Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
Gure ikerketan aurkitu dugunaren arabera, esan genezake hezkuntza sistema garaikidea arbitrariotasun kulturalean oinarritzen dela. Kultura bakarraren ideia da hezkuntza sistemaren bizkarrezurra.
‎Nolanahi ere, orain arte kontuan hartu ditugun osagaiekin genituzke azaldu gure ikerketan aurkitu ditugun hainbat fenomeno. Orain arte esan dugunarekin, baten batek pentsa dezake ikerketa honetan deskribatzen ari garen hezkuntza sistema makineria estratifikatzaile zorrotz perfektua dela.
‎Bestetik, ordea, Usategi-k eta Valle-k (2006) dioten bezala, hezkuntza erkidegoak ez du helburu multzo bakarra partekatzen. Gure ikerketan aurkitu ditugun ikastetxeen, irakasleen eta ekintza pedagogikoen espektroa ez da homogeneoa: bereizketa irizpide ohikoez gain (publikoa/ pribatua, laikoa/ erlijiosoa, hizkuntza ereduak), eskola dinamika klasikoagoak, estandarragoak eta alternatiboak ere aurkitu ditugu.
Gure ikerketan aurkitu dugunaren arabera, esango genuke aztergai izan ditugun ibilbide akademikoek eta profesionalek elkarrekiko harreman sakona dutela. Ez dugu antzeman norabide bakarreko harremanik, ezta determinismorik ere, eta, halaber, nabarmena da bi eremuek beren historia kolektibo eta indibiduala dutela eta irizpide nahiz arau propioen arabera moldatzen direla.
‎hezkuntza sistemak erreproduzitu egiten ditu ekoizpenaren baldintza materialak, hau da, eremu ekonomikoan dauden dominazioeta mendekotasun harremanak errepikatzen direla. Alta, gure ikerketan aurkitu duguna oinarritzat hartuz, egokia iruditzen zaigu erresistentziaren teorialariek (Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) korrespondentziaren teoriaren aurka diotena: eremu, talde eta agente sozial bakoitzak autonomia partziala dauka, inoiz ez dago determinatua; eta, gainera, ekonomizismoaren aurka diote dominazioa gero eta gehiago oinarritzen dela aparatu kulturalean, zeina ez baita beste eremu baten mendekoa.
Gure ikerketan aurkitu dugunaren arabera, sarea, dominazio teknika bat da. Egituraketa horrek dauzkan hainbat helburu identifikatu ahal izan ditugu:
Gure ikerketan aurkitu dugunak zalantzarik gabe garamatza Bauman en ausazko hautapena guztiz baztertzera, aztertu dugun eskualde eta adin tarteari dagokionez behintzat. Bourdieu ren terminologia erabiliz, laburbilduta esan genezake Donostialdean adin tarte jakin honi dagokionez kapital ekonomikoa, kulturala, soziala eta sinbolikoa erabakigarriak direla, eta lau horiei gehituko genizkieke generoa eta hizkuntza.
2020
‎Parte hartzaileei nokako formen gutxitzearen atzean egon daitezkeen arrazoiak zein izan daitezkeen galdetutakoan hainbat izan dira aipatutako arrazoiak, baina guztien oinarrian egiturazko sexismoa dagoela dirudi. Mahaigaineratu ditugun ikerketa galderei gure ikerketarekin aurkitu dizkiegun erantzunak aurkeztu ditugu emaitzen atalean. Jarraian horien gaineko eztabaidari eta hausnarketei emango diegu bide.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia