Emaitzak: 8
2004 | ||
Ez dira erdarak debekatuko. Baina soilik biztanle | guztion elebitasun aktiboak, ziurta lezake hiztunon diskriminazio eza ezein hizkuntzatan?. 238 | |
Ez daukat halere itxaropen handirik argibideak aurkitzeko zer horretan. Izan ere, luzaro gabe ohartuko gara | guztiok elebitasunaren kontzeptua zein lanbrotsua den oraindik gure kultura soziolinguistikoan. Zenbat buru hainbat aburu: | |
2007 | ||
Eta ez pentsaetnozidio hori aitortua eta onartua izan denik; ezta hurrik eman ere. Are gehiago, | hori guztia elebitasun sozialari omen darion aniztasunaren eta aberastasunarenizenean legitimatu da euskaldunen garun kolonizatuetan. | |
2010 | ||
Inoiz esan izan denez buru biko formulazioa du, funtsean, Euskararen Erabilera Normaltzeko 10/ 1982 Oinarri Legeak, azaroaren 24koak. Ikasle | guztientzako elebitasun maila bereko azken xedea ezartzen du, batetik. Euskara erdarei ikasle bakoitzaren eskola bidean enfasi diferentea eskaintzeko aukera ematen du, bestetik: | |
2017 | ||
Kontraesan | hauek guztiak elebitasun hitzaren azpian ezkutazten dira normalean, benetako hizkuntz politika diskriminatzailea indarrean dagoenean. | |
Aipatu ditugun kasu posible | hauek guztiak elebitasuna hitzaren barnean sartzen dira, baina, bistan denez, ez dira parekoak. Bietan bada ezagutza bat, baina desberdina, eta honek ondorio aski desberdinak ditu hiztunengan, nola mintzairetan ere, ikusiko dugun bezala. | |
2019 | ||
Izan ere, euskal hezkuntza sistemak milaka hiztun berri hartzen ditu urtero maila guztietan, bai Lehen Hezkuntzan, bai DBHn. Baina, Euskal Autonomia Erkidegoko hainbat zona soziolinguistikotan elebitasuna egoera minoritarioan eta minorizatuan dagoenez, ikastetxeetan gutxi erabiltzen denez eta, era berean, lehen hizkuntzak eta familia hizkuntzak eragina duenez seme alaben elebitasun mailan, hezkuntza sistemak ezin du berez bermatu ikasle | guztiek elebitasunarekin bat egitea. | |
2021 | ||
Kritika | horiek guztiek elebitasunaren abantaila ikertzeko oinarrian erabili diren hainbat ideia zalantzan jartzen dituzten arren, orain arte aipatzen ari garen ikerketek elebitasunaren fenomenoa eta giza psikologia aztertzeko begirada zehatz bat dute oinarrian. Hizkuntz (ar) en gaia ikertzean abiapuntutzat hartzen den giza psikologiaren ideiak erabat baldintzatzen du gaiaren trataera, eta, horregatik, interesgarria da psikologiaren eremuan aspaldidanik datorren kontrobertsiaren (psikologia natur zientziatzat edo zientzia historikotzat hartu behar den) zertzelada batzuk hemen aipatzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
guzti | 8 (0,05) |
Lehen forma
hauek guztiak | 2 (0,01) |
guztiek | 1 (0,01) |
guztientzako | 1 (0,01) |
guztiok | 1 (0,01) |
guztion | 1 (0,01) |
hori guztia | 1 (0,01) |
horiek guztiek | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 3 (0,02) |
Pamiela | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
guzti elebitasun | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
guzti elebitasun hitz | 2 (0,01) |
guzti elebitasun abantaila | 1 (0,01) |
guzti elebitasun aktibo | 1 (0,01) |
guzti elebitasun bat | 1 (0,01) |
guzti elebitasun kontzeptu | 1 (0,01) |
guzti elebitasun maila | 1 (0,01) |
guzti elebitasun sozial | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |