Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 86

2000
‎Kulturaren bi izariak? ...rrean arituko naiz euskal kultura aipatuz, ez euskarari soilik dagokionean, baizik norbanakoak edo Herri batek naturaren gainean biltzen duen guztia adierazteko.Guztiz bat nator Txillardegik garai hartan adierazitakoekin, baina hizkuntza, gizakiaeta kultura kontzeptuetan azken urte hauetan produkzio handia egin du gizarteak, ezbeti norabide berean, eta uste dut, euskaldunok argiago ikus dezakegula gurean gauregun zein den onena.
2004
‎Bertan fitxak aurrera eta atzera ibilita bakarrik, Sudan edo Txekia kokatzen ikasiko du bidaiariak, pixkanaka. Era berean, galderetan agertzen diren sahararrak gugandik zein gertu edo urruti dauden neurtzeko balio du. Galdera bidez, leku bakoitzaren berri jasoko du jokalariak.
‎Argi dago guretzat zein diren ildo nagusiak. Hasteko, UPV EHUn ezin da inor utzi euskarazko zerbitzurik gabe.
2005
‎32 Lan honetan erakutsiko dugu guk zein bide egin behar dugun, eta, horretarako, hitzak baino gehiago, egiteak erabiliko ditugu, beronen jurisprudentzia zatia nabari nabaria baita.
2006
Gurean zein munduko lurraldeetako beste edozein bazterretan gertatutako gerrak dauzkate oinarri Rafa Ugaldek Gure gerretako heroiak izenburupean plazaratu dituen hamar kontakizunek. Komunikabideek nabarmendutako errealitateak eusten die guztiei.
‎Hain zuzen ere, euskarak idatzizko produkziorik handiena egin duen aldian, XX. mendean. Osagai desiratu bihurtu gaituzte atze horretan; izan ere, gutako zein agertuko den jakin ezean, esaldi luzeetako informazioarekin zer egin ez dakiela gelditzen da askotan irakurlea, urduri, ezinegonean, pilatzen ari den informazio horren guztiaren etorkizuna zein izanen den jakiteko irrikatan. Guk ematen baitugu hori askotan.
2007
‎Antza denez, judutar literatura ondo ezagutzen duzu, gure artean zein neurrian eta moduan ezagutzen da berau?
2008
‎MIMI irakurriko du pantailan eta hartu ez hartu geratuko da. Azkenean, ez hartzea erabakiko du (ez da beharrezkoa guk zeinen deia den ikustea, ondorengo sekuentziarekin ulertzen dela uste dut).
‎Sarri entzuten ditugu halako komentarioak, mendebaldeko gizarteak baina atzeratuagoak omen diren herrialde edo kulturak erraz (errazegi) epaitzen ditugu hain matxismo maila neurtuz. Gainera, ez da hor bukatzen gure ariketa analitikoa, hurrengo pasoan, haiekin konparatuz gu zein ondo gauden ondorioztatzen baita.
‎Unibertsitatean irakasle izan nuen Carmenek, askotan errepikatzen zigun zein arriskutsua den konparazioaren jolasa borroka feministarentzat. Gu zein ondo gauden argudiatzeko bi konparazio mota egiten dira; beste herrialde eta kulturetako emakumeekin egiten den zeharkako konparazioa, eta historian gure aurretik bizi izandako emakumeekin egiten den atzera begirako konparazioa. Konparazio hauek arrisku bikoitza dute; alde batetik, zalantzan jarri litzateke konparazioen funtsa bera, izan ere, bi konparazioak, oker dauden bi aurreiritzitatik abiatzen dira, begirada etnozentrista batetatik mendebaldean emakumeon egoera beste gizarte batzuetan baina hobeagoa denaren ustetik, eta historian zehar emakumeon egoera etengabe hobetzen doanaren ideiatik.
‎Ez nago ados. Batetik, jokalariok guretzat zein klubarentzat onena gura dugulako. Garaipen gosea daukagu.
2009
‎Gaur egun bizi dugun soinu espektroa ikaragarri zabala da, eta gero eta zailagoa da frekuentzia horiek banatzea eta denek batera gugan zein eragin duten aztertzea. Orain dela gutxi Venezian izan ginenean, kalean soinu zoli desatsegin bat entzun genuen.
‎4 Gerra zibilari buruzko eleberriek erlijioa gurean zein sakonki dagoen sustraiturik erakusten dute.
‎XIX. mendearen amaieran abiatu zen euskal prentsa (hots, gurean zein atzerrian euskaraz edo nagusiki euskaraz idatzitakoa). Aurrekarien artean nabarmenena (almanaka eta errelazioez gain) aurreko atalean aipatu dugu:
‎Bien bitartean, EIko entzuleak ez zuen kontuan izango errealitate hori; informazioz eta entretenimenduz beteriko kalitatezko produktua euskaraz izan du goizero, aski zeukan horrekin. Zutabe honek ere ez luke datu hori azpimarratu behar, azken urteetako joera baita emakumea nagusi izatea irratian, gurean zein estatuko irratietan. Hala ere, goiz espazioen gidaritzak harresi gaindiezina izaten jarraitzen du emakumeentzat.
2010
‎Ez ditun izaki bizidunak, gu legez? Nor gaitun gu zein izaki bizidun zapal daitekeen eta zein ez erabakitzeko?
2011
‎Alegia, forma konplexuko kontaketa bakar bat beharrean, elkarren ondoan ezarritako puskak daude, poeta baten kasuan normala izan daitekeen joera, baina narraziogintzaren ikuspuntutik ahul gertatzen dena.Liburu honen aberastasunik handiena, nire ustez, islatzen duen mezuan dago. Haurren arteko harremanen berri ematen digu, sentimenduak adierazteak zenbateko enbarazua sortzen digun gogorarazten, eta Kariñek erakusten duen jarrera maitekorrak gure artean zein leku gutxi duen agerian jartzen du. Ahaztu gabe Adolforekin immigrazioa bizi duten haurrez hitz egiten zaigula, aspaldion gurera datozen immigranteekin abegikortasuna erakutsiz eta haien jarrera ezkorrak ulertzeko giltzak ematen ahaleginduz.Ondorio gisa, nire ustez, Muxurik nahi?
‎Lehen perspektibari heldu nahi zaio hemen, ordea, beren beregi. formulazio akademikotan, eta gure arteko zein ikerlanetan, oinarritzen garen baieztapen horiek egiteko. problema, problemaren zati bat behintzat, terminologiko kontzeptuala dugu: zer" diglosia" z ari zaigu hor gotzon garate?
‎" Aurrekoetan ez bezala, oraingoan ez dago hain argi mundu zabaleko zein formulazio akademikotan, eta gure arteko zein ikerlanetan, oinarritzen garen baieztapen horiek egiteko. Problema, problemaren zati bat behintzat, terminologikokontzeptuala dugu:
‎Baina? Begiratzen duzu gure artean zein diskurtso modu dabilen nagusi, eta zaila ikusten da era honetako azterketa kritiko bat, sozial politiko kultural orokorra, denok ere nola etorri garen etorri garenera argitzeko. Bake sendo baterako ezinbestekotzat ikusten den, iraganaren berrikusketa kritikoak?, zinezkoa izateko, ikerketa kritiko kritikoa esijituko bailuke XIX eta XX. mendeetako gerra zibilen, Moderniako deserakundetze eta birrerakundetze guztiaren, Estatuaren autoritarismoaren, legitimazio sistemaren, sistema sozial eta ekonomiko neoliberalaren, bortxa historiko luzearen?
‎Eta era berean, inguratzen gaituen ia ororekin harremanetan jartzeko dugun komunikazio bidea da. Segun nondik datorren, ze ezaugarri dituen, edo gu zein egoeratan harrapatzen gaituen, hotsak laztanak irudituko zaizkigu batzuetan eta bestetan zarata oldarkorrak. Hotsaren eta zarataren arteko aldea garbia da: desio ez dugun hots orori esaten diogu zarata.
2012
‎Alabaina, zer garen moldatzeaz gain, zer izan nahi dugun moldatzeko tresnak eman dizkigute giza biologiak eta giza kulturak. Tresnak alferrik galtzea da ez aurrera egitea biologiak eta kulturak gugan zein elkarrekiko dituzten eraginak aitortuz eta ulertuz. Eduardo Fano psikobiologoak garbi dio barruko orrietan, ehunka milaka urteko egokitzapenen ondorio izan arren giza espeziea, eraginik izan ez balute bezala aztertzen ditugula gure jokabidearen inguruko auzi asko, eta ez ikusiarena egiten dugula begi bistakoak diren fenomenoen aurrean.
gure zein ilusio beteko diren
‎Baina? Begiratzen duzu gure artean zein diskurtso modu dabilen nagusi, eta zaila ikusten da era honetako azterketa kritiko bat, sozial politiko kultural orokorra, denok ere nola etorri garen etorri garenera argitzeko. Bake sendo baterako ezinbestekotzat ikusten den, iraganaren berrikusketa kritikoak?, zinezkoa izateko, ikerketa kritiko kritikoa esijituko bailuke XIX eta XX. mendeetako gerra zibilen, Moderniako deserakundetze eta birrerakundetze guztiaren, Estatuaren autoritarismoaren, legitimazio sistemaren, sistema sozial eta ekonomiko neoliberalaren, bortxa historiko luzearen?
‎De Guindos-ek badio ez dagoela arriskurik; 19.000, 40.000, 100.000; zenbat ote? kutxa eta bankuen diruzorra (denon artean) ordaindu eta kitto; eta gu zeinek zorpetu gaitu ba?; ez al da, kutxa bank ia izango gurea ere! Kia!; Euskal Herria ez omen dago katez loturik eta salgai; niri, erreskatea errez jartzen den katea iruditzen zait; kutxabankiarik ez dugu behar.
2013
‎2 Soziolinguistika kontzeptua eta bere baitako diziplinak zedarritzeko orain arte egindako ahaleginek huts egin dute, gurean zein kanpoan. Horregatik, geure buruari egin behar diogun galdera da, ea halako ahaleginetan tematzeak zentzurik ote duen, behinik behin egungo baldintza berberetan.
‎Euskara bera bitarteko egokia da historian murgildu eta sakontzeko, aspaldi Barandiaranek, Caro Barojak eta beste zenbait ikertzailek adierazi zuten bezala. Euskara belaunaldien arteko zubi eta lokarria da, gure aurrekoekiko zein gaur egunekoekiko ezaguera lokarriak sendotzeko parada ematen diguna eta gure ondorengoei gu ezagutzeko bidea eskuratuko diena.
‎Baziren dozena bat bederen herrian. Haien eztula aditze hutsarekin jakiten genuen guk zein heldu zen: Ossa, Montesa, Bultaco edo Guzzi xaharra.
2014
‎Derbia izateaz gain, bi taldeak hain ongi sailkatuta egoteak badu eta erakargarritasun puntu bat, Jagoba Arrasate Realeko entrenatzailearen esanetan. «Partida inorentzat ez da heldu tentsio handiko momentu batean, eta hori ona da guretzat zein zaleentzat». Kirol arloari begira, irabazteko gaitasuna badutela uste du Arrasatek:
‎Gailu digitalez eta webgunez gero eta inguratuago gauden gizarte honetan, pentsatzekoa da informatikarekin zerikusia duten lanpostuek etorkizun ona izango dutela (eta hala diote hainbat ikerketa eta analisik); baina, paradoxikoki, informatikako unibertsitate ikasketetan gero eta jende gutxiago ari da, gurean zein nazioartean. Zalantzarik gabe, horretan eragina duen faktoreetako bat da unibertsitate aurreko ikasketetan informatikako ikasgaietan ematen denak sortzen duen ideia okerra.
‎Txakur eta pertsonentzako udalekuak naturan bizi dira, txakur hezitzaile baten laguntzarekin «Txakurrak otso deskafeinatuak dira, hau da, milaka urte daramatzate gure artean, baina animalia basatiak dira. Hala ere, gizakiok ez dugu beti ulertzen otsoek naturan beren senak ase behar dituztela; eta gaur egungo txakurren portaera arazo asko guk zein diren ulertzen ez dakigunaren ondorio dira», dio adituak. Hiriaren estresak ez ditu gauzak errazten animalia horientzat.
‎Gaur egun prozesu horretan jarraitzen dute," gure inguruan zein, mundu osoko bazterretan emakumeentzako askatasuna eta berdintasuna errealitate bihurtzeko lanetan". Dagoeneko 15 urte bete dituzte eta" borrokan jarraitzeko asmoa" erakutsi dute.
‎Jondoni Paulorena da. Gure zein herritan ez da holako giristinorik?
2015
‎Ikusten dugulako lau urte oso gutxi direla aldaketa bat benetan sakontzeko. Beste lau urte behar dira jendea ohartu dadin modu desberdinak daudela politika egiteko, eta guk gurea zein den azaldu nahi dugu. Herritarrekin batera, herria eraikitzen jarraitu nahi dugu, eta lau urtetako aukera hau polita da ikusi dezaten.
‎Eta guzti horren kontra egiteko beranduegi, agian ez, baina bai atzeratuegi gabiltzala ezkerraren birmoldaketan eta indar metaketan, bai gurean zein Europa osoan: " Denok hala inor ez, bakarka ezin da".
‎Nire emigrante izaera salatzen zuen maleta sastarra lotsaz erdi ezkutatuz pensionnatera heldu nintzenean nire barruan sortutako inbidia. Frantzia zein aurreratu eta aberatsa zen eta, alderatuz, gu zein txiro eta eskas artean.
‎–Gu Iraultzarekin jaio ginen. Guk zeinekin parekatu behar dugu geure burua, Europarekin, Kanadarekin. Ez jauna, Haitirekin, Dominikar Errepublikarekin, Jamaikarekin, Hondurasekin?
‎Amerikara heldu ziren kolonoen artean euskaldun ugari izan ziren, baina ez dirudi maien ohitura hori haiengandikjasoa denik, lehenagokoa baizik. Litekeena da, gurean zein bestean, abisu emateko usadiohori argizariaren erabilera erlijiosotik heldua izatea, kandelei esker hildakoak argitanibil daitezen beste mundurako segurantza gabeko bide ilunean. Beharbada, eta hor ereerlearen ezkoa lagungarri.
‎9 Ez dakit ulertzeko ongi adierazirik geratzen den; izan ere, geure burua ezagutze hau hain garrantzitsua izanik, ez nuke nahi horretan inoiz lasaitasunik izan dadin, zeruan goi goian bazaudete ere; bada, lur honetan garen bitartean ez dago apaltasuna baino gauza garrantzitsuagorik. ...har joan ahal izanez gero, zertarako nahi ditugu hegoak hegan egiteko?; baina bila dezala honetan nola lortu onurarik hoberena; eta nire iritziz, sekula ere ez dugu geure burua ongi ezagutuko, Jainkoa ezagutzen saiatzen ez bagara; haren handitasunari begiratuz, jo dezagun geure ezerezera; eta haren garbitasunari begiratuz, geure zikintasuna ikusiko dugu; haren apaltasuna gogoratuz, apalak izatetik gu zein urrun gauden konturatuko gara.
‎Bilbon ere, bagara Leioan edo Bilbon ikasi eta bertan bizi garen zabait ikasle. Hala ere, bilboko etxebizitzen alokairuen prezio ikaragarriek menpekotasun egoera batera garamatzate, emantzipatzeko aukera mugatuz, gure ikasketak baldintzatuz eta sarritan lan prekarioak onartzera bultzatuz alokairu hauek guri zein gure familiei suposatzen diguten zama arintzeko asmotan.
‎Baldin eskura bagenu ispilu bat eta argHzpi bat bertan gure begitarteak sartzeko, ez genituzke bisaiak ezagutuko. Ez genekike guretako zeinari dagokion islatutako aurpegi bcma. Bata eta bestea arbuiatuko genituzke.
‎Gainaldetik iragan zait katedraleko belatza, airaldi leunean, San Andres plazarantz, pasaian gertatu urtxo zirtzil guziak haizatuz harago: badirudi lehian datorkidala ea gutarik zein lehenago heldu auzoaren beste puntara. Hiriko hesteetan barna noa, beharrak zirimolan irentsia nau jada, zarata artean, ilunabarrez askatzeko:
Gutako zein aterako da bizirik?
2016
‎Ez baitugu ikusten gure motxila. Aitziberrek esan duen moduan, zalantzan jartzen hasten bagara, guk zein motxila daramagun konturatzen bagara, nondik hartua den ohartzen bagara eta ez badugu onartzen gizonek egin digutena, orduan jabetuko gara ez dugula gauza bera nahi beste emakumeentzat.
‎Hori ez da teorian atsegingarria. Neurri batean, paper hori jokatzeko hautua egin dugu, egunerokotasunean ere horrelakoak garelako, gure artean zein jendearekin. Antiheroi izate horrek erorarazten bagaitu, ez da gure kulpa.
‎Eufobikoak ezin ditu albiste onak eraman, gaixotu egiten da zorionean, zoritxarraren kaketan egiten du plost eta habia. Eufobikoak berri txarrak maite ditu, eta guretzat zein da berri onen antologian berririk onena. Horixe, bai:
‎Urte guztiz editatzen dira liburu berriak, gure artean zein ezberdinak garen erakusgarri. Euskaraz ez dut bakar bat ere aurkitu, ez eta ingelesez, alemanez, edota espainiera zein frantsesa ez den beste ezein mintzairaz idatzitakorik.
‎Ez hori bakarrik: luze zabaleko literatura zientifikoan mugimendu sozialen inguruko teorizazioak tradizio sakona du gurean zein nazioartean. Hortaz, ez zait zentzuzkoa iruditzen bata zein bestea sinonimotzat erabiltzea.
‎Batetik, teknologiaren erabilerari eta horren gizarte aplikazioari buruz gogoeta egiten duten lantaldeentzat irekita dagoen laborategia da. Bestetik, gure zein besteen egitasmoen garapenerako baliabide eztabaidaezina da. Egitasmoen deialdiaren bitartez, hiritarrek teknologiari lotutako egitasmoetan lan egin ahal izateko lanabes eta ezagutzak eskaintzen ditugu.
2017
‎Tira, lagunok, gaurkoa nire ustez egun seinalatua izango da, bai guretzat zein Burgirentzat. Hemen zaudeten gizasemeak arrazoi ezberdinengatik aukeratu zaituztet.
‎Horregatik kaiera. Hizkuntza komunitate edo eragile bakoitzak bere buruari galdetu dio," guk zein eskubide dugu urratua, nolako neurriak hartu nahi ditugu, zein epe jarriko ditugu, nori eskatuko dizkiogu kontuak?".
‎Alloa aukeratzeak haien zorroztasuna erakusten digu. Gutako zeinek hitz egingo zion gaurkoari buruz. Edo hark gaia aterako ote zuen?
‎Kantari xaharrak pausatu zuen masaila bere eskuaren gainean, hainbeste lixibatan pitzatutako bere eskutxo pottoloan, eta begiak errendaturik jarri zitzaizkion. Garrasi urragarri bat bota zuen eta hor hasi zen kantatzen mila aldiz abestutako bere kanta kutuna, Zorbari, erabakia baitzuen gutako zein aukeratu, begi laño laño bat egiten ziola:
‎Lasai eta isilik. Gutako zein zegokion hobeto Susanari, hautatzen utziz gero. Hainbat gauzatan berdintsuak ginen:
‎aurrez aurre jartzen du irakurlea. Hegoaldea nola ulertzen dugun eta hortik Ramiroren nortasunaren gainean atera ditzakegun ondorioek gure zein gainerako pertsonaien mundu ikuskera azalaraziko dute, ez Ramirorena be­rarena. Lontxorekin duen hartu emana da horren adibide.
2018
Gurean zein kanpoan sarritan erabilitako argudioa dugu hau. Eta ikerlariok, gehienetan, hau baieztatzera edo deuseztatzera mugatu gara.
‎Era honetara, urteetan Azurmendik aipatzen duen" ispilu zaletasunaren" eta emakumeek hizkuntza aldatzeko duten joeraren azalpen gisara," prestigioaren" teoria ageri zaigu. Hau da, gurean zein atzerrian sarri esan izan da, emakumeek gizonezkoek baino errazago islatzen dituztela gizartean indarrean eta prestigioa duten baloreak. Baina Hernández eta Altunak (2017:
‎–Koitadua! Gurekin zein gure kontra jokatu, Baronetek ederki harrapatu hau. Hautatu beharra daukak, ez zaik beste erremediorik gelditzen.
‎Rafa Rueda musikariari eta bioi gaiaz berba egiten ari ginela atoan piztu zitzaigun garra; ahaleginduko gara menosten ari diren kultura guretzat zein garrantzitsua den konpartitzen. Zu idazlea eta musikazalea zara, ni musikaria eta literaturazalea, biak uztar ditzakegu, Iñigo Aranbarrik eta Anarik Literatura Eskolan proposatu zigutenaren ildotik.
‎Ba al dakizu jada gutako zein den gaiztoa?
2019
‎Ez dakit gutako zeinek ipini zion Euli izena, eta zer arrazoirengatik eman zitzaion ezizen hori; ondo zetorkion, nolanahi ere, eta harexekin geratu zen. Eta gure iolak, Hosto oste8 izenekoak, astero astero eraman zituen Senaren ur azalean, Asnières eta Maisons Laffite bitartean, bost mutil zorioneko eta indartsu, paper pintatuzko itzalkin baten petik pertsona bixi eta buruarinak lemaz gobernatuak.
2020
‎Ohi bezala, hamabi testu dakartzagu paperezko edizio honetara, Apuntes de etnografía/ Basque ethnography at a glance izeneko blogaren laugarren urtean argitaratu direnen artean hautatuak. Argitalpen digital horren helburu nagusia euskal kultura gurean zein mundu zabalean zabaltzea da.
‎Bazekien ere ene Mariak behin delako titulua eskuratu eta gero bigarren edota hirugarren mailako nobleak izango ginatekeela, hiriko jauntxo harroek ez gintuzketela inoiz euren modukotzat hartuko, euren begietara beti izango ginatekeka merkatari handiustekoak. Alabaina, handikion erdeinua alde batera lagata, eta beti kontuan hartuta haietako asko eta askok gurekiko zein zorren morroi genituen aldetik, hiriko jauntxo larrusendook, parekotzat ez, baina bahi behintzat aintzakotzat hartuko gintuzkete nahitaez.
‎Gure bizimodua nabarmen errazten dute, baina ondare toxiko eta arriskutsua utzi digute ordainetan. Etorkizunerako bide garbiagoa marraztu ezean, etengabeko gatazkan izango dira industria kimikoa eta osasuna gurea zein planetarena. Iraganetik ikasi eta bere burua berrasmatu du industria kimikoak, diseinu kimiko berritzaileen eskutik.
‎[...] Nola dazaguzki, bere adimenaren eginahalaz, ihizien barreneko higidura gordeak? Haiengandik guganako zein alderaketaren bidez ondoriatzen du ematen dien zozokeria. Neure gatemearekin jostetan ari naizelarik, nork daki hark nitaz badiharduen nik hartaz baino gehiago?"
2021
‎Mari Jose Olaziregiren Basque Litearary Historyn (2012) ikusiko dugunez, sistematikoki ematen dira euskaratik beste hizkuntza batzuetara itzulitako lanen berri, besteak beste, kanpora begira idatzitako literatur historiografia delako eta euskal literatura atzerrian ezagutzera emateko saiakera bat delako. Olaziregi EHUko literatur irakaslea gurean zein atzerrian ibili izan da literaturaren alorra lantzen eta sustatzen, eta, nolabait, ildo horretan bideak jorratzeko zuzendutako lana da harena, euskal literaturari buruz ingelesez argitaratutako lehenbiziko historiografia. Proiektuaren helburua da mundu ikertzaileei euskal autoreei buruzko gaiak eskuragarri jartzea; nolabait, mendeka eta generoka erraz kontsulta zitekeen liburua egitea bilatu zen (komunikazio pertsonala, 2016/06/10).
‎Argitalpen digital horren helburu nagusia euskal kultura gurean zein mundu zabalean hedatzea da, atzera begiratuz gure etorkizuna eraikitzeko. Zenbat bizipen, ohitura, sineskera... garen modukoak egiten gaituztenak.
‎" ikusi guk zein berdingabeak".
‎Txoriak gustatzen zaizkion txorimaloa da Kukurbita; astero astero, haurrei bere mezu bat irakurtzen diegu. Hori horrela, misterio kutsua emateko istorioei, begiraletako bat Kukurbita dela esaten diegu umeei, eta egunero egunero saiatzen dira asmatzen ea gutako zein den txorimaloa.
‎Uxue Bolinaga Debagoieneko Ospitaleko Otorrinolaringologiako zerbitzu buruak azaldu duenez, jardunaldiaren helburua honakoa izan da: " Aztertzea COVID utzi duen egoera berri honetan otorrinolaringologia arloan ze aurrerapen eta ze ikerketa berri egin diren, gure zein pazienteen segurtasuna bermatzeko".
‎Eratu eta sostengatu ez ezik, azpiratu eta mehatxatu egiten gaituzte (eta dugu), zaurgarritasuna ardatz klasista, arrazista, heterosexista, linguistiko eta ekoziden baitan era diferentzialean birbanatuz eta esplotatuz. Ondorioz, ezinbestekoa da gure aurretiko zein haraindikoak diren lotura horiek politizatu eta eraldatzea ere. Tentsio hori mantentzea funtsezkoa da, autonomiaren baieztapenaren eta erlazionaltasunak eragindako aukera zein ezinen arteko tenkan baikara subjektu (Butler 2012:
‎113). Besteen jatorrizko zein etengabeko lan, esku hartze, kontaktu eta interpelazioari erantzunez (auto/ elkar) aitortzen eta eratzen gara, gure aurretikoak zein haraindikoak diren hizkuntza, arau sozial, desira, iruditegi, marko diskurtsibo eta egiturek mediatuta. Besteak beste, besteek emandako izen, genero marka, kategoria, sailkapen ardatz, istorio, espektatiba, sostengu eta kapitalek gurutzatuta, besteen galdera, agindu, epai, sari eta zigorren pean.
Gure aurretikoak zein haraindikoak diren loturekiko dependentzia estu horrek, dependente ez ezik zaurgarri egiten gaitu: ez gaude gure esku, gurea ez den horrekiko dependente eta zaurgarriak gara (Gil 2014:
‎292). Onerako zein txarrerako, gure aurretiko zein haraindikoak diren hizkuntza, arau, teknologia eta prozesuen eskuetan gaude. Horiek, eratu eta sostengatu ez ezik, mugatu, mehatxatu eta baztertu egiten gaituzte, besteen begirada, esku hartze eta biolentziarekiko zaurgarri eginez (Butler 2004:
‎Ez ijitoak. Eta jakinik ez dagoela umore neutrorik, testuinguruaren baitan zein guk zein besteri egiten dion barre, horren arabera izango da umorea subertsiboa edo statu quoaren aldekoa, zapaltzailea ala askatzailea. [...] Ez gaitezen engaina, ordea.
2022
‎Korapiloa sortu dio erakusketak: «Erakusten du gugandik zein urrun dagoen beste askoren sufrimendua, bai geografikoki, bai emozionalki».
‎Iristen da Ama Hizkuntzen Nazioarteko Eguna, eta gustatu egiten zaigu esatea gurea zein den. Pozik esaten dugu gure ama hizkuntza hizkuntza handi bat izan dela gure umeena hizkuntza txikia denean.
‎Izan ere, lankideak hainbeste urtean lanean ibili eta gero, haien lanpostua ez galtzeko borrokan ari gara. Ehun gau amaigabe, non beldurrak eta larritasunak gainezka egiten diguten, etorkizuna kolokan dugula sentiaraziz, gugan zein ingurukoengan.
‎–Bai, anderea, zu zoratzen zaude, eta ni, berriz, samindurik. Ez dakit gutako zeinek duen arrazoia, baina ausartuko nintzateke esatera nik, aita naizen neurrian, zuk baino hobeto ezagutzen dudala nire semea. Begira ezazu nola dagoen eserita!
‎Alegia, prospektiba estrategikoak etorkizun desiratura iristeko jakin beharrekoak eta egitekoak uztartzen baditu, lehen mailako auzia da etorkizun hori interesatuak berak bere lehentasunen arabera irudikatzea. Hari horri tiraka, beraz, esan dezakegu, prospektibak zer dioen baino, guk zein prospektiba eraikiko dugun zehaztea dagokigula.
2023
‎" Nagusiki euskaraz egiten duten musikariak ekartzen saiatzen gara. Gainera, gure arteko zein kanpoko eragileekin dugun komunikazioa osorik euskaraz izaten saiatzen gara", azpimarratu du. Horrez gain, dio emakumez osaturiko taldeak ekartzen ahalegintzen direla, onartu duen arren" batzuetan zaila" egiten zaiela:
‎Izan ere, portualdeko taberna bateko terrazan mahai baten inguruan eserita geundela aurreneko saioak egiten saiatu gara sagardoa gure lagunen modura edalontzi ertzetan tentuz isurtzeko. Alperrik, haiek emandako agindu guztiei jaramon eginez ere zurruta botilatik irten orduko lurrera edo gure zein ondokoen praketarantz joan zaigu noraezean. Orduan, Acaciak sagardo botila buruaren parean jartzeko agindu digu apurtxo bat asaldaturik, antza.
‎Saiatu, saiatu gara geure prezioak ahalik eta gehien egokitzen Viajes Halcónekoenekin gure aspaldiko bezeroak nolabait, hein handi batean gure lan zein gizabide onaren laguntzaz, noski, mantentze aldera; baina, betiere alper alperrik, guk prezioak beraienetara egokitu orduko haiek berriro jaitsi ohi dituzte eta. Nik uste badakitela ondo asko zertan ari diren, berdin zaie dirua galtzea hasiera batean, oso xede zuzena baitute gureari zein gurea bezalako agentzia txiki guztiei dagokienez: erditik kendu, erabat ezabatu.
‎Iñaki Ortiz de Villalba, abeslaria: " Helburua da guk zein jendeak ondo pasatzea kontzertuetan". Urte amaiera honetan etxeko lanak pilatu zaizkio Ortiz de Villalbari Modus Operandi taldearekin zein Betagarri talde zaharrarekin.
‎Sexualitatea aske bizitzea berdintasunaren ildo nagusienetako bat da. Gure zein besteen eskubideak bermatzeko, horiek ezagutu ditugu ezinbestean. Hortaz, hausnarketarako proposamena egiten dizuet.
‎Deresiewicz militantzia eta boluntario lana kulturan ia existitu ere egiten ez den Estatu Batuetatik hitz egiten ari zaigu; Euskal Herrian musika jarduna berdin ezein kultur arlotan, egia esatera ezin uler liteke bi aldagai horiek kontuan hartu gabe. Era berean, gurean zein atzerrian berdin, badira musika ofizio gisa ikusteko asmorik ez duten taldeak eta kolektiboak, bestelako helburuak dituztenak, eta, lanbide gisa egonkortzeaz harago, musika bizitzeko beste bide batzuk lehenesten eta indartzen saiatzen direnak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gurean 14 (0,09)
guk 10 (0,07)
gu 6 (0,04)
gure artean 6 (0,04)
guretzat 6 (0,04)
gutako 6 (0,04)
gure 5 (0,03)
Gutako 3 (0,02)
gugan 3 (0,02)
gure arteko 3 (0,02)
gurea 3 (0,02)
Gure 2 (0,01)
Gurean 2 (0,01)
gugandik 2 (0,01)
gure aurretiko 2 (0,01)
Gu 1 (0,01)
Guk 1 (0,01)
Gure aurretikoak 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
guganako 1 (0,01)
gure aurrekoekiko 1 (0,01)
gure aurretikoak 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gureari 1 (0,01)
gurekiko 1 (0,01)
guretako 1 (0,01)
guri 1 (0,01)
gutarik 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 10 (0,07)
Berria 9 (0,06)
Booktegi 7 (0,05)
Argia 6 (0,04)
Susa 6 (0,04)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia