2000
|
|
Batetik, partaidetza efektiboa: aurkezten diren ikuspuntu
|
guztiek
aukera berdinak izan ditzaten hiritargoarengana heltzeko. Bestetik, hiritargoaren ulerpena:
|
2002
|
|
CCOOren ikusmoldea komunista da jatorriz. Klase sindikatu modura, gizabanako
|
guztiek
aukera berdinak izatea, eta gizarte estatuaren defentsa dira aldarrikapen nagusiak, betiere, ingurugiroari buruzko kezka, langabetuen arazoak, emakumeenak edo gazteenak ahaztu gabe. Bestalde, CCOOren Euskadiko konfederazio sindikala estatu federalaren aldekoa da.
|
|
Horrek guztiak, jakina, ez du esan nahi norbere nortasuna eraikitzeko garaian pertsona
|
guztiek
aukera berdinak izango dituztenik. Hiritartasuna eskuratzeko ohikoak izan diren desberdintasun materialak mantendu eta, horren ondorioz, areagotu egiten dira.
|
2007
|
|
Foru Legebiltzarra ez da herritarren borondatearen ispilu eta, beraz, bi jarrera izan daitezke horren aurrean: egoera hori baliatzen da eta kito edo, aldaketaren benetako adierazle litzatekeena, hauteskundeak errepikatzen dira pertsona eta talde
|
guztiei
aukera berdinak emanez.
|
2008
|
|
Beraz gero, libre direla nahi dutena erabakitzeko, teknikarien iritziaren aurkakoa bada ere. Alkatearen ustez, garrantzitsuagoa da herritan
|
guztiei
aukera berdina ematea, hau da ez dadila inor lanpostu horietan lehiatzeko aukeratik kanpo izan, eta behin lanpostua eskuratuta denbora emango zaie oraindik euskaldundu gabe dauden pertsona horiei hizkuntza eskakizuna bete dezaten.•
|
|
Laszlo Kovacs EBko Fiskalitate komisarioak atzo azaldu zuenez, Batzordearen proposamenaren helburua herrialde
|
guztiei
aukera berdinak ematea da. Izan ere, gaur egun salbuespen ugari daude BEZaren aplikazioan.
|
2009
|
|
Hezkuntza Sailak dio ikasle
|
guztiek
aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
|
2010
|
|
Lehiaketa nazioarte mailakoa izanik, Internetek presentzia askorik ez duen herrialdeek ere parte hartuko dute, horregatik, Doodle bilketa, posta elektronikoz ezezik, ohiko postaz ere egin ahal izango da, herrialde
|
guztiek
aukera berdinak izan ditzaten. Espainiaren kasuan, Doodle proposamenak honako helbide honetara bidali behar dira:
|
|
delako hori, hasteko, nola ulertu behar da: , ikasle
|
guztiek
aukera berdinak, izango dituztela elebidun izateko, edota, hizkuntza bietan maila berean?
|
2011
|
|
Oinarrizko eskubide sozialen aldarrikapenak egia bihurtu behar ditugu: 0 urtetik aurrerako hezkuntza integrala, osasungintza integrala, bazterketa soziala ekiditeko mekanismoak, elkarbizitza unitate eredu
|
guztiek
aukera berdinak izatea... Duintasunik gabeko etorkizunera kondenatu nahi gaituzten arren, guk geuk gaurdanik dagokigun geroa eraikitzen jardun behar dugu. Gure eskubideen aldeko borrokan, Euskal Herri feminista lortzeko borroka ez baitago krisian.
|
|
demokrazia integrala izango da edo ez da demokrazia izango. Hau da, guztion eskubideak bermatu behar dira, euskal preso politikoenak barne, ez da zilegi hainbat eragileren praktika politikoa legez kontrakoa izatea; proiektu politiko
|
guztiek
aukera berdinak izan behar dituzte. Demokrazia errealaren aldeko mugimenduak aintzat hartu luke guzti hau.
|
2012
|
|
Gainera, pentsatu zuen hiztegi potoloa eskuetan hartuta, hemen hitz
|
guztiek
aukera berdinak dituzte. Alegia, eror zitekeen bere begiratua e letran, eta etxe bezalako hitz arrunt bat irakurri adibidez, baina modu berdintsuan ireki zezakeen hiztegia o letran eta omoplato bezalako hitz eder bezain ezkutu bat aurkitu.
|
2015
|
|
Aurkakoek diote gertutasuna galduko genukeela, baina auzoko anbulatorioa urrun sentitzen al du herritarrak? Gizarte zerbitzuei duten garrantzia eman eta herri gisa estrategia bateratua herritar
|
guztiei
aukera berdinak eskainiko dizkiena behar dugu". Etorkizunak zer dakarren ikusi da, Gizarte Zerbitzuetako Saila onartu baitu berriki Eusko Jaurlaritzak, hiru lurraldeetako sistema eta zerbitzuak homogeneizatzeko bidean.
|
|
Nafarroako Euskararen Legearen zuzenketak izan luke lehentasuna. Nafar
|
guztiei
aukera berdina eman behar zaie gaztelaniaz edo euskaraz ikasteko.
|
|
Horretarako subalternitatean, bazterretan, gutxiegitasun egoeran dauden jende, egoera eta elementuez arduratu behar du, horiek hegemonikoen parean jartzen ahalegintzeko. Eta horrek esan nahi du ez
|
guztiei
aukera berdinak ematea, azpiratuak daudenei aukera gehiago ematea baizik. Alegia, parte hartze eremu eta agente kopuruak ugarituta ere, norbait kendu da beste norbaiti lekua egiteko.
|
|
Hau denagatik, entrenatzaile eta hautatzaileek datu hauek kontuan hartu lituzketegazteen aukeraketa prozesuetan j okalari
|
guztiek
aukera berdinak izan ditzaten.
|
|
Hainbat txostenek alarma piztu dute azken urteotan, krisi ekonomikoaren garairik gogorrenean. Haurrak babesteko hainbat GKE ohartu dira garrantzitsua dela hezkuntza politiketan inbertitzea, haur
|
guztiei
aukera berdinak emateko eta etorkizunerako aukerak hobetzeko. Izan ere, hauen arteko erlazioa:
|
2016
|
|
Opusek oraindik dituen abantailak ez dira inondik onargarriak, eta zeharka edo zuzenean, UGT, CCOO eta CEN finantzatzen jarraitzen da. Hau horrela den heinean ezin dugu esan sindikatu
|
guztiek
aukera berdinak ditugula.
|
|
Herritar
|
guztiek
aukera berdinak izatea.
|
2017
|
|
Aurrera begirako proposamenei dagokienez, jakin beharra dago inklusioa etengabeko prozesua dela eta haren helbururik garrantzitsuena pertsona
|
guztiei
aukera berdinak eskaintzea eta horien parte hartzea ahalbidetzea dela, baita aisialdi esparruetan ere (Morata et al., 2015). Horretarako, komunitateak guztien beharrei erantzungo dieten baldintzak sortzeko gai izan du; azpiegituretan, zerbitzuetan eta programetan (Madariaga, 2004).
|
|
Egun ere, Modernitateko instituzio bertikalek eta autoritateak mesfidantza sortu arren, hilzorian egon arren, jarraitzen du Oskolak meritokrazian oinarritzen, ñabardurak ñabardura. Ikasle guztiek mailak erraztasunez igaro ditzaten behar beste erraztasun eman ohi diren arren, ikasle
|
guztiek
aukera berdinak dituztela sinestarazi nahi zaigun arren, estrategia horren atzean meritokrazia dago oraindik ere. Estatu gehienak bat datoz honetan.
|
2018
|
|
GAZTEA. Mundu berria sortu nahi diagu.
|
Guztiok
aukera berdinekin bizitzeko.
|
2019
|
|
Alkateari eta Virginia Alonso Aparicio kultur teknikariari batzorde mistoetan egoteagatik eskerrak eman dizkiete. Ikas Komunitatea posible egiten duten hainbat langileri eskerrak eman dizkiete, “berdintasunean oinarritutako gizarte baten alde borrokatzeko prest zaudetelako” Familiei ere, “astero talde eragileetara, tertulietara edota antolatzen dugun edozein ekintzetara etortzen zareten guztioi, zuen parte hartzearekin ikasle
|
guztiek
aukera berdinak izatea bultzatzen baituzue”. Azken eskertze bat ere egin dute eskolatik:
|
2020
|
|
Hiriek leku egokiak izan behar dute adingabeen gaitasunak bultzatzeko, eta behar adina baliabide eman behar zaizkie, beren ahalmen guztia inolako bereizkeriarik gabe lor dezaten. Hala ere, batzuetan desberdintasunak areagotu egiten dira, hala nola etxebizitza duina eskuratzeko orduan, lanerako distantzia, lan prekarietatea… Horrek guztiak haur
|
guztiek
aukera berdinak ez izatea eragin dezake. Horregatik, plangintzak funtsezko eginkizuna du hiri inklusiboak lortzeko, hirigintzako jardueren, programen eta biztanle ahulenen aldeko baliabideen bidez. Haurren eta nerabeen garapen osoa eta haien eskubideen betetzea bermatzeko, hiriguneak funtsezko elementu batzuk eskaini behar ditu, ingurune seguru eta babesgarri gisa itxuratzeko, haien beharrei erantzuteko eta haien eskubideak babesteko.
|
|
Eskola gehienetan irtenbide bat eman da: ikasleentzako txostenak prestatu eta gurasoei entregatu zaizkie ikasle
|
guztiei
aukera berdinak eman nahian. Baina online ikasketen aurrean sorturiko alternatiba horrek ere bere oztopoa aurkitu du:
|
2021
|
|
Elementu integratzaile bat dauka: ikasle
|
guztiei
aukera berdinak ematen dizkiegu, jatorrizko hizkuntzaren arabera segregatu gabe». Adostasuna erabatekoa izan zela gogoratu du Gayk:
|
|
Arazo nagusia, beharbada, aukera berdintasunaren inguruan gertatutako biraketan aurki daiteke, horretan ere iruzur egiten baitigu, beste behin ere. Ume eta nerabe
|
guztiek
aukera berdin berdinak dituztela esan ohi duten arren, aukera berdintasun hori ez da hasieran bermatzen, helmugan jarri baita, ukatzen omen den uniformizazioa gauzatuz. Sinpleki esanda, ikasle guztiek hasieratik ez badute euskara maila bera, ikasle batzuek beste batzuek baino hobeto hitz egiten eta idazten baldin badute, jaitsi dezagun maila beheraino desberdinkeria bidegabe horrekin bukatzeko.
|
2022
|
|
Norbere esperientziaren araberakoa dela esan du: «Euskal Herrian, zaila da 17 urteetatik lanean jarraitzea, baina horrek ez du esan nahi beltzaran
|
guztiek
aukera berdina daukatenik».
|
|
Euskarazko murgiltze eredua euskara zein gaztelaniaren ezagutza egokia bermatzen dituen eredu bakarra dela azaldu gabe, nekez eraikiko dugu hiri berdinzaleago bat eta auzo eta pertsona
|
guztiei
aukera berdinak bermatu ezean, nekez eraiki dezakegu hiri justuago bat.
|
|
Euskal Herrian bizi eta lan egiten duten pertsona orori zuzenduta egon behar du, bakoitzaren berezitasuna oinarri,
|
guztiontzako
aukera berdinak eskaintzen dituena. Era berean, gure lurraldean dagoen ondare kultural, linguistiko eta naturala gozatzeko eta mantentzeko dugun arduratik abiatuko da.
|