2001
|
|
Hona hemen hautatutako diskurtso motak: oharra, iragarkia, elkarrizketa, postala, berria, prospektua, ipuina, eskutitza, pasadizoa, iruzkina eta txisteak.Hauek
|
guztiak
diskurtso orokorrak dira. Izan ere, hauetariko bakoitzak bestesailkapen bat du; alde batetik, diskurtsoen kokapen ziklikoa errazteko eta, bestetik, zehaztapen maila handitzeko.
|
2007
|
|
Gaur egun, bizitza publikoa era
|
guztietako
diskurtsoek gidatua da, testuak ezpata baztertzen duenean behinik behin. Diskurtsoa arma publiko eta politiko indartsua da.
|
2009
|
|
Giza ekintzak kulturaz blaituta daude. Produktu sozial, material edo espiritual
|
guztiak
diskurtso sinboliko batekin datoz, hizkuntzan oinarritutako komunikazio ekintza batekin, eta, horrela, diskurtsoek eduki linguistiko kontzeptual jakin bat dute, hizkuntzak produktu horiek sortu dituen komunitatearen esperientzia biltzen baitu. Hizkuntza giza produktu ororen ondoan agertzen da, eta esanahi soziala ematen dio.
|
|
Produktu sozial, material edo espiritual
|
guztiak
diskurtso sinboliko batekin datoz, hizkuntzan oinarritutako komunikazio ekintza batekin, eta, horrela, diskurtsoek eduki linguistiko kontzeptual jakin bat dute, hizkuntzak produktu horiek sortu dituen komunitatearen esperientzia biltzen baitu.
|
2010
|
|
atxiloketak, jazarpen judiziala? Eta, gero,
|
hori guztia
diskurtso antiterrorista huts batekin janzten zuten?. Horrek, urteetan elikatutako konfiantza hautsi egin zuen:
|
2012
|
|
Braidottik planteatzen digun ikuspuntua interesgarria da gizaki eta animalienarteko harreman modu berrien irudikapen horiek, halabeharrez, gainerakoanimaliekin harremanetan jartzeko gizakiaren subjektibotasuna, kontzientziaeta identitatea modu diferentean ulertu eta eraikitzetik pasatu behar direlako.Postmodernitatea subjektu modernoaren eraikuntzak sortu zituen Besteenkontra subjektibotasunen, edo subjektibotasun subalternoen, jaiotzaren aroa da: gizonaren Beste sexuala, emakumea; subjektu eurozentrikoaren Beste natiboa etakultura antropozentrikoaren Beste naturala. Braidottik argudiatzen du Deleuzerenbilakaeran dagoen subjektuaren teoria beste
|
hauen guztien
diskurtsoekin sormeneangaratzen dela. Braidottik Deleuzerengandik jasotzen duen nomadologia filosofikoaksubjektibotasun modernoaren eredu dominatzailea desegiteari egingo dio ekarpena.Bilakaeraren teoria nomadak Besteen diskurtsoaren berrestea baino gehiago, dominantearen, Bataren, berdinaren diskurtsoa deseraikitzea du helburu.
|
2013
|
|
Jarrera axolagabea lepora dakieke eleberri honetako zaharrei. Haien arteko elkarrizketetan azalkeria nabari da
|
guztien
diskurtsoan, asperduraren ondorio gisa azal daitekeena. Txikitatik elkar ezagutzen dutenez, bizitza osoa elkarrekin igaro izanagatik, badirudi dagoeneko kontatzeko ezer berririk ez dutela.
|
2014
|
|
Ekimen
|
horien guztien
diskurtsoetan pertsonak kokatzen dira, eta, ustez, horientzako, guretzako onurak bakarrik ekartzen dituzte. Hori bai, inoiz ez dituzte aipatzen detektatuta ditugun bestelako milaka arazo (pobrezia, prekarietatea, langabezia).
|
2017
|
|
Jaime Altuna Ram� rez – Genero identitatearen hizkuntza jokoa. ...dinamika hauetan sortutako material guztia (denon artean landu nahi zen gaiari buruz...) jaso nuen analisirako. bestetik, bost talde elkarrizketa egin nituen, nerabeen artean ematen diren diskurtso nagusiak identifikatzeko (guztira 20 gaztek parte hartu zuten). ez nituen iritzi partikularra edo originala duten informatzailerik bilatu, ikerketan parte hartu zuten kolektiboko partaide diren pertsona
|
guztien
diskurtso oro kolektiboa ere badela uste dudalako. ikerketa honetarako bost talde elkarrizketa egin nituen, behaketa parte hartzaileak egin ondoren eta behaketa horietan ateratako datuen lehen azterketa egin eta gero. lehen lau talde elkarrizketako nerabeek behaketa saioetan parte hartu zuten. azken talde elkarrizketakoek, ordea, ez zuten behaketa egin nituen egunetako dinamiketan parte hartu. az... Talde dinamiken bidez gazteen egunerokotasune ra hurbiltzeaz gain, euren diskurtsoak jaso nahi izan nituen.
|
|
Garaiko literaturan ere luze zabal jaso zen ikuspegi hori. Deabru
|
guztien
diskurtsoan, Francisco de Quevedok txokolatearen deabrua eta tabakoaren deabrua aurkeztu zituen bere kontakizuneko pertsonaia gisa. Haren hitzetan, bi bizigarri horiek Mendebaldera iristeak logika koloniala alderantzikatzea zekarren, gai haiek europarrak menderatzen eta modurik nazkagarrienean, hau da, doministiku, korroskada, puzker eta zurrupaketen bidez, akabatzen baitzituen.
|
2021
|
|
Orduan bai, juntaduraren barnean egongo ginateke, eta egitura erredundanteak izango genituzke.
|
Hauek guztiak
diskurtso markatzaileen atalean aztertu dira xehetasun handiagoz.
|
|
Era berean, lurraldeko museo garrantzitsuen bildumatze eta erakusketa politikak ezinbestekoak izan ziren kontaketaren legitimazio prozesu horretan; Arte Ederren Fakultateak edo Arteleku espazioak bitartekaritza lan esanguratsua egin zuten hurrengo belaunaldietako artistengan, eta, bestetik, ikusi bezala, Gaur taldeko kideen iruditegi artistikoaren hedatzea gertatu zen. Elementu
|
guztiak
diskurtso zehatz baten ezartze eta bermatzearen lekuko eta partaide izan ziren. Esan dezakegu, ondorioz, hamarkada gutxitan xx. mendeko Euskal Herriko artearen historiak legitimazio prozesu garbia bizi izan zuela eta kontaketa objektibo eta bakarraren irudia irabazi zuela (Lekuona 2021).
|
2022
|
|
Iberdrolarentzat mauka izango dena, auto konpainientzat irauteko modua izango da klima larrialdiak eskatzen dituen aldaketetara egokitzeko.
|
Guztien
diskurtsoetan jasangarritasun hitza entzun zen, eta, egunkari honetako berriak zioenez, une egokia omen da erakusketa horrentzat, automobilaren mundua orain aldatuko delako. Beraz, erakusketaren helburua argi utzi zuten, inork zalantzarik bazuen ere.
|
2023
|
|
Garaiotan, buru belarri nabil hainbat sorkuntza proiektutan, beraz, sormen lehergailu bat naiz oraintxe, ia bateragarria ez dena beste zeregin batzuekin, esaterako, hitzaldi honek eskatzen didan horrekin. Ez nau une egokian harrapatu teatroari buruz gogoetatzeko; une txarra da teatroaren zertarako eta nola
|
guztiei buruzko
diskurtso koherente eta egituratu bat osatzeko. Horregatik, minutu hauetan, isiltasun begirunetsu batean murgildu ninteke, teatroaren egungo egoerak, hilzorian bera, horixe eskatzen baitu; eta, hala ere, nahiago dut oihu egin.
|