2000
|
|
Orregatik Gernika’ko gertaera ura (1937koa) izugarria izan arren ez degu artaz baliatu nai
|
gure artean
gorroto ta errak zutitzeko. Kristauak geran aldetik txarkeriak baztertu ta onbidera biurtu ditzagun.5
|
2001
|
|
– Hara, pare bat gauza esango dizut –deblauki malkoak isurtzeari utzi eta aurpegia zurrundu egin zitzaion– Ni ez naiz inorekin fio, zurekin ere gehiegi ez. Ez duzu oso azkarra izan behar
|
gure artean
gorroto eta tirabirak badaudela asmatzeko, landa etxean tentsioa airean baitzegoen. Juliak halako ondorioak atzeratzeko ordaintzen baldin badizu, negozio ederra egin du horratik!
|
2009
|
|
Eta, zergatik? Denok bilatzen ditugu
|
gure
gorrotoak justifikatzen dituzten arrazoiak. Baina akatsek ez dituzte gisa honetako ekintzak justifikatzen?.
|
|
Gure historia kontatu digutenek beti esan digute euskaldunok, borroka armatuetan, kolore bategatik, arrosa bategatik, hodei bategatik hil garela; eta hori ez da egia, gerra guztietan arrazoi sakonagoak egoten direlako, esate baterako gutxiren asea eta askoren gosea. Euskal herrian ere hala gertatu delako beti, batzuek dirua eta gehienok izerdia[...]
|
Gure
gorroto bizia ez baita aurtengoa, gure arrazoi guztia haserrez hemen doa[...] Bostehun urtean egon gara justizi eske baina sua eta ura ezin nahas daitezke, irakin edo amata ez dago ezer beste, inork ez dezala esan: adiskide zaitezte.
|
|
–Biktimismoaren soka ezin dugu apurtu. Halere, presoen kriseilua jasotzeko gure erresumina, gure mendeku grina,
|
gure
gorrotoa erruki bilakatu behar dugu. Errukia da giza komunitate baten funtsa eta zimendua; errukia herriminaren mamia baita.
|
2011
|
|
Hau beste fenomenologia bat da, oso desberdina, eta da, nola hurkoa desegin nahi dugun gure begiradarekin,
|
gure
gorrotoarekin, hemen gure artean askotan gertatzen den bezala. Eta hemen bi ideia daude; nik hau idatzi nuenean, bi irudi edo bi ideia erabili nituen edo lotu nituen.
|
2013
|
|
Heriotzaren ondoren zer itxaroten dogu? Amaituko ete dira
|
gure arteko
gorrotoak, gerrak, haserreak. Barnean daroagun justiziaren egarri bizia zelan ase?
|
|
|
gure
gorrotoen lupetza, etorkizun baten ustea?
|
2018
|
|
Ez genuen arriskurik. Basoan topatu genuen, goizean goiz, eta goreneko adarretako babesetik
|
gure
gorrotoa eta aiherkundea oihuz adierazten genion. Eta adarrik adar, zuhaitzik zuhaitz jarraitu genion goialdetik, infernuzko zarata batean eta basoko biztanle guztiei Ezpata Hagin tigre zaharra han zela jakinaraziz.
|
2019
|
|
Sarri bai sarri adjektiboek gutxi izaten dute izenaren lagunetik, badakite iseka egiten guk haiengan jarritako gehiegizko konfiantzari. Perpauseko hitz klaseen zerrendan bera da arriskutsuena, zeren perpausaren osagai guztietatik bera baita subjektiboena,
|
gure
gorroto eta gustuen, kemen eta ahulezien berri zuzenena ematen duena. Eta adjektiboa da, halaber, lasterren zahartzen eta iraungitzen dena.
|
2021
|
|
Ez zioten gure aitari barkatu, eta guri, faxista zikin baten seme alabei, ere ez. Baina hortaz gure aita hil eta gero jabetu ginen,
|
gureganako
gorrotoa hain gogorra eta sakona zen, hain bortitz eta temoso azaleratu zitzaion Luzaroko askori, ezen, ene gogoa musikan bakarrik edo bestelako gauzetan izan arren, bat batean guk ere sekula ezin asma genuen zerbaiten errudun bilakatu ginen. Bat batean ere isilean edo ezkutuan zeuden etsaiak nonnahi asmatu genituen, urtetan zelatan izandakoak, besteak beste gure amaren senitarteko asko, garizabaldar prestu eta leinutsuak, sekula ere barkatu ez ziotenak gure aitarekin ezkondu izana, Nafarroako Erriberaren aldetik etorritako gizontxo harro eta egoskor horrekin, herrira heldu orduko kontserbategi batean sartu eta arrainari buruz behar beste ikasi eta gero bere kontserbategi propioa sortu zuena, hain zuzen ere hasieratik gogoan zuen asmoa, kontserben mundua ondo baino hobeto ezagututa, bere Lodosa inguruko herrixkako familiak zainzuriak, orburuak, piperrak eta abar aspaldi aspalditik kontserbetan jartzen baitzituen.
|
|
Psikoanalisian, era berean, norberaren posizio subjektiboa aztertu eta aldatzeko ausardia behar da. Normalean ez dugu ezer jakin nahi gure lotsaz, geure buruaz gogoko ez dugunaz, gure krudelkeriaz,
|
gure
gorroto ezkutuaz. S. Freudek, sendatzeko erresistentziaren aurka, egiaren ausardia eskatzen zuen, neurosia ezjakintasunaren babesleku gisa hartuta.
|
|
Best sellerrekin bezala, den denak arbuiatzen dira, bat bera ere irakurri gabe. Geure buruari begiratzeari diogun beldurraren pareko herra diogu autolaguntzari, nire ustez beldur horren iturri beretik edaten duelako
|
gure
gorrotoak. Uste hori konfirmatzeko ez dut azterketarik egin, eta beharbada ekibokatuta nago.
|
|
–Nola onartuko zaitugu ba? –azaldu zion Robbiek onez onean– Begira, zu japoniarra zara, eta
|
guk
gorroto ditugu japoniarrak.
|
|
Jainkoak badaki
|
gure
gorrotoa barkatzen.
|
2022
|
|
Pertsonok gara gorrotatzen dugunak eta pertsonak gorrotatzen ditugu. Edo pertsonon jarduerekin zerikusia duten sinboloak dira
|
gure
gorrotoaren gai. Banderak eta abar.
|
2023
|
|
Bestalde, gure datu pertsonalen baimenik gabeko biltegiratzearekin eta merkaturatzearekin ere amaitu beharra dago, ez baitira gure eskubideak errespetatzen.241 Azkenik, gorrotoa eta desinformazioa zabaltzeko erraztasunekin amaitu behar dugu, gizartearen polarizazioarekin eta desitxuraketarekin amaitzeko. Amaitu beharra dago
|
gure
gorrotoarekin eta desinformazioarekin, pribatutasunarekin eta osasun mentalari dagokionez ditugun ahuleziekin negozioa libreki egitearekin, edo gutxienez, horien benetako izaera argitara eman eta koherenteki erregulatu litzateke.
|