2002
|
|
Ibon Sarasolak liburu bat idatzi zuen idorgiroan, Euskara batuaren ajeak (Albernadia, 1997) izenekoa, ez dakit irakasleren batek gomendatu dizun inoiz ere, baina hizkuntzen kontu hauek kezkatzen baldin bazaituzte irakurtzeko esango nizuke. Han agerian uzten zuen, adibide bat bestearen gainean jarririk, euskarak duen morrontza gaztelaniarekin, eta nola ari garen Bidasoaz alde honetakook hizkuntza proposamenak egiten
|
gure
eguneroko jardueran mugaz haraindiko euskaldunak bigarren mailan utziz, zeren politika kontuetan hainbeste aldiz esaten dugun horrek, alegia, euskaldunak Frantzian eta Espainian bizi direla, hizkuntza kontuetarako ere balio du, ez dakit nik inoiz ere galdetu diozun hau zure buruari, euskaldunak hemen bizi baitira, baina han ere. Gaztelaniak euskarari ekartzen dion zama salatzen zen Sarasolaren liburuan.
|
|
ematen direnean ere Koldo Zuazok berak salatzen duen hizkera horretan ematen dira, euskarri ortopedikoan oinarritzen den hizkeran, eta hola ez da modurik hizkuntzaren pasarazte naturalik egiteko. Horregatik ez dugu zuzentzen neurri handi batean, kontu horietan euskara bera egiten ari garelako
|
gure
eguneroko jardueran oraingoz, erabileraren erabileraz eta nekea dela neke. Lana izango dugu hor zuzenketak bideratzeko orduan, guk geuk ez badugu argi zer esan behar dugun eta idazle bakoitzak, hiztegi bakoitzak edo itzultzaile bakoitzak, nork bere proposamena egiten badu norberaren iritziak agintzen baitu beti holakoetan.
|
2008
|
|
Familiaren eta lagunen laguntza ezinbestekoa da suspertzeko. “Depresioari aurrea hartzeko,
|
gure
eguneroko jarduerak gozatzen eta aberasten jarraitzeko eskaintzen dizkigun aukerak aprobetxatu behar ditugu”, dio SEGGk.
|
2009
|
|
Horrekin, talde batek —edo klase batek— kultura ustez anitz bat nola goberna dezakeen adierazi nahi zuen. Baita ere, ondorio gisa, kultura hori
|
gure
eguneroko jardueretan nola sar daitekeen eta nola eman diezaiekeen forma gure usteei, era horretan menderapen sistema konplexuak eratuz. Geroago, hegemonia kulturalaren nozioak teknologiaren filosofian aurkitu zuen bere txokoa Marcuse (1964), Andrew Feenberg (1999, 2002) eta beste batzuei esker, gizartearen teoria kritikoaren ildotik.
|
|
Nolako eta zenbaterainokoa den gorabehera, inork ez du eragina bera zalantzan jartzen.
|
Gure
eguneroko jarduerek eta erabiltzen ditugun zigor sari sistemek (justizia sistemak barne) erakusten dute norberaren egintzen gaineko erantzukizuna norberak duela. Usteek, egintzetan eragina duten heinean, erantzukizun horren zati bat osatzen dute.
|
2010
|
|
(OFF) Eta halabeharrez,
|
gure
eguneroko jarduera
|
2015
|
|
Biak argi eta garbi banatzea oso ekintza cartesiarra izango litzateke. Eta badirudi
|
gure
eguneroko jardueretan erabat cartesiarrak garela.
|
|
|
gure
eguneroko jardueretan.
|
2016
|
|
Elementu kimikoen presentzia eta garrantzia
|
gure
eguneroko jardueretan.
|
2021
|
|
Askotan, haurtzaroan dute jatorria, bizkarreko arazoak gure ohituren ondorioz sortzen baitira, eta, beraz, okerrak direnak aldatzen ez baditugu, kalte handia egin diezaiokegu gure bizkarrezurrari. Garrantzitsua da haurtzarotik ohitura txarrak zuzentzea,
|
gure
eguneroko jardueretan jarrera eta mugimendu egokiak hartuz, berezkoak eta naturalak izan arte. Gerriko minaren ohiko kausak Denbora luzez jarrera berean egoten garenean, zutik, eserita edo etzanda.
|
2023
|
|
Jende gehienari denbora falta zaio egunez.
|
Gure
eguneroko jardueren erritmo bizkorrari esker, ez gara hain premiazkoak ez diren lanak egiten hasiko, lasaitasun pixka bat izan arte. Azkenean, une libre bakarra lotara joan aurretik da.
|
|
Hala, gurpil biziotsu bat sortuko dugu, amets motz eta itxura fisiko eta mental okerragora eramango gaituena. Espainiako Neurologia Elkarteak
|
gure
eguneroko jarduerak ahalik eta ongien egiteko amets egoki baten funtsezko garrantzia azpimarratzen du. Loaren ordu kopurua pertsonen artean eta bizitzan zehar aldatzen den arren, ordu horiek gomendatutakoak baino txikiagoak direnean (gutxi gorabehera 7 ordu heldu osasuntsuetan) edo kalitate txikikoak direnean, maiz esnatzearen edo loaren nahasteen ondorioz, funtsezko garun funtzioei eragiten diete, hala nola arretari, oroimenari, emozioen erregulazioari eta zentzumenen pertzepzioari.
|