Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Ibon Sarasolak liburu bat idatzi zuen idorgiroan, Euskara batuaren ajeak (Albernadia, 1997) izenekoa, ez dakit irakasleren batek gomendatu dizun inoiz ere, baina hizkuntzen kontu hauek kezkatzen baldin bazaituzte irakurtzeko esango nizuke. Han agerian uzten zuen, adibide bat bestearen gainean jarririk, euskarak duen morrontza gaztelaniarekin, eta nola ari garen Bidasoaz alde honetakook hizkuntza proposamenak egiten gure eguneroko jardueran mugaz haraindiko euskaldunak bigarren mailan utziz, zeren politika kontuetan hainbeste aldiz esaten dugun horrek, alegia, euskaldunak Frantzian eta Espainian bizi direla, hizkuntza kontuetarako ere balio du, ez dakit nik inoiz ere galdetu diozun hau zure buruari, euskaldunak hemen bizi baitira, baina han ere. Gaztelaniak euskarari ekartzen dion zama salatzen zen Sarasolaren liburuan.
‎ematen direnean ere Koldo Zuazok berak salatzen duen hizkera horretan ematen dira, euskarri ortopedikoan oinarritzen den hizkeran, eta hola ez da modurik hizkuntzaren pasarazte naturalik egiteko. Horregatik ez dugu zuzentzen neurri handi batean, kontu horietan euskara bera egiten ari garelako gure eguneroko jardueran oraingoz, erabileraren erabileraz eta nekea dela neke. Lana izango dugu hor zuzenketak bideratzeko orduan, guk geuk ez badugu argi zer esan behar dugun eta idazle bakoitzak, hiztegi bakoitzak edo itzultzaile bakoitzak, nork bere proposamena egiten badu norberaren iritziak agintzen baitu beti holakoetan.
2008
‎Familiaren eta lagunen laguntza ezinbestekoa da suspertzeko. “Depresioari aurrea hartzeko, gure eguneroko jarduerak gozatzen eta aberasten jarraitzeko eskaintzen dizkigun aukerak aprobetxatu behar ditugu”, dio SEGGk.
2009
‎Horrekin, talde batek —edo klase batek— kultura ustez anitz bat nola goberna dezakeen adierazi nahi zuen. Baita ere, ondorio gisa, kultura hori gure eguneroko jardueretan nola sar daitekeen eta nola eman diezaiekeen forma gure usteei, era horretan menderapen sistema konplexuak eratuz. Geroago, hegemonia kulturalaren nozioak teknologiaren filosofian aurkitu zuen bere txokoa Marcuse (1964), Andrew Feenberg (1999, 2002) eta beste batzuei esker, gizartearen teoria kritikoaren ildotik.
‎Nolako eta zenbaterainokoa den gorabehera, inork ez du eragina bera zalantzan jartzen. Gure eguneroko jarduerek eta erabiltzen ditugun zigor sari sistemek (justizia sistemak barne) erakusten dute norberaren egintzen gaineko erantzukizuna norberak duela. Usteek, egintzetan eragina duten heinean, erantzukizun horren zati bat osatzen dute.
2010
‎(OFF) Eta halabeharrez, gure eguneroko jarduera
2015
‎Biak argi eta garbi banatzea oso ekintza cartesiarra izango litzateke. Eta badirudi gure eguneroko jardueretan erabat cartesiarrak garela.
gure eguneroko jardueretan.
2016
‎Elementu kimikoen presentzia eta garrantzia gure eguneroko jardueretan.
2021
‎Askotan, haurtzaroan dute jatorria, bizkarreko arazoak gure ohituren ondorioz sortzen baitira, eta, beraz, okerrak direnak aldatzen ez baditugu, kalte handia egin diezaiokegu gure bizkarrezurrari. Garrantzitsua da haurtzarotik ohitura txarrak zuzentzea, gure eguneroko jardueretan jarrera eta mugimendu egokiak hartuz, berezkoak eta naturalak izan arte. Gerriko minaren ohiko kausak Denbora luzez jarrera berean egoten garenean, zutik, eserita edo etzanda.
2023
‎Jende gehienari denbora falta zaio egunez. Gure eguneroko jardueren erritmo bizkorrari esker, ez gara hain premiazkoak ez diren lanak egiten hasiko, lasaitasun pixka bat izan arte. Azkenean, une libre bakarra lotara joan aurretik da.
‎Hala, gurpil biziotsu bat sortuko dugu, amets motz eta itxura fisiko eta mental okerragora eramango gaituena. Espainiako Neurologia Elkarteak gure eguneroko jarduerak ahalik eta ongien egiteko amets egoki baten funtsezko garrantzia azpimarratzen du. Loaren ordu kopurua pertsonen artean eta bizitzan zehar aldatzen den arren, ordu horiek gomendatutakoak baino txikiagoak direnean (gutxi gorabehera 7 ordu heldu osasuntsuetan) edo kalitate txikikoak direnean, maiz esnatzearen edo loaren nahasteen ondorioz, funtsezko garun funtzioei eragiten diete, hala nola arretari, oroimenari, emozioen erregulazioari eta zentzumenen pertzepzioari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia