Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2001
‎Ez dago hain urruti konbustio motorraren ordez energia alternatiboak erabiliko diren eguna, baina gasolina eta dieselezko mekanismoek nagusi izaten jarraituko dute gure errepideetan oraindik hainbat hamarkadatan zehar.
2002
‎Pozik eta umoretsu geunden, bai. Gasolina depositua beterik, presarik ez, helmuga jakinik ere ez, gure aurrean errepideak milaka aukera eskaintzen zizkigun... zer gehiago eska genezakeen?
2004
‎Mundu osoan, 45 milioi pertsona hil dira, eta 2.000 milioi zauritu baino gehiago. Europan, batez beste, 16 pertsona hiltzen dira milioi kilometroko; Espainian, berriz, 38 Montorok dio Espainiako parkea zaharra dela, gure errepideetan dabiltzan 27 milioi ibilgailuen %60k bost urte baino gehiago eta heren batek hamar baino gehiago baititu. Gainera, espainiarrok, batez beste, 6,3 hilabetean behin berrikusten dugu ibilgailua, Europako batez besteko hiru hilabeteetan.
2005
Gure errepideetan ibiltzen dira dagoeneko, eta emisio poluitzaileak murrizten laguntzen dute.
‎Datu horiek bi modutan erabili ahal izango dira: trafikoko agintarien aldetik, gure errepideetan dabiltzan autobusak eta kamioiak modu eraginkorragoan kontrolatzeko; garraio enpresetarako, datu horiek tresna bikaina dira beren ibilgailuak eta gidari plantilla kudeatzeko. Izan ere, takografo digitalen fabrikatzaileak horretarako software tresna espezifikoak garatzen ari dira.
2006
‎Bide hau, aldapa gora, Bedaroara doan errepideraino heltzen da. Guk errepide nagusia zeharkatu eta goazen bidetik jarraitu behar dugu.
‎Sozietate Berriaren foroaren barruan prentsarekin izandako bilera batean, bere sailak legegintzaldi honetan Zigor Kodean beharrezko aldaketak sartzeko asmoa zuela aurreratu zuen. AEAk ohartarazi du 60.000 gidari inguru kartzelara joango direla muga berriekin Gure errepideetan “heriotza tasa jasanezina da”, onartu zuen López Aguilarrek, “segurtasun juridikoa” eman eta “gidatze txarrari zigor garrantzia ematea” helburu duen aldaketa proposatu zuenean. Ministroak “eskarniari” buruz hitz egin zuen, trenbideetako heriotza tasa handiak baitira.
‎Oinarri estatistiko sendoa bermatzeko, urteko 10.000 matrikulazio baino gehiago egin dituzten eta hiru urtean aldaketa nabarmenik izan ez duten ereduak bakarrik hartu dira kontuan. Horrela, gure errepideetan ibiltzen diren auto ohikoenen artean gertatzen diren mila ibilgailuko matxurak zehaztea lortu da. Jatorriaren arabera Azterketa honek eskaintzen duen beste irakurketa interesgarri bat emaitzak dira, modeloaren markaren jatorrizko herrialdearen arabera.
2008
‎Espainia eta Frantziaren artean gaude, hau da, Iberiar penintsularen eta Europaren artean. Kamioi asko igarotzen dira gure errepideetatik, hemen gelditu gabe. Arazo nabarmena daukagu Irunen:
Gu errepideko profesionalak bezalaxe bizi gara. Inbertsioak egiten dira kirola hobetzeko, eta, gainera, goizetik gauera entrenatzen gara.
‎Sarritan pentsatu izan dut: gurean errepideetan gastatu denaren %10 trenbide sarea berritzen, modernizatzen eta zabaltzen erabili izan balitz, XX. mendearen erdialdean genuen ereduzko trenbide sareari ez geniokeen orain inbidiaz so egingo.
2009
‎Sei etapak osatuko dute Itzulia eta tropeleko txirrindulari onenak ikusi ditugu gure errepideetan. Alberto Contador izan zen iazko irabazlea eta titulua defendatzen saiatuko da.
‎Auto klasikoak bilduko dituzte. Aspaldi gure errepideetako nagusi ziren Seat 1500, Renault 8, Citroen 2cv, Seat 800 eta Seat 600 Milton, besteak beste, bertan izango dira.
‎AE izango da, orduan, beste hainbat gune menditik gertuagokoetan. AE, Auto Egun bai, halaxe baitugu 364 egunetan, eta astebarruko egun bakoitzean, hala hirian nola gure errepide autoz beterikoetan. Urte osoan botika pilula bakarra hartzen duen gaixoari, kostatuko zaio osasun sanoz bizitzea beste 364 egunetan, ezta?
2010
‎Zuzeneko seinale bat medio, eitb.com ek gure errepide sare nagusietako irudi errealak, streamingez, ikusteko aukera eskainiko dizu. Segundo gutxitan aldatuz joango dira puntu horiek eta denbora oso gutxian errepide sare osoaren egoeraren irudia egin duzu.
‎Horrek lasaitasun handia ekarriko du Andoaingo hainbat auzotara". Eneko Goia Bide Azpiegituretako diputatuak egitasmoak duen garrantzia adierazi zuen," gure lansailarentzat ziurrenik etorkizunera begira daukagun proiekturik garrantzitsuena izango da. Gure errepide sarearen puntu estrategikoenean gaude. Bertan lotzen baitira errepide nagusienetakoak:
‎Estatu polizial batean bizi gara. Astero polizia operazioak ditugu eta gure errepideak kontrolez okupatuta dituzte.
2011
‎Azkenean iritsi ginen ibaira eta han ere guardia franko zegoen. Denbora asko galdu genuen, baina bat batean euria hasi zuen eta karabineroak pitin bat baztertu zirenez, guk errepidea pasa genuen euriak ateratzen zuen zarata aprobetxatuz. Ez zuen atertu gau osoan, eta blai eginda eta berandu iritsi ginen baserrira.
‎Hirurak arte itxaron genuen eta Xagura itzuli genuela pentsatzen ari ginenean, tiro gehiago entzun genituen gugandik bostehun metrora eta parean genituen lau karabineroak korrika atera ziren harantz. Guk errepidea zeharkatzeko aprobetxatu genuen, justu gure atzetik jende gehiago zetorrela sumatu genuenean, baina gu ordurako ibaian geunden, eta lasai
‎Hiri txikietako aireportuak bezain tristeak ziren gure errepideak. Auto bat pasatzen zen aldiro, herriko edozeinek utziko zuen eskuen artean zeukan lana eta altxatuko zuen burua nor pasatzen ote zen ikusteko, jakin minarengatik baino gehiago, esan bezala, esker oneko keinu bat egiteagatik.
2012
‎3 Aipaturiko Gizon Mendiak gure errepide nagusietara mugatuko ditu bere ibilaldiak, eta ez zaio bururatuko belardi edo galsoroetan ibiltzerik edo etzaterik.
‎Kennedy-k esan zuen BPGa suntsipen mailaren neurgailu batizan daitekeela. «Bere kalkuluetan, gure BPGak ekoizpen kutsagarriak hartzenditu kontuan, baina ez kutsadura atmosferikoa, tabakoaren publizitatea sartzen dubarne, eta baita gure errepideetako zaurituak hartzera joaten diren anbulantziakere (ez errepideen segurtasuna). Gure etxebizitzak babesteko instalatzen ditugunsegurtasun neurrien kostuak erregistratzen ditu, eta etxebizitzetan sartzen direnakentzerratzeko erabiltzen ditugun espetxeak.
2013
‎Horixe ikusten zen han. Eta gure errepidea, Earlek errotuladorez markatutako arraia oker bat.
2014
‎goiburupean. “Bortzirietan bizi garenok nekatuak gaude, nazkatuak, eta aldi berean beldurtuta gure errepide nagusian (N A) gertatzen denaren aintzinean» adierazi zuten.
‎goiburupean. «Bortzirietan bizi garenok nekatuak gaude, nazkatuak, eta aldi berean beldurtuta gure errepide nagusian (N A) gertatzen denaren aintzinean» adierazi zuten.
‎Aurrekontua amaitu zenean, autobidearen eraikuntza bertan behera utzi omen zuten: gure errepidea, gure lekuak, hurbil egon litezke.
‎Zuen autoa hartuko dugu, gurea errepidean dago.
2017
‎zigorgabetasunerako. Gure errepideak oraindik ere, are udazken betean eta hostoak erorita, berdez janzten dituzten kontrol horiek bezala: bere alferrikakotasunean oso eraginkor.
‎Baliteke udazkena bero beroa izanen dela hirietako karriketan eta baserrietako samatsetan. Bitartean, agorrileko hilabete hontan usaiako besta giroa bazterretan, usaiako mugimendua edo nahasmendua gure errepidetan Uda baita, gauden lasai!
2018
‎Makina horrek bizitza errazagoa egiten digu, baina arrisku batzuk sortzen ditu», eta ezin dugu erabat ezabatu. Gainera, gure errepideetan ibilgailu gehiago ibiltzen denez, arreta handiz jokatu eta argi izan behar dugu «arriskuak guztiontzat direla, gidatzen dugun ala ez kontuan hartu gabe». Kontzientziazioak funtzionatzen du, baina, batez ere, egoera hori bizi ondoren edo biktimekin kontaktuan egon ondoren, Canes Doménech ek dioenez:
2019
‎Ibilgailu kutsatzaileak kentzea legea bete dezaten. 29 milioi ibilgailu kutsatzaile «beste 10 urtean ibiliko dira gure errepideetan. Emisio toxikoen maila jaitsi behar da», dio Muzik.
2020
‎Orain gure errepideetan kontrolak jartzen dituzten guardia zibil gazteek, ordea, ez dute biboterik. Depilatuta daude, eta, uniforme barik, gimnasiotik ateratzen den edozein herritar izan litezke, edo Custo sudaderak jantzita.
‎Normalean adarra jotze aldera edo ni urduri jartzeko asmoarekin esaten zituen txorakeria horiek, baina egun horretan konbentzituta nengoen benetan ari zela. Bestela, zertara joan behar genuen guk errepideko klub batera? –Irudipena dut ertzainak garagardo bat edan eta etxera itzuli zirela.
‎Alde positiboari begiratu zion Tapiak, eta esan zuen ingurumenarentzako ona izango dela AHTa: «Hori izango da bide bakarra gure errepideetan autoen eta kamioien garraioa arintzeko». Izan ere, azaldu zuenez, bidaiarientzako eta merkantzientzako zerbitzuak eskainiko dira, eta bidaia luzeak nahiz laburragoak egiteko aukera egongo da.
‎Azken urteotan asko ugaritu dira autokarabanak gure errepideetan, eta aurten, are gehiago izango dira oporretara etxe ibiltaria hartuta joango direnak. Koronabirusa dela-eta, oporrak bertan behera utzi dituzte askok, baina beste batzuek autokarabanaz bidaiatzea erabaki dute, modu seguruan bidaiatzeko aukera ematen duela sinistuta.
‎Aldi berean, Bizkaia eta Gipuzkoako pinudietan zabaldutako izurriteak, eta administrazioetatik eta basoginen elkarteetatik haiei emandako erantzun negargarriak (fungizida inespezifikoekin tratamendua, sail zabalen matarrasa, eta eukaliptoaren landaketaren hedapena), dozenaka urtetako okerreko baso politikaren jarraipena baino ez dira, inolako parekotasunik ez duena Europan, gure latitudeetan, baso ustiaketa baliagai ekonomiko garrantzitsu gisa darabilten herrietan (dela Suitzan, Austrian, Eslovenian edo Italiako Alpeetako eskualdetan). Mundu osoko gazteen klima aldaketaren kontrako aldarriak inoiz baino ozenago entzuten ari diren honetan, gurean errepide sareak sendotzen jarraitzen dugu, automozioa oinarri nagusi duen industria bati irtenbiderik bilatu gabe, gure herrian bideragarri izan daitezkeen energia alternatiboak behar beste aztertu gabe, elektrizitatea sortzeko zaborrak barra barra errez... guretzat etorkizunik baldin bada karbonoaren isurketak errotik moztuta izan duela albo batera utzi nahian. Baina energia" berdeak" baliatzen direnean ere, modurik txarrenak aukeratzen dira; esate baterako, haize errotak haran hondoetan ez ezik mendi-lerroetan ezartzen direnean, gure herrietako azken babesgune naturaletan alegia, ziurrenik bertan mendi publikoa delako nagusi eta hark ez duelako lurren erosketa edo desjabetzeen beharrik.
‎1977ko apirileko goiz hartan eguraldi atsegina egingo zuen, zeren lagun bat eta biok, Villabonako Iñaki zela uste dut, kontu kontari geunden banku berde zahar haietako batean eserita; ostirala zen, asteburua zetorren eta hamalau urte nituen, beraz aldarte onean egongo ginen seguru asko. Eserlekua Banco Hispano Americanoren aurrean zegoen, eta gu errepidearen beste aldetik harantz begira geunden. Tartean geneukan errepidea N zen, orduan herriaren erdi erditik pasatzen zena, eta kamioi guztiak han ibiltzen ziren batera eta bestera.
‎" Salatu gura duguna da ibilgailu motordun bateko (autoa) gidariaren ardurabakokeriak txirrindulari bat harrapatu duela beste behin. Gure errepideen egoera negargarria ere salatu gura dugu, bereziki Zornotza eta Durango lotzen dituen N errepidearen egoera. Instituzioek denon eta gure kolektiboko txirrindularien segurtasuna bermatzeko duten utzikeria ere salatu gura dugu", azaldu dute elkarteko kideek.
2021
‎«Garraiolariek eta epaitegiek behartu gaituzte erabaki hau hartzera. Gure errepideak behar bezala artatu nahi baditugu, behar diren hobekuntzak eta eraikuntzak egin nahi baditugu, aldundiaren aurrekontua ez da nahikoa, eta beste finantzaketa iturri batzuk bermatu behar dira», justifikatu du Oiarbidek. Beste aukera bat bazegoela onartu du diputatuak, hau da, zerga berri bat ezartzea gaitasun handiko errepideak konpontzeko, baina baztertu dute.
‎Epaitegien erabakiak eta garraiolarien kexuak gorabehera, Oiarbidek berretsi du ibilgailuei bidesariak ezartzeko erabakia «irmoa» dela, eta bat egiten duela Europako Batasunaren zuzentarauekin. «Sententzia bakar batek ere ez du zalantzan jartzen guk gure errepideetan bidesaria ezartzeko dugun eskumena eta gaitasuna. Beraz, erabat zalantzaz kanpo dago Gipuzkoak bere batzar nagusiek demokrazia osoz emandako agindua betetzeko duen eskubidea».
gure errepidea nahitaez galbidearena dela eta
‎Ordu mingarri hauetan, gure errepideetan barrena doazen errefuxiatuen zorigaitzean pentsatzen dut.
2022
‎—Biosfera erreserba naturala, parke naturala... gure errepide hegaletan era ofizialean idatzita ikusten ditugun hitz kateak dira, naturaren osasunari lotutako euskal hitzak.
‎Kontuan hartu behar da Gobernuaren planak honako hauek direla: 50.000 biztanletik gorako hiriek ibilgailu zahar eta kutsagarrienei zirkulazioa murrizteko eremuak izatea. Izan ere, «ingurumenaren eta bide segurtasunaren ikuspegitik, ezin dugu onartu gure errepideetan dabiltzan autoen% 31k DGTren etiketa ez izatea». Trafikorik gabeko hiriak, auto bat erostea konpentsatzen du?
‎Arnasten dugun airearen garbitasuna miatu behar da. Poluzio partikula finenak geroz eta osasun ondorio gehiagorekin lotzen ari dira, eta gurean errepideetako trafikoa da iturri nagusienetakoa.
‎Nafarroaren erreferentzialtasunaren eztabaida gorabehera, XX. mendeko gure memoria historikoan —diasporan bereziki— iltzatuta dagoen Zazpiak Bat armarriak pertsekuzioa pairatzen du Nafarroa Garaian. Gure errepideetatik, kirurgia plastikoko operazio batean bezala, moztu digute armarri hori, baita Atarrabiako frontoian jartzea debekatu ere aurtengo martxoan.
‎Zementuan eta azpiegitura erraldoietan oinarritutako politika horri aurre egin behar zaio.AHTarekin ere ez dugu ikasi oraindik: zer atera behar zituen, 2.000 kamioi egunero gure errepideetatik?
2023
‎Merkataritza gune, supermerkatu, jatetxe, janari lasterreko lokal, hotel, aireportu eta tren geltokietan, aisialdi guneetan eta hondartzetatik hurbil ere aurki daitezke. Gobernuak nahi du 2030ean bost milioi ibilgailu elektriko gure errepide eta hirietan ibiltzea. Horretarako, ezinbestekoa da karga publikoko sare zabal samarra garatzea.
Gure errepideei dagokienez, afizionatuen lehendabiziko lasterketa otsailaren 25ean jokatutako da, Euskaldun Txapelketarako baliagarria den Zumaia Saria. Bestalde, Nafarroan jokatuko den lehen proba martxoaren 19an Lizarran erabakiko den Cirilo Zunzarren Memoriala izango da.
‎Azken asteetan ugaritu egin dira txofer klandestinoei buruzko kexak, baina Lurrek espero du laster guztiz ahaztuak izatea. “Bi istripu gertatu dira denbora tarte laburrean, eta horrek gaia atera du azalera, baina ez dut uste txofer klandestinoon kopurua asko handitu denik, ezta guk errepidean gero eta arrisku handiagoa sortzen dugunik ere. Alderantziz dela esango nuke, gero eta gutxiago garela, eta gero eta ohituagoa dagoela gizartea autoaren erabilera murriztu, ekologiko eta zentzuzkora.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia