintzaileentzat errazagoa izango da hizkuntza ikasketa planetan sartzeko kanpaina bat bultzatzea, haien eta beren bizilagunen jokabidea aldatzea baino (Dauenhauer & Dauenhauer 1997; King 2001).
2019
‎Arnasguneen gaia, euskalgintzaren probetxurako izango bada, ezin bihur liteke hizkuntzanormalkuntzaren eranskin. Beste zenbait elementurekin batean (ez haien aurretik eta ez haien ondoan) lehentasun osokoa da eta, beraz, lehentasunezko trataera zor zaio. saiatzera gonbidatzen gaitu bere amaren gaztetako deskribapen biografikoak. prismaz aldatu beharra daukagu horretarako, euskaldunjendearen eguneroko jardun arruntak ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan duen zentraltasuna onartuz.
‎lehentasun kontua eta arnasguneen aldeko (eta kontrako) prozeduren izaera bihurria. a) Lehentasuna. arnasguneen gaia, euskalgintzaren probetxurako izango bada, ezin bihur liteke hizkuntza normalkuntzaren eranskin. Beste zenbait elementurekin batean (ez haien aurretik eta ez haien ondoan) lehentasun osokoa da eta, beraz, lehentasunezko trataera zor zaio. arnasguneei, eguneroko euskal jarduna nagusi deneko ingurumen geoterritorialei, bizirik eutsi behar zaie kosta ala kosta. Bizirik eutsi eta, kikek argi dioenez, plano geofisikoan zein soziofuntzionalean zabaldu. hori gabe askoz zailagoa izango da euskarari XXI. mendean bizirik eustea; are zailago indarberritzea eta, guztietan zailenik, eguneroko mintzabide arrunt gisa galdurik dagoen ingurumenetan euskara berpiztea, espezialistek revernacularization diotena4 Bizirik dagoenari bizirik eustea, errazagoa izateaz gainera, etekin hobekoa da askoz.
2020
‎Interes taldeen diagnosia egiterako orduan, berebiziko balio kualitatiboa dute herritarrek, haiengatik eta haientzako egiten baitu lan GU k. Aldiz, oso konplexua izaten da herritarren beharrak, aukerak, interesak eta nahiak ezagutzea.
2021
‎Kanpotik Nafarroara etorritako herritarrek euskara ikas dezaten sustatzea eta horretarako modua ematea, bultzatuz euskara ikus dezatela haiek eta haien seme alabek bertakotzeko eta bizimodua hobetzeko baliabide gisa. (Nafarroako Gobernua 2017, 47).
‎Estatuetan eratuta zituen batzordeen bidez, EBLULek Europako Batasuneko berezko hizkuntzak ordezkatzen zituen, eta haien interes amankomunak sustatzen zituen Europan eta nazioartean. Halaber, haien eta Europako edo nazioarteko erakundeen arteko komunikazioak errazten zituen. Horretarako, bi egoitza nagusitan biltzen ziren erakundearentzat berariaz lanean zeuden langileak, Bruselan eta Dublinen.
2023
‎Interakzio horietan landareak egon edo landatu ohi ziren lekuak markatzen ziren, eta aldi berean eraiki edo berreraiki hiztunen, komunitateko, familiako pasarteak. Komunikazioa eta etengabeko ikaskuntza izan ziren nagusi garai hartan, eta ikasi genuen espazio haiek eta bertan bizi zen jendea onartzen. Familiako kide hurbilek zekizkiten jakintzak ezagutzeko balio izan zuten hainbatetan interakzio haiek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia