Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2005
‎Une hartan nahi nuena gutuna eman eta dena bukatzea zen, nola edo hala bizitza konpontzea inongo pistolaren mehatxurik gabe, baina gutuna emanez gero geu izango ginen gutuna eta istorioa ezagutzen genituen bakarrak eta horrek arriskuan jarriko gintuen, dudarik gabe. Ander hil zutenei ez zien grazia handirik egingo gu istorio hori kontatzen joateak; bestalde, Anderrek gutuna eman izan balu bizirik egongo zen agian. Galdera gehiegi zeuden:
2006
‎Zer esango nien, bada, gurasoei? Gure istorio laburra nola bilbatzen ari zen ikusita, ohartzen nintzela Mirrari esker niretzat beteago egongo zela aurrerantzean Garraitzeta. Grabaturik neukan Mirra bihotzean, zaldiaren ferra galipotean bezala.
2011
‎Egunerokoan, bere gaitasunen %50era dagoen tipoa naiz, pixka bat gogogabea, eta errodatzen berriz, %110a ematen dut, zentzu guztiak topera, estasian??, deskribatu du Imanol Uribek. Are gehiago, Koldo Almandozen ustez,. Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean, gure istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
‎Zuzendariaren hitzetan, liburu bat idazterakoan bai idazleak eta bai irakurleak irudikatu egiten dute egoera, hor dago liburuaren xarma, eta zinema egiterakoan, idatzitakoa gorpuztu egiten du zuzendariak, gauzatu. . Jainkoa izatera jolastea bezala da hein batean, gure istorioen Jainko txikiak gara. Nik hau egin dut, kaka bat da munduaren handitasunean, baina nik sortua da, nik nahi nuen bezala?.
2012
‎–Bai, hala da. Eta hor hasten da gure istorioa, Gilen eta biona, alegia.
‎Guk fusilen tiroekin, lantzekin, granadekin 5 eta antzeko armekin erantzun genien, eta bi aldiz bidali genituen ontzi gainetik. Dena dela, gure istorioaren zati goibel hau laburtzeko, ontzia hondatua, hiru gizon hilik eta zortzi zauritu genituela, borrokan etsitzea beste irtenbiderik ez genuen izan, eta Salera, mairuen esku zegoen kaira eraman gintuzten denak atxilotuta.
2013
‎Gure bizitzako istorioak baimenik eskatu gabe hausten dituzten gertakariak daude, tupustean azaltzen zaizkigu, gure planetan antzeko ezer prestatu edo aurreratu ez genuenean. Orduan gure istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen gure istorioaren amaiera.
‎Orduan gure istorioa izateari uzten diote, protagonismoa galtzen dugu, hil egiten gara gure fikzioan. Sirenak hotsek entzuten gindoazen musika ordezkatu zuten, eta hori izan zen gure istorioaren amaiera. –Ez dira betiko garai onenak, azken finean gizaki hutsak gara?
2015
‎Zer esan guri buruz, beraz, komedia erromantikoaren klixeetatik erabat aske ezin banaiz ibili? Tira, gure istorioan bonbak daude, eta hildakoak. Horrek egiten du agian diferente.
‎anaia Josebak launaka jarri gintuen eta ariketa hau eginarazi: laurok istorio bana hasi behar genuen, abenturazkoa, eta gure protagonistari arazo bat sortu; ondoren, laurok eskuinean genuen lagunari pasako genion gure istorio hasiera, eta ezkerrekoarena hartu; hartu berri genuen istorio hartan, planteaturiko arazoa konpondu behar genuen eta geroxeago beste bat sortarazi; berriz ere eskuinekoari pasa, ezkerrekoarena hartu, eta gero beste horrenbeste, azkenean norberak hasitako istorioa sortzailearen eskuetara iristen zen arte, protagonistak mila gorabehera eta testuak ere beste horrenbeste astinaldi pairatu ond... Oso ideia polita irakaslearena, pedagogi berrikuntzarako libururen batetik hartua seguru asko, nahiz eta emaitzak nahiko eskasak izan.
gure istorioak sinestezinak zirelakoan.
2016
‎Hauxe da gure istorioa.
‎Hurrengo hiru egunetan, kanpoan elurra etengabe eta mundua amaitzera balihoa bezala ari zuen bitartean, bakoitza bere kontakizuna idazten jardun ginen, irrikatsu jardun ere. Hirugarren eguneko gauean, Sabinek prestatu zigun afaria amaitu ondoren, tximiniaren bueltan eseri ginen, gure istorioak ozenki irakurtzera. –Gure istorioak?
‎Hirugarren eguneko gauean, Sabinek prestatu zigun afaria amaitu ondoren, tximiniaren bueltan eseri ginen, gure istorioak ozenki irakurtzera. ? Gure istorioak, nioen, baina ez nintzen zuzen ari, nirea idaztea ez bainuen lortu artean.
‎oraintxe bertan ari zaio Alsinari esaten bere izena Alberto dela, eta Alsinak ere aitortu egin dio berea, jendetasunez. Hortaz, Alberto hau izan liteke gure istorioak behar duen osagaia, edo osagaietako bat, eta hegazkin bidaia amaituta une egokia izan liteke pertsonaia berriak agertzeko; gainera, Alberto hau ere bilbotarra izango dugu, iluntzeko azken hegaldia hartu nahi baitzuen Sondikarako, seguru asko eguna negozio kontuetan igaro ostean. Hala ere, ikusi dugu Alsinari ez diola begirik alaitu delako Alberto honek.
‎Pasa ditzagun bada azkar antzean Parisko eguneroko bizitzaren lehenengo hilabeteak, ez interesgabeak direlako, baizik haien interesa ez dagokiolako historia orokorrari, ez gure istorio partikular honi; beren etxe berrira, hiri berrira, ia ia aberri berrira egokitu zirenerako jakin zuten, 1939ko udaberrian, apirilaren 1ean historia liburuek diotenez, Errepublikak bere erabateko porrota onartu eta sinatu zuela, eta horrenbestez faxistak zirela nagusi Espainian; ez zen ustekabekoa izan, egia esan, aspaldidanik ikusten baitzen gerraren martxa, ezta pena bereziki samina ere:... tristatu, Euskadiren galerarekin eta beren erbesteratu beharrarekin tristatu ziren batik bat, eta ondoko derrota hau bestearen berreste eta korolario gisa ikusi zuten, jadanik etsia hartua dagoenaren fatalismoarekin, alabak matxinadaren sua sentitzen bazuen ere, berandu baino lehen mendekoen mendekua etorriko zelako segurtasuna; eguneroko zereginetan lana handitu zitzaien aita alabei, errefuxiatu euskaldunak eta haien zailtasunak ugaldu ahala, eta Marceau karrikako gobernuaren egoera ere ahulago bihurtu zen, barne gerran zebilen Errepublikako organo izatetik atzerriko oposizio huts izatera igaro baitzen, nazioarteko diplomazietan horrek dakartzan estatus aldaketa, ezin konta ahala traba, eta zailtasun ekonomiko guztiekin batean.
‎Bordele okupatutik Frantzia kolaborazionistara bitarteko kilometro apur haiek nola egin zituzten ez daki hegazkineko emakumeak; kontu kontari aritzen zirenetan ez zion Begoñak halakorik azaldu alabari, eta orain ezin galdetu. Gure istorioarentzat ez da batere dotorea horrelako hutsarterik izatea, ordea, zerbait asmatu dugu zulo hori estaltzeko: agian abentura arriskutsu eta ustekabe harrigarriz beteriko bat, Garona ibai handia gauez zeharkatuz, Gestapoko zakur usnarien eta foko argitsuen beldurrez; bestela ere izan zitekeen, modu burokratiko eta ofizialean, hots, beste aldera igarotzeko baimena eskatu, Pauera bizitzera joateko adibidez, aitzakiaren bat emanda edo batere aitzakiarik gabe, paper eta agiri guztiak xuxen ote zeuden ongi begiratu eta miatu, eta azkenik baimena jaso, atzerapen pixka batekin baina bestelako gorabeherarik gabe.
‎Zelan eman, nola adierazi hor gertatzen den hizkuntzen arteko talka? Adibide hori bezalakoak milaka agertzen zaizkigu idazketaren jarduera honetan, eta baita gure istorio honetan ere: euskaraz ari da testua, eta euskaraz ematen dira Alsinaren pentsuak; zein hizkuntzatan pentsatzen du Alsinak?
2019
‎–Bukatu da, Niko. Ez dut gure arteko istorio honekin jarraitu nahi.
2021
‎Sortu dugu gauza horiek gertatzeko moduko errealitate bat? Eta gai izan gara errealitate horretan gure istorioa kontatzeko, gure pertsonaiak garatzeko, gure argumentua aurrera eramateko. Txikia edo handia, modu batekoa edo bestekoa, baina istorio hori hasi eta bukatu dugu, beharrezkoak zitzaizkigun deskribapenak eginda, elkarrizketak modu sinesgarrian erabilita, pertsonaiak osatuta, ikuspuntuak garatuta edo denbora lerroak antolatuta?
‎Horrela lortuko dugu literaturaren maila gorena lortzea: gure istorioaren bidez telepatak izango gara besteentzat eta mediumak guretzat. Geure barruan dagoen guztia erabili egingo dugu, eta han agertzen dena –ikusten, entzuten, sentitzen duguna– beste batzuen barruan sartu egingo dugu, haiek ere ikusi, entzun eta senti dezaten.
‎Hor aterako zaigu odola barrutik eta joango da zuzenean boligrafora edo teklatura. Hor asmatuko ditugu gure istorio onenak. Hor egingo dugu literatura geure gorputz osoarekin, geure bihotz osoarekin, geure osotasunarekin geure literatura onena.
‎Kontatu nahi dugun istorioa kontatzeko erabakiak hartzen ikastea, hori da idazten ikastea. Erabaki horiek ondo hartu behar dira, gure istorioa sinesgarria izan dadin, gure pertsonaiek funtziona dezaten, gure irakurleek argumentua jarrai dezaten, irakurtzeko arreta eta desioa izan ditzaten eta guk kontatu nahi dieguna entzun, ikusi eta senti dezaten.
‎Nola hasiko dugu gure istorioa. Zeintzuk dira protagonistak?
‎Eta horri esker sortu zen euskarazko zinemagintza. Aupa Etxebeste-k oso ondo funtzionatu zuen, eta hor ikusi zen gai ginela gure istorioak kontatzeko eta gure zinema egiteko.
‎Sinplea da erantzuna. Guk istorioak orainetik kontatzen ditugu eta, nahiz eta lehena asko aztertu, azkenean, interpretatu egiten ditugu. Gainera, ari zara gaurko ikuspuntutik eta gaurko parametroetatik interpretatzen, eta ikusleak ere ikuspegi eta parametro beretik egiten du film horren interpretazioa:
2023
‎Helduak izutzeko moduko pasadizoak kontatzen genizkion elkarri, zernahi objektu bilakatzen zen lizun gure begietara. Zangoak airean, genitalak zabal zabalik edo tente potente, zeinen hutsalak aldizkari pornoak; alde ederrekoak ziren gure istorioak, eta alaiagoak ere bai. Diskriminaziorik batere gabe, gizonek eta emakumeek leku bera zuten gure hizketaldi tekniko nahiz txantxetakoetan.
‎Koloreko emakumeei rolen bat esleitzen zaienean feminismo zuriaren barnean, agerraldi laburrak izaten dira, zerrendako aktoreen antzezpen hutsak, edo, bestela, erruki eske agertzen dira, bizirauteko borrokan, edo eskola edo osasun klinika batean, eta ez pertsona oso eta konplexu gisa. Guk istorio tristeak kontatzea espero dute, nolako oinaze deskribaezina eragin diguten gure gizon izugarri basatiek, gure kultura berez akastunak, gure erlijio bereziki drakoniarrak (sekula ez zurien ekintzek edo ez ekintzek). Haiek beren sumin preziatu eta akaso zintzoa eskaintzen digute gure kultura natiboen basakeriaren aurrean, zeren eta gure kulturek anabasa etsigarri batera eraman baikaituzte; eta, bien bitartean, haiek zain daude, errukiz eta egonarriz, gauzak konpontzeko noiz esku hartu (indarrez edo diruz).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia