2012
|
|
|
Gure
ikerketan aurkitu dugunaren arabera, esan genezake hezkuntza sistema garaikidea arbitrariotasun kulturalean oinarritzen dela. Kultura bakarraren ideia da hezkuntza sistemaren bizkarrezurra.
|
|
Nolanahi ere, orain arte kontuan hartu ditugun osagaiekin genituzke azaldu
|
gure
ikerketan aurkitu ditugun hainbat fenomeno. Orain arte esan dugunarekin, baten batek pentsa dezake ikerketa honetan deskribatzen ari garen hezkuntza sistema makineria estratifikatzaile zorrotz perfektua dela.
|
|
Bestetik, ordea, Usategi-k eta Valle-k (2006) dioten bezala, hezkuntza erkidegoak ez du helburu multzo bakarra partekatzen.
|
Gure
ikerketan aurkitu ditugun ikastetxeen, irakasleen eta ekintza pedagogikoen espektroa ez da homogeneoa: bereizketa irizpide ohikoez gain (publikoa/ pribatua, laikoa/ erlijiosoa, hizkuntza ereduak), eskola dinamika klasikoagoak, estandarragoak eta alternatiboak ere aurkitu ditugu.
|
|
|
Gure
ikerketan aurkitu dugunaren arabera, esango genuke aztergai izan ditugun ibilbide akademikoek eta profesionalek elkarrekiko harreman sakona dutela. Ez dugu antzeman norabide bakarreko harremanik, ezta determinismorik ere, eta, halaber, nabarmena da bi eremuek beren historia kolektibo eta indibiduala dutela eta irizpide nahiz arau propioen arabera moldatzen direla.
|
|
hezkuntza sistemak erreproduzitu egiten ditu ekoizpenaren baldintza materialak, hau da, eremu ekonomikoan dauden dominazioeta mendekotasun harremanak errepikatzen direla. Alta,
|
gure
ikerketan aurkitu duguna oinarritzat hartuz, egokia iruditzen zaigu erresistentziaren teorialariek (Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) korrespondentziaren teoriaren aurka diotena: eremu, talde eta agente sozial bakoitzak autonomia partziala dauka, inoiz ez dago determinatua; eta, gainera, ekonomizismoaren aurka diote dominazioa gero eta gehiago oinarritzen dela aparatu kulturalean, zeina ez baita beste eremu baten mendekoa.
|
|
|
Gure
ikerketan aurkitu dugunaren arabera, sarea, dominazio teknika bat da. Egituraketa horrek dauzkan hainbat helburu identifikatu ahal izan ditugu:
|
|
|
Gure
ikerketan aurkitu dugunak zalantzarik gabe garamatza Bauman en ausazko hautapena guztiz baztertzera, aztertu dugun eskualde eta adin tarteari dagokionez behintzat. Bourdieu ren terminologia erabiliz, laburbilduta esan genezake Donostialdean adin tarte jakin honi dagokionez kapital ekonomikoa, kulturala, soziala eta sinbolikoa erabakigarriak direla, eta lau horiei gehituko genizkieke generoa eta hizkuntza.
|
2020
|
|
Parte hartzaileei nokako formen gutxitzearen atzean egon daitezkeen arrazoiak zein izan daitezkeen galdetutakoan hainbat izan dira aipatutako arrazoiak, baina guztien oinarrian egiturazko sexismoa dagoela dirudi. Mahaigaineratu ditugun ikerketa galderei
|
gure
ikerketarekin aurkitu dizkiegun erantzunak aurkeztu ditugu emaitzen atalean. Jarraian horien gaineko eztabaidari eta hausnarketei emango diegu bide.
|