2004
|
|
Ikusi dugunez, gizakiaren atributu bereizgarri guztiek dimentsio etiko bat dute, guztiak etikotasunaren ahal izateko baldintzak direnez gero. Giza anbibalentzia errotikakoa, hondogabetasuna, errealitatearekiko ardura eta autoplastizitatea, autojabetzea, autokontzientzia, zentralitate egarri asebetezina, etengabeko orientazio beharra... funtsezko ezaugarri
|
hauek guztiak
giza kulturaren oinarrian eta muinean daude, kultura (praxi) indibidualean eta kolektiboan, hizkuntza (eta hizkuntzetako bakoitza!) kulturaren (eta kultura bakoitzaren) eta errealitatearen adierazpide, komunikabide, ezagupide eta hausnarbide delarik, eta ahantzi gabe kultura —kultura oro— giza desirek (desirak) eta afektibitateak ahalbidetzen eta barne zeharkatzen dutela.... Gogora dezagun, azken puntu honi gagozkiola, Françoise Dolto k nola ezaugarritzen zuen kultura La cause des enfants liburu bikainean:
|
2005
|
|
Giza izakiek, funtsean, ez diote elkarri ulertzen zeinu eta kontzeptu jakin batzuetan ados jarri direlako bakarrik, baizik eta, batez ere,
|
guztiek
giza natura bat eta berean parte hartzen dutelako.
|
|
Testuinguru honetan gogora ekarri nahi dugun Humboldten azken ideiak hizkuntzen arteko" itzulpenen" aukerekin edota mugekin du zerikusia eta, agerian geratuko den bezala, honek argibide garrantzitsuak eskainiko dizkigu hizkuntz irakaskuntzari buruz. Esan dezagun, hasteko, hizkuntza
|
guztiak
giza hizkuntzak diren heinean eta gizaki guztiak gaitasun linguistiko bat eta beraren jabe diren heinean, egiaz, posible dela hizkuntza batean adierazitakoa beste hizkuntza batean ematea. Honek ez du esan nahi, ordea, batetik besterako pausoa neutraltasun osoz eman daitekeenik, ze, azken finean, hizkuntza bakoitzak kontestu historiko propioa du eta honengatik onartu egin behar dugu ere" itzulpen perfektuaren ezintasuna" 147 Era honetan azaltzen digu berak ideia hau:
|
|
Bere idazlan oparoen behin behineko eta azaleko analisi batek" puzzle" moduko zerbaitez hitz egitera garamatza ze, bertan, gaztetatik jada landutako interes anitzekin bat etorriz, diziplina ezberdinenei buruzko saiakerak aurkitzen ditugu. Hauen analisi sakonago eta zorrotzago batek, ordea, heterogeneitate hori itxurazkoa baino ez dela erakusten du, idazlan
|
horiek guztiek
giza- fenomeno bat eta bera aztertzen baitute, nahiz eta horietako bakoitzak espresuki fenomeno horren aspektu bat edo bestea landu. Azpimarratu beharrekoa da, hala ere, bertan ez dela gizakia hainbeste bere Orokortasunaren edo Unibertsaltasunaren perspektibatik kontsideratzen baizik eta, batez ere, bere Singulartasunaren eta Indibidualtasunaren perspektibatik.
|
2011
|
|
Eta transzendentzia, hizkuntza poetikoaren erreinuaren ordez, Jainko ugari bixi bixien lekuan Natura bera bezalakoa, Ideia betierean aldaezin batekin betetzen da, Absolutuarekin, Hutsarekin. Are, edonolako trastez bete betetzen da transzendentzia ganbara baten maneran, han metatuz Ongia, Zuzenbidea eta Legea (ordena politikoa), Ederra, Maitasuna bera, baina baita ere Adiskidetasuna, Ausardia, Debozioa bezalako edozertasun
|
guztiak
giza bizitzakoak, orain denak Absolutu hari estekatuak, lurgaina bere baliozko orotatik biluztua utzi arte. Era honetan Dasein ikaratuak bere mugatutasunari, bere hauskorrari, ihes egin gura izan dio, pentsatze eta jardute orori fundamentu absolutuaren segurtasuna eman ustez.
|