2000
|
|
|
Gure
diskurtsoak elebitasunaren aldekoa izan behar du, argi eta garbi. Elebitasun printzipioak hizkuntza minorizatuaren alde jokatzen du.
|
|
gaur egun irudien gizartean bizi gara, telebistaren hedatze eta arrakastari esker neurri handi batez. Albisteek dimentsio hori ere hartzen dute eta irratigintzan ezinbestekoa da hausnarketa egitea, irudiak
|
gure
diskurtsoetatik, berben bidez alegia, sortu behar ditugula ahantzi gabe.
|
2003
|
|
Isiltasuna ez da soluzio. Euskara baztertzaile eta politikoki konnotatu gisa salatu izan denean, euskalgintzan zer egin dugu
|
gure
diskurtsoa gaurkotu eta zabaltzeko. Zer egiten da euskararen prestigio soziala bermatzeko eta indartzeko? 95".
|
|
Isiltasuna ez da soluzio. Euskara baztertzaile eta politikoki konnotatu gisa salatu izan denean, euskalgintzan zer egin dugu
|
gure
diskurtsoa gaurkotu eta zabaltzeko. Zer egiten da (dugu) euskararen prestigio soziala bermatzeko eta indartzeko?
|
2004
|
|
Debate gune berriak jendarte zibila eta elkarte mundua politikoekin edo administrazioarekin nahasi zituen. Alde nabarmena izan da ondorioz
|
gure
diskurtsoan. Botereekin torraka aritzeak bultzaturik, argudioak zorrozturik atera ginen eta aitzinagoko urteetan" ofizialtasuna" bezalako kontzeptuak anekdotikoki baizik ez baziren agertzen, fase honen kausitze bat da gaur osoki eta molde zabalean hedatua dela euskararen aldeko mugimenduan, abertzaleen artean halaber, ofizialtasunaren aldeko diskurtsoa, argumentazioa eta hiztegia.
|
|
Garai batean bazirudien ETArik gabe umezurtz geldituko ginatekeela guztiok »batzuk zein bertzeak»
|
gure
diskurtso politikoan. Eta hala da batzuen kasuan:
|
|
euskaltasunari ukatu nahi zaion izari ideologikoa, espainolismoari darion ideologia praktikoaren izenean legitimatu nahi da, ideologia bat hegemonikoa denean, van Dijk ek esango lukeen gisa, naturala delako. Ez ote zaigu, behingoz, euskaldunoi oro har eta euskaltzaleoi bereziki tankera honetako azpijokoak eta trikimailuak gaindituz
|
gure
diskurtsoaren maila, gutxien gutxienez, koska bat gorago ipintzeko ordua iritsi?
|
|
Ez gaitezen beraz txepelak izan era honetako auzi mauzien aurrean, gure herri duintasuna bera ere arriskuan jartzeko gai gara gu eta, sobera erakusten dugun gaitasun ideologikorik eza dela medio. Mendeko herri komunitate bati darizkion zantzu txepel guztiak ageri zaizkigu, bai, gehien gehienetan,
|
gure
diskurtso beratuaren adierazpenetan.
|
2005
|
|
Egoerak alderdi guztiok une politikoa arakatzera behartu gaitu. Ez gaitu
|
gure
diskurtsoa aldatzera behartu, baina gure diskurtsoaren zein zatik zentzurik ez duen aztertzera behartu gaitu. Tempo politikoa aldatu da.
|
|
Egoerak alderdi guztiok une politikoa arakatzera behartu gaitu. Ez gaitu gure diskurtsoa aldatzera behartu, baina
|
gure
diskurtsoaren zein zatik zentzurik ez duen aztertzera behartu gaitu. Tempo politikoa aldatu da.
|
2006
|
|
Baina hori sektore batzuekin baino ez da gertatzen. Zeren, hemen,
|
gure
diskurtsotik gizonezko askok edan dute.
|
|
Bat nator Begoñaren planteamenduarekin, baina hau prozesu bat da.
|
Gure
diskurtsoa orduan hasi zen Euskal Herrian zeren mundua ez zen gurekin hasi, diskurtso hori lehenagotik ere bazegoen, eta orduan gure gizartean erein genuena oraindik ez da bukatu. Dena egiteko dagoen?
|
|
Repsolen kasuan, ez da oso ondo azaltzen Boliviako nire lagunentzat nik esango diedala proiektu integral horiek muntatuko ditugula, oso ondo esan baitiezadakete, baina herrialde honetan dagoen aberastasun eragile nagusia petrolioa eta gasa da, eta Espainiako enpresa batek eta inork ez dute ezer esaten.
|
Gure
diskurtsoan eta praktiketan koherentzia hori izateko, politika horiek egiten saiatzen gara. Horregatik, salatu nahi dugu Espainiako multinazionalek ez dutela garbi jokatzen Latinoamerikan duten' pirateria' jarrera.
|
|
Iruditzen zait, hala ere, honelako pentsamendu bat izan litekeela horren oinarria: " gure egoera zitalaren erru osoa guk geuk dugu, eta bereziki
|
gure
diskurtso desegokiak. Ez dakigu erdaldunen hiz  kuntza komunitatea erakartzen".
|
2007
|
|
Euskaraz hitz egiteko aukera izateak ez du bermatzen horretarako motibatuta egotea, euskaraz hitz egitekotan horretarako gogoa izan behar dugu eta gogoa izatea norbanakoaren mundu psikologikoan oso gorabeheratsua eta hauskorra den kontzeptua da. Euskara Elkarteen heldutasun aroan sormenean ez ezik, giza psikologian sakondu eta horiek aintzakotzat hartuz
|
gure
diskurtsoak eta mezuak berritu eta landu ditugula uste dut. Euskara Elkarteen ekintzatan erakargarritasuna ezinbesteko ezaugarria den moduan, mezuetan eta diskurtsoan ere horretan asmatzen izango dugu erronka.
|
|
Praxian aritzeko elementu komunak ditugu, bakoitzak bere ardurak ditu, baina fase txar honekin bukatu beharra dago.
|
Gure
diskurtsoetan nahiak ageri dira, baina bitartean ez dugu deus egin. Lizarra Garaziko garaian bi sindikatuok jokatu genuen rola garrantzizkoa izan zen abertzaleentzat.
|
|
Garai hartan erasoen aurkako komisioan nengoen, eta Bartzelonako prostitutengana hurbildu ginen lagundu ote geniezaiekeen jakite aldera. Orduko
|
gure
diskurtsoa feminista gogorren diskurtso abolizionista klasikoa zen, nik ere hori aldarrikatzen nuen, prostituzioa abolitzea," prostituzioari ez, prostitutei bai". Arrazionalki pentsatzen hasten bazara kontrako eztarritik ere pasatzen ez den aldarrikapena, digeritu ezineko leloa, baina gu ustez emakumeen defentsan ari ginen.
|
|
Horretarako erabili ohi den argudio teknika nagusia da ekintza arbuiagarria bera ukatzea, edo ukatzea ekintzak inolako eraginik izan lezakeenik subjektuarengan, zeren gure protagonistak perfekzio absolutuan garatzen baitu bere rol nagusia,
|
guk
diskurtsoan goresten duguna, hain zuzen ere.
|
2008
|
|
Gizarteak bizitzaren arlo guztiak bere baitan hartzen ditu. Horregatik erlazionatu beharra dago politikarekin, ekonomiarekin, mentalitateekin, etab. Lan honetako lehenengo bi kapituluetan gai horien inguruan mintzatu garen arren,
|
gure
diskurtsoa ulergarriagoa izan dadin berriro ere gai berdintsu horietara bueltatzea beste erremediorik ez daukagu. Ondorioz, gorago aipatu ditugun ideia batzuk errepika daitezke hurrengo puntuetan zehar.
|
2009
|
|
Nondik gatoz, etorri ere; edo, nondik dator
|
gure
diskurtsoa. Nolarebait, Jainkoa zer den ulertu nahi izatea, antzinako gure arbasoak ulertu nahi izatea da.
|
|
Euskal Herria ez dago etorkinen jario horretatik kanpo, datuek erakusten dutenez: EAEn 98.000 dira etorkinak (populazioaren %4, 6), baina 2000 urtean, 20.000 baino ez ziren; Nafarroan, 1996an populazioaren %0, 6 ziren, eta 2005ean %9, 5 Hortaz, gurean ere auziari heldu eta
|
gure
diskurtso propioa garatu behar dugula uste du Amezagak, hori egin ezean etorkinen aurkako jarrera konpontzeak luze joko duelakoan. Haren galdera da:
|
|
Hori dena kontuan hartuta, ez da batere harritzekoa, salbuespenak salbu, eta Euskal Herrian ez bezala, 80ko eta 90eko urteetan
|
gurean
diskurtso nazional konprometituko talde gutxi sortu izana. Ez zaigu erraza egingo, beraz, gai horiez diharduten kantak bilatzea rock katalanaren lehen labealdian.
|
2010
|
|
Kutsatzaileenekin batera,
|
gure
diskurtsoak lapurtu dizkigute, baina horrek ez du esan nahi errealitatean islatzen direnik. Zapaterok anitz aipatzen ditu ingurumena eta klima aldaketa, baina Ingurumen Ministerioa desagerrarazi du eta ez dauka klima aldaketa lehentasun politikotzat.
|
|
Euskalduna terrorismo diskurtso horren barruan kokatuta egotea gure interesen kontrakoa da zeharo, guztiz kaltegarria. Euskal Ikasketen Zentro honen eginkizuna, besteak beste, hemen bertako munduaren eta Euskal Herrikoaren artean bitartekari lan intelektuala egitea denez, diskurtso hori hankaz gora jartzen saiatu naiz, aldi berean geure buruoi adieraziz ez dagoela Euskal Herriaren interes politiko eta kulturalen kontrako bidegabekeria handiagorik
|
gu
diskurtso horretan nahastuta agertzea baino. Biolentziaren sustrai erlijiosoak, politikoak, inkontzienteak aztertu nituen Itziarren, ulertzen ditut eta estimatzen ditut sustrai horiek, baina politikoki eta estrategikoki begiraturik mingarri zait oso.
|
|
Jarraian ikusiko ditugu erretorika aztertzeko erabili diren talaia klasikoak eta gure hautua egingo dugu. Horrela, erretorika ulertzeko moduak berbisitatuko ditugu, baina
|
gu
diskurtsoen dimentsio> mintzatuko gara. Horrela kontuak, figura lokalak barik, diskurtsoaren> antolaketa> bideratzen duten figurak aurkeztu, eta aintzat hartuko ditugu.
|
|
Alegia, beste zerbaiten alde ekarriko genituzke figurak. Hain zuzen, figuran> > (figurazioa edo eskematizazioa), bihurtuko litzateke
|
gure
diskurtsoen aktibitate garrantzitsuena.
|
|
Hizkuntzaren pedagogiaren ikuspuntutik hainbat hizkuntzaren zientzia gainbegiratu eta gero, bada, Leo Weisgerber() hizkuntzalari alemaniarraren testu oso bat eskainiko dugu jarraian euskaratuta. Gure idazlanean autore ezberdin askoren hitzak aipatu ditugu —espero dezagun horretan asmatu izana—, eta egiaz horiekin eta horiei esker garatu ahal izan dugu
|
gure
diskurtsoaren haria. Baina ezin dugu ukatu horretan guztian interpretazio baten araberako aukeraketa bat egon denik; zentzu horretan, interesgarria dirudi autore adierazgarri bati tarte handiagoa eskaintzea eta berari luzeago hitz egiten uztea.
|
|
Etxean politikaz azaltzen ez zigutena ulertzen genien kantuoi. Errepikatzearen poderioz iltzatzen zitzaizkigun estribillo horiek ziren
|
gure
diskurtsoen muin, pankartetako lelo, txostenetako izenburu.
|
2011
|
|
Horrek islatzen du zer nolako nahasmena eta asmatu ezina dagoen hizkuntza egokiari dagokionean. Inoiz gertatu behar ez lukeena da menperatzaileak
|
gure aurrean
diskurtsoa izatea, eta orain horretarako aukerak ematen zaizkio. Euskaldunok bortitzak garela?
|
|
Horrek izugarrizko porrota dugula eta ez daukagula diskurtsorik erakusten du.
|
Gure
diskurtsoa asmatu behar dugu, bestearen mesedetan izan gabe.
|
|
Diskurtsoan oso argi utzi dute euskaldunak denak berdinak direla. Aniztasun gabeziaren kontua ez dator
|
guk
diskurtso hori egiten ez dugulako edo gure aniztasuna ikusten ez delako, baizik eta bestaldetik diskurtso jakin bat dagoelako, diskurtso horrek oso ongi markatzen duelako" euskaldunak horrelakoak dira eta puntu".
|
|
Euskaldunek euren erreibindikazioak kolektiboki agertzeko joera izugarria dute, minoria guztiek egiten duten bezala euren minoria konplexua kentzeko, baina joerak aldatzen hasi du, zer ezagutu, hura maitatzen baita, eta alderantziz, zer maita, hura ezagutu nahi izaten da gehiago. Gure historiaz zenbat eta gehiago jabetzen garen, orduan eta koherenteagoa izango da
|
gure
diskurtsoa, eta hobeto defendatu ahal izango dugu gure independentziaren arrazoia.
|
2012
|
|
Eraldaketa hori bilatzeko ausarta izatea da inportanteena, eta sindikatu honen aitzinean gaudenok ildo hori dugu. Baina egia da askotan ez dugula aukerarik izaten
|
gure
diskurtsoa zabaltzeko, hedabideak kontrolatuta daudelako.
|
|
bata hizketa edo diskurtsoko inplikatura deitzen du, eta bestea, inplikatura konbentzionala edo lexikala.
|
Guri
diskurtsoko inplikaturak zaizkigu interesatzen: testuinguruaren baitakoak; hau da, inplikaturik gelditzen den esanahi horien interpretazioa diskurtsoa sortu den testuinguruaren menpe egongo da, edo behintzat, testuinguru horrek posibilitatuko du.
|
|
301). Hau da, besteren hitz eta diskurtsoak norbere diskurtsoan gurutzatzen dira; besteren berbaldiak geuretu (asimilatu), landu, jorratu, hausnartu, baztertu, osatu, zehaztu... egiten ditugu;
|
gure
diskurtsoa, izan ere, besterenaren erantzuna da, batek ezin du ekidin aurreko diskurtsoekiko lotura:
|
|
Hutsuneak hutsune, Nemmik (1973: 1) bere tesian esango digun bezala, maiz aski entzun eta irakurri izan ditugu
|
gure
diskurtsoetan barrena, soit dit entre parenthèse, edo?
|
2013
|
|
Baikor izateko arrazoi batzuk badaudela esan du, Arrazakeriaren eta Xenofobiaren aurkako Nazioarteko Egunaren harira. Eragileontzat agerikoa da egoera ekonomiko zailetan ia berezkoa dela haiek
|
gu
diskurtso banatzailea indartzeko joera. Adibidez:
|
|
Gainera, egoera ekonomikoaren ondorioz, gero eta herritar gehiago ari dira atzerrira alde egiten lan bila. Arrazoi ekonomikoengatiko emigrazioak gora egiteak alda al dezake haiek
|
gu
diskurtsoa. Morenok erantzun du gerta daitekeela:
|
|
301). Hau da, besteren hitz eta diskurtsoak norbere diskurtsoan gurutzatzen dira; besteren berbaldiak geuretu (asimilatu), landu, jorratu, hausnartu, baztertu, osatu, zehaztu... egiten ditugu;
|
gure
diskurtsoa, izan ere, besterenaren erantzuna da, batek ezin du ekidin aurreko diskurtsoekiko lotura.
|
|
Bitxia zen. Guk baino aldarte aurrerazaleago eta modernoagoa zuten idazle haiek, abangoardismoaren lainezak bizitakoak ere baziren, baina
|
gurekiko
diskurtso tradizionalista erabiltzen zuten. Eta kulturgintzak izan zukeenaren kanon europarrekin zetozkigun, oharkabean.
|
2014
|
|
J. Garaño: Bai, gero jendeak zein garrantzi ematen dion beste kontu bat da, baina laguntzen digu
|
gure
diskurtsoari eta kontatzen ari garenari sendotasuna ematen.
|
|
Hizkuntzek elkarri eragiten diote eta interferentziak sortzen dira. Interferentzia horiek
|
gure
diskurtsoetan bi modutara agertzen dira (Coyos, 2005: 145/ 146): kode nahasketa bidez edota kodealternantzia bidez".
|
|
Hartara, aspaldi zaharreko Grezia Klasikotik XXI. mendeko erretorikaberri (tu) ra egiten dugu (cf. Huizi, 2009), eta
|
gure
diskurtsoak osatzeko behar direnbost urrats nagusiak ezagutu eta praktikatu: inventio, dispositio, elocutio, memoriaeta actio.
|
|
formazio saioak, hitzaldiak, elkartrukeak... proposamen ezberdinak dituzte mahai gainean eta hurrengo hilabeteotan gauzatuko dituzte. "
|
Gure
diskurtsoa eraiki eta indartu nahi dugu", azaldu du Tomek independentziaren bideragarritasunaren inguruan intoxikazio kanpaina itzela dagoela salatu ostean. Ondo informatu, esperientzia ezberdinen errealitatea gertutik ezagutu eta diskurtso propioa eraiki nahi dutela adierazi du.
|
|
Helburua nuen ohartaraztea, anorexia bezalako eritasunek neska/ mutiko? gazteen artean hartzen zuten/ duten lekuarekin,
|
gure
diskurtsoak baloratzen dituela lur honetako betiko kalitatezko jakiak, bertako gazteek ez dituztelarik beti maite, urde edo purailetik atera urinekoak, denak jateko aberats eta gustuz azkar izanik. Gauza horiek testuan ziren, zuzendaritza kolektibotik pasa ginen beste zerbaitera, sekulan eztabaidatu, deliberatu gabe, erran nahi dut ohartu ginela ariz gauzak bazirela aldatzeko metodoan toberaren eremuan zuzendaritza eraginkorraren egiteko.
|
2015
|
|
Gurean, ostera, ez dut ikusi nik erdaldunenganako diskurtsorik azken urteotan(" zoaz euskaltegira" bezalako errieta aginduak kenduta). Eta euskaldunok elikatzen ez baditugu, nork elikatu behar ditu
|
gure aldeko
diskurtsoarekin?
|
|
" lur eta zur utzi du jende asko;
|
gure
diskurtsoari horrelako negoziazio mota gogor eta erasokorra zegokiola onartuagatik, ez zuten uste hitzak ekintza bihurtzeko borondatea genuenik. Oker zeuden, izan ere hori baita koherentziaz geure buruari ezarri diogun konpromisoa". 1085
|
|
Badaukagula zeregina normalizazioaren bidean, baina negarrak eta penak atzera uzteko garaia dela iruditzen zait. Uste dut gehitu behar dugula
|
gure
diskurtsora ‘eredu gara’ sinesmena. Egin duguna txalotu eta aurrerapausoak adostu.
|
2016
|
|
Gerora, hitz egiten irakasten digute eta boterearen hizkera
|
gure
diskurtsoaren jabe egiten da. Konturatu gabe, berba egiten dugun aldiro aurretik ezarritako posizio politiko, ideologiko eta morala erreproduzitzen dugu.
|
2017
|
|
Ohitu gara pentsatzera nazi ergel batzuk direla eta gure nagusitasun moraletik begiratzera,
|
gure
diskurtsoa hobea dela eta azaldu beharra ez dagoela sinetsita; ezkerreko jende batek duen arazoa da. Bitartean, diskurtso ultraeskuindarra hazten doa eta azkenean legitimatuta geratzen da gizartearen zati handi batentzat.
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua azaltzeko arrazoi instrumentalek pisu nabarmena dute: elebitasunaren abantaila pragmatikoak azpimarratzen dituztenek zein kultura eta identitate motibazioak bertzeen gainean paratzen dituztenek erabili dizute argudio horiek. agian argudio mota hau nabarmentzea erabilpen estrategiko baten ondorio da; kontua litzateke errepertorio batetik abiatuta une eta mintzakide jakin baten ezaugarrietara modulatzea
|
gure
diskurtsoa. galdekatutako gurasoei jarri dizkieten eragozpenen artean aipagarriak dira euskarazko irakaskuntza lerratze politiko batekin identifikatzen dituztenak. nahiz eta elkarrizketatu ditugun guraso gehienak sozializatuak eta erakarriak izan diren, bikotekideen eta lagunen aldetik, mundu asoziatiboan edo kultur ekitaldietan parte hartuta, eta abar, hizkuntza sozializazioaren ikuspegitik baie... haiek ere parte hartu dute aktiboki prozesu horretan (kasares, 2014:
|
|
Gauzak horrela, bitxia da hain zuzen ere oposizio bitar horien arteko muga lausotzea helburua duen generoa aukeratu izana bere poetika gorpuzteko. Gorago ikusi bezala, autofizkioak preseski erreala eta fikzioa
|
gure
diskurtsoetan modu banaezinean darabiltzagula erakusteko asmoarekin sortu zen, haien artean muga zehatza ezartzerik ez dagoela seinalatzeko, alegia. Uribek hain justu beste muturreko asmoarekin jo du autofikziora, erreala eta fikzioa ahalik eta argien banatzeko elkarrengandik.
|
|
Bizitza sozial osoa du jomugan, ez bizitzaren eremu publiko batzuk soilik. Euskaraz bizitzea espazio publiko batzuk euskalduntzea baino askoz gehiago baita, nahiz eta batzuetan,
|
gure arteko
diskurtso batzuk adituta, besterik dirudien.
|
|
Gauza bat da konplexutasuna eta sakontasuna ematea
|
gure
diskurtso edo politikei eta beste bat, oso bestelakoa, gaur egun praktikatzen dugun hitz eta esamolde potoloen eta itzulezinen gurtza.
|
|
Ez al gaude hortxe ere euskaldunok,
|
gure
diskurtsoen eta gure ekintzen balizko emaitzen menpe, pentsatuz inoiz, nolabait, ez dakigu nola baina nolabait, “zoriona” etorriko zaigula?{ 89}. Zorionaren bilaketa itsua eta askatasuna lotzen dituen filosofia kapitalista hori gurera ere heldu da{ 90}.
|
|
Sindikatuaren jardunean euskararen normalizazioa ardatz garrantzitsu bat izan behar da.
|
Gure
diskurtsoan euskararen minorizazioari toki handiagoa egingo diogu, egiturazko arazo politiko bezala kokatuz. Barne normalizazioan urrats kalitatiboak emanen ditugu, esparru eta egitura guzietan helburuak ezarriz eta jarraipena eginez.
|
2018
|
|
" Zer harreman du kantatzen dugunak gure izaerarekin? Eragina al du entzuten dugunak
|
gure
diskurtsoan. Zeintzuk dira gure erreferenteak?
|
|
Diskurtso orokorra haiek eraiki dute. Hala, helburua da guk hartzea
|
gure
diskurtsoen ardura. Alegia, guri buruz hitz egitea eta gugandik eraikitzea".
|
|
Bertsolari Txapelketa Nagusian, oholtza eta oholtzaren ingurua ahalik eta gehien soildu eta bertsoa erdigunean jartzearen aldeko apustua egin genuen; 2016an, Europa Bat Batean topaketak antolatu genituen hizkuntza gutxituen gaia, transmisioaren gaia eta generoaren gaia erdigunean jarrita; hainbat elkarte eta erakunderekin ari gara lankidetzan… Hori izan da esfera publikoan parte hartzeko gure modua: egiten dugunaren (eta, nahi bada, egiten ez dugunaren) bidez komunikatzea
|
gure
diskurtsoa eta gizartean daukagun kokapena zein den.
|
|
Garai hartan deigarri egin zitzaidan eurek horri ematen zioten garrantzia. Guk
|
gurean
diskurtsoari ematen diogun beste, bide batez esanda.
|
|
Horregatik da ezinbestekoa euskararen gaiak erabateko zentraltasuna eta lehentasuna hartzea,
|
gure
diskurtsoak eta praktikak egoera eta aukera berrietara egokitzea eta atxikimendu soziala indartzea.
|
|
Horra artearen funtzioa: erakutsi
|
gure
diskurtsoen zentzurik eza, eta aldi berean eman zentzurik ezari beste diskurtso bat, beste mundu bat.
|
|
Pelegrinak.
|
Gure
diskurtsoen ahulezia*
|
|
CIMA emakume zinemagileen elkartea sortu genuenean jendeak ez zuen momentu hau iritsi zela irudikatzen ere egiten. Hollywoodeko emakumeek
|
gure
diskurtso berbera dute. Madrideko artistak ere mugitzen ari dira.
|
|
Zein harreman du kantatzen dugunak gure izaerarekin? Zenbateko eragina du entzuten dugunak
|
gure
diskurtsoan. Zeintzuk dira gure erreferenteak?
|
|
Gure ustean, 1940ko hamarkadatik 1990ekora bitartean jaio ginen askok hizkuntza, lurraldetasuna, askatasuna, aberria, borroka, justizia, klasea eta antzeko kontzeptuei buruzko
|
gure
diskurtsoaren zatirik handiena kantuetatik elikatu dugu. Idazleek eta musikariek proposatzen zizkiguten irudiekin osatu dugu kontzeptu horiei buruzko gure imajinarioa, baita gure diskurtso politikoa bera ere.
|
|
Gure ustean, 1940ko hamarkadatik 1990ekora bitartean jaio ginen askok hizkuntza, lurraldetasuna, askatasuna, aberria, borroka, justizia, klasea eta antzeko kontzeptuei buruzko gure diskurtsoaren zatirik handiena kantuetatik elikatu dugu. Idazleek eta musikariek proposatzen zizkiguten irudiekin osatu dugu kontzeptu horiei buruzko gure imajinarioa, baita
|
gure
diskurtso politikoa bera ere. Berbarako, lurraldetasuna.
|
|
Euskal kantagintza berriak nazio kontzientzia sortzeko ahalmena erakutsi zuen. Sinboloak sortu zituen eta sinbolo horiek gure imajinario kolektiboa elikatu dute, gogoan iltzatu zaizkigu,
|
gure
diskurtso politikoaren oinarria ere izateraino. Horra adibide goren Artzek idatzi eta Laboak musikatutako Txoria txori, askatasunaren eta bakearen sinbolo noranahikoa; horra aurrekari izan zuen Iparragirreren Gernikako arbola.
|
2019
|
|
Izan ere, EGOD egitasmoaren ikertzaileek dioten bezala,, uste orokortuak oso garrantzitsuak dira ondorio sozialak izaten dituztelako sarri?. Kontua ez baita uste horiekin ados gauden ala ez, baizik eta hor daudela jakinda antolatu behar dugula gure lana eta doitu
|
gure
diskurtsoak, beroriek aldarazteko.
|
|
Hemen, berdin... Bake urratsetan gabiltzala, euskaldunon partetik zekenkeria liteke, bidegabekeria handia, barkaezina, etaren borroka armatuak errepide bazterrean erailik eta betirako zauriturik utziak oro
|
gure
diskurtsoetan begirunez sartuko ez bagenitu. Fikzioaren sarea liteke lehen urratsa...
|
|
Iruditzen zait gure bertsokide batzuek, ez denek, gure ideologia hori gutxiesten dutela eta gutxiesten dutela botere bat ematen digulako. Hau da,
|
gure
diskurtsoa kuestionatuz hark eman diezagukeen boterea dela kendu nahi digutena. Ez dut uste kasu guztietan hala denik, baina uste dut haietako askok badakitela gu orain izena jartzen hasi garen egoera horretan eurek zerikusi handia dutela eta gure boterea neutralizatzea dela modu bakarra eurek ezer ez aldatu behar izateko.
|
|
Inplikatu behar duzu emozioen aldetik, inplikatu behar duzu gorputzaren aldetik, eta oso inportantea da buruan zer irudi dauzkazun. Zeren hizketan ari garenean, beti irudi batzuen gainean ari gara eraikitzen
|
gure
diskurtsoa. Eta, askotan, testua buruz ikasita daukagunean, ez bada lan hori egiten irudiekin.
|
2020
|
|
Hala ere," hiztun ideal" terminoa baloratzeko unean kontuan hartutako ezaugarriak sarritan hizkuntza formal eta arautuaren jakintza eta erabilerarekin nahastu dira. Garziak (2009) zehaztu moduan eraginkortasunari erreparatu behar zaio hizkuntzaren kalitatea zehazterakoan, izan ere," euskararen kalitatea ez dago erabiltzen diren adizkien distiran,
|
gure
diskurtsoak bere xedea iristeko duen gaitasunean baizik" (Garzia, 2009: 365).
|
|
Donostiako taldean gustura dauden emakume asko ikusten dut. Alde horretatik,
|
gure
diskurtsoaren zati handi batek emakumeei bideratua izan behar du. Atzo esan nion [Gipuzkoako Ahaldun Nagusiari] Gipuzkoan 107.000 pentsiodunek 1.080 euro baino gutxiago kobratzen dituztela, eta horietatik 76.000 emakumezkoak direla.
|
|
Aldatu errealitatea zure hitzen ahalmenarekin.
|
Gure
diskurtsoan ñabardura txiki batzuk bereiz daitezke bestea motibatzeko edo motibaziorik gabe uzteko orduan. Sortu zure buruan zer errealitate gertatzea nahi duzun, eta transmititu besteari.
|
|
Horiek arintzen laguntze aldera, hitzak ongi neurtu behar ditugu helduok, alferrikako larritasunik ez sorrarazteko: «Guk ere
|
gure
diskurtsoa zaindu behar dugu».
|
2021
|
|
Aipatu da jada borondatezko nahiz soldatapeko lanen arteko oreka, baita Elkartearen eraketan sortzaile zein zaleen artean gertatu zen uztarketa ere. Esteibar eta Iturriotzek belaunaldien arteko oreka, Ni eta
|
Gu
diskurtsoen arteko oreka, nazio mailako Elkartearen eta herrialdeetakoen arteko oreka, eta sustapenean kantitatearen nahiz kalitatearen artean bilatu dena ere aipatzen dituzte (Id.: 24).
|
|
"[...] Jon Sarasua azpimarratuko nuke. Gaztetxoa zen, baina azkarra ere bai, eta esan behar dut harekin Bilbotik Zarautzera eta Zarauztik Bilbora autoan egin genituen joan etorrietan eraiki genuela
|
gure
diskurtso osoa, hor asko lotu genuela egin beharreko bidea" (Barandiaran, 2011: 36).
|
|
Gu baino aldarte aurrerazaleago eta modernoagoa zuten idazle haiek, abanguardismoaren lainezak bizitakoak ere baziren, baina
|
gurekiko
diskurtso tradizionalista erabiltzen zuten. Eta kulturgintzak izan zukeenaren kanon europarrarekin zetozkigun, oharkabean.
|
|
41.5.1a Orain arte esan dugunaren arabera (§ 41.3d),
|
gure
diskurtsoaren, elearen markoa finkatzen duen perpaus atala da ‘mintzagaia’; askotan, informazio zaharra edo jadanik ezaguna zaiguna biltzen duen atala. Ordena neutroa, kanonikoa darabilgunean (§ 41.2), subjektu funtzioa betetzen duen sintagma, perpauseko predikazio oinarria alegia, izan ohi da mintzagaia.
|
|
Baina aditza mintzagai aurreratu bihurtzen dugunean, ezin esan dezakegu informazio zaharra ematen duela. Horrelakoetan zuzenagoa da esatea aditzak adierazten duen ekintza, jarduera edo gertaera hori dela
|
gure
diskurtsoaren unibertsoa, horretaz bereziki esan nahi dugula zerbait.
|
|
Bat egin du Gamitok: «Nire ikuspuntutik,
|
gure
diskurtsoa da eskola berritu egin dela, garaiari egokitu zaiola, eta ikusi da ezetz».
|
|
Kontrakotasun hori sustatu nahi duten horiek beraien diskurtso markoan, beraien agendan, jartzen gaituzte. Argi dago askotan
|
gure
diskurtsoak, gure ekimenak markatzen dutela. Hainbat gai daude.
|
2022
|
|
Marine Le Pen berak irakurketa hori egiten zuen jada 2011n: "
|
Gure
diskurtsoa lapurtuz ahuldu gaitu Sarkozyk, baina epe ertainera, azkarturik aterako gara: hein handi batean, berari esker ezabatuko zaigu daukagun deabruaren irudia".
|
|
Ikasle etorkinei buruzko
|
gure
diskurtsoari babeskeria dario; gurera hurbildu behar dutela; gurea ikasi. Eta guk eurengandik ez daukagu zer ikasi?
|
|
Prozesu honi segida ematea zera da, mugimendu feministari eraso egitea. Kriminalizatu nahi gaituzte deserosoak garelako, kalean jarraitzen dugulako, hazten ari garelako eta
|
gure
diskurtsoa aurrera doalako; egunetik egunera gero eta gehiagok dakitelako bizitza duina ez dela posible sistema honen pean[...]. Hala erakutsi dugu berriz ere aurtengo M8an, mobilizazio masibo batean kalera irtenda, gaur salatzen ari garen osasun krisiak, desmobilizazioak eta errepresioak ez dutelako borroka eta militantzia feminista bukatuko».
|
|
Inor ez da salbatzen.
|
Gure
diskurtsoa dugu baina praktika usteletan erortzen gara berdin berdin.
|
|
hizkuntzak ez duela esaten zehatz mehatz esaten duena, tranpak jartzen dizkigula eta bere hitz egiteko modua gainditzen duela mugatua delako. Gure hitzak eta
|
gure
diskurtsoak probatu, behartu eta bortxatu, egiazko izateko dituzten aukeren baldintzak ikertu eta zentzu eta lekualdaketa berriak sortu; hori da filosofiak egiten duena eta egiteari utzi ez diona. Ohikoa da Mendebaldean, baina baita Ekialdeko filosofiak deitzen ditugunetan ere.
|
|
Aitzitik, Europan merkatuen diktadura gailendu da zeharo, baina diktadura hitza ez dugu usu erabiltzen, edo agian behin ere ez. Mendebaldeko jardun molde politikoa, ekonomikoa eta soziala gero eta absurdoagoak dira, baina beste herrialdetako absurduak ageriago dira
|
gure
diskurtsoetan.
|
|
Abenduan Brasilen izan nintzenean, hango kulturgintzaren mailak hunkiturik, gogoeta etxekalte bat egin nuen euskarazko kulturgintzaren inguruko
|
gure
diskurtsoez. Zenbateraino ez daukagu nahiko maila kaxkarra gauza askotan?
|
2023
|
|
Euskal Herriko Mugimendu Feministako bozeramaileak protestan adierazi du: " Nazkatuta gaude
|
gure
diskurtsoaz jabetzeaz eta hitz politez apaintzeaz, azaleko proposamenak egiteaz eta ezertarako balio ez duten argazki instituzionalak ateratzeaz".
|
|
Eskuak hizkera propioa du. Eskuaz baliatzen gara
|
gure
diskurtsoa indartzeko. Eskua emanez egiten diogu ongietorria lagunari eta eskua jasoz agurtzen dugu.
|
|
M. Artetxe: Bertso munduko publikoarentzat
|
gure
diskurtsoa super garatuta dago jada, genero sistemek nola zeharkatzen duten bertsolaritza bezalako praktika sozial eta kultural bat... Erabat xehatuta dugu denon artean; nahi duenak hor badu materiala.
|
|
Topaguneak asko irabazi du lidergoan: ahots propioa garatu da,
|
gure
diskurtsoak zentralitatea hartu du Euskalgintzan eta instituzio eta eragile sozialekiko lankidetzan aurrerapauso sendoak eman dira.
|
|
Ordutik hona, Topaguneak asko irabazi du lidergoan: ahots propioa garatu da,
|
gure
diskurtsoak zentralitatea hartu du Euskalgintzan eta instituzio eta eragile sozialekiko lankidetzan aurrerapauso sendoak eman dira. Kanpora begira, Euskalgintzako erreferente garrantzitsua bilakatu dela uste dugu.
|
|
Beti gertatzen da: pausoak aurrera ematen ditugunean,
|
gure
diskurtsoa kapitalizatzeko ahalegin bat dago. Adibidez, Zarak Feminismoa jartzen duen kamiseta bat ateratzea.
|
|
Beti gertatzen da: pausoak aurrera ematen ditugunean,
|
gure
diskurtsoa kapitalizatzeko ahalegin bat dago. Adibidez, Zarak Feminismoa jartzen duen kamiseta bat ateratzea.
|
|
Eta sistemaren oinarriari so egin behar diogu gauzak benetan aldatu nahi baditugu.
|
Gure
diskurtsoak politikoa behar du izan, eta egitura salatu. Bestela, ez du zentzurik.
|
|
Lehen oso lokalean lan egin dugun garai horietatik atera behar gara, gure ikuspegiak eta diskurtsoak zabaldu behar ditugu, Euskal Herria ere asko ireki delako. Gatazkaren osteko Euskal Herrian bizi gara, eta honek
|
gure
diskurtsoak eta lan egiteko moldeak berrikustea eskatzen du. Europan, munduan, hizkuntza gutxituen testuinguruan jarrita, zilegitasuna ematen digu oldarraldi honetan esateko txokokeria eurak dabiltzala egiten.
|
|
Beti garbi garbi egon behar. Ez dinagu sekula lortuko herri honen giderrak hartzea
|
gure
diskurtso hiperkoherenteari lotzen bagatzaizkio lapatina bezala.
|