Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 190

2001
‎Orain, milurteko hau gudu santu eta justizia infinituaren harrabotsekin jaio aurretik leherrarazteko komunikabide guztiek beraien frekuentziak saturatuaz gure pentsamendua blokeatzeraino ari direnean, eta gertuago, askoz gertuago, Euskal Herriari buruz aritzeko" normaltasun" eta" anormaltasun" kontzeptuak baliagarri balira bezala jokatzen dugunean, eta are gertuago, oraindik, gure mundu txiki eta lanaren lanez, borrokaren borrokaz tupitu den ikastola zaleon munduan, plan integralaz, kalitateaz, uztarketa juridikoaz etengabe eta amai...
‎Hain zuzen ere, gure pentsamendu kritikoa benetan eta praktikan bultzatunahi duelako (eta ez bere beharrari buruzko manual bat eskaini: ik.. Manualak?, HO), horrexegatik, diot?
‎Erabilera erregulatzaileak gure pentsamenduari harik eta batasun handiagoa eman nahi dio, eta hori erabat behar beharrezkoa da. Ideiek pentsamenduari norabidea ematen diote, adigaien aniztasunaren barne batasun bat proiektatzen dute, azken objektu batzuk sortu gabe.
‎Eta antropologiaren barruan filosofia. Eta filosofiaren barruan, adimenaren erak eta neurriak eta lorpenak —kontzeptu unibertsalak ulertzea, adibidez— eta gure pentsamenduen azalbideak. Beraz, nire bidea ez da filosofiarena, ez da zientziarena; gizaki arruntarena baino.
‎Jazargoak oro gure pentsamenduaren uztak dira.
‎Axolagabe edo umore onez nengoenean spot horiek jasan eta onar nitzakeen; izpiritua irakiten hasten zitzaidanean ordea ezin. Bestondoetakoa itzaleko ahur beltzek agiri publikoen bidez kudeatu eta usteltzen zihoan gure pentsamendu jadanik bakunaren hirotzearen aire zizkolatsua ere bazela iruditzen zitzaidan. Lehen musu eta balaken trukatzeko toki horiek zituzten preseski, bikote moldatu berriek hautatzen, ezer ez bailitzan.
2002
‎Horretan sakontzeko, Naomi Klein-en (2001) liburua argigarria da. Tokian tokiko lan baldintzen gordintasuna azpimarratzeaz gain, kanadako kazetariak markek gure bizitza estiloak, gure pentsamendua eta gure nahiak nola baldintzatzen eta erabakitzen dituzten argudiatuko du. Kontuan hartzekoak ere badira egoera horri aurre egiteko proposamenak.
‎Hedabideek adierazi zehatzak jartzen dituzte gure eskuetan, hedabideek gure eguneko gai zerrenda jartzen digute mahai gainean, gidatu egiten dituzte gure interesak. Dudarik ez da, esangurek edo adieraziek gure pentsamendua eratzen dutela, adierazi horiek gure portaerak baldintzatzen dituztela; zeren zertaz pentsatu, begien aurrean dugunaz ez bada. Begien aurrean dugun horretan oinarritzen da gure ezagutza; gure kasuan, hedabideek gure begien aurrean jartzen dituzten albiste horietan.
‎Adierazi berriak erosle berriak hurbildu zituen Motor Car Company ren produktuetara. Esangurek edo adieraziek gure pentsamendua eratzen dute. Adierazi horiek gure portaerak baldintzatzen dituzte.
‎Zer ikusi, hura ikasi. Zentzumenen aurrean jartzen zaigunak bideratu ohi du gure pentsamendua, erabat. Eta begien aurrean jartze horretan, nola lehengo gizartean hala gizarte modernoagoetan, komunikazioak lan handia egin ohi du.
‎Testuinguru horretan, zilegi bekigu galdera bat egitea: komunikazio publiko eta industrializatuaren exaltazioa dela medio, mende berrian, Informazioaren Gi zarteak berak zelan moldatuko ditu gure pentsamenduak. Bestela esanda:
‎Eta beste galdera hau ere hor dago: zelan moldatuko dituzte gure pentsamenduak eta gure azturak hedabide guztiz ahaltsu berriek, informazioaren gizartearen oinarri diren hedabide berri orojakileek. Galderaren erantzuna jaiokizun da.
‎Gure pozean amets egingo genuen liburua bat batean hustu egiten zela bere gutun guztiekin, hustu egiten zela bere hitz guztiekin, eta gu buruz berridazteko kapaz ginela, oroimenaren indar soilaz alegia. Baina, edonola ere, gure pentsamenduak ez ziren denak hain samurrak izango. Denborarekin duda bat erneko zitzaigun barrenean, zenbat eta pasarte gehiago gogora ekarri areagotuz joango zena.
2003
Gure pentsamenduak identifikatzea seguruenik zaigula adieraziko digun seinalea egoera emozional negatiboen (hira, angustia, tristezia, beldurra, etab.) pertzepzioa da.
‎, hau da, gure pentsamenduak lagun ditzaketen sentimenduak sortzeko gaitasuna.
‎Unean uneko aldarteak gure pentsamenduetan eta dedukzio logikoan berebiziko eragina izango du.
‎Biktima planta batean gaude: bederazko atentatuen ondotik, eta ETAren agirien arau ez da egundainokoan bururatuko, herriaren galtzea gure haragian, gure pentsamendu gero eta murritzagoan, gure larruan ordaindu behar bagenu bezala. Baina zer da euskaldunak, abertzalegoak preseski, bere populazio apatikoari barkatzen ez diona?
2004
‎Eta galdera guzti hauek zerbaitetarako balio al dute? Hitzak baino, isiltasunak ez al du gehiago gure pentsamendua aldatzen. Eta ispilura begiratzean ez bagara ikusten?
‎Gure hitzek gure pentsamendua islatzen.
‎Era batera edo bestera, gauza bat behintzat argi finkatzea komeni zaigu: zibilizazioaren historiaurrean gure zentzumen pragmatikoa zorroztera behartzen bagaitu ere, ez dezagun, haatik, gerta ahala gerta, gatibuaren gogamen xalo memeloa gure pentsamenduaren euskarritzat hautatu sekula. Hori gertatzea ez baita deus harrigarria izaten, hain justu, mendeko morrontzaren jarrera ideologikoetan.
‎Ñabardurak ba ote du ordea nik eman nahi diodan garrantzirik? Alegia, erregimen politikoaren kontzeptuak adierazi nahi duenetik Estatu adigaira dagoen tarte semantikoak eta teorikoak horrenbesteko eragina ote du gure pentsamenduan eta jokabidean. Ez nahitaez.
‎Muga arriskutsuak igaro dituela sektore nazional eta politiko guztien adostasuna lukeen egitasmo bat azken burura, iskanbila larririk gabe, eramateko. Gure pentsamendu soziolinguistikoa axaletik ezagutzea nahikoa da, ordea, hortik tiraka hasi eta bururatu zaizkidan galdera eta kezka horiek eta horien gisa bereko beste asko eta asko moldatzeko.
‎Liburu honetan Strawsonek metafisika deskriptiboa eta metafisika zuzentzailea bereizten du.Strawsonek metafisika deskriptiboa egin nahi du: gure pentsamenduaren (eta hizkuntzaren) oinarrizko erreferenteak zeintzuk diren argitzen saiatzen da. Bi kategoria bereiziko ditu nagusiki: gorputzak eta pertsonak.
‎Bere helburua bestelakoa izango da. Dena eraisteak, gure pentsamenduan biltzen den guzti guztiaz zalantza egiteak, sakonera handiko apustua dakar; eta horren bidez egia bilatzeko erronkari aurre egin nahi dio sendo, suposatzen duelako berak dakienean, berak ikasi duenean, ez dagoela egia fidagarririk eta segururik, eta, bestalde, seguru dagoelako egia izan badela, baina ez ordura arte berak ikasi duen ezertan. Egia aurkitu behar badu oinarri berri batean sustraitu du bere ezagutza, ez fedean eta ez beste inolako agintetan.
2005
‎eta gainerako lokailurik gabe. Gure pentsamenduaren logika jarria dago makulu gramatikalaren menpekotasunera?.
‎47 Aipatu poetek eta hizlariek ez dute hainbesteko pisurik. Guk sarri sarri erabiltzen ditugu, baina ez gure pentsamenduari aginte pisu handiagoa emateko, baizik eta pentsamendu hori apaintzeko.
‎Aipatu poetek eta hizlariek ez dute hainbesteko pisurik. Guk sarri sarri erabiltzen ditugu, baina ez gure pentsamenduari aginte pisu handiagoa emateko, baizik eta pentsamendu hori apaintzeko. (De iure belli ac pacis, P., 47)
2006
‎Duela urtebeteko artikuluan letra txikiz idazten den astegunetako kultura aldarrikatzen nuen. Horretarako, George Lakoff en eta Mark Johnsonen Metaforas de la vida cotidiana liburua aipatzen nuen, autoreen iritziz, eguneroko metaforek egundoko eragina dutelako bizitzari buruzko pertzepzioan, eta, ondorioz, baita gure pentsamenduen antolaketa eta ondorengo jokabideetan ere.
‎Eta bada bat nire ustez oso zaila izango dena deskubritzen: gure pentsamenduaren elaborazioa. Niaren kontzientzia nondik sortzen den, askatasunaren kontzientzia zerk ematen duen... guk gauza asko jakin genitzake baina sekula ez dugu jakingo beste pertsona bat zer ari den pentsatzen, zer ari den sentitzen, eta pentsamenduen gai hori definitzea eta argitzea nik uste ezinezkoa izango dela.
‎Ikusi dugu, beraz, nolako ondorioak dituen gure pentsamenduan berrogei baturte hauetan bizitzen dugun biolentziaren ekonomiak, nola iragan den euskalkulturaren mundutxoa, idazleak batez ere, banda armatuetako ekileak papereratzean, gudarien konzeptutik terroristarenera. Azkenik Hirukori behako bat emandiogu.
‎Bada, hori guztia (antipentsamendua, gure pentsamendua errebisatzea, bestearena ulertzeko ahalegina egitea, galderak planteatzea, zalantza onartzea) beharrezkoa dela esateaz gain, Sarrionandiak egin egiten du eta, hartara, azaltzen arigaren planteamendua errebisatzearekin batera bere zalantzak aitortu egiten ditu.Aipa daitezkeen adibide guztien artean,. Zer egin?, izeneko poema nahi nuke ekarrigure artera.
2007
Gure pentsamenduak, ideiak, buruhausteak... dena islatzen dugu gure kantuen bitartez, inguruan gertatzen dena guk nola ikusten dugun jendeari kontatzen saiatzen gara… Barruak askatzeko bide bat da.
‎Ez dugu gure pentsamendurik aldatu nahi! Ez dugu gure beldur, tabu eta ezinei buruz hitz egin nahi.
‎Batzar ezberdinak egiten ditugu; horietako bat gure pentsamendu estrategikoguztia berraztertzeko batzarra izaten da. Horretarako, talde ezberdinak lantzenditugu.
‎Ez. Guk urtero berrikusten dugu gure pentsamendu estrategikoa. Prozesuhorrek balio digu pertsona guztiekin egoteko eta behin eta berriro gureproiektua, Irizar proiektua, partekatzeko.
‎Batzuetan, asko aldatzen dira gure pentsamendu estrategikoak urte batetikbestera, ateak ireki eta gero atzealdean zegoena aurkitu dugulako eta horri aurreegiteko gauzak aldatu behar direlako. Beste batzuetan, berriz, gutxiago aldatzendira.
‎Subjektu huts huts horri erreferitzeko, esan bezala, Kant «apertzepzio hutsaz» mintzo da, edo «jatorrizko apertzepzio», «apertzepzioaren batasun transzendentalaz»; baina baita, lehenengo argitaraldian behinik behin, «irudimen produktiboaz» eta «irudimen transzendentalaz» ere (A 122), orain hori nabarmendu behar dugu, niaren eta irudimen kreatzailearen identifikazio hori oso garrantzitsua izango baita gerora. Hala gure pentsamendu eta ezagutza ororen, hau da, azkenean munduaren, iturburu fundamentaltzat, sortzaile nahiz fundatzaile adieran, irudimen produktiboa aitortzen da, hori da egiazko «ni» kreatzaile, libre, errealitate ororen azken eta lehen subjektua.
‎Locke-ren iritzian hizkuntzaren funtzioak hiru dira: «1) gure pentsamenduak besteei ulertaraztea, 2) hori ahalik errazkien eta agudoen egitea, eta 3) gauzen ezagutza helaraztea»71 Funtzio instrumentala, beraz, bera gabe lortzen den ezagutza baten (ideien) hedakuntzarako. Hitzak («hots artikulatuak»), ohi bezala, ideien zeinu «hala nahi izandako» edo hautazkotzat hartzen dira (bestela, zeinuak naturalak balira, «gizakion artean hizkera bakarra izanen bailitzateke») 72 Honaino ezer berririk ez.
‎har genezake, eta, bestalde, urte horietan hizkuntza eta pentsamenduaz (doiago, pentsakeraz) zirkulu estrukturalistetan pentsatu denaren aurkezpen bikaina eskaintzen digu. Bestalde, aspektu horretatik ozta izan bada ere inoiz aintzat hartua, testu paregabea da gure pentsamenduaren eboluzioan une erabakigarri bati ohartzeko, etena alegia gerraosteko belaunaldi berrien pentsamendua mamitu duen existentzialismoarekin, bai autorearen ibilbidean, eta bai, harekin batera?
2008
‎–Lurraldeak gure bizitzan zenbaterainoko eragina izan dezakeen eta hura gure parte dela (gure barren barreneko izatea) erakusten duen alderdi bat azpimarratzearren, hizkuntza baten hedatze eremua ere badela pentsatzea baino ez dago; gure pentsamenduaren eta gure izate subjektiboaren euskarri da, eta hartzen duen lurraldeak berau osatzen duen komunitatearekin batera gure unibertsoa definitzen du, gure mundua?.
‎–Hizkuntzarik gabe, pentsamendua ezinezkoa da; horregatik, katalanez pentsatzen dugu: katalanez antolatzen dugulako gure pentsamendua?.
‎2 Federazioari dagokio egoera zuzentzea. Euskal jokalariok argi eta garbi utzi dugu zein den gure pentsamendua, eta orain Federazioari dagokio urratsa egitea. Uste dut borondatea eduki behar duela pausoak emateko; Federazioak ofizialtasunaren aldeko borondaterik ez edukitzea zentzugabea litzateke.
‎egunekoak eta gauekoak. Eguneko hitzek gure pentsamenduarekin dute zerikusia, gure arrazoiarekin, gure erabakiekin. Gaueko hitzak, berriz, geure sentimenduetatik sortzen dira, geure irrika eta desioetatik, eta askoz ere libreagoak dira, benetakoagoak.
‎Haurdunaldiaz ez du merezi gehiegi luzatzea. Dena ondo joan zen, adopzioaz ahaztu egin ginen bolada luze batez eta gure pentsamendu guztiak desiretatik beldurrerainoko tarte zabalean joaten ziren alderik alde, ziztu bizian joan ere, galderak han eta hemen utziz. Gai izango al ginen ondo zaintzeko eta hezteko?
‎Kontu horiek galderak dira, maiz gure ingurukoen pentsamenduetatik pasatzen direnak eta, gehienetan, dela lotsarengatik, dela konfiantza ezagatik, dela kuxkuxero moduan ez geratzeagatik?, egiten ez direnak. Nolatan haur txinatar bat?
2009
Guk pentsamendu ezkorrak badauzkagu, geure burua estutu egingo da eta estutu egingo gaitu; harentzat berdin du krisi ekonomikoaren ondorio diren gure kezkak edo beste zernahiren ondorio.
‎Zer izan daiteke pentsamendua gorputzik gabe?, objektatzen dio kontalari/ nobelistak arimen haztatzaileari: gure pentsamendua deus ez da sentsazioen, irudien ehuna baino; sentsuen organoak galduta, sentsazioak galduak dira, eta irudien berpizte ahala nerbio sistemaren existentziatik dago. Identitatea ez da posible gorputzarekiko erlaziorik gabe.
‎Zuk badakizu nola pentsatzen dudan, baina guk ezkutuan egin behar dugu lana, ezkutuan lagundu geure politikariei, nabarmendu gabe? Idealistak izan behar dugula, bai, baina baita errealistak ere, errealismorik gabeko idealismoa guztiz baita antzua; horrela eutsi ahal izango diegu gure pentsamenduaren ardatz diren bi zutabeei: Elizari eta Monarkiari, Espainia batuaren alde eta boltxebismoaren aurka, esan nahi baita Nazario Orbe halaxe ibili zela garai batean (Primo de Riveraren gobernua erori eta ondoko urteetan, 1930etik 1936ko gerrara bitartean), eskuineko partiduen arteko elkarrizketak bultzatzen (ordukoa izan zuen, halaber, nazionalistekiko hurbilpena, halako eran, non lagun ere egin baitzuen, halako batean, burukide bat edo beste, jeltzale autonomista eta epelenetakoen artean betiere), itzalean eta isileko lanean beti, baita berari bezalako katoliko monarkiko bati gerta zekizkiokeèn unerik zailenetan ere, hala nola, 1931ko apirilaren 14an, bigarren Errepublika ezarri zenean, edo, 1932ko urtarrilaren 23/ 24an, Errepublikako lehen gobernuak jesuitak kanporatzeko agindua eman zuenean, don Anizeto kalonjeak anaia bat jesuita izaki?
‎Alderdi gardena izan nahi dugu: gure pentsamendua plazan jarri eta parte hartzearekin aberastu.
‎Mexiko Hiriko gorputegiko hildakoen gorpuak garbitzeko erabiltzen zen ura zen, alegia. Ondorioz, gure pentsamenduek sortutako asoziazioak ziren benetan lanaren esanahia osatzen zutenak metafora ederra planteatuz: heriotza ez zen espazioan, baina bai bere indarra.
‎Zuk badakizu nola pentsatzen dudan, baina guk ezkutuan egin behar dugu lana, ezkutuan lagundu geure politikariei, nabarmendu gabe... Idealistak izan behar dugula, bai, baina baita errealistak ere, errealismorik gabeko idealismoa guztiz baita antzua; horrela eutsi ahal izango diegu gure pentsamenduaren ardatz diren bi zutabeei: Elizari eta Monarkiari, Espainia batuaren alde eta boltxebismoaren aurka –esan nahi baita Nazario Orbe halaxe ibili zela garai batean (Primo de Riveraren gobernua erori eta ondoko urteetan, 1930etik 1936ko gerrara bitartean), eskuineko partiduen arteko elkarrizketak bultzatzen (ordukoa izan zuen, halaber, nazionalistekiko hurbilpena, halako eran, non lagun ere egin baitzuen, halako batean, burukide bat edo beste, jeltzale autonomista eta epelenetakoen artean betiere), itzalean eta isileko lanean beti, baita berari bezalako katoliko monarkiko bati gerta zekizkiokeèn unerik zailenetan ere, hala nola, 1931ko apirilaren 14an, bigarren Errepublika ezarri zenean, edo, 1932ko urtarrilaren 23/ 24an, Errepublikako lehen gobernuak jesuitak kanporatzeko agindua eman zuenean, don Anizeto kalonjeak anaia bat jesuita izaki...
‎Oparotasun horretan datza, baina, tranpatxoa. Gai askotan, irakurpenaren eta bizipenaren arteko desoreka handiegia dela begitantzen zait, eta gure pentsamendu publikoa irakurketatik jasotako ideien pilatzeak puztutako globoz osatua dagoela.
‎Ai, pentsamenduen gordailua kristalezkoa bagenu, maite gaituztenek gardentasun osoz ikusiko balituzte gure pentsamenduak! Milatan ai gure ideiak, usteak eta miseriak biluzik ageriko balira!
2010
‎«Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guztiak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta gure hitzak me­rezi».
‎Jakina, ez dator dena batera kasualitatez. Gure pentsamendu sozial eta kulturalean, Jakin ez da izan sekula ordena erlijioso batentzat edo Elizarentzat egindako lana, baizik eta Euskal Herriarentzat egin nahi izan dugun lana, Euskal Herri hori maite eta berarekin arduratuak sentitu garelako. Hori garbi egon da.
‎Konturatzen al gara gu geu geure inkoherentziaz? Baina ba al dugu, erregimen mundialaren aurrean, horren kontra egiteko beste tresnarik, gure pentsamendu kritikoa sortzeko grina eta gure ekintza kulturala ez bada?
‎" Alah Akbar, Jainkoa handiagoa da, zerrenda ditzakegun beste gauza guziak baino handiagoa; azkenean, Hark baizik ez ditu gure pentsamenduak eta gure hitzak merezi".
‎Emaguzu damua, egindako hutsengatik! Urrun gugandik pentsamendu gaiztoak!...
2011
‎Ikerketek erakutsi dutenez, gogamenaren eragiketa gehien gehienak kontzientziatik landa daude. Erabakiak gehienbat inkontzientean hartzen ei dira, eta euskarri dituzten eragiketak ez ditugu kontrolatzen; alta, gure pentsamenduak erabaki kontziente baten kausatzat ditugu. Eboluzioak sortu digu kontrol kontzientearen sinesmena, Niaren fantasmagoria, gogoaren horror vacui.
‎Hau esan nahi dut soilik: gure pentsamenduaren oinarrian kristautasuna egotea oso txarra dela gatazka konponbidean jartzeko.
‎Gatozen etxera eta koka dezagun gure pentsamendua euskararen zorian. Euskara hizkuntza bat denez, hizkuntza horren zoriak eraginik ba ote du euskaltzaleon pentsaeran?
‎Euskara hizkuntzaren kinkak moldatzen eta ezaugarritzen ote du, alegia, euskaltzaleon pentsatzeko tankera? Elkarreraginean al daude hizkuntza eta gure pentsamendua auzi honen testuinguruan?
‎Bitxia da ikustea zenbateraino markatzen diguten hedabideek agenda, eguneroko hizpidea; are: hizpidea ez ezik, gure pentsamendu, asmo eta ekimenak ere goitik behera baldintzatzen dituzte. Elkarrizketaren bidez partekatzen dugun erreferentzia sorta komunak eusten dio azken batean errealitate deitu ohi diogun horri, eta hain dugu barne muinetaraino sartua elkarrizketagaiak baldintzatzen dituen agenda hori, hain da handia bozgorailu horien matraka, ezen azkenean norberak ere, betekadetatik erabat errekuperatzeke oraindik, oharkabean ia, urte hasi berriari begirako asmo onak zerrendatzeari ekiten dion.
‎– Ez diat ezer berririk esaten baina, garden bagina, gure pentsamendu guztiak besteen eskura baleude, denok infernuan geundeke eta lotsatu zoriontsu batzuk ginateke... edo zoriontsu lotsati batzuk, ez zakiat... –esan dio Idoiak– Zoriontsuak eta kriminalak –erantsi du gero.
2012
‎Egoa gure pentsamendua baizik ez da, gure arazo guztien iturria, eta egoari aurre ez egitea itogina tirita batekin tapatzea da.
‎Gizakion pentsamenduak oso antzekoak omen dira, edozein ordenagailuk gure pentsamenduak ulertzeko behar bezain antzekoak, hain zuzen ere. Neurozientzian erabiltzen diren teknikei esker, garunaren mekanismo automatikoak eta inkontzienteak neurtu eta erregistratu daitezke.
‎Zure pentsamenduez biluzten badituzu, txikiagotzen doaz, urtu arte. Indarra askotan gure pentsamenduan hartu duten lekuak ematen baitie, ez berezkoak dituzten ezaugarriek. Alde horretatik, ez dago etsai handirik, zuk horretarako baimenik ematen ez badiozu.
‎gizakiak itxirik dituen begi horiek irekitzea. Bestela, beti mintzatuko gara gure pentsamendu kodifikatuan sortzen den pentsamenduaren baitan. Ni, egia esan, hor gelditu behar bagenu erabat, aspaldian aspertuta nengoke, nahiago izango nuke isilik egotea.
‎Oroimena da gure errealitatearen oihartzuna, erreberberazioa. Oroitzen duguna, berez, hilda dago, ez da existitzen, baina guk ekarri egiten dugu gure pentsamendura, gure egora.
‎Guk beti izan dugu antzeko sentimendu bat Benitori etxera bisitak egiten genizkionean. Oso aldika agertzen ginen, tarte handiz, baina printzipioz ordu laurden bateko kontua zen elkarretaratze hura orduak eta orduak luzatzen zen, Benitok bere hizketaldian denbora izoztu egin balu bezala, ihintz tantaz bustiz zerbaiten egarri zen gure pentsamendua. Betidanik sortu digun inpresioa berretsi besterik ez zuen egiten:
‎–berarekin? idaztera nindoan, baina sexua ez da, bera?, neu naiz sexu; dualismoan erori nintzen ia inertziaz, askotan hitzek garraiatzen baitute gure pentsamendua, alderantziz izan beharrean. Hitzen morroi da hizkuntzaren kontzientziarik ez daukana.
‎Kurbarik gabeko autopista batean goazenean, automatikoki gidatzen, gure garuna alfa egoeran sartzen dela esaten dute medikuek. Egoera bitxia da hori, esna gaude baina gure pentsamenduetan erabat murgildurik, ametsetan ari bagina bezala. Liburu hau egiteko ideia ere hala jaso nuen nik, Aginagatik Oriora sartzen ari nintzela, goizeko lauretan.
‎ere, eta une batez horrek gure pentsamendu guztiak hartu
‎Bertan defendatzen den premisa nagusia honela laburbilduko genuke: itzulpena eguneroko komunikazioaren parte da, etengabe ari baikara gure pentsamenduak eta ideiak hitzetara ekartzen edo itzultzen. Mezu bat ulertzea mezu hori dezifratzea da.
‎Errazagoa egiten zaigu gure pentsamenduak zehaztea gure emozioak zehaztea baino; sentimenduak bizitzan etengabe ditugun arren.
‎Pentsamendu distortsionatuak Une bakoitzean ditugun sentimenduak eta emozioak gure pentsamenduen ondoriozkoak dira. Sarritan, pertsonak berak dira (are gehiago, gaixo terminalaren kasuan bezala, egoera zailak bizitzen ari direnean) euren ondoeza sortzen laguntzen dutenak, errealitatea oker edo neurriz gain interpretatuta.
‎11 Weisingerrek (1998: 14) dio, hitz gutxitan, adimen emozionala «emozioak modu inteligentean erabiltzea» dela; guk hala nahita, emozioek guretzat lan egin dezakete, emozioek gure pentsamenduak eta jokaera gidatzen lagun diezagukete, gure emaitzak eta lorpenak hobetzeko.
‎Indibiduoak ezin du kultura zehatz batek ezarritako kodigoetatik ihes egin, horiek mugatzen eta sailkatzen baitute pentsatzeko modua eta gure pentsamendua bera. Postmodernitatearen kontzepzio berriak ezarpen metodoak saihestu behar ditu, baina horiek aplikatuz aldi berean.
‎Irakurle maitea, beharbada esku artean duzun liburuxka honek gure pentsamenduak helarazteko baino ez du balio(" cañamazo" gisa, Unamunok On Kixote eta Sancho Panzari buruzko bere liburuaren inguruan esandakoa gogora ekarriz). Nolanahi ere, bukatu aurretik, eta orain arte horretarako lekurik aurkitu ez dudanez, pare bat ideia gehiago gehitu nahi nituzke.
‎BIOK GURE PENTSAMENDUETAN
2013
‎Soinu batek, erritmo sinpleenak ere, gure emozio eta aldartean eragiten digu, kitzikatu egiten gaitu. Esaldi, melodia eta musikaren jokoez jabetzean, sinboloak (hitzak, objektuak, pertsonak, tokiak, gertaerak) ekartzen dituzte gure pentsamendura. Musika eta sinbolo horien arteko erlazioak agertzen dira.
‎Ez dago subjektu edo Ni rik, nahi aniztasuna ezkutatzeko unitate imajinario asmatuak dira. Ni-a gure pentsamenduak baino ez du jarri, itxurazko orokortasuna da. Ikuspegi honek aurrez aurre jartzen ditu, ondorioz, Nietzsche eta Descartes, pentsamenduen jatorria ez baitago subjektuan, pentsamenduak ez ditu Ni batek sortzen, are gutxiago Ni horrek kontzienteki nahi duenean.
‎Hitzak magikoak dira, gizabanakoaren pentsamenduan eragina dutelako, sarritan «hitz soilak» edo «hitz solteak» bezalako terminoak erabiltzen baditugu ere, ahantzi egiten dugu, esaten dugun horrek, hots, diskurtsoak gure pentsamenduan, jokabidean, jarreretan... zuzenean eragiten duela. Gure pertsona esaten dugun horrek baldintzatuta dago.
‎erlijioarekin duen lotura. Badakigu gure pentsamendu modernoaren ingurumarian agertu den filosofia korronte berri bakoitza erlijioarekin oso kritikoa izan dela gehienetan. Postmodernitateak ere, kritikaren kritika izanik, erlijioari buruzko planteamenduen txikizioa adieraziko zuela espero genezakeen eta, agian, genezake.
2014
‎Sinplifikazio kartesianoarraren paradigmek zientzia zatikatu eta banandu baten betirakotasunera eraman gaituzte. Alabaina, gure pentsamenduaren ardatza, modernitate eta postmodernitate honetan, disjuntzio, murrizpen eta abstrakzio oinarriak izan dira nagusi. (Morin, 1990)
‎Eta hori saihesteko ez galtzea da biderik motzena. «Ezin dugu gure aurkarien emaitzek mesede egingo digutela pentsatu, une honetan sei puntuak batzea da gure pentsamendu bakarra. Lehiakor aritzea izango da gakoa, Espanyolek ez baitigu erraztasunik emango», ohartarazi zuen Javi Graciak atzo Sadarren ateak itxita burutu entrenamenduaren ostean.
‎(Ematen du mendebaleko tradizioan Bestea beti negatiboki markatua hartu izan omen delako, nolanahiko diskriminazioei bide emanez, orain ukatu egin nahi dela Bestea batere dagoenik. Geratzen den Dena Bat edo denok berdin hori, oso katoliko eta sanpaulotarra zalantza barik, oso frantsesa ere bai apika, ona izan daiteke diskriminazioak oro ekiditeko gure pentsamenduan, txarra ere ez dirudi diferentziari, beltza, emakumea, euskalduna, lehengo ukazio guztiek baino are absolutukiago ukatzeko errealitate positibo oro, eta orain arteko edozein diskriminaziok baino efikazkiago hura anulatzeko.
‎Halatan, izerditu egiten zen, eta sua piztu, eta kristalari izututa begiratu (besoari lotuta kuttun bat zuela, trapuz egindakoa, eta beheko ezpainean zeharka sartuta hezur zati leundu bat, erloju baten tamainakoa), eta bizkitartean, hegi basotsuak geldiro lerratzen zitzaizkigun; zarata txikia gibelean utzia zegoen, isiltasunezko milia amaigabeak, eta gu herrestan gindoazen Kurtzenganantz. Baina oztopoak zitalak ziren, ura engainagarria eta sakonera gutxikoa, galdarak egiatan zirudien barruan deabru erretxin bat zeukala, eta ez galdarazainak ez nik ez genuen astirik gure pentsamendu beldurgarriei begira egoteko.
‎Botika zaparrada batean itotzeaz gain, psikiatrak esaldi lagungarrien bilduma agortezin bat zeukan: ? gure pentsamenduak gara?,, haizeak astindu ez duen zuhaitzik ez dago?,, ezin dugu gertatutakoa aldatu, bai ordea geure burua??
‎Diferentziaren nagusitasunak gure pentsamendua osatzen du modu batean, zeinean gure pentsamenduari ezinezkoa zaion bere baitara jiratzea bere buruazalantzan jartzeko, hori egitea ezinbestekoa bada ere gure pentsamendu horren berarenoinarrian zer dagoen atzemateko. Diferentzia bat termino dialektikoetan atzemateada konpondu beharreko termino kontraesankorrak agerian uztea.
‎Diferentziaren nagusitasunak gure pentsamendua osatzen du modu batean, zeinean gure pentsamenduari ezinezkoa zaion bere baitara jiratzea bere buruazalantzan jartzeko, hori egitea ezinbestekoa bada ere gure pentsamendu horren berarenoinarrian zer dagoen atzemateko. Diferentzia bat termino dialektikoetan atzemateada konpondu beharreko termino kontraesankorrak agerian uztea.
‎Diferentziaren nagusitasunak gure pentsamendua osatzen du modu batean, zeinean gure pentsamenduari ezinezkoa zaion bere baitara jiratzea bere buruazalantzan jartzeko, hori egitea ezinbestekoa bada ere gure pentsamendu horren berarenoinarrian zer dagoen atzemateko. Diferentzia bat termino dialektikoetan atzemateada konpondu beharreko termino kontraesankorrak agerian uztea.
‎Menderakuntzak emakumeak hornitzen ditu informazioen, berezkoen etaa priori en multzo batez, eta multzo horrek (are gehiago zalantzagarria delako) konstrukzio politiko erraldoi bat osatzen du, guztiari eragiten dion sare estu bat: gure pentsamenduei, gure keinuei, gure ekintzei, gure lanari, gure sentipenei, gureharremanei eragiten diena.
‎Kolorezko jostailuak, argiak, soinu zaratatsuak dituzte, eta natura leunagoa da». 7 Gure pentsamendu positiboak indartzen ditu Naturan ibiltzeak aldaketa elektrokimiko batzuk eragiten ditu garunean, eta egoera mental positiboak eta zoriontsuak sor ditzakete, British Journal of Sports Medicine delakoan argitaratutako azterlan baten arabera. Bere egileek, Herri Otot Unibertsitateko talde batek, Edinburgon (Erresuma Batua), elektrodo mugikorrak erabili zituzten zenbait boluntariok ingurune naturaletan emandako erantzunak aztertzeko.
‎Eguna gau bihurtzen denean gure pentsamenduak norenganantz doazen, horixe da benetan bizitza honetan norbait maite dugun jakiteko erarik fidagarriena.
2015
‎Gu izakiak gara, animaliak, pentsatzen dugu bai, baina biologikoak gara, besteak bezalaxe. Besteek ere kognizioa daukate, eta pentsatzen dute, baina modu ezberdinean, gure pentsamendua askozaz garatuagoa dago eta. Horrek eragina du ingurumenarekiko harremanean.
‎Mendebaldean, normalean, geure burua naturatik kanpo jartzen dugu natura bera kontrolatzeko. Gure pentsamenduaren arabera, gu nagusi gara, beste izakien eta naturaren gainetik gaude, eta kontrolatzen ditugu. Hori Mendebaldeko gauza bat da, eta industrializazio prozesuaren ondorioa da.
‎Lengoaia da gure pentsamenduak ordenatzeko dugun baliabidea?
‎Mahai gainetik ogi apur batzuk garbitu zituen eskuaz, eta zuzenean begiratu zidan gero. Sumatu zituen aitak gure pentsamenduak, gure zalantzak, gure kontrako iritziak. Esan gabeko hitzez mintzatzen zelako bera askotan, eta esan gabeko hitzak entzuten ere inork baino hobeto zekielako.
‎10 Berarenak gara, ene ahizpak; egin dezala nahi duena gurekin; eraman gaitzala nahi duen lekutik. Nik uste sendoa dut, egiaz apaltzen eta askatzen dena (egiaz diot, ez baitu izan behar gure pentsamenduz soilik, hauek askotan engainatzen gaituzte-eta, guztiz askaturik egon gaitezela baizik), ez duela utziko Jaunak mesede hau eta beste asko, gure desiren gainetik daudenak, egin gabe. Izan bedi goretsia eta bedeinkatua beti betiko, amen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 172 (1,13)
Gure 12 (0,08)
gure ingurukoen 2 (0,01)
GURE 1 (0,01)
Guk 1 (0,01)
gugandik 1 (0,01)
guretzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu pentsamendu guzti 6 (0,04)
gu pentsamendu aldatu 3 (0,02)
gu pentsamendu ardatz 3 (0,02)
gu pentsamendu bat 3 (0,02)
gu pentsamendu adierazi 2 (0,01)
gu pentsamendu aginte 2 (0,01)
gu pentsamendu argi 2 (0,01)
gu pentsamendu eratu 2 (0,01)
gu pentsamendu ere 2 (0,01)
gu pentsamendu estrategiko 2 (0,01)
gu pentsamendu garatu 2 (0,01)
gu pentsamendu kritiko 2 (0,01)
gu pentsamendu masa 2 (0,01)
gu pentsamendu nor 2 (0,01)
gu pentsamendu ordenatu 2 (0,01)
gu pentsamendu pasatu 2 (0,01)
gu pentsamendu txiki 2 (0,01)
gu pentsamendu ukan 2 (0,01)
gu pentsamendu ulertu 2 (0,01)
gu pentsamendu aldaketa 1 (0,01)
gu pentsamendu antolaketa 1 (0,01)
gu pentsamendu aski 1 (0,01)
gu pentsamendu askozaz 1 (0,01)
gu pentsamendu auzi 1 (0,01)
gu pentsamendu azalbide 1 (0,01)
gu pentsamendu baino 1 (0,01)
gu pentsamendu baizik 1 (0,01)
gu pentsamendu bakar 1 (0,01)
gu pentsamendu Batasuna 1 (0,01)
gu pentsamendu batere 1 (0,01)
gu pentsamendu beldurgarri 1 (0,01)
gu pentsamendu bera 1 (0,01)
gu pentsamendu berrogei 1 (0,01)
gu pentsamendu beste 1 (0,01)
gu pentsamendu bezala 1 (0,01)
gu pentsamendu bi 1 (0,01)
gu pentsamendu bibrazio 1 (0,01)
gu pentsamendu bildu 1 (0,01)
gu pentsamendu blokeatu 1 (0,01)
gu pentsamendu deus 1 (0,01)
gu pentsamendu eboluzio 1 (0,01)
gu pentsamendu eduki 1 (0,01)
gu pentsamendu elaborazio 1 (0,01)
gu pentsamendu entzun 1 (0,01)
gu pentsamendu erabaki 1 (0,01)
gu pentsamendu erabat 1 (0,01)
gu pentsamendu erdigune 1 (0,01)
gu pentsamendu erlijio 1 (0,01)
gu pentsamendu errebisatu 1 (0,01)
gu pentsamendu etengabe 1 (0,01)
gu pentsamendu euskara 1 (0,01)
gu pentsamendu euskarri 1 (0,01)
gu pentsamendu ez 1 (0,01)
gu pentsamendu ezinezko 1 (0,01)
gu pentsamendu ezkor 1 (0,01)
gu pentsamendu feminista 1 (0,01)
gu pentsamendu gaitasun 1 (0,01)
gu pentsamendu gaizto 1 (0,01)
gu pentsamendu gehien 1 (0,01)
gu pentsamendu genealogia 1 (0,01)
gu pentsamendu gero 1 (0,01)
gu pentsamendu gidari 1 (0,01)
gu pentsamendu ha 1 (0,01)
gu pentsamendu hartu 1 (0,01)
gu pentsamendu helarazi 1 (0,01)
gu pentsamendu heleniko 1 (0,01)
gu pentsamendu heterosexual 1 (0,01)
gu pentsamendu hori 1 (0,01)
gu pentsamendu hornitu 1 (0,01)
gu pentsamendu identifikatu 1 (0,01)
gu pentsamendu irakurri 1 (0,01)
gu pentsamendu islatu 1 (0,01)
gu pentsamendu izu 1 (0,01)
gu pentsamendu jadanik 1 (0,01)
gu pentsamendu kate 1 (0,01)
gu pentsamendu kodifikatu 1 (0,01)
gu pentsamendu kolektibo 1 (0,01)
gu pentsamendu konparazio 1 (0,01)
gu pentsamendu korapilatu 1 (0,01)
gu pentsamendu lagundu 1 (0,01)
gu pentsamendu logika 1 (0,01)
gu pentsamendu moderno 1 (0,01)
gu pentsamendu objektiboki 1 (0,01)
gu pentsamendu oinarri 1 (0,01)
gu pentsamendu ondoriozko 1 (0,01)
gu pentsamendu ongi 1 (0,01)
gu pentsamendu osatu 1 (0,01)
gu pentsamendu parte 1 (0,01)
gu pentsamendu pausatu 1 (0,01)
gu pentsamendu pentsatu 1 (0,01)
gu pentsamendu plaza 1 (0,01)
gu pentsamendu positibo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia