2009
|
|
Ematen al diegu bide emozio horiei? Gure esku hartze programetan kudeatzen al dugu
|
gure
xede taldearen alderdi emozional hori. Eta gure emozioak?
|
|
Ematen al diegu bide emozio horiei? Gure programetan kudeatzen al dugu
|
gure
xede taldearen alderdi emozional hori. Eta gure emozioak?
|
2017
|
|
Familia barnean edo seme alabekin harremanean hizkuntzaren transmisio" naturala" ziurtatu ezin duten guraso erdaldunengan jarri dugu arreta, euskara ez dakiten horiengan. errealitatean ordea banaketak ez dira hain zurrunak. guraso guztiz erdaldunak elkarrizketatu ditugu, baina baita euskarazko nolabaiteko adierazpen eta ulermen maila dutenak ere, eskolan, familian eta euskaltegian ikasitakoari esker. hortaz, hizkuntzaren gaitasunaren ikuspegitik gurasoen profila ez da guztiz homogeneoa. kategoria dikotomikoak ez dira egokiak mailakatzeari eta continuumei erreparatzeko, alegia hiztunen heterogenotasuna eta haien bizi bilakaera behar bezala aztertzeko. dena dela, kategoria horiek erabilera arruntekoak dira:
|
gure
xede taldeko gurasoek beren burua erdalduntzat50 dute oro har. Finean, nahiz eta kategoria hau hizkuntza gaitasunean oinarritzen ahal dugun, eta guk hala egin dugu, hiztunak hizkuntzarekiko dituen bertze harreman batzuk aintzatesten ahal ditugu, hala nola motibazioa, atxikimendu afektiboa, praktikak, eta abar.
|
|
6.2.2 Guraso horiek beren familian jasotako ideologia linguistikoa orokorrean
|
gure
xede taldeko gurasoek ez dute familian euskararen aldeko jarrera baikorrik jaso. Jatorriak eta ibilbideak askotarikoak izanagatik, bada oinarrizko banaketa bat hizkuntza ofizialen nazioartekoen24 eta erregio hizkuntzatzat25 jotzen direnen artean. lehenbiziko hizkuntza taldea aberastasun pertsonalarekin zein intelektualarekin, garapen profesionalarekin eta bertzeekiko irekitasunarekin dago harremanetan iruditegi honetan. bistan da guraso horiek etxean nagusiki jaso duten ideologia linguistikotik aldendu direla. haien seme alaben sozializazioari dagokionez hartu dituzten erabakian jatorrizko familia eta ingurunean ez dira guztiz erabakigarriak izan (kasares, 2014:
|
|
6.2.5 Guraso erdaldunak eta euskalduntzea
|
gure
xede taldeko zenbait guraso euskaldundu dira edo euskalduntzen ari dira. bide horretan identifikazio biziki azkarrak sortzen dira, haurren hizkuntza sozializazioa prestatu edo berrindartzen dutenak. guraso erdaldun gisa definitu dugun kategoria honek ñabardura franko ditu. gure xede taldean badira hizkuntza gaitasun maila ezberdinak, bakarren bat aski ongi moldatzen da euskaraz eta batzuk euskar...
|
|
6.2.5 Guraso erdaldunak eta euskalduntzea gure xede taldeko zenbait guraso euskaldundu dira edo euskalduntzen ari dira. bide horretan identifikazio biziki azkarrak sortzen dira, haurren hizkuntza sozializazioa prestatu edo berrindartzen dutenak. guraso erdaldun gisa definitu dugun kategoria honek ñabardura franko ditu.
|
gure
xede taldean badira hizkuntza gaitasun maila ezberdinak, bakarren bat aski ongi moldatzen da euskaraz eta batzuk euskararen ikasketa prozesuan murgilduta daude. hiztunaren eta hizkuntzaren arteko harreman konplexua da. hizkuntzaren jabekuntza prozesu bizi eta dinamikoa da, eta, azken batean, hizkuntza gaitasuna continuum afera da. honek" hiztun berriez" gogoeta egitera garamatza. hiztun...
|
2022
|
|
Etorkizunari begira, Topagunean sinistuta gaude jauzia emateko garai erabakigarrian gaudela, eta hori gerta dadin gauzak era ezberdinean egin beharra daukagula uste dugu. Errealitate konplexuan eragiteko eraldaketa sozialerako tresna eta egiteko modu berriak behar ditugu, euskalgintzaz haragoko gizarte sektoreekin prozesua partekatuz eta
|
guretzat
xede talde garrantzitsuenak direnekin orpoz orpo lan eginez.
|
2023
|
|
Dena den, marketinaz ez dakigu askorik, ez dugu lortu proiektuari eman dakiokegun zabalkundea ematerik; zabalkundeaz ez dugu askorik pentsatu. Hori bai,
|
gure
xede taldea gazteena da, eta Instagramera jo genuen proiektuarekiko interesa izan dezakeen jendea han dagoelako. Beraz, uste dut bide egokia izan daitekeela helburua lortzeko.
|