2005
|
|
Marketing adituek aldagai psikologiko eta sozialak zehatz mehatz aztertzen dituzte, gero estrategia egokiak sortzeko, eta
|
gure
kontsumo portaera nahi duten norabidean zuzentzeko. Marketinga, hain zuzen ere, produktuei itxura ematearen artea da.
|
|
Mediaedge etxeak egin zuen ikerketa baten arabera, 2001eko urtarrilean, egunean, batez beste, 4.814 iragarki ikus zitekeen Espainiako telebistetan; 2002ko urgarki gehiago ikus zitekeen egunero Espainiako telebista kateetan (Egunkaria,). Are gehiago, gaur egungo telebistaren eta, orokorki, komunikabideen helburu nagusia ez da ikus entzuleak informatzea eta entretenitzea, baizik eta publizitatea eskaintzea eta
|
gure
kontsumo portaerak bideratzea; eta, erreklamo gisa, filmak, lehiaketak eta antzerako ikuskizunak eskaintzen dituzte tarteka. Hasieran komunikabideen helburua zena, informatzea eta entretenitzea alegia, bitartekoa da gaur egun.
|
|
Hala ere, ezin dugu ahantzi iragarki subliminaletatik oso hurbil dauden teknika asko erabiltzen direla
|
gure
kontsumo portaerengan eragiteko: kirola egiten den estadioen ertzetan, autobus geltokietako markesinetan edo kirolarien jantzietan izen komertzialak subliminalki, hots, konturatu gabe irakurtzen ditugu, eta honek eragina izan dezake gurekekin kamisetak, bolalumak edo kartak oparitzen dituzten etxeak.
|
|
Esan bezala, iragarkiak oso ondo pentsatzen eta prestatzen dira
|
gure
kontsumo portaerak bideratzeko. Koloreak, hitzak, leloak, tamainak, irudiak, argazkiak eta formak kontu handiz aukeratzen dira salmentak handitzeko helburuarekin.
|
|
Iragarkiak toki, modu eta momentu berezietan jarriz, publizitatea ikustera behartzen gaituzte, askotan gu konturatu gabe. Aurrera egin dezan muturren aurrean azenarioa jartzen dioten astoari bezala, guri ere mila eratako iragarkiak jartzen dizkigute sudurraren parean,
|
gure
kontsumo portaera bideratzeko. Gauzak horrela, benetan ere zaila da publizitatearen aurrean jarrera kritikoa izatea, eta are eta zailagoa eragin honi aurre egitea.
|
|
Beste batzuetan, etxe komertzialek diru asko ordaintzen dute telebista programenetan zein filmetan euren produktuak agertzeagatik. Izan ere, badakite filmetan edo telebistan nahi gabe ikusten diren produktuek, imajinek eta markek eragin zuzena dutela
|
gure
kontsumo portaeretan.
|
|
2.3 Produktuek, espazioaren antolaketek eta dendek
|
gure
kontsumo portaerak bideratzen dituzte
|
|
Merkataritza zentro handian sartu ondoren, milaka dira prestaturik dauden estrategiak
|
gure
kontsumo portaerak norabide batean edo bestean zuzentzeko. Marketing adituek kontu handiz diseinatzen dituzte merkataritza zentroak saldu gura dituzten produktuen arabera.
|
|
|
Gure
kontsumo portaerak norabide batean edo bestean zuzentzeko prestatzen diren estrategien artean, gogoratzekoa da merkataritza zentroetan ez dela atsedenaldirik hartzeko jesarlekurik ipintzen. Tabernak edo jatetxeak dira jesarlekuak dauden leku bakarrak.
|
|
Kontsumo gizartean, gure psikologiarekin jolasteko eta
|
gure
kontsumo portaerak bideratzeko hainbat trikimailu asmatzen eta erabiltzen dira; arrakastaz erabili ere. Markak, publizitatea, merkealdiak, produktuen itxurak, denden eta espazioen antolaketak edo salneurriak oso ondo pentsatzen dira kontsumitzailea nahi duten bidetik eramateko.
|
|
Produktuek, espazioaren antolaketek eta dendek
|
gure
kontsumo portaerak bideratzen dituzte 42
|
|
–Kode etikoa: Beraz, nahitaezkoa da gure pentsaera, gure baloreak, gure bizimodua eta
|
gure
kontsumo portaerak aldatzea. Belaunaldien arteko eta nazioarteko anaitasuna gure zereginaren oinarri da.
|