Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 500

2000
‎... han egin zuen kanpamentua On Afonso Henriquesek bere gizonekin, gure gizonekin, nazioaren aitalehenak, zeren hauen arbasoak, goizegi jaio izanaren kariaz, ezinizan baitziren portugaldarrak.
‎Eulaliren ama basoan egon zen ikatz egosten eta gure gizona ikusi zuen ardieiadituten ea zein zen lodien, hura eroateko. Andrak egin zion:
‎–Ene! Esnatu da gure gizona! –entzun zion zuriz jantzitako emakume bati– Zer moduz sentitzen zara, txapeldun hori?
‎Eta egia da ez zebiltzala urrearen gutizian, baina egia da, halaber, ezen, halarik ere, urrezko aro batean bezala bizi zirela, zeren deus guti behar baitzuten bizitzeko eta zeren haietarik nornahi baitzegoen prest, baita bere buruaren ukatzeko ere, baldin hura guztien onerako bazen, nola manatzen baitu ebanjelioak, nahiz eta haiek ez zuten artean Kristoren hitzaren berri... eta, aitzitik, guk gizon zuriok bai, nahiz eta gero ez dugun haren hitzik betetzen, zeren ipintzen baitugu bat bedera eta bat bederaren probetxua bertzeenaren gainetik.
2001
‎Eta hori dute alienaziorik sakonena. Gu gizonok, gu geurori uko eginaz, Euskal Herriko emakumeei hean hiraultza osatzen lagundu beharrean arkitzen gara".
‎Euskara jasaten ari zen egoera, hobeto esanda. Eta guztiz kexu zen gure gizona," euskararen hil ala biziko kinka estu hau benetan larria" zela uste zuelako.
‎Tartean, apartatudu Larramendiren gramatika ere, baina ez haren balio bibliografikoaz ohartu delako, lubakiz lubaki nahikoa urri entzuten duen euskara hauspotzeko baino. Biharamungoizean, etxe tzarretik alde egin dutenean, gure gizonak sei bat liburu daramatzamotxilan, tartean andoaindarraren gramatika eta Espainiako historia. Motxilako zertrepeta utzi ote ditu bazter, liburuei tokia egiteko?
Gure gizona bizi da oraindik. Beste modu batez begiratzen diot orain nik, burutik kendu ezinik, ezta bihotzetik ere?
‎Ohean, buruz gora etzanda, biluzik, hankatartea irekita. Gure gizon handi eta inportantea zeinen txiki eta bihurri bilakatzen zen bere" maskulinitatea" nire mingainarekin inguratzen nuenean! Une horietan edozer egiten utziko lidake gizajoak!
‎Ez naiz, ordea, gaizki esaka ari. Gure aldikoa izan balitz, gure gisako gizona eta idazlea izango genukeen, hobea nahiz kaxkarragoa, baina antzekoa eta kidea. Euskal Herriaren aldi igaro ilun hartatik itzuri zelarik, ordea, bestelakoa agertu da gure artean, aspaldikoa eta noiznahikoa, eta noiznahikotasun horri eskerrak eskaini digu inoiz euskaldun batek euskaraz eman duen betiko Euskal Herriaren irudirik beteena.
‎Gaztaroko urteak, be rriz, harat honat eman zituen Zavalak, apaiz ikasketak egiten Jesuitekin. Lehenago ere esan dut ez dela gure gizona jendaurrera azaltzeko zalea, baina, hala ere, non edo han irakurria nuen etxekoei beste inori ezer esan gabe alde egin eta sartu zela Zavala jesuitetan. Kontu hori aipatu diodanean, ez digu horretaz deus ere esan nahi izan:
‎– Bere heriotzaren kausak ez dik misterio handirik: jugularra moztuta hil duk gure gizona –klase teoriko praktikoa emanez egongo balitz bezala, lepoko zauri izugarria erakutsi zidan hatz erakusleaz– Bitxiena zera duk, ebakia bera; edo beste modu batera esanda, ebaki sakon hori egiteko era: hiltzaileak behin eta berriz pasa baitio marraza zintzurretik.
2002
‎Arrezkero, ostera, alegiñak egin arren, ez egoan modurik praken dirua lortuteko. Pagatzaille eskasa izan, gure gizon ori.
‎Etena eginez, esangarri da Juan Blas Altuna Durangoko seme ospatsua Lekeition organista egoan eta, gure gizonak hantxe ezagutu ebala, eta sei bat urtean hartuemon handia izango ebena, uste izatekoa da. Altuna...
‎Ederrra aparejua! Batean itsas-ertzera, urrengoan Bizkaiko etziñaldeko ibai garbietara, asi zan gure gizona ere, jai egunetako lan jolas edo jolas lan auetan.
‎* Argitaratubakoa, Gure gizona Lekeition jaio zan, baina hazi Zamudion, eta hantxe bizi ere, hainbat urtean. Hori zala ta, Eusebio Mariaren berbakuntzea Txoriherrikoa izan zan betiro; haren idatzietan dogu erakutsia eta haren aldiko lekeitiarrek be, testigantza laga deuskue, azken urteetan haren berbetea entzuten ebenean, orduan bizi izan zan eta," Bilbo aldeko" euskerea ete zan, uste ebela.
‎Kritikoren batek gure gizona fabula idazlea izan zalakoa, esan eban. Beste batek, koplagilea ete zan.
Gure gizonaren poesi alorrean, hirulau hesi ipini leitekez.
‎Baina gure gizonak, guztietan zuhurrena izaki, bere burua arrisku handian zatekeela ikusi zuen, Kretarren ongosea zela eta, beharrezko neurriak hartu ezik: izan ere aberastasun handiak zeramatzan berarekin eta bazekien zabal zebilela horren zarata.
‎Damokles-ek zorionekotzat zuen burua, antza. Eta halako prestakuntzaren erdian sabaitik ezpata distiratsua zaldi zurdaz lotua eskegiteko agindua eman zuen gure gizon zoriontsuaren buru gainean dingilizka. Era honetara, ez zuen begirik ipintzen zerbitzari galant haiengan, ezta artez beteriko zilarrean ere; eskua mahaira luzatu ere ez zuen egiten; koroeak berez bezala erortzen ziren.
2003
‎Hamar ipini ditu zerrendan Txominekin hitz egin duanak eta danak batera betetzen ditu. Gure gizonak besteen buruen gainetik hartzen du berea.
‎Ekialdeko Eleizea be ondo ezagutzen eta asko maite eban. Ganera, beste baimen bat be baeukan gure gizon honek: Eguzkialdeko liturgia erabilteko baimena.
‎" Jesus biztu ez bada, gu gizon guztien artean errukarrienak gara!" (S. Paulo).
‎Zu lehenengo aldiz ikusteko gurari bizitan egoan gure gizona.
‎Leninek erran omen zuen, XX. mende hasieran, mende berria gerla eta iraultza mende izanen zela eta, beraz, bortizkeriaz betea. Badakigu zorigaitzez horretan bederen zuzen zebilela gure gizona, baina beste zerbait ere gertatu da geroztik Leninek asmatu ez zuena, hau da, bortizkeriaren teknikak eta baliabideak hainbestetaraino aldatu direla eta garatu non ez baita helburu politikorik haien suntsikortasun ahalmenari doakionik, ez borroka armaturik haien erabilpena justifika dezakeenik.
‎Eta gainera burua moztu zioten Euripiden antzerki zati izpirik deklamatzen ez zekielako. Nizias ari omen zen oihuka" Eschy  len Orestia osorik kantatzen ahal dizuet baina otoi ez, Euripide!" Baina nonbait Sirakusarrek, nihaurk bezala fun  tsean, Euripide nahiago eta gure gizona akabo! Utz dezagun bururik ere ez duen auzi hori eta ene eskaera zehatzari ihardets iezaiozu:
‎Asmo zaharra, bestalde. Herrian Gure Gizonarekin izan nintzenekoa gogoratu zitzaidan.
‎Mallonaren legekoek ez zioketen sekula santan ezer egingo, hori bagenekien, Gure Gizonak horren eta beste faxisten mugimenduen berri ematen baitzigun. Gizon baliagarria, bai herria gure mende egon zen artean eta bai faxistak han sartu ostean ere.
‎Goiz hartan oso goiz Billanoko muturrera agertua nintzen, Gure Gizonak herritik bidal zitzakeen berrien zain baikinen denok. Ez zen haren albisterik etorri, agian gure transmisio sistema guztiak Sollube inguruetako guda zelaietara eta haren aurreko itsasgainekoetara adi zeudelako.
‎Gipuzkoa bouak sutan jarria zuen errepidea. Orduan Gure Gizonaren telegrama etorri zen.
‎Galdua genuen bezperako abantaila. Eta galdua Gure Gizona herritik ateratzeko modua. Harrezkero, zer egin zen kontua.
‎Elkarrekin egin genuen bazkari legea, eta elkarrekin egin genuen arratsalde pasa. Gure Gizonaren salbazioa pentsatu guran. Eta ezinean.
‎Egun haietan Roberten umoreaz lagundu genituen frontetik zetozen berriak, eta baita hara egiten genituen bisitaldiek denoi eragiten zigun mingostura leundu ere. Nire kasuan mingots egoteko motiboa Gure Gizonaren egoera zen. Harexengana joaten zitzaidan gogoa, Sollubera inguratzen ginen aldiro.
‎Kalean norbaiti erosi edo ostutako zapia lepoan zuela agertu zen. Ordurako kasik konbentziturik nengoen ez zela sekula berriro etorriko eta, beraz, Gure Gizonarekin zer egin zen zehatz jakin barik hilko nintzela.
‎Bada, hala bazen, izan, jai zuen. Gure Gizona ez zen militarra. Eta hildako Ezezaguna, Gure Gizona ez zen besteren bat izanez gero, gaitz izango zitzaion hura militarra zela frogatzea.
‎Gure Gizona ez zen militarra. Eta hildako Ezezaguna, Gure Gizona ez zen besteren bat izanez gero, gaitz izango zitzaion hura militarra zela frogatzea. Horretarako, lehenengo eta behin, haren izena jakin baitzuen.
‎Zuzen erantzun beharrean aurreko egunetan buruan erabili nituenak kontatzea erabaki nuen. Eta halaxe azaldu nion Gure Gizona herritik ateratzeko ahaleginean egindako hutsa.
‎Herriko lekuak eta Gure Gizona begien aurrean banitu moduan izan zen berriro. Eta horrela, Gure Gizona ikusi uste izan nuen, Benjaminen ontziaren zain.
‎Herriko lekuak eta Gure Gizona begien aurrean banitu moduan izan zen berriro. Eta horrela, Gure Gizona ikusi uste izan nuen, Benjaminen ontziaren zain. Eta faxisten patruila hantxe.
‎–Seguruen, ez. Benjamin atrakalekura agertu zenerako Gure Gizona ez zegoen han. Eta han ez egotean alde egingo zuen.
‎–Bai –esan nion, pilota hura berehala altxatuz– Faxistek Gure Gizonaren irratia detektatu izana ere posible da. Posibleena beharbada.
‎Nola ere izan zen, hantxe zegoen erdi argiturik talaian lurperatu zuten bigarren gorpuaren misterioa. Hura Gure Gizona ote zen. Eta zer zidan horrek niri?
‎Zer zion horrek inori? Gerran hildako beste bat, Gure Gizona eta Ezezaguna pertsona bat eta bera izanez gero. Edo hildako beste bi, Gure Gizona eta Ezezaguna bi izan baziren.
‎Gerran hildako beste bat, Gure Gizona eta Ezezaguna pertsona bat eta bera izanez gero. Edo hildako beste bi, Gure Gizona eta Ezezaguna bi izan baziren.
‎Une hartan ziurtzat eman nuen. Hila zen Gure Gizona. Zelan?
‎Tartetxo hartan barrua pittin bat lasaitu zitzaidan. Agian Gure Gizona ez zen hila.
‎Nire buruarekin bakea hala edo zelan eginda, atezaintzatik noiz arraio erantzun behar zidaten madarikatzen hasi nintzen. Gure Gizonaren zera ez madarikatzearren.
‎Berrogeita hemeretzi, kasik hirurogei urtez. Une hartan, eta geroago ere, nahiago izango nukeen Gure Gizona hila zela ziur jakin, hilik ala bizirik ote zen zalantzarekin geratu baino. Zer egingo zaio baina.
Gure Gizonaren berri jakitearren egin nuen hara. Azken batean urregorrizko ontziak itzultzera joanak ziren gudariek zer edo zer jakin zezaketen Gure Gizonaren kasuaz.
‎Gure Gizonaren berri jakitearren egin nuen hara. Azken batean urregorrizko ontziak itzultzera joanak ziren gudariek zer edo zer jakin zezaketen Gure Gizonaren kasuaz.
‎Gerrako hildako bakarra bera balitz moduan. Gudariek herria utzi ondoren Gure Gizona han geratua zela, horrainoko beste banekien. Haatik, esperantza izpi bat ere banuen, herriaren inguruetan maiatzeko egun haietako jotaldietan eta atzera aurrerakoetan guretarikoen arteko norbaitek herriraino egiterik eduki izan ote zuen, eta alkateari hango berririk ekarri ote zion.
‎Ur Txori hura. Gure Gizonarekin kontaktua azkenekoz egin zutenean harexengana joateko agindu zitzaion.
‎–Benjaminek ez zioan ezer galdetuko Gure Gizonari, faxistatzat zuenez gero –esan zuen Sinbadek– Eta faxistatzat izan ez balu ere, berdin. Benjamin kaka dariola bizi duk.
‎Benjamin kaka dariola bizi duk. Beraz, Gure Gizonak Armintza aldera eroateko eskatu zioan, eta Benjamin eskaria betetzen ahaleginduko huen, gizon haren zeregina gure aldekoekin isilpeko traturen bat egitea zelakoan, edo batek zakik zer pentsaturik. Baina isilik egongo zela, ziur!
Gure Gizonaren berri ba ote zekiten galdetzea otu zitzaidan, zeharkako bidez.
‎Jantokian lasai lasai afaltzen ari ziren faxista haiengatik izan ez balitz erabat ahaztuko nintzen. Eta eskertuko nuen gerrarekin une batez behintzat ahanztea, ezin bainuen Gure Gizonaren akordua burutik kendu.
‎Kontaktua egin diagu. Goizaldean Gure Gizona handik ateratzen ahaleginduko gaituk.
‎Bada, egunak argitzen hasterako jagita nengoen. Presa nuen, ordurako Gure Gizonaren auziak zirt edo zart egina behar baitzuen.
‎Hobe faxista tzarren batek herriko itsasertza eta munduko gaua erabiliz ihes egingo ez balu. Hobe denontzat Gure Gizonak, Sinbadek izena belarrira esan zidan hark, informe negatiborik pasatuko ez baligu.
‎–Ez da beharrezkoa –eta berak bota zidan Gure Gizonaren izena.
‎Eta uste horretan segi dezan komeni da. Ur Txorira ihes egin guran datozen denen izenak Gure Gizonari emateko aginduko diot.
‎Eta Gure Gizona bilatzeari ekin nion.
‎Geldi geratu nintzen, itxura batean errespetuz, baina ingurua lasaitasunez aztertzeko baliatuz. Eta hantxe ikusi nuen Gure Gizona, Zubia deritzen lekuan. Jesarrita, egunkaria irakurtzen ziharduen.
‎Emakumezko gazte batek aldarrika ekin zion Gure Gizonari.
Gure Gizonak aurrera egin zuen. Ni, badaezpada ere, hegalez aldatu nintzen.
‎Baina beste emakumezko batek ostikada jo zion eta airean joan zen txapela. Gure Gizona han behean eta txapela airean, zirt edo zart egin behar nuen.
‎Jendearen barreen artean. Horretara behintzat gizona, Gure Gizona, une batez baketan utzia zuten. Zutik berriro, odolik ez zeriola ikusi nuen.
‎–Nirea argiturik, foralen buruak Gure Gizona hango ziega batean sartu nahi izan zuen.
‎Zulo ziztrin batean sartu gintuzten. Bost minutu baino gutxiago behar izan nuen Gure Gizonari agindu zehatzak emateko. Gero libre utzi zuten.
‎–Herrian faxista zela pentsatzen segi zezaten komeni zela esan nion Gure Gizonari. Horretara Ur Txorira nahiz beste edozein ontzitara enbarkatzen ziren eskuindarren izenak jakin ahal izango zituelako.
‎Ez nintzen Mallonaz fio. Beraz, enbarkatu guran izan zitezkeen eskuindarren izenak Gure Gizonak batuko zituen eta kriptografiaturik helaraziko zizkigun.
‎–Gorpua Txorrokopuntako Zubia izeneko lekuan topatu zuten– esan nuen ozen– Hantxe bildu nintzen ni Gure Gizonarekin. Gogoan duzu?
GURE GIZONA
2004
‎Behin baino gehiagotan deitu omen zuten polizia, gizonak nolako jipoiak ematen zizkion entzun eta beldurtuta. Ez dut hain argi, jipoi emailea gure arteko gizon txuri eta zuriren bat denean halakorik egin ohi denik. Gure artekoa ez denari, halakorik ezin diogu onartu, baina guretarikoa denean, beste alde batera begiratzen dugu?
‎Esan bagenuen esan genuen. Gure inguruko gizonak berehala hasi ziren horri buruzko eztabaidan eta jakin nahian punttu hori non zegoen. Kuriosoa.
‎Zer gizon harrigarria!... Berriz harekin has baledi gure Biltzarra (Hendaiako biltzar famatua) eta haren pre­ sondegian harekin elharetara baginte, gure Herriarentzat, gure mintzairaren­ tzat, gure gizonentzat, euskal ortografiarentzat, zer loria!... Bai ospe eta indar berri aurki lezakeela katakunba berri horietan, hain gaitzetsia ta hain bizitorea den gure mintzaira maiteak» (152).
‎Tamalgarria, Müller bezalako... ziztrin batek operazio osoa zapuztu izana. Baita, jakina, zure lankidea, gure gizona, hil izana ere. Biziki sentitzen dut.
‎–Jakina –erantzun zion Heydrichek– Zure ikerketen arabera atzerriko agente arriskutsu bat sartu da Reichean. Gure gizonetako bat hil duen agentea, gainera. Ezin dugu halakorik onartu.
‎–Tira, Oskar, beharbada Lasarte azkarregi ibili zen, gure egoera larriak hartaraturik. Izan ere, aitortuko dizut ez dudala oso gustuko gure gizonetako bat horrela Alemaniara bidaltzea. Eskarmenturik gabeko gizon bat izanik gainera.
‎Jaunak etxean egiten zituen egunak, irakurtzen, baita psikiatriari buruzko liburu bat idazten ere, berak behin baino gehiagotan aitortu zuenez, baina paseatu ere egiten zuen, auzoan nahiz Donostian, nondik nekez itzultzen baitzen pelikularen bat ikusi gabe. Zinezale itsua baitzen gure gizona.
‎Descartesek hainbat adibide hartuko ditu gai honekin lotuta bere azalpenak ematean —esaterako, odolaren zirkulazioaz diharduenean, bere Diskurtsoaren bosgarren atalean, gorputzaren higiduraren ikuspegi mekanizista azaltzeko—, baina horretaz gain arreta jarriko die, halaber, berak sortutako metodoaren garapenak arlo honetan ekar ditzakeen onurei. Gure gizonak, hilezkortasuna aginduko ez zuen arren, medikuntzaren bidez bizitza luza zitekeelako eta zenbait oinaze ezaba zitezkeelako itxaropen osoa zeukan, eta horregatik gerorantzean garatzeko zen medikuntzan bere metodoak izan zezakeen eragina erakusten oso interes handia agertuko zuen.
2005
‎Aitak, berriz, ez zion inoiz minutu bat bera ere aurreratzen edo atzeratzen utzi. Gure gizonak, bere aldetik, segunduak ere ez zizkion barkatzen. Eta hara nondik ohartu zen hamaika segundu aurreratu zela erlojuaren kanpaia, Estatu Batuetako telebista kate batek Urte Zaharreko gauerdiko kanpai dangak bertatik emateko asmoa zuenean!
‎Auzitan ikusi zen Schmeiser berez Monsantoren biktima dela, berak nahi gabe eta baimenik eman gabe multinazionalaren hazietatik ernetako landareen polenak kutsatu baitzituen bereak. Bestalde, gure gizonak ez zion horri etekinik atera, berak multinazionalaren herbizida famatua («Roundup», gure artean ere usu erabilia den pozoia) ez baitu usatzen. Eta hala ere galdu.
‎Irratsaioko andere mintulinak egiten dion predikutik ateraldi bat baizik ez dezagun har, hitzez hitz zioen: " Gaur egun, ezkondua denak, beste emazte bat ere izatea norma da." Ez dakit zer konprenitu duen gure gizonak hariaren beste puntan, baina ez da dudarik: delako irratilari jakintsunarentzat, bai, normaz kanpokoa da, a normala.
‎Dena pasatzen da Kosmosean, galaxiak berak barne. Eta gizateria osoa ere bai, eta herriak, eta hizkuntzak, eta gu gizon emakumeok ere bai... Eta ni neu gauza bera...
2006
‎Urte biribila izan da aurtengoa, heriotzaren 50 urteurrena, eta urte biribil guztiek bezala, zalantza uzten digute gure gizon edo emakume handiez zifra biribiletan baizik ez gogoratzea ona ote den, baina, hasieran ibili ziren gorabehera itsusiengatik ere, garbi dagoena da aurten portatu zaizkiola don Piori bere herriko erakunde ofizial gehienak (Nafarroakoak aparte utzita, beti bezala). Gaur gero, bi eleberri gehiago egongo dira euskaratuta Zalakain abenturazalea eta Jakintzaren arbola\ Eusko Jaurlaritzaren egitasmo bati esker, eta Donostiako Udalak idazleari buruzko jardunaldiak antolatu eta liburutxo bat egin dio, euskaraz hau ere, argitaletxe batekin elkar hartuta.
‎Kontuak horrela, irakurle errealistari utziko diogu ipuin honen azken logikoa berak asmatzeko aukera: maitatuz ala higuinduz amaituko du gure gizonak, ignoratu ezin duenez gero, halako bere hirikidea. Zalantzarik ez dagoena da, kohesio soziala eta, bakea eta, bizikidetza, horrelaxe sustatzen direla ongiena.
‎Bawtryko gure gizona zelagilea zen, edo nahi baduzue uhalgilea edo guarnizioneroa –hiru berba horiez ezaguna baita langintza hori–, zaldientzako zelak, erromaleak, zintxak, bizkargainekoak, azpiko uhalak, kurrupekoak eta gainerako uhal eta larruzko trepetak egiten zituena. Horretan aritu zen, behintzat, bere bizitzako azken urteetan.
‎Txikitatik istorio horiek entzun ondoren, Albanian turkiarren aurkako altxamenduak hasi zirenean, Juan Pedro Aladro Pérez de Velascok –horrela zuen izena gure gizonak, ez berak eskuz esku banatzen zituen postal antzeko argazkietan jarri ohi zuen Don Juan Pedro Aladro Kastrioti de Pérez y Velasco– Gjergj Kastriotiren leinukotzat hartu zuen bere burua eta Aladro eta Pérezen artean Kastrioti bat tartekatu zuen. Egia esan behar bada, ez zen bakarra izan.
‎Lehen arpoikada gure gizonek eman zioten, agertu zigun kapitainak Granbay tik itzuleran. Ikustekoa izan omen zen borroka.
‎Itsasoa haserre zegoelako, lehorreratu gabe utzi zuten arpoilariek balea itsasoan ainguratuta; baina haren bila itzultzerakoan han ez zen balearen arrastorik, ordurako norbaiten upeletan egongo zen lumera bihurturik. Gure gizonek susmoa eduki, eta salatu egin zituzten; borroka izan zen gero, eta borrokan galdu zuten balea... eta bizia. Borrokan galdu genituen etxekoak:
‎Baina tabako dendakoak, azalpenak entzun eta gero, ez zuen tratua gaizki hartu. Tori, esan zion orduan gure gizonak, erakutsiz, erre ezazu bat behingoz, eta esango didazu zer iruditzen zaizun. Eta horren ondoren etorri zen epaia:
‎Gero pospoloaren garra aplikatzen zion puruaren ahoaren erdiko tabakoari, emeki emeki, txokor bat pizten ibili gabe, txekor bat erretzen ariko bailitzan. Bitartean gure gizonak bere adiskidearen mugimendu guztiak begiratzen zituen, apur bat bekaitzez, erakusten zuten sentsualitate horrek liluraturik, eta apur bat erdeinuz, iruditzen zitzaiolako bere adiskide puruzalea beti harro samarra izan zela, eta mugimenduak eta prekauzioak areagotzen ari zela berari lezio bat ematea beste helbururik ez zuen patxada batez. Puruaren punta zentimetro bateko errautsez koroaturik ikusten zelarik, adiskideak purua ahoan sartzen zuen, sututa zegoen aldetik, baina, eta kanporantz putz egiten.
‎Purua bere luzera osoan zeharkatuz, ke hari bat ateratzen zen atzeko aldetik; txokorrak ongi tiratzen zuela seinale. Gehiegizko, gustu txarreko eta alferrekoa iruditzen zitzaion erakustaldia gure gizonari. Bestalde, ziur zen ezen, bera saiatuz gero, mihia erreko zuela.
‎Apur bat gogoz kontra izanik ere, bigarren mediku iritziaren bila doanaren antzera, gure gizona tabako dendara joan zen eta beste bi Espléndido erreskatatu zituen bere kutxatik, erabaki baitzuen gauzak zeuden bezala egonda, ongi etorriko litzaiokeela bere lagun puruzale harroputzari puru bat ematea. Berak bigarrena erreko zuen, ia lehenengo inpresioa berresten zen edo ez ikusteko.
‎Azalpen honek ez zuen gure gizona lasaitu; izan ere," non fida, han gal" dioenaren esaerari fede emanez gero, konfiantzazko kate luzeegia eratzen zen kasu hartan ezer onerako: bera adiskideaz fio behar zen, adiskidea beste adiskideaz, hau bere anaiaz, anaia conseguidor delakoaz... eta conseguidor delakotik aurrera, auskalo noraino luzatuko zen konfiantza katea, eta nolakoak izango ziren hor sartuko ziren pertsonaiak.
‎Frogak dauzkat. Hau esanik, gure gizonaren kutxa ireki zuen mahaiaren gainean, eta ondoren dendaren atzeko aldean desagertu zen, errekaitu arsenal batez horniturik agertzeko berriz: kutxa, liburu, lupa, palmer itxurako metalezko tresna txiki bat...
‎Bon, lehenik eta behin kanpo aldeko tabako geruza daukagu, esan zuen. Gure gizonak eramandako puru kutxa zabaldu zuen, eta ondoan beste bat ipini eta zabaldu. Hauek autentikoak dira, inolako zalantzarik gabe, Cohibas marka banatzen duen saltzaile ofizialak ekarriak.
‎galdetu zion, puruak emanez eta eragiketa errepika zezan eskatuz. Gure gizonak puruak usaindu zituen baina sudurzulotik sartzen ausartu gabe. Garbi dago, ezta?
‎Gehiago dago, gainera, esan zuen puruen eraztunak, bitolak, lupaz begiratuz eta ekarritako liburuko erretratuetan zeuden bitolekin alderatuz. Gure gizonak aitortu behar izan zuen bere puruen bitoletako koloretan zerbait arraro bazegoela: lupa erabiliz ondo ikusten zen hori laranja kolorea apur bat mugituta zegoela, txuriari zegokion aldean sartzen zela, milimetro hamarren batzuk, bederen, jaten zizkiola.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gure 318 (2,09)
Gure 143 (0,94)
gu 8 (0,05)
guk 8 (0,05)
Gu 4 (0,03)
gure artean 2 (0,01)
gure arteko 2 (0,01)
gure gisako 2 (0,01)
gurean 2 (0,01)
guretzat 2 (0,01)
GURE 1 (0,01)
Gure aurka 1 (0,01)
Gure aurrean 1 (0,01)
Gure inguruko 1 (0,01)
gugan 1 (0,01)
gure aurrekoak 1 (0,01)
gure aurretiko 1 (0,01)
gure inguruan 1 (0,01)
gureak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gu gizon ez 13 (0,09)
gu gizon bat 8 (0,05)
gu gizon emakume 8 (0,05)
gu gizon ere 5 (0,03)
gu gizon hil 5 (0,03)
gu gizon ausart 4 (0,03)
gu gizon berri 4 (0,03)
gu gizon han 4 (0,03)
gu gizon handi 4 (0,03)
gu gizon arrunt 3 (0,02)
gu gizon bera 3 (0,02)
gu gizon beste 3 (0,02)
gu gizon eman 3 (0,02)
gu gizon ezin 3 (0,02)
gu gizon gazte 3 (0,02)
gu gizon hau 3 (0,02)
gu gizon herri 3 (0,02)
gu gizon hori 3 (0,02)
gu gizon on 3 (0,02)
gu gizon sei 3 (0,02)
gu gizon auzipetu 2 (0,01)
gu gizon bart 2 (0,01)
gu gizon berehala 2 (0,01)
gu gizon bi 2 (0,01)
gu gizon bizi 2 (0,01)
gu gizon den 2 (0,01)
gu gizon eraman 2 (0,01)
gu gizon etorri 2 (0,01)
gu gizon guzti 2 (0,01)
gu gizon haiek 2 (0,01)
gu gizon harrapatu 2 (0,01)
gu gizon heldu 2 (0,01)
gu gizon hor 2 (0,01)
gu gizon ikusi 2 (0,01)
gu gizon iritsi 2 (0,01)
gu gizon joan 2 (0,01)
gu gizon lasaitu 2 (0,01)
gu gizon meritu 2 (0,01)
gu gizon oso 2 (0,01)
gu gizon praka 2 (0,01)
gu gizon txerri 2 (0,01)
gu gizon urdin 2 (0,01)
gu gizon zuri 2 (0,01)
gu gizon agindu 1 (0,01)
gu gizon aho 1 (0,01)
gu gizon aire 1 (0,01)
gu gizon aitortu 1 (0,01)
gu gizon aitzin 1 (0,01)
gu gizon akabo 1 (0,01)
gu gizon akordu 1 (0,01)
gu gizon andre 1 (0,01)
gu gizon antz 1 (0,01)
gu gizon antza 1 (0,01)
gu gizon ardi 1 (0,01)
gu gizon arduratu 1 (0,01)
gu gizon argazkilari 1 (0,01)
gu gizon arkabuz 1 (0,01)
gu gizon armatu 1 (0,01)
gu gizon Armintza 1 (0,01)
gu gizon arrangura 1 (0,01)
gu gizon arras 1 (0,01)
gu gizon arriskutsu 1 (0,01)
gu gizon asko 1 (0,01)
gu gizon atari 1 (0,01)
gu gizon atzera 1 (0,01)
gu gizon au 1 (0,01)
gu gizon aurkitu 1 (0,01)
gu gizon aurre 1 (0,01)
gu gizon auzi 1 (0,01)
gu gizon azaldu 1 (0,01)
gu gizon baina 1 (0,01)
gu gizon baino 1 (0,01)
gu gizon Baiona 1 (0,01)
gu gizon bakar 1 (0,01)
gu gizon bakarrik 1 (0,01)
gu gizon baratu 1 (0,01)
gu gizon baretu 1 (0,01)
gu gizon batu 1 (0,01)
gu gizon batzuk 1 (0,01)
gu gizon begi 1 (0,01)
gu gizon berdin 1 (0,01)
gu gizon bereziki 1 (0,01)
gu gizon berriz 1 (0,01)
gu gizon bertze 1 (0,01)
gu gizon beti 1 (0,01)
gu gizon bezala 1 (0,01)
gu gizon bihar 1 (0,01)
gu gizon Lekeitio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia