2007
|
|
Sarri askotan gertatzen zaigu langintza honetan ari garenoi edozein lekura joan eta zenbat langile garen, zenbat ikasle ditugun, zenbat eta nolako egoitzetan ari garen eta horrelako hamaika galdera erantzun behar izatea: izan ere, gure ikasguneetatik milaka eta milaka ikasle pasatu badira ere, ezjakintasun handia dago
|
gure
jardueraren inguruan. Goazen bada, une honetako argazkia erakustera:
|
2009
|
|
Barru barrutik bizi izan nuen prozesu hau guztia Kutxan, eta esan behar dut oso lagungarri izan dela normalizazio helburuetarako: enpresako alor guztiak eta haien buruak inplikatu ditu, barne plangintzarako tresnak eman dizkigu eta, ororen gainetik, enpresaren molde ezagun eta ohikoan kokatu du
|
gure
jarduera, asko lagundu digu hizkuntzarena txertatzen kudeaketa arruntean.
|
|
Hau bereziki da eraginkorra Kutxaren jardunean, bi arrazoirengatik. Alde batetik, gizartea eta bere ordezkariak dira Kutxaren jabeak (langileok %7ko ordezkaritza dugu eta ez dago beste akziodunik), haiek bideratzen eta baldintzatzen dute
|
gure
jarduera. Eta bestetik, Kutxak Gipuzkoan duen ezarpen sendoak (beste finantza erakunde guztiak adina gara gu bakarrik) inor baino sentiberago bihurtzen gaitu gizartearekiko.
|
|
Ondorioz, botere politiko eta ekonomikoa gehiago kontzentratuko dela pentsatu behar da, hau da, industria, finantzaeta merkataritzaboterea. Horrez gain, Euskal Herrian zehar sare globalak hedatzeaz batera,
|
gure
jarduera ekonomikoa eskualde globalizatuan dagokionaren arabera espezializatuko da. Egoera horretan, ekonomia dibertsifikatu ezinik eta bertoko sareak garatzeko gaitasunik gabe, ez dugu aukera handirik izango geure produkzio indarrak eta merkatuak kontrolatzeko.
|
2011
|
|
Lan hartaz (eta ordutik hona, azken urteotan bereziki, izan duen bide berritze zenbaitez) jardungo dugu atal honetan, helburua diglosiaren argitzesaioa izanik beti ere. Merezi du atal honetan luzexeago pausatzea,
|
gure arteko
jarduera eta hainbat katramila ezin estuago loturik baitaude katalanek plazaraturiko" menderatuen diglosia" horrekin. gogora ditzagun Soziolinguistika katalan horren zenbait ezaugarri. (a) perspektiba soziozentrikoa du nagusiki:
|
2017
|
|
3 dialektologia arloan jarrera eta balioei buruzko ikerketak ez dira gutxi eta maila askotan egin dira (ikus., long eta preston, 2002; preston, 2000). baina, berriro, zein da gure inguru soziolinguistikoaz dugun ezagutza? zelan eragiten dio
|
gure
jarduerari, ikerketa ildo horri, etnometodologoei jarraituz, etnosoziolinguistika deitu geniezaioke; linguistikari dagokionez, folk linguistic ere erabili izan da (niedzielski eta preston, 2000).
|
2020
|
|
(i) Eraldaketa digitalak: Gizarte komunikazioak egun sare sozialen bidez gertatzeaz gain,
|
gure
iharduera asko aldi berean datu bihurtzen ari dira (van Dijck 2014). Datuen ekosistemak kudeatzen hasi ginateke hizkuntza irizpide batetik abiatuta (Calzada; Almirall 2020).
|
2023
|
|
|
Gure
jardueran badugu arrisku bat; oinarri sozialik gabe, eta dinamikarik aktibatu gabe, gure proposamenak Udalei zuzenduriko zerbitzu prestaketa huts bihurtzea.
|
|
|
Gure
jardueran badugu arrisku bat; oinarri sozialik gabe, eta dinamikarik aktibatu gabe, gure proposamenak Udalei zuzenduriko zerbitzu prestaketa huts bihurtzea. Liberatuak dituzten Euskara Elkarteetan ere badago arrisku hori:
|
|
•
|
Gure
jarduera ezagutzan oinarritzea funtsezkoa zela nabarmendu zen.
|
|
Urte hauetan
|
gure
jarduerak zer eman duen aurkeztuko dugu ondoren lan eremuka, datuak eskainiz eta egin dugun bidearen inguruko hausnarketarako elementu batzuk mahai gaineratuz.
|
|
Gizarte mugimendua gara, baina gaur egungo gizarte mugimendu gehienetan bezala, lan profesionala eta lan militante edo boluntarioa konbinatzen ditugu eta
|
gure
jardueraren zati bat zerbitzu prestaketa ere bada. Horregatik, lan profesionalaren eta lan boluntarioaren arteko oreka eta harreman egokia da sorrera beretik dugun erronketako bat.
|