2005
|
|
Une hartan nahi nuena gutuna eman eta dena bukatzea zen, nola edo hala bizitza konpontzea inongo pistolaren mehatxurik gabe, baina gutuna emanez gero geu izango ginen gutuna eta istorioa ezagutzen genituen bakarrak eta horrek arriskuan jarriko gintuen, dudarik gabe. Ander hil zutenei ez zien grazia handirik egingo
|
gu
istorio hori kontatzen joateak; bestalde, Anderrek gutuna eman izan balu bizirik egongo zen agian. Galdera gehiegi zeuden:
|
2006
|
|
Zer esango nien, bada, gurasoei?
|
Gure
istorio laburra nola bilbatzen ari zen ikusita, ohartzen nintzela Mirrari esker niretzat beteago egongo zela aurrerantzean Garraitzeta. Grabaturik neukan Mirra bihotzean, zaldiaren ferra galipotean bezala.
|
2011
|
|
Egunerokoan, bere gaitasunen %50era dagoen tipoa naiz, pixka bat gogogabea, eta errodatzen berriz, %110a ematen dut, zentzu guztiak topera, estasian??, deskribatu du Imanol Uribek. Are gehiago, Koldo Almandozen ustez,. Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean,
|
gure
istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
|
|
Zuzendariaren hitzetan, liburu bat idazterakoan bai idazleak eta bai irakurleak irudikatu egiten dute egoera, hor dago liburuaren xarma, eta zinema egiterakoan, idatzitakoa gorpuztu egiten du zuzendariak, gauzatu. . Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean,
|
gure
istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
|
2012
|
|
–Bai, hala da. Eta hor hasten da
|
gure
istorioa, Gilen eta biona, alegia.
|
|
Guk fusilen tiroekin, lantzekin, granadekin 5 eta antzeko armekin erantzun genien, eta bi aldiz bidali genituen ontzi gainetik. Dena dela,
|
gure
istorioaren zati goibel hau laburtzeko, ontzia hondatua, hiru gizon hilik eta zortzi zauritu genituela, borrokan etsitzea beste irtenbiderik ez genuen izan, eta Salera, mairuen esku zegoen kaira eraman gintuzten denak atxilotuta.
|
2013
|
|
Gure bizitzako istorioak baimenik eskatu gabe hausten dituzten gertakariak daude, tupustean azaltzen zaizkigu, gure planetan antzeko ezer prestatu edo aurreratu ez genuenean. Orduan
|
gure
istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen gure istorioaren amaiera.
|
|
Orduan gure istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen
|
gure
istorioaren amaiera. –Ez dira betiko garai onenak, azken finean gizaki hutsak gara?
|
2015
|
|
Zer esan guri buruz, beraz, komedia erromantikoaren klixeetatik erabat aske ezin banaiz ibili? Tira,
|
gure
istorioan bonbak daude, eta hildakoak. Horrek egiten du agian diferente.
|
|
anaia Josebak launaka jarri gintuen eta ariketa hau eginarazi: laurok istorio bana hasi behar genuen, abenturazkoa, eta gure protagonistari arazo bat sortu; ondoren, laurok eskuinean genuen lagunari pasako genion
|
gure
istorio hasiera, eta ezkerrekoarena hartu; hartu berri genuen istorio hartan, planteaturiko arazoa konpondu behar genuen eta geroxeago beste bat sortarazi; berriz ere eskuinekoari pasa, ezkerrekoarena hartu, eta gero beste horrenbeste, azkenean norberak hasitako istorioa sortzailearen eskuetara iristen zen arte, protagonistak mila gorabehera eta testuak ere beste horrenbeste astinaldi pairatu ond... Oso ideia polita irakaslearena, pedagogi berrikuntzarako libururen batetik hartua seguru asko, nahiz eta emaitzak nahiko eskasak izan.
|
|
|
gure
istorioak sinestezinak zirelakoan.
|
2016
|
|
Hauxe da
|
gure
istorioa.
|
|
Hurrengo hiru egunetan, kanpoan elurra etengabe eta mundua amaitzera balihoa bezala ari zuen bitartean, bakoitza bere kontakizuna idazten jardun ginen, irrikatsu jardun ere. Hirugarren eguneko gauean, Sabinek prestatu zigun afaria amaitu ondoren, tximiniaren bueltan eseri ginen,
|
gure
istorioak ozenki irakurtzera. –Gure istorioak?
|
|
Hirugarren eguneko gauean, Sabinek prestatu zigun afaria amaitu ondoren, tximiniaren bueltan eseri ginen, gure istorioak ozenki irakurtzera. ?
|
Gure
istorioak, nioen, baina ez nintzen zuzen ari, nirea idaztea ez bainuen lortu artean.
|
|
oraintxe bertan ari zaio Alsinari esaten bere izena Alberto dela, eta Alsinak ere aitortu egin dio berea, jendetasunez. Hortaz, Alberto hau izan liteke
|
gure
istorioak behar duen osagaia, edo osagaietako bat, eta hegazkin bidaia amaituta une egokia izan liteke pertsonaia berriak agertzeko; gainera, Alberto hau ere bilbotarra izango dugu, iluntzeko azken hegaldia hartu nahi baitzuen Sondikarako, seguru asko eguna negozio kontuetan igaro ostean. Hala ere, ikusi dugu Alsinari ez diola begirik alaitu delako Alberto honek.
|
|
Pasa ditzagun bada azkar antzean Parisko eguneroko bizitzaren lehenengo hilabeteak, ez interesgabeak direlako, baizik haien interesa ez dagokiolako historia orokorrari, ez
|
gure
istorio partikular honi; beren etxe berrira, hiri berrira, ia ia aberri berrira egokitu zirenerako jakin zuten, 1939ko udaberrian, apirilaren 1ean historia liburuek diotenez, Errepublikak bere erabateko porrota onartu eta sinatu zuela, eta horrenbestez faxistak zirela nagusi Espainian; ez zen ustekabekoa izan, egia esan, aspaldidanik ikusten baitzen gerraren martxa, ezta pena bereziki samina ere:... tristatu, Euskadiren galerarekin eta beren erbesteratu beharrarekin tristatu ziren batik bat, eta ondoko derrota hau bestearen berreste eta korolario gisa ikusi zuten, jadanik etsia hartua dagoenaren fatalismoarekin, alabak matxinadaren sua sentitzen bazuen ere, berandu baino lehen mendekoen mendekua etorriko zelako segurtasuna; eguneroko zereginetan lana handitu zitzaien aita alabei, errefuxiatu euskaldunak eta haien zailtasunak ugaldu ahala, eta Marceau karrikako gobernuaren egoera ere ahulago bihurtu zen, barne gerran zebilen Errepublikako organo izatetik atzerriko oposizio huts izatera igaro baitzen, nazioarteko diplomazietan horrek dakartzan estatus aldaketa, ezin konta ahala traba, eta zailtasun ekonomiko guztiekin batean.
|
|
Bordele okupatutik Frantzia kolaborazionistara bitarteko kilometro apur haiek nola egin zituzten ez daki hegazkineko emakumeak; kontu kontari aritzen zirenetan ez zion Begoñak halakorik azaldu alabari, eta orain ezin galdetu.
|
Gure
istorioarentzat ez da batere dotorea horrelako hutsarterik izatea, ordea, zerbait asmatu dugu zulo hori estaltzeko: agian abentura arriskutsu eta ustekabe harrigarriz beteriko bat, Garona ibai handia gauez zeharkatuz, Gestapoko zakur usnarien eta foko argitsuen beldurrez; bestela ere izan zitekeen, modu burokratiko eta ofizialean, hots, beste aldera igarotzeko baimena eskatu, Pauera bizitzera joateko adibidez, aitzakiaren bat emanda edo batere aitzakiarik gabe, paper eta agiri guztiak xuxen ote zeuden ongi begiratu eta miatu, eta azkenik baimena jaso, atzerapen pixka batekin baina bestelako gorabeherarik gabe.
|
|
Zelan eman, nola adierazi hor gertatzen den hizkuntzen arteko talka? Adibide hori bezalakoak milaka agertzen zaizkigu idazketaren jarduera honetan, eta baita
|
gure
istorio honetan ere: euskaraz ari da testua, eta euskaraz ematen dira Alsinaren pentsuak; zein hizkuntzatan pentsatzen du Alsinak?
|
2019
|
|
–Bukatu da, Niko. Ez dut
|
gure arteko
istorio honekin jarraitu nahi.
|
2021
|
|
Sortu dugu gauza horiek gertatzeko moduko errealitate bat? Eta gai izan gara errealitate horretan
|
gure
istorioa kontatzeko, gure pertsonaiak garatzeko, gure argumentua aurrera eramateko. Txikia edo handia, modu batekoa edo bestekoa, baina istorio hori hasi eta bukatu dugu, beharrezkoak zitzaizkigun deskribapenak eginda, elkarrizketak modu sinesgarrian erabilita, pertsonaiak osatuta, ikuspuntuak garatuta edo denbora lerroak antolatuta?
|
|
Horrela lortuko dugu literaturaren maila gorena lortzea:
|
gure
istorioaren bidez telepatak izango gara besteentzat eta mediumak guretzat. Geure barruan dagoen guztia erabili egingo dugu, eta han agertzen dena –ikusten, entzuten, sentitzen duguna– beste batzuen barruan sartu egingo dugu, haiek ere ikusi, entzun eta senti dezaten.
|
|
Hor aterako zaigu odola barrutik eta joango da zuzenean boligrafora edo teklatura. Hor asmatuko ditugu
|
gure
istorio onenak. Hor egingo dugu literatura geure gorputz osoarekin, geure bihotz osoarekin, geure osotasunarekin geure literatura onena.
|
|
Kontatu nahi dugun istorioa kontatzeko erabakiak hartzen ikastea, hori da idazten ikastea. Erabaki horiek ondo hartu behar dira,
|
gure
istorioa sinesgarria izan dadin, gure pertsonaiek funtziona dezaten, gure irakurleek argumentua jarrai dezaten, irakurtzeko arreta eta desioa izan ditzaten eta guk kontatu nahi dieguna entzun, ikusi eta senti dezaten.
|
|
Nola hasiko dugu
|
gure
istorioa. Zeintzuk dira protagonistak?
|
|
Eta horri esker sortu zen euskarazko zinemagintza. Aupa Etxebeste-k oso ondo funtzionatu zuen, eta hor ikusi zen gai ginela
|
gure
istorioak kontatzeko eta gure zinema egiteko.
|
|
Sinplea da erantzuna.
|
Guk
istorioak orainetik kontatzen ditugu eta, nahiz eta lehena asko aztertu, azkenean, interpretatu egiten ditugu. Gainera, ari zara gaurko ikuspuntutik eta gaurko parametroetatik interpretatzen, eta ikusleak ere ikuspegi eta parametro beretik egiten du film horren interpretazioa:
|
2023
|
|
Helduak izutzeko moduko pasadizoak kontatzen genizkion elkarri, zernahi objektu bilakatzen zen lizun gure begietara. Zangoak airean, genitalak zabal zabalik edo tente potente, zeinen hutsalak aldizkari pornoak; alde ederrekoak ziren
|
gure
istorioak, eta alaiagoak ere bai. Diskriminaziorik batere gabe, gizonek eta emakumeek leku bera zuten gure hizketaldi tekniko nahiz txantxetakoetan.
|
|
Koloreko emakumeei rolen bat esleitzen zaienean feminismo zuriaren barnean, agerraldi laburrak izaten dira, zerrendako aktoreen antzezpen hutsak, edo, bestela, erruki eske agertzen dira, bizirauteko borrokan, edo eskola edo osasun klinika batean, eta ez pertsona oso eta konplexu gisa.
|
Guk
istorio tristeak kontatzea espero dute, nolako oinaze deskribaezina eragin diguten gure gizon izugarri basatiek, gure kultura berez akastunak, gure erlijio bereziki drakoniarrak (sekula ez zurien ekintzek edo ez ekintzek). Haiek beren sumin preziatu eta akaso zintzoa eskaintzen digute gure kultura natiboen basakeriaren aurrean, zeren eta gure kulturek anabasa etsigarri batera eraman baikaituzte; eta, bien bitartean, haiek zain daude, errukiz eta egonarriz, gauzak konpontzeko noiz esku hartu (indarrez edo diruz).
|