Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 310

2000
‎Hemen beharadinako segurtasunik ez dagoela-eta, Madrila eraman dituzte denak, ordenak handaukan komentu nagusira. Gurean jende gehixeago bageunde... Zu bezalako gazteakbeharko genituzke hemen.
Gure inguruan jendea mugitzen hasia zen kanposainduko sarrera aldera, samalda apainaren agurra jaso beharrekoa heldu zen seinale. Haiekin bateratzeko keinua egin nuen, baina emakumeak finki kontzen zidan besotik.
‎Delako andderearen miresmena bere ilobarenganako harrigarria izan zitzaigun beti gainerako taldekideoi. Adineko emakume batek laket izan zitzakeen dohainen artean —prestutasuna, amultsutasuna, begirunea—, denetaz biluzik zen gure Ximurra, inor bazen-eta, zakarretan zakarrena eta plantagabeetan plantagabeena gure inguruko jende larri guztiekin. Xehetasun ñimiño batek, dena egiten zion barkagarri:
‎Erabakia, haren esku. Oroit, gu jende zibilizatuak gara.
‎Ezbairik gabe, gizakiaren aurrean, besterik gabe, ikusgarri bilakatzeko arrisku guztiak oso forma bakunetara bildu dituen printzipio baten arabera. Beraz, gure artean jende ezjakinak gaixotasuna burutik bularrera mugitzen dela esaten duen printzipio beraren arabera, besteak beste. Jakina, irudi bakun hauetan pertsonifikazioak eginkizun handia du, guztiek baitakite gizakientzat gizakiak (hots, espirituak) arriskutsu izan daitezkeela.
‎kaleak bete egin zituan kontra zegoen jendez. Auzoan gure jendea potortuta zegoan. Nora gindoazen?
2001
‎Egia da gure iraganak lausoa izan behar duela gure inguruko jendearentzat, geuretzat ere den bezala, baina neska hori ez dut ezagutzen. Eta berak, ostera, hornidura bat bezala nabilela igartzeko beste ezagutzen nau.
‎escritor vasco ez da euskal idazleren ordaina, ezta hau ere harena. Penagarri da gure jendea atergabeko lan deslanean ikustea, baita lehenagoxekoek argi baino argiago ikusi zituzten auzietan ere. Lizardi ez dugu atzokoen artean ahaztuena, baina halere ez du inork aipatu hark zorrozki egin zuen bereizkuntza (Itz lauz, 1934, 146):
Gure jendeak ez du, dirudienez, gogoko izan film hau: ez du luzaroan iraun behintzat.
‎Nire ustez, Barojak Euskal Herria maite zuenik ezin daiteke uka: maite zituen gure zeru lur itsasoak, maite gure jendea, gure izaera, gure gizabidea, gure mintzaera euskaraz ala erdaraz. Hori begien bistan dago.
‎Halaz ere, uste dugu oraingo ezinegona eta gehiegikeriak osasungarri izan daitezkeela zenbait aldetatik, edo osasunbidean gaudelako ezaugarriak behinik behin. Gure jendeak, alegia, zerbait adierazi nahi du zuzen ala oker, garbi ala zikin. Eta izenari baino izanari lotuagoa ageri den mintzabehar horrek, barren irakite horrek, uzta joria sor dezake, dirudien bezala jatorra eta benetakoa baldin bada.
‎Herrikoiagoa eta jatorragoa ote horrenbestez? " Illargiaren jira", esate baterako, ez da zailago gure jendearentzat hemen (8 orrialdean) eta bigarrenean irakur daitekeen" Illargiaren baranoa" baino.
‎Ez dira horrenbeste gure artean jende arruntaren eskea (eta gehienok izan gara arruntak arlo honetan) piztu duten irakurgaiak. Gipuzkoan gelditzen naizelarik, Lardizabalen Kondaira2 datorkit gogora, edo Arrueren Brabanteko Jenobeba edo, geroago, G. Muxikaren Pernando Amezketarrarenak.
‎Holakoak nahiz halakoak, baziren, izan, zein ahulago zein sendoago. Eta gure jendeak, erabat hartzen badugu, gogoko, guztiz gogoko, zituen, eta ez zegoen jende hori bertan behera uzteko prest bere baitarik. Puntu hau berriz ukitu dut bereziki eta luzaroago.
Guk jende askok, batera eta oso denbora laburrean, sinesten dituen erdizkako egiak edo gezur egiantzekoak sortzen ditugu, hau da, errealitate birtualak. Botere hori daukagu.
2002
‎Euskaldunok beti gutxiengo bat izan gara Erriberan, hori esan beharrik ere ez dago, baina gainera gauzak asko politizatu dira azken urteotan eta nahasketa ekarri du horrek. Alde batetik ezagutzen naute pertsona bezala, ezagutzen gaituzte, eta naturaltasunez onartzen gaituzte; baina beste aldetik telebista eta komunikabideen eragina hor dago, eta gurekiko jendea nahastuta dagoela esango nuke: ez dakite gure" rolloa" nondik dabilen," los vascos" hauek zer nahi duten, iritzi faltsuak zabaltzen dira...
‎Hala ere, herri honek bizi duen gatazka konpontzeko eta herri honen aspirazioei erantzuteko ez du balio. Ideia hauetan sakontzea eta gure jendeak hau argi izatea garrantzitsua dela uste dugu. Azterketa horrek, noski, ondorio sakonak ditu aukera estrategikoei dagokienez.
‎Eta hori are nabarmenagoa da euskal komunitateari dagokionez, kuantitatiboki euskaraz nabigatzen duten horiek oso gutxi baitira. Hala ere," gure jendea, kulturarekin interesaturik dagoena" bildu behar dela diosku Egiak. " Hemen interaktibitate eta sorkuntzarako gune bat badutela jakinarazi behar diegu, eta gero parte hartzera xaxatu behar ditugu".
‎Eta guk 1998an sinestu egin genuen. Gure jendea ETAko jendearekin bildu zenean, guk uste genuen oreka zaileko baina nik" pultsu fina" deitzen dudan horrekin gidatuz gero bide zuzenetik joango zela. Baina espainiarrek ere ikusi zuten.
‎Eta, ez nekerik gabe, euskara eskola publikoan sartu zen eta ikastolek ere, legearen irakurketa esku zabala eginez, hori bai, sare publikora igarotzeko aukera izan zuten, ETAk hilko zuen sozialista baten eskutik. Opari hura, beharbada pozoitsua zelakoan, gure arteko jende gutxik txalotu zuen. Zu gaztea zinen, ordea, horretaz konturatzeko, eta orain arruntzat jotzen duzu bere garaian arrunta izan beharrean ametsik handiena zen harako hura.
2003
‎«(...) Zer edo zer, irakurtzen ote du gure jendeak euskaraz. Euskaldunen artean, testu oso kaletarrak eta pizgarriak interesatuko zaizkien milaka batzuk ez ote dira?
‎700.000 boto (ustez) abertzale, Egunkariak 15.000 erosle eta kristo guztia prensa nacional del movimiento español irakurtzen? Liburu tiradak 1.000 aletakoak eta gure jendea erdaraz irakurtzen euskal idazleak. Erakundeen diru laguntzak al dira oraindik hemendik X urtetara?
‎Rock taldeek gauza bat egiten dute eta kito, hartuko duzu edo ez duzu hartuko. Aldiz guri jendeak zuzenean exijitzen digu" jarri ezak hau" edo" jo ezak bestea". Flexibilitate hori garrantzitsua da gainera:
‎Guillermok, lantzen duten poesia honela definitu zuen, Kanarietako Topaketetan: «Bizitza sozialarekin eta politikoarekin, gure jendearen eguneroko bizimoduarekin lotutako poesia da». Trovero denak horrelakoak ez direla aitortzen du:
‎Gure sortetxetik ageri den Urtsuia mendiaren haraindian beste euskal herri batzuk badirela ikasi dugu bada, haur haurretik eta, geroztik, bi aldeetako politikaren gorabeherei jarraikirik, ziur eta fida gaude, urteen buruan, gero eta gehiago garela herritarrok, ohartuak garenok, Euskal Herria badela, gure jende kopuru seinalatu bat jokatzen delakotz nazio bat balitz bezala.
Guk jendeak ondo erantzutea espero dugu. Egia da oso zaila dela beste barik kioskoetan salgai ipini eta ohiko egunkariekin lehiatzea.
‎Polifema ziklopea gizon arrunta eta txikia izan balitz, adibidez, zertarako balioko zuen Ulisesen abileziak; munstroaren krima erranak, gerla ekintza heroikoen lerroan kokatzen du. Halatan, guk orduan bi estatu genituen arerio tzar, estatu horiek bestalde, hein batean bederen, gure jende sozial erako eskubideak bermatzen zituzten arren.
2004
‎Erantzun nekezeko galdera dakar idazle bizkaitarrak, ahots gora, bere buruari eta irakurleari egin diona: . Gure Herria, gure kultur balioak, gure hizkuntza eta gure jendea horrela tratatzen dutenekin segitzeko, zertarako atxikimendu askeko statusik proposatu. Horrela estimatzen gaituzten auzoekin, nork nahiko du haiekin etxe berean bizi?
‎–Badirudi baserritarra, pelloa eta kirtena dela euskalduna. Jon Arano, Gontzal Agote eta Diego Martiartu ditugu mezulari?, hankatartekoak huts egiten diola, eta berriro galdetzen diogu geure buruari: zer, edo ezer, irakurtzen ote du gure jendeak euskaraz? (...) 30 urte eta gero, eta ehunka mila ikastolakume hezi ostean, porrota izan al da ikastola/ eskola/ uniarena??. 650
‎–Kristo guztia prensa nacional del movimiento español irakurtzen...? Liburu tiradak 1.000 alekoak eta gure jendea erdaraz irakurtzen euskal idazleak??. 651 Basamortuko nekearen zamak azpian harturik gauzka. Ezinaren aldarriak.
‎Zer pentsatuko du gutaz jendeak?
‎Europako Kondairak erakasten duenez, ordea, gure etorkizuna GERONEN BURUAN ERE BA DAGO. Orain, Txekoslobakian Metternich en garaian bezela, geure" buditelé" asko behar dugu, herriz herri gure jendea argitzen ari. Kontzientzia esnaera eta hizkuntza:
‎gure Nazioko kultura hedatuz eta gure jendearen
2005
‎Musikan, literaturan, bertsotan edo antzerkian gabiltzanok kontraesan horretan borrokatzen gara. Jendeak guregandik espero edo nahi duena, eta, guk jendeari eskaini gura diogunaren arteko oreka topatu ezinik. Sorkuntzaren muinean dagoen galdera baita, merezi duen ezer egiteak inorentzako ez bada.
Guk jendea proiektuaren kontra agertu dela diogu, eta kito! Gainera ez da gure eskualdeko afera bezala ikusi behar, orokorki ikusi behar da.
‎" Gure literaturak oraindik funtziorik baldin badu, behialako Ibar gazteak esan zuen bezala, kanpokoak liluratzeko eta barrukook engainatzeko liburu estatistikez landa, hori gure jendeagan, obraren mami azalean interesagatik, euskaraz irakurtzeko ohitura bultzatu eta zaletasuna sendotzea da, ikusgailuen garaion berez ere aski zeregin zaila dena. Alferrik ditugu estilozko abangoardismo guztiak helburu horretatik urruntzen gaituztenean, literatur korronte berrienetan erabat murgildurik badaude ere, hori zoritxarrez, oraino gure mundua ez baita.
‎Baina argi dago guk gure inguruko jendearekin egiten ditugun gauzak beti izango direla merkatuan kontsumitzeko eskaintzen dizkigutenak baino positibo, sortzaile eta aberasgarriagoak.
‎– Lanik ez diagu, etxerik ez diagu, emazte eta haurrik ez diagu, bozkatzaile kartarik ez diagu, zuzenbide zehatzik ez daukagunez: gu jendeak. Nondik?
2006
‎Gure errealitatean hildako eta zauritu asko dago. Normalizazio prozesua martxan dago baina gure jendeak 20 edo 22 ordu ematen ditu isolamenduan. Haiengana goaz, eta ez dugu biziko diren ziurtasuna eta bidean goazenok ez dakigu ere biziko garen.
‎Erlijioaren bizikera sendo mantentzen duten lurralde eta kulturetan, ez dut uste erlijioa norberaren diszernimenduari dagokion zerbait izan daitekeenik, akatatu behar den sinismen bat baizik. Gure jendeak, askotan, akatatzea eta makurtzea nahastu egiten ditu; baina, nire iritziz, ez dira inondik gauza berdina. Makurtzen gatzaizkio beldurra sortzen digunari.
‎Zerbait erantzun behar niola sentitu nuen, kontsolatzeko edo, baina ez zitzaidan bururatzen zer esan eta berak jarraitu zuen berbetan: ez zekiela zer gertatzen zen, inork begitan hartu zuen edo zer, baina aspaldi hartan hutsik egoten zela taberna, eta gure arteko jendea zela, hain zuzen, gutxien sartzen zena.
‎Erreginaren babesa bagenuen, baina erregina Pauen zen, eta Paue urrun da Nafarroa Beheretik. Sinesmena hedatzeko eta superstizioa borrokatzeko hark eman ordenantza bakoitza zaflako bat zen gure inguruko jende ezjakinendako. Migel Mailuk konpliarazi behar, orduan, gogo onez konplitu nahi ez zena.
‎Halaxe itxura. Nik, ordea, gure inguruko jendearen guztiz bestera ikusten nuen Hermannen jokabidea: bizkarra eman nahi zien aitari eta aitak eragindako lotsari, nolako egurra halako ezpala esaerak dioena ukatu nahi zuen dudarik gabe.
2007
‎Ez orain, ez eta iraganean ere. Onar dezagun, beraz, lehenik eta behin, gure artera jende «desberdina» etortzea ez dela tragedia bat. Hala ere, ezberdintasun kulturalaren onarpenaz han hemenka entzuten denak zer pentsatua eragiten du.
Guri jendearen arteko zubiak egitea tokatzen zaigu, gu zubi egileak gara, pontifex. Nik ez daukat zertan esanik, «Euskal Herriak nazio bat izan behar du, edo independentea izan behar du!» Eta arrazoi berarekin ez zaio kardinal bati tokatzen «España una santa apostolica y por la gracia de Dios» esatea, politikoen lana da hori esatea eta erabakitzea.
‎(Ez dakit gure jendeak aipatu ohi duen adina irakurri ere egiten duen, baina Faust en Preludioan, esate baterako, herri gogoa?. Geist des Volks?, teatrora joan ohi den jendearen komedia eta dibertimendu gogoa bezala aipatzen da?, des Volkes Laune??, poeta tragikoaren izpirituari kontrajarririk.
‎Leku horiek behin aukeratu ondoren, markatu egiten dira. Eta gure jendeak horra jotzen du pinaburuak biltzera. Bestalde, haziak biltzeko leku bat behar genuen.
‎Leku horiek behin aukeratu ondoren, markatu egiten dira. Eta gure jendeak horra jotzen du pinaburuak biltzera. Bestalde, haziak biltzeko leku bat behar genuen.
‎Orain, aldiz, gero eta telebista kate gehiago dauzkagu. Lehia gero eta gogorragoa da.Bestalde, gure jendea nahiko gaztea da, eta hori ere ona da, ikuspegi ezberdinakegotea suposatzen duelako, gehienetan.
‎Izpirituaren kontzeptua pentsamendu moderno alemanean, gure artean jendea asko nahastu duena da, edo jendeak asko nahastu duena apropos (Volksgeist, etab.). Adigai, hobeto, metafora, konplexua da bera, zalantza gabe.
‎Terminologia au dena euskeratik sortzen badugu, iztegi berri oni bizitza ematen urteak joango zaizkigu, eta au iristen dugunerako, euskera gajoaren illetak kantatu bearrean gatzaizkizu. Gaiñera, gure izkuntzan kultura iztegi berri bat, beste izkuntza kulturadunengandik bereizitutako bat, sortzen badugu, gure jende ikasiak ez du iñoiz terminologia berria ikasiko. Jende ikasiak [sic!] euskeraz bere kultura erabiltzeko gauza ez bada, berriz, kitto, gureak egin du:
2008
‎" Jolas parkea eta zinema areto hori bezalako inbertsio handiak egiten ari da Tbilisi bere kontrolpeko herrietan dio Gassievek. Helburua, erreala ez den Georgiako irudia eskaintzea gure jendea engainatzeko, osetiarrok gure independentziaz ahazteko".
‎Horrela. Ez dute nahi guk jendeari laguntzerik.
‎Azaroaren 7tik aurrera izan ziren borrokaldietan aritu ginen brigadatakook. Guk jende asko galdu genuen Puente de los Franceses en, Hiri Unibertsitarioan, baina eutsi genien faxistei eta Madrilek tinko jarraitu zuen. Pentsa, Madril galtzekotan, dena pikutara zihoan.Francok esan omen zuen erasoaldi hori hasi zutenean:
‎(azpidatzi) Ez niri eskubide zibilak aipatu, ni giza eskubideez ari naiz. Bada garaia, gure jendea historiaren parte bihurtzeko.
‎–Ez ote litzake obe Ars Ama ndi ixilik gordetzea? Gure jendea ikaratuko da (Orixe. Gutunak, 2006, 306 or.). Bai Zaitegik, bai Ibiñagabeitiak eta bai Orixek uste eta asmo onenekin jardun zuten bakoitzak berean.
‎Mendebaleko literatura nagusietan, irakurleen eskura zeuden klasikoen irakurketa eguneratuak; gure jendeak, berriz, entzungor zirudien errealitate berri horien aurrean. Gure klasikoen miresleak ez zeuden Joyceren Ulyses edo T. S. Elioten Lur eremuak bezalako ekarriak barneratzeko.
‎–Porfa, alkate jauna?? Guk jende asko gonbidatuko dugu, eta asko kontsumituko dute.
‎Bai, erabat. Gure jendeak bizi duena, gizarteko gertakariak, ezinbestekoak dira guretzat. Jendearen poz eta alaitasunak abesten ditugu.
‎Mexikoko ohiturek garrantzi handia dute guregan. Ni neu mexikar sentitzen naiz gehiago, eta gure kantuetan ere eragin handiagoa izan dute gure jendearen bizipenek. Mexikarrek dituzten arazoak islatu ditugu beti gure abestietan.
‎Ikus fiskalaren ateraldia eta hortik atera kontuak: “Uste dut epaia ez zaizuela gustatuko baina niri bai” gure jende honi zuzenduz zioen astapotro honek. Ez zait besterik irteten.
‎Zergatik? Gure inguruko jendea zelako. Ahoz aho zabaltzen joan den kontua da, bestelako publizitaterik egin gabe.
‎Fedabideetan, albisteak aurkezteko erari begiratu ezkero," gure jendeak" ez du sekula bere bururik hiltzen; hilik agertzen da huts hutsik eta txit naturalki. Gure jendea hain da bat eta betea, non ez baitu bere buruaz beste egiten; gure jendea hain da ona, non ezin baitiezaioke gutar bati, bere buruari?
‎Fedabideetan, albisteak aurkezteko erari begiratu ezkero," gure jendeak" ez du sekula bere bururik hiltzen; hilik agertzen da huts hutsik eta txit naturalki. Gure jendea hain da bat eta betea, non ez baitu bere buruaz beste egiten; gure jendea hain da ona, non ezin baitiezaioke gutar bati, bere buruari, gaitzik egin.
‎Fedabideetan, albisteak aurkezteko erari begiratu ezkero," gure jendeak" ez du sekula bere bururik hiltzen; hilik agertzen da huts hutsik eta txit naturalki. Gure jendea hain da bat eta betea, non ez baitu bere buruaz beste egiten; gure jendea hain da ona, non ezin baitiezaioke gutar bati, bere buruari, gaitzik egin.
‎(Salbuespena: gure jendeak kartzelan bakarrik suizidatzen du bere burua; hura da ulertzeko moduko suizidio bakarra. Oharra:
‎Oharra: " gure jendea" edozein da).
2009
‎Baina gure zeregina zehazki ibilgailuetan eramatea izan da. Parkean zehar badira behin behinerako jarritako ospitaleak, eta guk jendea horietara eramaten genuen. Egoera koropiltzen bazen, berriz, Huelvako edo Sevillako ospitalera.
‎Herra sentitu dut, bai, gure arteko jendeetan. Eman dezagun, eztabaidatzen dugunean indar guztien metaketaz, horretan denok ados gara, aurrera joateko denok behar dugula bildu.
‎Autonomikoetan gure alderdiaren porrota izan da. Gure jende askok Ibarretxeri eman zion botoa, ez EAJ ri. Ikusiko dugu hurrengo hauteskundeetan zenbat babes lortzen duten jeltzaleek.
‎Badakigu Andaluzian rock& rollaren kultura ez dela errazena edo onena talde bat osatzeko baina, hain zuzen ere, horregatik, pazientzia izan dugu diskoak lasai egiterako orduan eta musika guretzat produktu bat ez dela pentsatzerako orduan. Guk jendeari, gure lagunei transmititu nahi genizkien kantuak besterik ez dira... Eta horretarako pazientzia izan behar duzu eta zein kantu mota egin nahi duzun ziur jakin arte itxaron behar duzu, taldeak zein norabide hartzea nahi duzun arte...
‎(Kasik parodikoa zera da, bidenabar ohartzea zilegi bada: gure artean jende bat positibismora eta materialismora orain iritsi dela, entusiasmo handiarekin. Okerrena, positibismo eta materialismo horiek ez direla filosofiak edo zientziak ekarriak, baizik Elizak:
‎...dan zuk sortu liburu horren eragin bizkor bizigarria, nire begi ta ikusbide argituz sartu zitzaidan, aurrean eta neure barruan, inguruan eta geure lurralde guztian nabaritzen nuen udazken ala negu giro maskal karkaildua barna eta poztu egin ninduen eta bultza eginkizun eta arazo handi eta ohoretsu eta ezbairik gabe zuzenbidezko ageri zitzaidan hamaika handiki, ahaldun eta zaldun gurek bertanbehera utzitako gure jende apalaren hain gogokoa den herri ekintzari kemenez heltzera. Herri apalaren aldeko ekintzan gure politiko handi eta ekonomista boteretsuek eman izan diguten hutsaren erdian gure herriko gizajende lauak eguneroko ogia irabaztez gainera herritasunari bere izatean eusten egin duen lan izugarri ederraren sutargia ikustera ekarri zuen Jose ta Anastasia Orbelaungoen seme hau eta gure oinezko jende lauaren titan ekintzan aurrera jotzera zoratu eta eskolatik hasita herriko bizimodu guzia zehar euskaldunokiko betiko jokabidearen arrazoirik ezaren eta arrazoirik ez horren arrazoiztatzeko arrazoia den inperialismo eta kolonialismo nabarmen eta erraldoiaren kutizia irensleari aurka egitera jarri, eraso zoro eta arlotez baino ez bada ere?.
‎Poetek ere ba omen zuten toki horren gustua, nik bakar bat ikusi ez banuen ere. Gure jendearen etorrerak ikasle eta bertzelako bidaiariez hustu zituen bazterrak, bakarrik putak eta lapurrak utzita. Eguzkia ezkutatzen zelarik, larruak larruarekin eta altzairuak altzairuarekin talka egiten zuen inguruko karrika zuloetan.
‎Gure printzea bere nagusiarenganaino eramateko ardura zuen bizkar gainean, eta ez zuen gordetzen presatua zela eginbeharra ahalik eta denbora laburrenean bururatzeko. Gure jendearen artean omena zebilen egunero igortzen ziola mezulari bat bere jaunari, eta berari bertze horrenbertze etortzen bere jaunarengandik.
‎Julio Martínez Bujandak sasoi hartan jarri zituen ardura eta maitasuna jartzen jarraitzen dugu guk ere. Guzti honen jatorria ez dugu inoiz ahazten eta maitasunez begiratzen diogu lurrari, gure jendeak egiten duen lanari. Une honetan neuk egiten dut hitz, bai, baina jende gehiago dago:
‎Gogo handirik gabe hartu genuenebazpen hori, baina Euskal Herriko interesei begira alderdirik aldekoena sinetsitahautatu genuen. Etsi etsirik, beste bandoaren alde jokatuz gero, gure jendea aurkaizanen genuela» (Fraser, 1979: 65).
‎Gaztezulotar guztiek bertan elkar ezagutzeko aukera izango dute. Gure inguruan jende asko dugu, eta nahi genuen bide bat jarri haien artean komunikatzeko, adierazi du Irazuk. Badakigu Interneten antzeko beste bide batzuk badaudela, baina gureak ezaugarri jakin batzuk ditu.
‎Eta niri ez zait batere atsegin ERCren ohar hori. Ez dut uste behin betiko zerbait dela, besteak beste, ostegunean eta ostiralean gure jendea Bartzelonan egon delako, ERCko arduradun nagusiekin eta gai horiez hitz egiten ari direlako ALE Europako Aliantza Librearen biltzarrean.
‎Ez da galduko, herri honetako semea da, bertan jarraituko du, baina esan du politikaren lehen lerroan ez dela arituko. Horrek gure jendea ukitu egin du.
‎Gerra egiteko beste modu bat da. Horrekin gure jendea pixkanaka pixkanaka hiltzen ari dira.
‎Propaganda egiten dugula dio Sri Lankako Gobernuak, baina beraiek dira hori egiten dutenak. Gu gure jendearen askatasunaren alde ari gara borrokan, ez dugu propagandarako denborarik. Gure jendeak Gobernuaren kontra jardun behar du.
‎Gu gure jendearen askatasunaren alde ari gara borrokan, ez dugu propagandarako denborarik. Gure jendeak Gobernuaren kontra jardun behar du. Haienak dira baliabide guztiak.
‎Lau gunetan banatzen dituzte. Eta haietan esklabo gisa daukate gure jendea. Egunero iristen da jendea guneetara, eta ez diete jaten ematen.
‎Ez diete nazioarteko agentziei haiek elikatzeko, haiei laguntzeko baimenik ematen. Gure jendea pixkanaka desagertarazi nahi dute.
‎Handik atera zuten gure jendea eta atxilo guneetara eraman. Ondoren lur haiek zingalesei eman dizkiete.
‎Orain artean gure jendeak modu baikorrean ikusi du NBEren egitekoa. Agentziek gure lurraldean jardun dute lanean, laguntza ematen.
‎Sri Lankako Gobernua estu hartzea, gerra geldi dezan. Gure jendea izugarri ari da sufritzen. Hildakoak daude egunero, eta ehunka zauritu.
‎Hori ez da horrela. Su etena eskatu izan badugu, gure jendea asko sufritzen ari delako da. Hala izan da aurrekoetan ere.
‎Eta Gobernuak hautsi ditu orain arteko hitzarmen guztiak. Gure jendea gatazka eremutik atera nahi dugu ontziekin. Horregatik eskatu dugu su etena.
‎Hori gai militarra da, baina gauza bakarra esango dizut: arma horiek gure jendea salbatzen ari dira.
Gure jendearen eskubideak defendatzeko dira armak, eta haiek bermatu artean ezin ditugu utzi. Ez dugu amore emango.
‎Egungo egoeran beharrezkotzat jotzen du kontzientzia soziala eta elkartasuna aktibatzea: . Bestela, gure jendeak gaizki pasatuko du?. CCOO eta UGTri, besoak gurutzatuta?
‎Kokoitik ez du ontzat eman: . Leku berezi horretan gure jende esanguratsua jaio zen, eta Georgiarena da egun. Tira, Ipar Osetiaren lurra da berez, baina Leningor (Akhalgori) barrutia gure kontrolpean dagoenez, etorkizunean Truso harana ere berreskuratzeko lanean dihardugu?. Kokoitik Sobietar Batasunean eskualde autonomoa osatu zuen lurralde osoa nahi du:
‎Etxean jokatu behar dugu gure aurkari zuzenekin, eta kanpoan zailagoa izango da zer edo zer ateratzea. Baina nahiago dugu etxean jokatu, gure jendearen aurrean.
‎Gezur borobila dela. Hori gure jendeak badaki. Hori manipulazio handi bat da.
‎Garapen bidean dauden herrialdeek ez ezik, gobernuz kanpoko erakundeek ere porrot historikotzat jo dute goi bilera. Gure jendeari eta gure etorkizunari traizio egiteagatik 30 txanpon eskaintzea bezala da, salatu du Tuvalu uharteko buruzagi Ian Fryk irla asko desagertu egingo dira, tenperaturaren igoeraren ondorioz, itsasoak gora egiten duenean. Harekin bat etorri da WWF Naturarentzako Mundu Funtsa erakundeko kide Kim Cartensen:
‎– Chalcon gustura biziko da. Antzekoak dira gure jendeak, ez dira pleinitzen, ez dute amore ematen, gosetea, pobrezia eta biolentziak pairatuagatik.
2010
‎Esan diezaiokete, hauxe egin nahi dugu, eta, ez badiguzu uzten, ez dizugu bermatuko euroan jarraituko dugunik. Ez dugu gure jendea sakrifikatuko zuen ideologiarengatik. Hungariak aurre egin dio NDFri, eta ez da ezer gertatu.
‎Baliabide naturalak ez ditugun gizarteek gure jendeaz baino ezin gara fidatu. Euskal herritarrek izaera lehiatsua izatea ekarri du horrek, eta horregatik harro gaude, erantsi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 164 (1,08)
Gure 50 (0,33)
gure inguruko 17 (0,11)
gu 13 (0,09)
Guk 11 (0,07)
guk 8 (0,05)
Gu 5 (0,03)
gure arteko 5 (0,03)
Gure inguruko 4 (0,03)
gure artean 4 (0,03)
Gure inguruan 3 (0,02)
gutaz 3 (0,02)
Gurean 2 (0,01)
gure aldeko 2 (0,01)
gure aurretik 2 (0,01)
gurean 2 (0,01)
GUTAZ 1 (0,01)
Gure artean 1 (0,01)
Gure arteko 1 (0,01)
Gurekin 1 (0,01)
Guri 1 (0,01)
gure alde 1 (0,01)
gure artera 1 (0,01)
gure aurreko 1 (0,01)
gure gainean 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
guregana 1 (0,01)
gurekiko 1 (0,01)
guretzako 1 (0,01)
guretzat 1 (0,01)
guri 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu jende asko 16 (0,11)
gu jende hil 7 (0,05)
gu jende egin 5 (0,03)
gu jende artean 4 (0,03)
gu jende ere 4 (0,03)
gu jende ezjakin 4 (0,03)
gu jende gehien 4 (0,03)
gu jende arte 3 (0,02)
gu jende ez 3 (0,02)
gu jende gazte 3 (0,02)
gu jende hau 3 (0,02)
gu jende on 3 (0,02)
gu jende behar 2 (0,01)
gu jende bera 2 (0,01)
gu jende duintasun 2 (0,01)
gu jende erdara 2 (0,01)
gu jende esan 2 (0,01)
gu jende ETA 2 (0,01)
gu jende euskara 2 (0,01)
gu jende gehixeago 2 (0,01)
gu jende gisa 2 (0,01)
gu jende guzti 2 (0,01)
gu jende hain 2 (0,01)
gu jende hitz 2 (0,01)
gu jende horra 2 (0,01)
gu jende ikasi 2 (0,01)
gu jende kopuru 2 (0,01)
gu jende nora 2 (0,01)
gu jende pixkanaka 2 (0,01)
gu jende prestatu 2 (0,01)
gu jende suntsitu 2 (0,01)
gu jende zenbat 2 (0,01)
gu jende zibilizatu 2 (0,01)
gu jende adineko 1 (0,01)
gu jende ahaztu 1 (0,01)
gu jende ahots 1 (0,01)
gu jende aipatu 1 (0,01)
gu jende apal 1 (0,01)
gu jende apopilo 1 (0,01)
gu jende areto 1 (0,01)
gu jende argitu 1 (0,01)
gu jende arrunt 1 (0,01)
gu jende artatu 1 (0,01)
gu jende arteko 1 (0,01)
gu jende askatasun 1 (0,01)
gu jende atergabeko 1 (0,01)
gu jende aukera 1 (0,01)
gu jende aunitz 1 (0,01)
gu jende aurre 1 (0,01)
gu jende babestu 1 (0,01)
gu jende bahetu 1 (0,01)
gu jende bai 1 (0,01)
gu jende baino 1 (0,01)
gu jende bakarrik 1 (0,01)
gu jende baleko 1 (0,01)
gu jende barkatu 1 (0,01)
gu jende Bartzelona 1 (0,01)
gu jende baso 1 (0,01)
gu jende bat 1 (0,01)
gu jende batzuk 1 (0,01)
gu jende begirada 1 (0,01)
gu jende beharbada 1 (0,01)
gu jende beldur 1 (0,01)
gu jende beltz 1 (0,01)
gu jende betiko 1 (0,01)
gu jende bidali 1 (0,01)
gu jende bizi 1 (0,01)
gu jende bizipen 1 (0,01)
gu jende borroka 1 (0,01)
gu jende debalde 1 (0,01)
gu jende eguneroko 1 (0,01)
gu jende egunerokotasun 1 (0,01)
gu jende eho 1 (0,01)
gu jende engainatu 1 (0,01)
gu jende entxufatu 1 (0,01)
gu jende esanguratsu 1 (0,01)
gu jende eseri 1 (0,01)
gu jende eskaini 1 (0,01)
gu jende eskubide 1 (0,01)
gu jende etorrera 1 (0,01)
gu jende etsai 1 (0,01)
gu jende etxe 1 (0,01)
gu jende etxetxo 1 (0,01)
gu jende ezagutu 1 (0,01)
gu jende gaitasun 1 (0,01)
gu jende gaizki 1 (0,01)
gu jende garapen 1 (0,01)
gu jende gatazka 1 (0,01)
gu jende Moncloa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia