Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2013
‎Amaitzeko eta atal honen ondorio gisara, gure emaitzek erakutsi digutena kontuan hartuz, ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoak ikasleen ekoizpenen hobekuntzan ez duela esanguratsuki eragiten ikasi dugu. Ikasleen ahozko gaitasunak (H1 edo H2 euskara) eta abiapuntu komunikatiboa ezberdina izanagatik ere hobekuntza adierazleak berdinak dira (testuinguruaren egokitzapena eta edukien antolaketa) testuinguru soziolinguistiko guztietan.
‎" Gure emaitzek erakusten dute eguneko otordu nagusia arratsalde arte atzeratzen dutenak: 00ak ondoren arte nabarmen gutxiago argaltzen direla goizago jaten dutenak baino", azaldu du Marta Garaulet ek, Murtziako Unibertsitateko Fisiologia katedradun eta ikerketaren egile nagusiak.
2022
‎Aurretiko azterlanekin bat eginez, (Da Costa et al., 2014; 2016), gure emaitzek erakusten dute ETE en kultura berritzailea funtsezkoa dela langileen jokabide berritzailea indartzeko, betiere langile horiek komunikazioan, erabakiak hartzean eta erakunde horien helburuak finkatzean parte har badezakete. Pertsonek erakundekulturaren bidez ahaldunduta sentitu behar dute, jokabide berritzaileetan parte hartu ahal izateko (Sinha, Priyadarshi eta Kumar, 2016), hau da, erakundearen parte aktibo sentitu behar dute aldaketa eragile gisa eta erakundean sortzen denaren prozesuan.
‎Horrela, berrikuntzataldeak izango lirateke ETE etan berrikuntzari buruzko balioak eta sinesmenak transmititzeko giltza. Gure emaitzek erakusten dute berrikuntza taldeetako koordinatzaileek eginkizun kritikoa dutela talde horietan jokabide berritzaileak sustatzeko. Zehazki, eta aurretiko aurkikuntzen ildotik, (EisenbeiB et al., 2008; Koh et al., 2019; Sosik et al., 1998), talde lana hasteko fasean lidergo eraldatzailea duten berrikuntza taldeen koordinatzaileek taldeko gainerako kideen jokabide berritzailea sustatzen dutela ikusten da; ez, ordea, itxiera fasean.
2023
‎Intsektuen biomasaren gainbehera orokorra kezkagarria da, are gehiago kontuan hartuta tranpa guztiak ekosistemen eta biodibertsitatearen funtzioak zaindu behar dituzten eremu babestuetan zeudela. Intsektu espezie arraroen gainbehera mailakatua aspalditik ezagutzen den bitartean (adibidez, tximeleta bitxienak), gure emaitzek erakusten dute denboran eta espazioan aktibo dauden intsektu hegalari guztien gainbehera azkar eta etengabea". 8
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia