2004
|
|
Elkartzenen arabera, Hego Euskal Herrian 500.000 pertsona txiro daude gutxieneko soldata ere jasotzen ez dutenak. Ehun gizarte eragilez osatutako etxebizitzaren aldeko plataformak
|
guztiontzako
etxebizitza duinak eskatu dizkie euskal administrazio publikoei, baita gizarte alokairua sustatu eta espekulazioa erauzteko ere. Aipatutako iruzur fiskalaren euro milioi batzuekin, gizartearen eskabide horiek guztiak erraz bideratuko lirateke.
|
2005
|
|
Prezioak, bestalde, etxea behar duten herritarrek ordain dezaketena baino bi bider handiagoak dira, gutxienez, bai alokairu, bai salmenta libreko etxebizitzenak. Egoera hori ikusirik, herritar
|
guztiei
etxebizitza duina izateko eskubidea bermatu beharrean, euskal erakundeek diru kopuru barregarria gastatzen dute alor horretan (BPGren %0, 3). Etxebizitza babestuen kopurua handitu beharra dago, eta, bereziki, alokairu sozialaren alorra bultzatu egin behar da nabarmen.
|
2006
|
|
Zarraoarekin bat eginez, hitzarmen honek “Getxo udalerrian ematen ari den etxebizitzaren arazoari irtenbide osoa emateko oinarriak" jartzen dituela nabarmendu du Madrazok. " Administrazioetatik ahaleginak egin behar ditugu gizarteko sektore
|
guztiei
etxebizitza duin eta merke bat ematen, batez ere gazteei”, azaldu du. Etxebizitza eta Gizarte Gaietako sailburuak gogoratu duenez, 2.500 gazte getxotar dira gaur egun Etxebiden izena emanda dutenak.
|
2007
|
|
Espainiar
|
guztiek
etxebizitza duin eta egokia izateko eskubidea dute. Botere publikoek beharrezkoak diren inguruabarrak sustatu eta bidezko arauak ezarriko dituzte, eskubide hori eragingarria izan dadin; eta, espekulazioa eragozteko, interes orokorraren arabera arautuko dute lurraren erabilera.
|
|
d) Etxebizitza izateko eskubidea: 47 artikuluan espainiar
|
guztiek
etxebizitza duin eta egokia izateko eskubidea dutela ezarri da. Argi dago artikulu hori interpretatzerakoan ezin dela pentsatu edozein herritarrek administrazio publikora jo dezakeela etxebizitza eskatzeko, EKren 35 artikuluko lanerako eskubidearekin gertatzen den bezala, horretan ere herritar bakoitzari ez baitzaio enplegu bat bermatzen.
|
|
Estatuko Planak, herritarrek etxebizitza eskuratzeko aukera izan dezaten, atarikoan ezartzen duenez, nahiz eta horrek eragin unibertsala izan, etxebizitza duina eskuratzeko zailtasun handienak dituzten kolektiboei zuzentzen zaie bereziki. Beraz, babes ofizialeko etxebizitza horien funtzio nagusia da konstituzio agindua gauzatzea, herritar
|
guztiek
etxebizitza duin eta egokia izateko duten eskubidea ezartzen baitu, eta botere publikoek beharrezko baldintzak sustatzeko eta eskubide hori gauzatzeko behar diren arauak ezartzeko betebeharra. Erregimen desberdinak Bada, interes publikoko helburu hori betetzen saiatze aldera, gobernuek, bai zentralek, bai autonomikoek, etxebizitza jakin batzuk jartzen dituzte herritarren eskura, merkatu askekoek baino baldintza onuragarriagoekin.
|
2022
|
|
Horren aurrean, hainbat eskaera egin dituzte gaur goizean Eusko Jaurlaritzaren aurrean: " Pobreziatik ateratzea ahalbidetuko duen diru sarrerak bermatzeko sistema bat arautzea; pertsona
|
guztiek
etxebizitza duina izatea onartzea eta arautzea; lan prekaritatearekin amaitzea ahalbidetuko duen baldintza duinak bermatzea; pentsio duinen aldeko konpromisoa hartzea; fiskalitate bidezkoagoa eta progresiboagoa sustatzea; ekonomia soziala eta solidarioa sustatzea; eta kalitatezko zerbitzu publikoetarako sarbidea bermatzea".
|