2000
|
|
Poesia sozialari bezala poesia existentzialari uko eginez eta sentimentalismoari bezala baikortasunari bizkar emanda, jardun poetikoari berari buruzko jarrera berri bat zekarren Etiopiak: ...hen pertsonan, sentimenduak gorde edo intelektualizatu egiten ditu inozotasuna ekiditearren; inguruarekiko behakoa urruna du, ez ordea insolidarioa, maite ditu baztertuak eta derrotatuak;" dena esana balego bezalako" zuhurtzia hotzak ez darama isiltasunera, baizik eta egunkarietako, liburuetako eta filmeetako erreferentziak ekartzera ingurua deskribatu eta ulertzeko collagearen teknikaz,
|
gure
oroimen kolektiboa aberastu eta osatzeko. Liburu hartan, mendeetako gai eta paisaia tradizionalak behingoz utzita gure literaturak konkistatu nahi zuen" kalea" edo" hiria" baino, mundua da oparitzen zaiguna.
|
2004
|
|
Kronika hauek Pasaiako kultur ondarearen zatiak dira. Lerro hauek agerian uzten dituzten zirrikituetatik
|
gure
oroimen kolektiboa agertzen zaigu. Horregatik, hainbat irakurlek pasaitarren ohiturak eta euren arteko harremanak edota sanpedrotar nahiz sanjuandar arraunlarien kontuen gorabeherak gertutik ezagutu nahi badituzte, orri hauetara jo dute.
|
2009
|
|
Ildo horretan, Eduardo Puelles, Carlos Saenz Tejada eta Diego Salva 2009ko ETAren biktimak gogoan izan ditu. Ahaztu ez ditzagun
|
gure
oroimen kolektiboaren parte izango dira.
|
2011
|
|
Kasu honetan, esate baterako, baloratu egin behar da ea zeinek duen lehentasuna, etorkizunerako gizon emakumeak prestatzen dituen unibertsitate batek edo gure Altxor Historikoak irauteak, bistan baita Eneko Sagastibeltzak halako artxibo batean lan eginez gero agiri gutxi salbatuko liratekeela. Eta
|
gure
oroimen kolektiboa oso garrantzitsua da, zeren iragana egina baitago, baina batek daki geroan zerbait egiteko gauza izango garen.
|
2015
|
|
Pilota jokoak, hortaz, sustrai sendoak eta irmoak ditu
|
gure
oroimen kolektiboan. Ia herri guztietan dauden era askotako frontoiek edo elizetako hormek gorde eta transmititu izan dute ehiza magikoaren arima, eta denboraren ibilbide etengabean espazio horiek pilota erritoaren gordeleku bilakatu dira.
|
2016
|
|
Algortako Ezker Abertzaleak azaldu duenez, Gudari Eguna" borrokan bizia eman dutenak" oroitzeko baino gehiago da: " gogoan ditugu, bai, bihotzean daramatzagu,
|
gure
oroimen kolektiboaren funtsezko atala dira; baina egun horren benetako esanahia ez dago heriotzarekin loturik, bizitzarekin baizik". Eurek goraipatzen duten bizitzak" oso esanahi zehatza" du:
|
|
Motz geratuko ginateke Gudari Eguna borrokan bizia eman dutenak oroitzeko eguna besterik ez dela pentsatuko bagenu. Gogoan ditugu, bai, bihotzean daramatzagu,
|
gure
oroimen kolektiboaren funtsezko atala dira; baina egun horren benetako esanahia ez dago heriotzarekin loturik, bizitzarekin baizik.
|
2017
|
|
Hortik liburuak duen garrantzi estrategikoa, hortik liburuak salatzen dituen euskal erakunde eta ordezkari politikoen diskurtsoaren analisiak hartzen duen pisua. Literatur lanek eraikitzen diguten memoria kulturaletik, berdintasuneranzko bidean beharrezkoa den ekarpena egin dio
|
gure
oroimen kolektiboari. Kronologia apetatsua, beraz, Jaizkibel konpainiaren beraren bilakaeran arnasa hartzen duena, eta etsipenak gaina hartzen ez dionean, etorkizunari baikor begiratu nahi diona.
|
2021
|
|
Hortaz,
|
gure
oroimen kolektibo kultural eta bisuala Espainiako trantsizioko urteetan zehaztu ziren kultur politiken eta norabide teorikoen emaitza dela ondorioztatu dezakegu. Frankismoa gainditu zuen euskal kultura iraunkor zein modernoa jarri nahi izan zen diskurtsoaren erdigunean, eta, horretarako, historia eta iruditegi kulturalen berreskuratzea ezinbesteko erremintak izan ziren.
|