Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2005
‎Gure ustez ikertzaileak bere metodoaren gabeziak (sintaxia adibidez detektatzeko ezintasuna) iberierari proiektatzen dizkio. Honek guztiak badu zer ikusia egileak Euskal Herriko historia ulertzeko duen moduarekin, berak izaera atabikodun herriaren irudia duelako buruan, hau da, determinismo geografikoak garapena ahalbidetu gabeko hizkuntzadun herria imajinatzen baitu:
2007
‎Argi dago prozesu hauetan alde guztiek dutela zer irabazi eta zer galdu: afrikar artisauak zerbait irabaziko du bere produktuak Europan salduz gero (nahizeta bidezko salerosketa ez izan), guk ere kontsumitzaileak garen aldetik zerbaitirabazten dugu Ikean altzariak erosita (nahiz eta munduko kultur dibertsitateariizugarrizko kaltea egin). Neurri txikian denok irabazle, baina neurri handian zer ariden gertatzen ez dugu ikusten.
2008
‎Eragile sozio-ekonomiko ugarirekin, alegia. Azken finean, horiek guztiek badute zer esanik eskualdearen garapenari buruz.
‎Oraindik publikatu gabe, eta jende guztiak zuen zer esanik Kirmen Uriberen nobelaren inguruan. Seguruenik, zarata sobera alde guztietatik.
2009
‎Neska mutilak hasieran aho zabalik gelditu baziren ere, handik gutxira sortu zen algara! Anai arreba guztiek baitzuten zer esanik, honek hau, horrek hori eta hark hura.
‎Bargouthiren ustez, guztiok badugu zer egin egoera bidegabe honen aurka: Israeli boikota!
‎Neska mutilak hasieran aho zabalik gelditu baziren ere, handik gutxira sortu zen algara! Anai arreba guztiek baitzuten zer esanik, honek hau, horrek hori eta hark hura.
2010
‎...tea izan behar dugu. zalantzarik gabe, bi hizkuntzen parekidetzea lortzerakoan, elebakar direnek dute zer egin nekezena. elebidun izatera iristeak ahalegin handi bat eskatuko dio, beste hizkuntza ikastea, baina ahalegina ez da hauena bakarrik, guztiena baizik. guztiok elebidun izatea, arlo guztietan, etxean, lanean, aisian, bi hizkuntzak maila berdinean erabili ahal izatea esan nahi du eta honetan guztiok dugu zer egina. gaur egun, hizkuntzari begira, gure herriak duen erronka: gizarte eleanitza eraikitzea da.
‎Probintzia bat bera ere ez da geratu azterketa gainditu gabe, baina guztiek badute zer hobetua zerbitzuen eta informazioaren atalean (emaitza onargarria baizik ez dute erdietsi).
2011
‎3.2.4 Honek guztiak badu zer ikusirik konpaktazio kontzeptuarekin. Konpaktazioari buruzko ikuspegi okerra zabaldu da:
‎Nerabeentzako obra bat bezala irakur dai­teke, zer esanik ez. Baina badago haratago eramaten duen elementurik, eta nagusia, nire aburuz, onen eta gaiztoen arteko lehiarik ez aurkeztean datza; izan ere, obra honetan ez dago onik edo gaiztorik, edo, hobeto esanda, pertsonaia ia guztiek dute zertaz lotsatu: Corto Malteseren anbiguotasuna eta eszeptizismoa nabarmenak, eta, aldi berean, erakarga­rriak?
2013
‎Lurrak ematen zigunarekin egiten genuen aurrera. Lau senide ginen eta guztiok genuen zer jan. Hori bai, beti babarrunak eta urtean behin edo bitan hildako txerriarekin ateratzen ginen aurrera, ez genuen beste aukerarik, gaur egun bezala.
‎Garaxi Tabernak, Bortzirietako Euskara Mankomunitateko ordezkariak azaldu digunez, «herritarrentzat egiten dugu lan, horregatik, beraiei eman nahi diegu hitza». Gainera azpima­rratu du gogoeta hauetan parte har­tzeko ez dela beharrezkoa aditua izatea­­ «herritar guztiak dira garrantzi­tsuak eta guztiek badute zer esana».
2014
‎Protestan ikusi ditugu irakasleak, bankuko langileak, autobus gidariak, kale garbitzaileak, mediku eta erizainak, indigenak, faveletako herritarrak… Guztiek dute zer aldarrikatu, zer salatu. Ikusteke dago Kopa amaitzean haserre horrek guztiak zein norabide hartuko duen.
2017
‎Hala eginez helburua gauzatzeko bidean abiatuko gara. Honetan abiadura baino norabidea da garrantzizkoa eta, norabide zuzenean, guztiok dugu zer egin, norberak duen Euskararen ezagutza zernahi dela.
2018
Guztiek zuten zer esana. Proposamenak egiten hasi ziren.
‎Adibide batzuk: plazan mutikoak futbolean ibiltzen dira eta gainerakook, pasatzeko beldurrez; ikastetxeetako patioetako panoramak; lagunarteko zein familiarteko bazkarietan umeen arduradunak; edadetuen kargu egiten direnak –nahiz eta gero eta gehiago ikusi–; kirol arloan, lan munduan… Norberak daki etxe barruan zer duen, baina guztiok dugu zer egina eta zer irabazia.
2019
‎Geroxeago inguru hartara Tom eta Joeren lagunak inguratu ziren. Guztiek zuten zer esan ugari. Bi mutil haien azio guztiak gogoan zituzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia