Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Batetik, partaidetza efektiboa: aurkezten diren ikuspuntu guztiek aukera berdinak izan ditzaten hiritargoarengana heltzeko. Bestetik, hiritargoaren ulerpena:
2002
‎CCOOren ikusmoldea komunista da jatorriz. Klase sindikatu modura, gizabanako guztiek aukera berdinak izatea, eta gizarte estatuaren defentsa dira aldarrikapen nagusiak, betiere, ingurugiroari buruzko kezka, langabetuen arazoak, emakumeenak edo gazteenak ahaztu gabe. Bestalde, CCOOren Euskadiko konfederazio sindikala estatu federalaren aldekoa da.
‎Horrek guztiak, jakina, ez du esan nahi norbere nortasuna eraikitzeko garaian pertsona guztiek aukera berdinak izango dituztenik. Hiritartasuna eskuratzeko ohikoak izan diren desberdintasun materialak mantendu eta, horren ondorioz, areagotu egiten dira.
2007
‎Foru Legebiltzarra ez da herritarren borondatearen ispilu eta, beraz, bi jarrera izan daitezke horren aurrean: egoera hori baliatzen da eta kito edo, aldaketaren benetako adierazle litzatekeena, hauteskundeak errepikatzen dira pertsona eta talde guztiei aukera berdinak emanez.
2008
‎Beraz gero, libre direla nahi dutena erabakitzeko, teknikarien iritziaren aurkakoa bada ere. Alkatearen ustez, garrantzitsuagoa da herritan guztiei aukera berdina ematea, hau da ez dadila inor lanpostu horietan lehiatzeko aukeratik kanpo izan, eta behin lanpostua eskuratuta denbora emango zaie oraindik euskaldundu gabe dauden pertsona horiei hizkuntza eskakizuna bete dezaten.•
‎Laszlo Kovacs EBko Fiskalitate komisarioak atzo azaldu zuenez, Batzordearen proposamenaren helburua herrialde guztiei aukera berdinak ematea da. Izan ere, gaur egun salbuespen ugari daude BEZaren aplikazioan.
2009
‎Hezkuntza Sailak dio ikasle guztiek aukera berdinak dituztela unibertsitate eremu honetaz baliatzeko
2010
‎Lehiaketa nazioarte mailakoa izanik, Internetek presentzia askorik ez duen herrialdeek ere parte hartuko dute, horregatik, Doodle bilketa, posta elektronikoz ezezik, ohiko postaz ere egin ahal izango da, herrialde guztiek aukera berdinak izan ditzaten. Espainiaren kasuan, Doodle proposamenak honako helbide honetara bidali behar dira:
‎delako hori, hasteko, nola ulertu behar da: , ikasle guztiek aukera berdinak, izango dituztela elebidun izateko, edota, hizkuntza bietan maila berean?
2011
‎Oinarrizko eskubide sozialen aldarrikapenak egia bihurtu behar ditugu: 0 urtetik aurrerako hezkuntza integrala, osasungintza integrala, bazterketa soziala ekiditeko mekanismoak, elkarbizitza unitate eredu guztiek aukera berdinak izatea... Duintasunik gabeko etorkizunera kondenatu nahi gaituzten arren, guk geuk gaurdanik dagokigun geroa eraikitzen jardun behar dugu. Gure eskubideen aldeko borrokan, Euskal Herri feminista lortzeko borroka ez baitago krisian.
‎demokrazia integrala izango da edo ez da demokrazia izango. Hau da, guztion eskubideak bermatu behar dira, euskal preso politikoenak barne, ez da zilegi hainbat eragileren praktika politikoa legez kontrakoa izatea; proiektu politiko guztiek aukera berdinak izan behar dituzte. Demokrazia errealaren aldeko mugimenduak aintzat hartu luke guzti hau.
2012
‎Gainera, pentsatu zuen hiztegi potoloa eskuetan hartuta, hemen hitz guztiek aukera berdinak dituzte. Alegia, eror zitekeen bere begiratua e letran, eta etxe bezalako hitz arrunt bat irakurri adibidez, baina modu berdintsuan ireki zezakeen hiztegia o letran eta omoplato bezalako hitz eder bezain ezkutu bat aurkitu.
2015
‎Aurkakoek diote gertutasuna galduko genukeela, baina auzoko anbulatorioa urrun sentitzen al du herritarrak? Gizarte zerbitzuei duten garrantzia eman eta herri gisa estrategia bateratua herritar guztiei aukera berdinak eskainiko dizkiena behar dugu". Etorkizunak zer dakarren ikusi da, Gizarte Zerbitzuetako Saila onartu baitu berriki Eusko Jaurlaritzak, hiru lurraldeetako sistema eta zerbitzuak homogeneizatzeko bidean.
‎Nafarroako Euskararen Legearen zuzenketak izan luke lehentasuna. Nafar guztiei aukera berdina eman behar zaie gaztelaniaz edo euskaraz ikasteko.
‎Horretarako subalternitatean, bazterretan, gutxiegitasun egoeran dauden jende, egoera eta elementuez arduratu behar du, horiek hegemonikoen parean jartzen ahalegintzeko. Eta horrek esan nahi du ez guztiei aukera berdinak ematea, azpiratuak daudenei aukera gehiago ematea baizik. Alegia, parte hartze eremu eta agente kopuruak ugarituta ere, norbait kendu da beste norbaiti lekua egiteko.
‎Hau denagatik, entrenatzaile eta hautatzaileek datu hauek kontuan hartu lituzketegazteen aukeraketa prozesuetan j okalari guztiek aukera berdinak izan ditzaten.
‎Hainbat txostenek alarma piztu dute azken urteotan, krisi ekonomikoaren garairik gogorrenean. Haurrak babesteko hainbat GKE ohartu dira garrantzitsua dela hezkuntza politiketan inbertitzea, haur guztiei aukera berdinak emateko eta etorkizunerako aukerak hobetzeko. Izan ere, hauen arteko erlazioa:
2016
‎Opusek oraindik dituen abantailak ez dira inondik onargarriak, eta zeharka edo zuzenean, UGT, CCOO eta CEN finantzatzen jarraitzen da. Hau horrela den heinean ezin dugu esan sindikatu guztiek aukera berdinak ditugula.
‎Herritar guztiek aukera berdinak izatea.
2017
‎Aurrera begirako proposamenei dagokienez, jakin beharra dago inklusioa etengabeko prozesua dela eta haren helbururik garrantzitsuena pertsona guztiei aukera berdinak eskaintzea eta horien parte hartzea ahalbidetzea dela, baita aisialdi esparruetan ere (Morata et al., 2015). Horretarako, komunitateak guztien beharrei erantzungo dieten baldintzak sortzeko gai izan du; azpiegituretan, zerbitzuetan eta programetan (Madariaga, 2004).
‎Egun ere, Modernitateko instituzio bertikalek eta autoritateak mesfidantza sortu arren, hilzorian egon arren, jarraitzen du Oskolak meritokrazian oinarritzen, ñabardurak ñabardura. Ikasle guztiek mailak erraztasunez igaro ditzaten behar beste erraztasun eman ohi diren arren, ikasle guztiek aukera berdinak dituztela sinestarazi nahi zaigun arren, estrategia horren atzean meritokrazia dago oraindik ere. Estatu gehienak bat datoz honetan.
2018
‎GAZTEA. Mundu berria sortu nahi diagu. Guztiok aukera berdinekin bizitzeko.
2019
‎Alkateari eta Virginia Alonso Aparicio kultur teknikariari batzorde mistoetan egoteagatik eskerrak eman dizkiete. Ikas Komunitatea posible egiten duten hainbat langileri eskerrak eman dizkiete, “berdintasunean oinarritutako gizarte baten alde borrokatzeko prest zaudetelako” Familiei ere, “astero talde eragileetara, tertulietara edota antolatzen dugun edozein ekintzetara etortzen zareten guztioi, zuen parte hartzearekin ikasle guztiek aukera berdinak izatea bultzatzen baituzue”. Azken eskertze bat ere egin dute eskolatik:
2020
‎Hiriek leku egokiak izan behar dute adingabeen gaitasunak bultzatzeko, eta behar adina baliabide eman behar zaizkie, beren ahalmen guztia inolako bereizkeriarik gabe lor dezaten. Hala ere, batzuetan desberdintasunak areagotu egiten dira, hala nola etxebizitza duina eskuratzeko orduan, lanerako distantzia, lan prekarietatea… Horrek guztiak haur guztiek aukera berdinak ez izatea eragin dezake. Horregatik, plangintzak funtsezko eginkizuna du hiri inklusiboak lortzeko, hirigintzako jardueren, programen eta biztanle ahulenen aldeko baliabideen bidez. Haurren eta nerabeen garapen osoa eta haien eskubideen betetzea bermatzeko, hiriguneak funtsezko elementu batzuk eskaini behar ditu, ingurune seguru eta babesgarri gisa itxuratzeko, haien beharrei erantzuteko eta haien eskubideak babesteko.
‎Eskola gehienetan irtenbide bat eman da: ikasleentzako txostenak prestatu eta gurasoei entregatu zaizkie ikasle guztiei aukera berdinak eman nahian. Baina online ikasketen aurrean sorturiko alternatiba horrek ere bere oztopoa aurkitu du:
2021
‎Elementu integratzaile bat dauka: ikasle guztiei aukera berdinak ematen dizkiegu, jatorrizko hizkuntzaren arabera segregatu gabe». Adostasuna erabatekoa izan zela gogoratu du Gayk:
‎Arazo nagusia, beharbada, aukera berdintasunaren inguruan gertatutako biraketan aurki daiteke, horretan ere iruzur egiten baitigu, beste behin ere. Ume eta nerabe guztiek aukera berdin berdinak dituztela esan ohi duten arren, aukera berdintasun hori ez da hasieran bermatzen, helmugan jarri baita, ukatzen omen den uniformizazioa gauzatuz. Sinpleki esanda, ikasle guztiek hasieratik ez badute euskara maila bera, ikasle batzuek beste batzuek baino hobeto hitz egiten eta idazten baldin badute, jaitsi dezagun maila beheraino desberdinkeria bidegabe horrekin bukatzeko.
2022
‎Norbere esperientziaren araberakoa dela esan du: «Euskal Herrian, zaila da 17 urteetatik lanean jarraitzea, baina horrek ez du esan nahi beltzaran guztiek aukera berdina daukatenik».
‎Euskarazko murgiltze eredua euskara zein gaztelaniaren ezagutza egokia bermatzen dituen eredu bakarra dela azaldu gabe, nekez eraikiko dugu hiri berdinzaleago bat eta auzo eta pertsona guztiei aukera berdinak bermatu ezean, nekez eraiki dezakegu hiri justuago bat.
‎Euskal Herrian bizi eta lan egiten duten pertsona orori zuzenduta egon behar du, bakoitzaren berezitasuna oinarri, guztiontzako aukera berdinak eskaintzen dituena. Era berean, gure lurraldean dagoen ondare kultural, linguistiko eta naturala gozatzeko eta mantentzeko dugun arduratik abiatuko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia